• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DYDYVýtvarné zpracování kovů a drahých kamenů aneb rytí, odlévání a kovářství
    Pro všechny co ví něco o těchto krasných a starých řemeslech a chtějí se zapojit nebo se jenom pokochat nádherou těchto předmětů.. Nápady, fotky vašich výtvorů, tipy a triky a všechny ostatní zkušenosti vítány. Předem díky za slušné chování .)
    rozbalit záhlaví
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: Asi ano, přikláním se k Tvé varianě bílé a růžové zlato.
    MARVEL: Hmm na prsten, nebo náhrdelník asi opravdu jen drahé kovy, anebo pokovit. Což za čas taky sleze. Anebo zalakovat/ zasmaltovat... Něco by se asi dalo vymyslet aby se měď nedostala do styku se vzduchem a pokožkou. Ale jaký by byl konečný dojem nevím.

    ZCR
    ZCR --- ---
    MARVEL: (no, to si taky říkávám - to se jim to s tím zlatem pájí... šikovnost a přesnost je taky potřeba, ale ten opruz s oxidací u obecných kovů... hrůza)
    MARVEL
    MARVEL --- ---
    AGOG:
    SFUMATO:

    ..ajaj, tak toho jsem se obaval. Nj, to se mu to potom paji :-/ Proc se ptam - pripravuji prekvapeni pro svou offnyx zenu, tak hledam inspiraci. Proto mne tohle zaujalo. I bych si troufl, ale temihle kovy a pripravky na jejich opracovani neoplyvam :-(
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: Osobně bych se přiklonil ke kombinaci stříbra a růžovýho zlata....je ovšem otázka jestli světlej drátek nebylo "bílé" zlato. Na každej pád bych na měď moc nesázel (a vlastně na žádnou slitinu mědi) protože ty maj ve zvyku při styku s pokožkou zelenat.
    AGOG
    AGOG --- ---
    MARVEL: Mě to přijde jako stříbro a...měď to nebude ta oxiduje, ale na webu píše že používá různé barvy zlata.
    MARVEL
    MARVEL --- ---
    AGOG: ...nejsem příliš silný v japonštině, čili netuším, jaké dva kovy vlastně použil? Tuším, že to následné "zalévání" dělal stříbrem, ale ty dva výchozí mi unikají :-( Věděl bys?
    AGOG
    AGOG --- ---
    ZCR: To se používá pro jemné matování právě před patinací. Na dokončování se používají leštící ocelové nástroje a dřevěné uhlí z magnólie, ale vše zanechává nějaké stopy. Rhodium je pak docela odolný, takže se tkaninou nepoškrábe. Taky by tam šla dát ještě jedna vrstva buď Ni nebo Ag, ale na úkor detailu asi.

    SFUMATO: Díky vyhledám.
    ZCR
    ZCR --- ---
    ZCR: (a jinak teda via Jim Kelso jsem se setkal s tou technikou leštění pomocí práškového karborunda různé zrnitosti a tlustého žíněného štětce - používá to ale ne pro leštění, jako pro homogenizaci povrchu před patinací. Mám obavu, že něco tímhle postupem vyleštit skutečně do zrcadlova je mimo časové kožnosti smrtelníků.)
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: njn, když ono leštění je peklo; z principu věci je každý povrch poškrábnaný a vždycky to bude kompromis... snad by mohla pomoci kvalitní brusiva - běžné šmirgly těžko budou mít takovou homogenitu zrna, aby zajistily stejnoměrně hrubý/leštěný povrch.
    No a další problém je kvalita kovu samotného - měkké kovy sice vyleštíš, ale pak se o to otře hedvábí a je po parádě :-/
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    Hele Nikitin, Melnikova - Chemie v práci restaurátora nebo jak to bylo tam jsou recepty na galvanizování i dráhý kovy
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: Našel jsem něco málo o pokovení na straně 506 na začátku. Víš ještě o něčem takovém? V obsahu ani v rejstříku jsem přímo galvanické pokoévení a podobné výrazy nenašel.
    AGOG
    AGOG --- ---
    Zeptám se, nejsem uplně spokojený s jednou věcí. Pod rhodium je potřeba povrch vyleštit aby byl bez jakéhokoliv škrábance protože to je pak vidět. Na šperky se dává třeba ještě vrstva niklu takže mikrošrábanečky se zaplní. Je něco čím by se dala třeba mosaz vyleštit bez škrábanců? Ono když na to přijde tak stopy zanehají i prachové částice když se zatlačí na bavlnu.
    AGOG
    AGOG --- ---
    Vložka s vlnou na přání rhodiovaná.




    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: tak jako obecně je tam hodně receptů na na povrchový zpracování materiálů. Různý možnosti pokovení, patinace...... Neřikám, že je to nějak ultra zajímavý, ale rozhodně jsou tam využitelný informace.
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: Prosím tě, většina je pro mě nesrozumitelná, co je tam dobré pro umělecké spracování kovů?
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: Stáhnul sem, podívám se.
    AGOG
    AGOG --- ---
    TAILA: Takže je to sádra+silika+ještě něco. Doporučuju nějako knihu o odlévání metodou ztraceného vosku jak jsem už zmiňoval.
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    Btw kdyby měl někdo zájem tak todle je super starej receptář. http://ulozto.cz/xrHTYUF/prirucka-pro-elektrotechnika-pdf . Pak mám doma ještě jeden, ale musim ho nafotit a pak bych taky mohl poskytnout.
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: Děkuju za info, někdy zkusím.
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: Todle je až absurdní, ale naprosto úžasný dílo
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: u střibra je nevýhoda, že zas černá, ale tomu se dá docela jednoduše pomoct elektrolytickou koupelí v síranu hlinitým nebo hořečnatým. Kov zůstane přirozenej ale odolnost proti černání se zlepší.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam