• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DYDYVýtvarné zpracování kovů a drahých kamenů aneb rytí, odlévání a kovářství
    Pro všechny co ví něco o těchto krasných a starých řemeslech a chtějí se zapojit nebo se jenom pokochat nádherou těchto předmětů.. Nápady, fotky vašich výtvorů, tipy a triky a všechny ostatní zkušenosti vítány. Předem díky za slušné chování .)
    rozbalit záhlaví
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: hledej escapement files - to jsou hodinářské, vpodstatě nejjemnější, jaké se dělají - Grobet až k hrubosti 8 (už č. 5 je velmi jemné)... viz např. http://www.linea-nastroje.cz/pilniky-vallorbe/precizni-a-jehlove/hodinarske-le/item/55-pilniky-vallorbe-hodinarske-le.html (ale nemám s nimi žádné zkušenosti a je to asi velkoobchod)... jinak zvlášť na takhle jemných pilnících se nedá šetřit - originální jsou dosti drahé, ale vydrží, levné napodobeniny se buď vůbec nedělají, nebo stojí za pendrek.
    AGOG
    AGOG --- ---
    Kde bych sehnal ultratenké jehlové pilníky?
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: když to je asi v každém fochu - že je někdo doktor, neznamená to, že je dobrý doktor, a u zlatníků nemlich to samé... ale smutné to samozřejmě je.
    AGOG
    AGOG --- ---
    Hmm tak s čistým svědomím musím říct, že řetízky zpravuji líp než profesionální zlatník. Viděl jsem opravené řetízky, které spravovali ve zlatnictví a žasnu. Myslel jsem, že s profiky neobstojím, ale mýlil jsem se. Snažím se aby majitel v ideálním případě nepoznal kde byl řetízek spojený, ale co jsem viděl mě docela dostalo. Očka prostě přes na plocho přes sebe a na pevno, křivě, zpola plné pájky atd. Tak samořejmě mohl to být jeden a nevypovídá to o ostatních, ale kde je jeden může být i druhý.
    Na jednu stranu možná mi to otevře nějaké dveře, na druhou stranu mě mrzí že se takové řemeslo flinká a když by to člověk chtěl dělat oficiálně a kvalitněji tak bez papíru nemůže.
    AGOG
    AGOG --- ---
    Tak zase něco, bylo tam spoustu nových věcí co jsem ještě nedělal.
    Víc na
    Plum blossom fuchi-kashira
    http://www.tosogu.cz/pbfk_foto.htm
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: no já si právě říkal, že by ses pustil do zlata hned takhle naveliko... :-)
    (umím to názvosloví tak napůl česky a napůl anglicky, marná sláva většina zdrojů je online právě v angličtině)
    Já teď dost pauzíruju, nějak nejsou nápady, elán a místo, ale u mě jednoznačně šperk a potom nějaká drobná plastika, vysloveně užité věci mě nelákají (a z toho šperku taky žádný filigrán a desítky půlmilimetrových kamínků - to milerád přenechám profíkům a estetiky mě to zase tolik nezajímá...)
    AGOG
    AGOG --- ---
    ZCR: To ne. Já to jen opravoval :-)
    Ale vidíš to jsem se chtěl zeptat jestli ta packa má nějaký pěkný český výraz :-)
    Příští rok chci začít nějaké šperky taky dělat, ale jednodušší. Chtěl bych se věnovat hlavně výrobě těch doplňků na meče, to mě naplňuje více. Ale šperky mám taky rád.
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: no pěkné.. materiál? technika? (vidím tam povrch jako po lití). A kampak ti utekla čtvrtá krapna? :-]
    AGOG
    AGOG --- ---
    Trochu fušujuju do zlatnické práce.
    LAMAL
    LAMAL --- ---
    na stříbro a zlato fluoron, neodletují palionky a bohatě stačí, protože ty kovy méně oxidují. Ze zkušenosti můžu říct, pokud stříbro nejde spájet za pomoci fluoronu, je to špatně očištěným spojem, neočištěnou pájkou nebo malou teplotou plamene. Na měď a mosaz borax.
    COLOMAN
    COLOMAN --- ---
    "najlepší", akože co zatim znam;) omlouvam sa za superlativy!
    fluoron som pouzival volakedy i na Ag,Au, ale tam to bolo divné,, zasa ten kašičkový borax sa mi zdal bejt divnej na Cu.:) d
    ..a pak si akurati spominam na dajaké keci v hospode, že tavidla jsou najfajnovejšie, pokud pozostavaju z vicero tavidel dokopy,,, ale to nemam overene, a tím padem ten "tetrafluoroboritanove" tavidlo mue bejt fakt dobrej...
    ZCR
    ZCR --- ---
    COLOMAN: hm, já kdysi zkoušel fluoron použít na pájení obecných kovů, a nezabral (ani trochu)
    Jinak na obecné kovy používám technický Supersan (tj. tetrafluoroboritanové tavidlo, většinou taky rozhňahňané na kašičku a nanášené štětečkem)
    COLOMAN
    COLOMAN --- ---
    ja používam:
    -na pájení Ag,Au kamenný borax rozdelaný vodou pomocou tej špecialnej mysky co je nato urcená...
    -na tavení Ag,Au praškový borax...
    -Fluoron je najlepší na pájení Cu...
    AGOG
    AGOG --- ---
    NARSI: Jo ten mi byl taky doporučený.Musím ho pořídit, protože pidi věci se s boraxovým tavidlem opravdu dělají hůře.
    NARSI
    NARSI --- ---
    AGOG: Rozhodně Fluoron, Borax se moc nafoukne a pájka ráda odskakuje, nebo na jemné věci je prý dobré smíchat oba :)
    AGOG
    AGOG --- ---
    Jaké tavidlo používáte na drahé kovy?
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: Nebylo, ale znám to. Pro prezentaci je použit slabší plech. Tvarovat třeba 1,5 už je náročnější. Do slabého plechu se nadají udělat rytiny a intarzie. Dá se to i bez předchozího prvotního vypoulení, to je jen kvuli rychlosti. JInak pokud člověk nechce následovat tradiční japonskou cestu tak je jednodušší to formovat zezadu a pak dopracovat.
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    Uchidashi - A Traditional Japanese approach to manipulating sheet metal.qt - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=JkbS38gSy4g&feature=channel&list=UL

    nevim jestli bylo, kdyžtak pro připomenutí...jednou se k tomu taky snad dostanu
    AGOG
    AGOG --- ---
    Kladiva pro mě na zakázku :-)
    AGOG
    AGOG --- ---
    Já si poradím
    COLOMAN
    COLOMAN --- ---
    AGOG: máš valcovačku jenom na plechy? z pohledu výroby drátov je to asi prúser:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam