• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DYDYVýtvarné zpracování kovů a drahých kamenů aneb rytí, odlévání a kovářství
    PREMIUBOY666
    PREMIUBOY666 --- ---
    hoj,
    prosím o radu. chtel bych zacit produkovat male privesky ze stribra Ag 925.
    jakoby male psi znamky s vlastnim motivem (jeden vzor/design).je to kulaty a prumer je 9mm, coz je dost maly.
    design uz mam vicemene hotovy a prave zjistuji, ze bude mozna problem v detailech.
    ma otazka se toci okolo techniky zpracovani...
    - bude lepsi si to nekde nechat vygravirovat? laser? ci cnc?, nebo si nechat zhotovit razidlo a delat si to nasledne sam?
    vim, ze to ma jeste spoustu dalsich aspektu, ale budu rad za jakoukoliv radu, nebo nasmerovani, jakou cestou se vydat. sem na zacatku a sem opravdu lajk ;)
    diiikyy!!!
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: jojo u všeho co se vypařuje a vaří a je uzavřeno je problém s tím, že plyny nadzvedávají přiložený materiál. Takže snad jen minimalizovat tu oxidaci. Co jsem četl tak pro fůzi je nejlepší foukací hořák. PB hořáky produkují příliš mnoho vzduchu. Ještě mě napadlo to hnát třeba přes dřevěné uhlí? To se používalo při tavení mědi atd. pro minimalizaci oxidace.
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: Tak jako podobných tavidel se používalo třeba na granulaci velkomoravských gombíků. V podstatě e pracovalo s relativně čistým stříbrem nebo mědí a byla používaná tavidla....mám dojem jestli to nebylo na bázi chloridu mědnýho nebo něčeho podobnýho. Jenže u granulace nešlo o natavení plochy, ale jakýchsi styčných krčků, takže tavidlo mělo případně kam odtéct a nemuselo dělat nelechu pozděi, což bych se v případě plechu bál. Mám ale takový dojem, že u toho keumba nedochází k natavění spíš jako k difuznímů spojení bez tavby. Další věc a to máš pravdu je amalgamace, která celkem spolehlivě funguje na stříbrný i měděný slitiny, ale e tady právě nebezpěčnost výparů rtuti ti "zapékání"
    ISCH
    ISCH --- ---
    Zdravim, mam takovy dotaz. Potrebovala bych na jednu věc, co jsem dostala, vytvořit "klícku" ze stříbrného drátu (asi stříbro, případně jiný kov, který bude dlouhodobě spolupracovat a bude zároveň vypadat alespoň trochu reprezentativně), abych jí mohla nosit u sebe jako přívěšek.
    Ideálně teda v nějakém co nejkratším časovém intervalu (ano, jsem hrozná, ale ideálně bych chtěla, abych přišla, dělala tichou pozorovatelku, zaplatila a odešla s hotovým).

    Není někdo, kdo by si na to troufal? Případně pošta.
    AGOG
    AGOG --- ---
    Dočetl jsem se že to jde i na měď, ale psali, že je problém u slitin zlata a mědi, tedy nižších ryzostí s vychytáním teploty aby se to nerozteklo příliš brzy. Počítám, že bych zkoušel 20-24ct nebo tak něco. Asi slitinu se stříbrem.
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: Vida, já se dočetl, že právě to "prosvítání" mědi se ve šperkařině používalo na různé barevné efekty. Díky to je zajímavý příspěvek. Jde o to, že n japonských mečových součástkách se takhle plech na slitině mědi dá vidět. A teď je otázka jestli bylo použito ke spojení rtuti, anebo teploty. Evidentně je to folie, protože na hranách to je zlatá vrstva ohrnutá. Ale ty jo dosáhnout dosednutí tak těsného aby došlo ke spojení na reliéfu nebude řádná sranda,+ jak píšeš aby se to netrhalo. Co to potřít nějakým tavidlem, ale aby to nebublalo a folie se neodfoukla bublinama? To asi nic nebude co?
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: Hele pročítal jsem nějaký články a teoreticky by ty setiny mohly bejt na měď reálný. Co se nám stávalo u regenerace zlacený mosazi bylo to, že při teplotě kolem 300 stupňů nám začala difuzně prokvétat měď zlatou vrstvou a způsobila její zrůžovění. Když už funguje při takhle nízký teplotě, tak je teoreticky možný při třeba 500, že by se to spojilo, ale je otázka jak rychle bude při týhle teplotě měď oxidovat páč stříbro zůstává relativně bez oxidační vrstvy. A co se týká reliefu, řekl bych, že spíš bude otázka kázně než čehokoliv jinýho. Na plochu se taky nejdřív nanese folie, která se achátovejma palcema přihladí k povrchu, takže spíš vychytat aby se na prohlubeninách tenká folie netrhala.
    AGOG
    AGOG --- ---
    Tak na stříbro to jde jak jsem se dočetl, jen se musí vychytat zdroj tepla kvůli oxidaci. Mluví se ale o rovných plochách. Mě by zajímalo jestli je možné o použít i na reliéfu.
    AGOG
    AGOG --- ---
    Nevíte jestli je možnafůze zlaté folie bez pájky na měď podobně jako u keumboo ale větší tloušťky? Řádově v setinách až 0.1mm cca?
    AGOG
    AGOG --- ---
    STQ: Ah ah já tě miluju!! :-D Dneska mu píšu!
    AGOG
    AGOG --- ---
    ZCR: A tak to jo :-) Zvědavost na použité technologie je velká.
    ZCR
    ZCR --- ---
    a tohle je taková pěkná tečka za debatami o tažení jemného drátu.

    Giovanni Corvaja's Amazing Golden Fleece and Fine Gold Wire Jewelry Collections ~ The Beading Gem's Journal
    http://www.beadinggem.com/2014/08/giovanni-corvajas-amazing-golden-fleece.html
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    CHRONOS: Hele taky to může bejt klidně vymodelovný z art clay silver. Je to stříbrnej prach s pojivem, který se po vymodelování sline. Takže to teoreticky ani model nemuselo mít.
    TANAKI
    TANAKI --- ---
    talisman s runou a akvamarínem - kamenem cestovatelů
    je to cín s malou příměsí stříbra, nejdřív se udělá drátová kostra a pak se to pájí cínem, postupně se přídávají další dráty, jak je třeba



    JVCNC
    JVCNC --- ---
    muze to byt klidne i 3d tisk, fotopolymerove 3d tiskarny se ve sperkarstvi k tomuhle ucelu pouzivaji dneska uz docela bezne.

    tenhle prsten konkretne je morova krysa, (Plague rat ring) k dostani vsude mozne po internetu, takze hromadna produkce. tedy je mozne ze puvodni original byl skutecne ryt rucne, neb v hromadne vyrobe se naklady na rytce rozpusti v poctech kusu. v CR stal prsten 349kc. V kusove zakazkove vyrobe by cena byla znacne vyssi.
    STQ
    STQ --- ---
    CHRONOS: taky bych rekl ze rucne
    KALIF_WH
    KALIF_WH --- ---
    CHRONOS: tohle je i podle ty malinky fotky rucni prace, rendering (kdyz by se s tim nekdo modeloval) by byl o dost nudnejsi, pravidelnejsi v detailech.
    CHRONOS
    CHRONOS --- ---
    voskovej model určitě! Spíše mě zajímalo, jestli je to sochaný ručně, nebo se to dá tisknout na 3D tiskárně.
    STQ
    STQ --- ---
    CHRONOS: ryty to urcite neni, takze voskovej model a pak odlitek.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam