• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEwordpress
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    PAN_ILFORD: mám koupené ACFko, ale čím dál víc používám Carbon Fields - https://carbonfields.net/
    PAN_ILFORD
    PAN_ILFORD --- ---
    používáte někdo https://metabox.io/ ?
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    TRILOBYTE: Jasne, pokud vsak nekdo nema gmail a ma treba seznam.cz, tak musi mit ten mailto: nastaveny. Myslim, ze je mozne v Chromu to menit. Nicmene uz tohle jsou dva ruzne priklady toho, jak se to muze chovat, a kde je do dalsich webmailu / e-mail klientu / whatever funkci, ktere se mohou chovat kazdy jinak. Takhle je to proste jednotne chovani formulare :) a kdo nebude chtit formular, tak si tu adresu okopiruje stejne, jako by to udelal na webu bez formulare.
    TRILOBYTE
    TRILOBYTE --- ---
    WOJTISHEK: Ja kdyz v chromu kliknu na mailto: tak se mi otevre psani novyho mailu v gmailu, s predvyplnenou adresou. Nevim teda nakolik to funguje i s jinejma webmailama/prohlizecema...
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    PULKA: GDPR ano, beru to z UX stránky, tedy pomoci návštěvníkovi co nejjednodušeji mne kontaktovat, aniž by musel cokoliv kdekoliv jakkoliv kopírovat, vkládat, přepínat, atd.
    PULKA
    PULKA --- ---
    WOJTISHEK: S formulářema bys měl řešit GDPR, s tím, když ti napíšou "sami" nemusíš. Každopádně mi přijde, že na desktopu prostě jenom zkopíruješ URL, ale na mobilu mi mailto a tel přijdou dobrý.
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    Obecně je mailto: odkaz vcelku přežitek, dost lidí ten výchozí mailový klient nastavený nemá a řeší maily skrze webová rozhraní. Dobrým UX v tomto případě je po kliknutí na mailovou adresu zobrazit návštěvníkovi webu jednoduchý formulář, který vyplní, do jeho mailu se pošle potvrzení a nemusí nic dalšího řešit.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    PAN_ILFORD: rozumim tomu, ale od urciteho casu to mam hozene tak, ze na webu to ma byt proste pristupne navstevnikovi. tzn aby odkaz, pokud tam ma byt, sel normalne prokliknout, oznacit a ctrl+c vykopcit v normalni forme atd.

    to, ze si ty adresy nactou i boti a budou posilat spam, by podle me mel resit antispam na mailovem serveru.

    anebo na web proste nedavat hlavni mailovku, ale nejakou, kde az tak neboli, ze tam jednou za cas projde i neco nerelevantniho, rsp. to "panu rediteli" nebude padat pod nos rovnou..
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PAN_ILFORD: na svém webu ne, jinak ale docela běžně a neeviduji, že by si někdo stěžoval na přívaly spamu.
    PAN_ILFORD
    PAN_ILFORD --- ---
    CYBERWOLF: děkuju. mailto: a tel: teda raději nepoužíváš?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PAN_ILFORD: jako takhle - před lety byl se scrapováním adres problém u linků s mailto:, protože to je hrozně jednoduchý udělat. Myslím si, že dneska už to takový problém nebude, protože na webu se objevujou spíš jen "obchodní" adresy, na kterých si saudský princ so potřebuje přeposlat miliardu moc neškrtne a lidi se s komunikací přesunuli na social media. Současně se dají za pár šupů koupit leaknuté databáza uživatelů, kde jsou maily taky, je to hned a bez crawleru. Že je to nelegální spamery netrápí.

    Z druhé strany - pokud nějaká obfuskace zkomplikuje návštěvníkovi tu adresu použít (a tam bych se toho enkodávní entitama trochu bál), tak máme problém. Protože když to blbě zkopíruje a napíše na to, tak ti ten mail nedojde a to asi není to, proč jste ho na ten web dávali. Totéž platí pro různé nahrazování zavináčů, aby jako člověku docvaklo, že to má přepsat. Často nedocvakne. Skoro bych i řekl, že v poslední pětiletce je nějaká digitální gramotnost opět na ústupu.

    Jinak já mám na webu svoji mailovou adresu uvedenou jako plaintext bez dalších ofuků už 9 let a spam chodí jen velmi zřídka. Akorát v posledních letech mě nějaký vohnouti pořád obtěžkujou po telefonu, ale to si myslím nemaj z mýho webu, spíš z rejstříku.
    PULKA
    PULKA --- ---
    PAN_ILFORD: No, nevím, ale k e-mailový adrese přijde na milionech míst, to, ze ošetřis jedno jediný ti asi nepomůže. Imho je mnohem výhodnější koupit nějaký leaknuty data v milionový balíku, než procházet jednotlivý weby. Nejsem odborník, každopádně neřeším a problém nepozoruji.
    PAN_ILFORD
    PAN_ILFORD --- ---
    PULKA: možná hledám problém tam, kde není. Měl jsem za to, že mail boti si na přímo uvedenejch mailovejch adresách jenom smlsnou. Čili netřeba řešit.
    PULKA
    PULKA --- ---
    PAN_ILFORD: Neřeším a ani si nepamatuju, ze bych tenhle problém nebo někdo z mých klientů mela. Jak to pak řeší s přístupnosti?
    PAN_ILFORD
    PAN_ILFORD --- ---
    používáte pro ochranu před boty Email Encoder nebo to řešíte jináč?
    KALIF_WH
    KALIF_WH --- ---
    tohle je mozne udelat i na zakladni sablone z obycejne galerie pres css.
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    ZABIAS: Doporučuji GeneratePress s GenerateBlocks, tam si vytvoříš v podstatě vše co potřebuješ.
    JUNIOR
    JUNIOR --- ---
    KORINKOWICZ: Prostě přidej tu vygenerovanou url jako další meta data k orderu, viz třeba: https://stackoverflow.com/questions/25626058/add-extra-meta-for-orders-in-woocommerce a potom si budeš načítat order meta data odkud chceš a kdy chceš i historicky zpět když bude mít ID té order.

    Produkt je možné přidat do košíku a rovnou ho zaplatit (řešil jsem to relativně nedávno na jednom webu) bez ohledu na to jaká platební brána nebo systém to je.
    PULKA
    PULKA --- ---
    KORINKOWICZ: Je, můžeš to udělat simple, ale asi to bude vyžadovat custom kód. Výběr řešení platby a objednávky a pak to tam dodej. Třeba Fluent forma by to asi taky umělý - form, platba, hook na zpracování dat a úprava URL na přesměrováno.
    Jenom si budeš muset poresiřt validaci dat pro fakturu atp. Nebo ještě krok vedle a třeba SimplShop to asi taky bude umět, nevím.
    KORINKOWICZ
    KORINKOWICZ --- ---
    JUNIOR: ještě nejsem 100% rozhodnutej, jestli to postavím na Woo (viz níže), ale nasměruješ mě prosím, jak případně připojit tu URL k objednávce?

    PULKA: jj, s hashem právě počítám (přihlášení pro tenhle případ není vhodný)...

    co se týká eshopu, technický řešení se může vybrat libovolný (co umí Stripe)... z uživatelskýho hlediska by to ale mělo mít maximálně smooth a nevyžadovat průchod klasickým eshopovým procesem (ve stylu dávám něco do košíku, vyplňuju fakturační údaje)... ideální varianta je, že na webu vyplní email, klikne na tlačítko "objednat", to ho hodí na platební bránu a po zaplacení A) přesměruje na tu URL B) pošle mail s tou URL...

    je to vůbec možný udělat takhle simple? :)
    PULKA
    PULKA --- ---
    CYBERWOLF: Asi to sám neumí, nevím - musel bys ho mít napojeny na svůj consent. Za sebe bych řešila před GTM a vybodla se na řešení ve WP, případně si dala pixel s revoke do wp_head (to se ti muže zacachovat) a pak přes já odpálila to granted přes JS, kdyz budeš mít souhlas. 🤷‍♀️
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam