• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEwordpress
    PULKA
    PULKA --- ---
    REFLEX: Nebo potom zacachuj ten output. Ale každopádně s načítáním fieldů si musíš pohrát, zkus Query monitor plugin a sleduj. Jak kdy se to vyplácí. Já mám třeba pro custom šablony vytahuju data na jeden dotaz z DB (ale třeba s obrázkama už je to složitý, protože je to pak náročný na výpočet) - řešený podle prefixu v wp_options
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    WOJTISHEK: on je cely web psany v Oxygenbuilderu tak to by bylo asi slozitejsi (ale mozna napsat nejakou funkci pres kterou to vracet..)
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    REFLEX: stačí si to na začátku stránky definovat do proměnné a s tou potom pracovat
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    WOJTISHEK: diky, mrknu na to, teoreticky jestli to ma nejakou "interni" cache tak by melo stacit na zacatku stranky
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    REFLEX: jestli je to ACFko, tak v tom případě víc využívám funkci
    get_field_objects()
    ze které si potom jednotlivé hodnoty vytahuju.
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Ahoj, kolega teď dělal WP web, a jsou tam dost složitý struktury, prostě stránka má třeba 30 custom fieldu a do toho načítá ještě jinou entitu co jích má dalších 20

    Takže předpokládám, že pro to každé vykreslení se volá get_field takže vlastně počet customfieldu = počet dotazů do DB.

    Jak se toto optimalizuje?
    KORINKOWICZ
    KORINKOWICZ --- ---
    Čaute. Pro docela dost WP webů vytvářím custom design podle návrhu designéra a řeším, jestli neexistuje nějaká jednodušší cesta... Typicky to u mě vypadá tak, že obsah nasypu pomocí Gutenbergu, nasadím na to buď Astru nebo Understrap a následně pak v child-theme kódím CSS...

    Co mě ale dost ztěžuje práci jsou trochu nestandardní breakpointy defaultního WP bloku pro sloupce. Láme se to tuším někde při 600px a 780px, což moc neodpovídá běžně užívaným breakpointům... Tak by mě zajímalo, jestli se ty defaultní WP breakpointy nedají někde snadno změnit...

    Samozřejmě se na to dá jít i tak, že se pak podvolím těm WP hodnotám (např. v tom Understrapu se dají nastavit vlastní hodnoty a celý SASS pak kompilovat podle nich), ale raději bych na to šel opačně a držel se těch častěji používaných (jako např. 576, 768, 992, atd.)....

    Tak by mě zajímalo, jestli nemáte někdo lepší postup jak na WP dělat custom design. A to ať už jako obecný princip (např. jestli nemáte jinou oblíbenou základovou šablonu), popř. jak se popasovat aspoň s těma prokletýma WP breakpointama :-D
    PAN_ILFORD
    PAN_ILFORD --- ---
    Prosím posilte mé google-fu. Pídím se po tom, jak udělat sidemenu na single stránce s odkazama na achory (nějaké ty podčásti stránky) tak, aby se ty odkazy postupně zvýrazňovaly podle toho, kam zrovna člověk doscrolloval. (Oxygen, ale obecnější návod skrz CSS a JS bych byl snad schopen přetavit). Zkouším googlit scroll menu indicator atp. a neni to ono.
    PAN_ILFORD
    PAN_ILFORD --- ---
    WOJTISHEK:
    TRZNICE: Používal jsem to v Elementoru, než jsem ho opustil, a bylo to výborný vč. supportu.
    já mám LTD Meta Box, což je masivní a všeobjímající prostředí, ale je tam teda dost kódingu. Občas jsem v koncích.
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    PAN_ILFORD: mám koupené ACFko, ale čím dál víc používám Carbon Fields - https://carbonfields.net/
    PAN_ILFORD
    PAN_ILFORD --- ---
    používáte někdo https://metabox.io/ ?
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    TRILOBYTE: Jasne, pokud vsak nekdo nema gmail a ma treba seznam.cz, tak musi mit ten mailto: nastaveny. Myslim, ze je mozne v Chromu to menit. Nicmene uz tohle jsou dva ruzne priklady toho, jak se to muze chovat, a kde je do dalsich webmailu / e-mail klientu / whatever funkci, ktere se mohou chovat kazdy jinak. Takhle je to proste jednotne chovani formulare :) a kdo nebude chtit formular, tak si tu adresu okopiruje stejne, jako by to udelal na webu bez formulare.
    TRILOBYTE
    TRILOBYTE --- ---
    WOJTISHEK: Ja kdyz v chromu kliknu na mailto: tak se mi otevre psani novyho mailu v gmailu, s predvyplnenou adresou. Nevim teda nakolik to funguje i s jinejma webmailama/prohlizecema...
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    PULKA: GDPR ano, beru to z UX stránky, tedy pomoci návštěvníkovi co nejjednodušeji mne kontaktovat, aniž by musel cokoliv kdekoliv jakkoliv kopírovat, vkládat, přepínat, atd.
    PULKA
    PULKA --- ---
    WOJTISHEK: S formulářema bys měl řešit GDPR, s tím, když ti napíšou "sami" nemusíš. Každopádně mi přijde, že na desktopu prostě jenom zkopíruješ URL, ale na mobilu mi mailto a tel přijdou dobrý.
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    Obecně je mailto: odkaz vcelku přežitek, dost lidí ten výchozí mailový klient nastavený nemá a řeší maily skrze webová rozhraní. Dobrým UX v tomto případě je po kliknutí na mailovou adresu zobrazit návštěvníkovi webu jednoduchý formulář, který vyplní, do jeho mailu se pošle potvrzení a nemusí nic dalšího řešit.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    PAN_ILFORD: rozumim tomu, ale od urciteho casu to mam hozene tak, ze na webu to ma byt proste pristupne navstevnikovi. tzn aby odkaz, pokud tam ma byt, sel normalne prokliknout, oznacit a ctrl+c vykopcit v normalni forme atd.

    to, ze si ty adresy nactou i boti a budou posilat spam, by podle me mel resit antispam na mailovem serveru.

    anebo na web proste nedavat hlavni mailovku, ale nejakou, kde az tak neboli, ze tam jednou za cas projde i neco nerelevantniho, rsp. to "panu rediteli" nebude padat pod nos rovnou..
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PAN_ILFORD: na svém webu ne, jinak ale docela běžně a neeviduji, že by si někdo stěžoval na přívaly spamu.
    PAN_ILFORD
    PAN_ILFORD --- ---
    CYBERWOLF: děkuju. mailto: a tel: teda raději nepoužíváš?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam