• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEwordpress
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    PAN_ILFORD: rozumim tomu, ale od urciteho casu to mam hozene tak, ze na webu to ma byt proste pristupne navstevnikovi. tzn aby odkaz, pokud tam ma byt, sel normalne prokliknout, oznacit a ctrl+c vykopcit v normalni forme atd.

    to, ze si ty adresy nactou i boti a budou posilat spam, by podle me mel resit antispam na mailovem serveru.

    anebo na web proste nedavat hlavni mailovku, ale nejakou, kde az tak neboli, ze tam jednou za cas projde i neco nerelevantniho, rsp. to "panu rediteli" nebude padat pod nos rovnou..
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PAN_ILFORD: jako takhle - před lety byl se scrapováním adres problém u linků s mailto:, protože to je hrozně jednoduchý udělat. Myslím si, že dneska už to takový problém nebude, protože na webu se objevujou spíš jen "obchodní" adresy, na kterých si saudský princ so potřebuje přeposlat miliardu moc neškrtne a lidi se s komunikací přesunuli na social media. Současně se dají za pár šupů koupit leaknuté databáza uživatelů, kde jsou maily taky, je to hned a bez crawleru. Že je to nelegální spamery netrápí.

    Z druhé strany - pokud nějaká obfuskace zkomplikuje návštěvníkovi tu adresu použít (a tam bych se toho enkodávní entitama trochu bál), tak máme problém. Protože když to blbě zkopíruje a napíše na to, tak ti ten mail nedojde a to asi není to, proč jste ho na ten web dávali. Totéž platí pro různé nahrazování zavináčů, aby jako člověku docvaklo, že to má přepsat. Často nedocvakne. Skoro bych i řekl, že v poslední pětiletce je nějaká digitální gramotnost opět na ústupu.

    Jinak já mám na webu svoji mailovou adresu uvedenou jako plaintext bez dalších ofuků už 9 let a spam chodí jen velmi zřídka. Akorát v posledních letech mě nějaký vohnouti pořád obtěžkujou po telefonu, ale to si myslím nemaj z mýho webu, spíš z rejstříku.
    PULKA
    PULKA --- ---
    PAN_ILFORD: No, nevím, ale k e-mailový adrese přijde na milionech míst, to, ze ošetřis jedno jediný ti asi nepomůže. Imho je mnohem výhodnější koupit nějaký leaknuty data v milionový balíku, než procházet jednotlivý weby. Nejsem odborník, každopádně neřeším a problém nepozoruji.
    PAN_ILFORD
    PAN_ILFORD --- ---
    PULKA: možná hledám problém tam, kde není. Měl jsem za to, že mail boti si na přímo uvedenejch mailovejch adresách jenom smlsnou. Čili netřeba řešit.
    PULKA
    PULKA --- ---
    PAN_ILFORD: Neřeším a ani si nepamatuju, ze bych tenhle problém nebo někdo z mých klientů mela. Jak to pak řeší s přístupnosti?
    PAN_ILFORD
    PAN_ILFORD --- ---
    používáte pro ochranu před boty Email Encoder nebo to řešíte jináč?
    KALIF_WH
    KALIF_WH --- ---
    tohle je mozne udelat i na zakladni sablone z obycejne galerie pres css.
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    ZABIAS: Doporučuji GeneratePress s GenerateBlocks, tam si vytvoříš v podstatě vše co potřebuješ.
    JUNIOR
    JUNIOR --- ---
    KORINKOWICZ: Prostě přidej tu vygenerovanou url jako další meta data k orderu, viz třeba: https://stackoverflow.com/questions/25626058/add-extra-meta-for-orders-in-woocommerce a potom si budeš načítat order meta data odkud chceš a kdy chceš i historicky zpět když bude mít ID té order.

    Produkt je možné přidat do košíku a rovnou ho zaplatit (řešil jsem to relativně nedávno na jednom webu) bez ohledu na to jaká platební brána nebo systém to je.
    PULKA
    PULKA --- ---
    KORINKOWICZ: Je, můžeš to udělat simple, ale asi to bude vyžadovat custom kód. Výběr řešení platby a objednávky a pak to tam dodej. Třeba Fluent forma by to asi taky umělý - form, platba, hook na zpracování dat a úprava URL na přesměrováno.
    Jenom si budeš muset poresiřt validaci dat pro fakturu atp. Nebo ještě krok vedle a třeba SimplShop to asi taky bude umět, nevím.
    KORINKOWICZ
    KORINKOWICZ --- ---
    JUNIOR: ještě nejsem 100% rozhodnutej, jestli to postavím na Woo (viz níže), ale nasměruješ mě prosím, jak případně připojit tu URL k objednávce?

    PULKA: jj, s hashem právě počítám (přihlášení pro tenhle případ není vhodný)...

    co se týká eshopu, technický řešení se může vybrat libovolný (co umí Stripe)... z uživatelskýho hlediska by to ale mělo mít maximálně smooth a nevyžadovat průchod klasickým eshopovým procesem (ve stylu dávám něco do košíku, vyplňuju fakturační údaje)... ideální varianta je, že na webu vyplní email, klikne na tlačítko "objednat", to ho hodí na platební bránu a po zaplacení A) přesměruje na tu URL B) pošle mail s tou URL...

    je to vůbec možný udělat takhle simple? :)
    PULKA
    PULKA --- ---
    CYBERWOLF: Asi to sám neumí, nevím - musel bys ho mít napojeny na svůj consent. Za sebe bych řešila před GTM a vybodla se na řešení ve WP, případně si dala pixel s revoke do wp_head (to se ti muže zacachovat) a pak přes já odpálila to granted přes JS, kdyz budeš mít souhlas. 🤷‍♀️
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PULKA: to je mi jasný, jde o to, jestli to ten PixelYourSite nějak umí, nebo mi alespoň dovolí vlepit fbq('consent', 'revoke'); Já prostě potřebuju udělat tohle: https://developers.facebook.com/docs/meta-pixel/implementation/gdpr
    PULKA
    PULKA --- ---
    KORINKOWICZ: Buď bych je donutila být přihlášený a data si uložila ke konkrétnímu userovi (= bezpečný, výsledky vidí jen uživatel), anebo který jednoduše předáš nějak předáš hash na stránce /vysledky?id=8743b52063cd84097a65d1633f5c74f5. Pokud tam hash nebude nebo nebude validní, zobrazíš nějakou generickou hlášku. Nepíšeš, jak máš řešený eshop, ale přidat něco přes WooCommerce e-mail do objednávky by neměl být problém.

    CYBERWOLF: S cachováním ti bude fungovat jenom JS načtení - tj. zacachuješ stránku a pak JS donačte zbytek. Complianz zablokuje načítání po svým, já třeba takhle:

    add_filter('script_loader_tag', function ($tag, $handle, $src) {    
        // Integrate with PixelYourSite.
        // https://github.com/orestbida/cookieconsent#how-to-blockmanage-scripts
        if (!is_admin() && false !== strpos($tag, 'pixelyoursite/dist') && false !== strpos($tag, '.js')) {
            $tag = str_replace('text/javascript', 'text/plain', $tag);
            $tag = str_replace(' type', ' data-cookiecategory="tracking" type', $tag);
        }
        return $tag;
    }, 100, 3);

    Hned po souhlasu se mi pak ten pixel odpálí (PixelYourSite má vyřešený i CAPI a tak, takže je to docela šikovný, ale třeba je nějaká lepší alternativa).
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PULKA: na consent mám vlastní řešení, na pixel mám plugin od facebooku. PixelYourSite funguje dobře a dá se na něj napojit vlastní consent? Funguje i s cachováním (WP Rocket)?
    JUNIOR
    JUNIOR --- ---
    KORINKOWICZ: Tak ty data (vygenerovanou url) připoj k woocommerce objednávce a máš to. Tam máš i e-mail usera a nikdy se ti to neztratí včetně údajů o objednávce jestli byla úspěšně zaplacena apod. Popřípadě ji můžeš objednávku použít znovu, když se to user rozhodne zaplatit později znovu (neměl dostatek peněz na účtu, něco se nepovedlo atd)
    KORINKOWICZ
    KORINKOWICZ --- ---
    PULKA: Když to vezmu od začátku, tak uživatel vyplní formulář. Na základě vložených hodnot se mu vygeneruje výsledek a ten se pod unikáním ID uloží do DB.... Uživatel má pak mít možnost zaplatit Stripem a po úspěšný platbě dostat na mail URL, na kterým najde výsledek... Do toho URL je ale právě potřeba propašovat nějaký identifikátor, který bude vztažený k tomu dříve uloženýmu ID.
    PULKA
    PULKA --- ---
    KORINKOWICZ: Možná mi to uniklo, ale co přesně to má byt za URL, kterou chces kam přesně propašovat?
    PULKA
    PULKA --- ---
    CYBERWOLF: Jak resis ten consent? Complianz je třeba kompatibilní s PixelYourSite. Tam kde to mám čistím, volám přes GTM anebo třeba mám vlastní implementaci CookieConsent Oresta Bídy, řeknu tomu, kdy se má načíst a nazdar.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Řeším (furt) GDPR cookie opt-in a došlo na facebook pixel. Facebook umožňuje na pixelu zablokovat posílání událostí když není souhlas (viz.: https://developers.facebook.com/docs/meta-pixel/implementation/gdpr ). Bohužel oficiální Facebook pixel plugin je na hovno, stejně jako vše co facebook dělá, takže tam tuhle možnost nemá, nemá tam ani žádný filtr a prvotní vložení pixelu a init vkládá jednou funkcí, takže se to tam prostě mezi to nedá vložit ani za zlatý prase. A dokonce se ani nedá vypnout vložení toho počátečního kódu, aniž by se to všechno posralo.

    Takže mě napadlo nechat ho to tam vložit a pak nějak výstup z wp_head přefiltrovat a ten facebookem vložený kód nahradit tím správným. Jenže... jde to vůbec udělat?

    Případně kdyby někoho napadlo méně dementní řešení než je tohle, jsem jedno ucho.
    KORINKOWICZ
    KORINKOWICZ --- ---
    Řeším situaci, kdy je návštěvníkovi webu vygenerováno unikátní URL, a to by se mu pak mělo po zaplacení kartou poslat na mail.

    Jako platební platební řešení bude Stripe a trochu jsem doufal, že to URL bude možné nějak propašovat třeba aspoň do faktury, ale i to to se zdá jako unreal.

    Máte prosím někdo nápad, jak tohle řešit? Tak jako tak asi budu používat nějakej plugin pro integraci Stripu, ale zatím jsem nenašel nic, co by umožňovalo pracovat s custom proměnnou (nezávislou na produktu)...

    Možná by něco takovýho uměl WooCommerce? Nebo máte jiný doporučení?
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    Chci si předělat web celkem se mi líbí (nic lepšího sem vlastně nenašel) tadle šablona https://foto10.themesawesome.com/ ale nemá dobré hodnocení ani updejty už se nedělají + by se mi tam líbilo mít pod tím ještě nějaký texty + IG feed ale to šablona neumí :( , tak bych klidně ten design nějak obšlehl nemáte prosím někdo typ na nějaký plugin co by to uměl (titulní stránku) případně nějaký builder to by to uměl.

    Díky

    REFLEX
    REFLEX --- ---
    TRZNICE: ono to je ze pouzivaji cookies, ale kdyz pred to das GTM a nastavis consent mode tak pak jo
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam