• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JESSE_MORENOTatra
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    JENIIK: ha! toz to uz nejsem tak zmeteny jako predtim :o) rozumim pisu si :o)
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    JESSE_MORENO: tatra smíchov nemá s kopřivnickou tatrou nic společného.

    Tohle je projekt pražský, ČKD byla celou dobu i výrobcem.
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    JENIIK: to nejak nechapu, jsou to saliny tatra co je vyrabel CKD?
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    JESSE_MORENO: to neni tatra, to je Česká Kolben-Daněk
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    TATRA PYCO!

    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    REDITEL: cekal jsem kdy to prijde :oD Jj tohle video zrovna znam, pekne
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    A jeste k predchozimu prckovi:

    Tatra JK 2500



    V roce 1954 vznikla pod vedením konstruktéra Juliuse Kubinského (odtud označení vozu "JK") v n.p. Karosa konstrukce "výkonného cestovního automobilu pro rychlé překonávání dlouhých vzdáleností". Vůz měl být vybaven motorem Tatra 603, který však v době vzniku tohoto automobilu ještě nebyl volně k dispozici. Proto byl vůz v počátcích vybaven motorem Alfa Romeo, který byl později zaměněn za již zmiňovaný motor Tatra. Vůz byl klasické koncepce tj. motor vpředu, poháněná zadní kola, s nezávisle zavěšenými koly, zadní náprava typu De-Dion, což byla u nás novinka. Již v počátcích vůz dosahoval rychlosti kolem 170 km/h. V roce 1957 byl automobil předán ke zkouškám do Tatry Kopřivnice, kde byly provedeny určité úpravy na motoru i podvozku, maximální rychlost se zvýšila ke hranici 207 km/h. Motor byl chlazený vzduchem dvouapůllitrový V8 o výkonu 140k. Velice originální bylo vypouštění teplého vzduchu před předním sklem, čímž bylo toto sklo ohřívano, což je velmi požadovaný efekt hlavně v zimě. Připravovala se výroba prvních 5 kusů jakési malé oveřovací série, avšak těchto svých bratříčků se již JK 2500 nedočkal vzhledem k nedostatku financí. Původní vůz existuje dodnes a je naděje, že se dočká renovace.



    Engine
    1) Alfa Romeo, DOHC 6-cylinder, 2500 ccm, 66kW / 90PS (1955)
    2) Tatra 603 A, 8V-cylinder, 2500 ccm, 55kW / 75PS (1955)
    3) Tatra 603 Sport, 8V-cylinder, 2500 ccm, 103kW /140PS (1956)

    Gearbox
    Alfa Romeo, 4-speed

    Petrol storage
    Two interconnected fuel tanks of volume 2x30 l

    Dimensions
    Length/width/height - 4050/1620/1220 mm
    Wheel base - 2300 mm
    Tread front/rear - 1350 mm

    Curb weight
    1160 kg

    Max. speed
    170km/h - Alfa Romeo, T603A
    200km/h(?)- T603 Sport

    Construction
    Mr. Julius Kubinsky (JK)

    Automobilovou legendou se ale Július Kubinský stal až v padesátých letech. V roce 1955 představila kopřivnická Tatra svůj nový model Tatra 603. Július Kubinský připravil v brněnském závodě Karosa koncept sportovního vozu s novým motorem Tatra 603. Bohužel, v Kopřivnici ani v Brně o tento projekt nakonec neměli zájem a tak J.Kubinský rozpracovaný vůz odkoupil a dokončil jej za vlastní peníze. Podvozek i karoserie byly jeho vlastní konstrukce, ale přední náprava byla opět po dobrých zkušennostech použita z vozu KdF. Tatra odmítla poskytnout motor a tak Kubinský zvažoval použítí předválečného motoru Bugatti o objemu 1500 ccm z bývalého závodního vozu Bruno Sojky. Nakonec se ale přiklonil k modernějšímu motoru Alfa Romeo o objemu 2500 ccm. Proto to označení JK 2500. Mimořádně krásná sportovní karoserie se však stala nezapomenutelnou ikonou našeho motorismu.

    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    A jeden trochu novejsi koncept sportaku od Tatry... taky skoda ze tohle nezkusili rozjet vic...

    http://cs.wikipedia.org/wiki/MTX_Tatra_V8

    http://www.youtube.com/watch?v=R3m7dIz8ugg
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Tatra V 855 - Wikipedie, otevřená encyklopedie
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_V_855
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    V týmu Tatra 603 jsou 2 vozidla. Tatra 603 pro klání historiků a okruhový speciál připomínající sportovní vůz Tatra ECCORRA ze kterého vlastně vychází. Více se dočtete na www.tatra603team.cz

    ADAMBERNAU
    ADAMBERNAU --- ---
    JESSE_MORENO: Asi nejkrásnější koncept od české automobilky, co jsem kdy viděl: a že je opravdu škoda, že některé Škody nešly do výroby. Jsou k tomu známy nějaké technické údaje?
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    KOCOURR: tak bohuzel dle toho co se da docist udelali udajne jen jeden, ja minimalne dle fotek tusim ze byly aspon dva protoze jsou tam docela jasne viditelny rozdily nicmene uz tehdy se tatra asi nemela financne nejlip takze nakonec to auto vubec nevyrabeli.... stastny ten kdo ten jeden exemplar ma je to imho fakt krasnej stroj
    KOCOURR
    KOCOURR --- ---
    JESSE_MORENO: Jen tak ze zvědavosti by mě zajímalo, kolik by dneska stálo pořídit si takovejhle nádhernej exemplář, jestli teda nejsou už jen na fotkách...
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    jinak dame sem pomalu nejaky ty fotky :o)

    takze uzasnej a krasnej koncept sportovniho coupe od tatry

    Tatra JK 2500




    dam ji i do zahlavi jak ji mam rad :o)
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Liaz, Avia, Karosa, Praga, Street Roadster Pony, Velorex atd...
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    PETRPEDROS: njn bohuzel jsme jeste nedospeli jako narod k tomu abychom uznali ze ti kasparkove si nemaj co vyskakovat a maj bejt radi ze je jeste nikdo nevyhazel z okna :o)
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    A to se mi dostalo že česká republika měla za svojí existenci i za dob československa asi cca 52 Automobilek (továren) Jawa, Tatra, Škoda, Laurin a Klement, Aero atd..
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    JESSE_MORENO:
    Máš pravdu zrovna včera jsem řešil vládní skopičiny pana Ratha ale on si asi opravdu zadek radeji vozi v Audi přecejenom ty naši vládní kašpárkové mají rádi německou výrobu kterou by za tu Českou měnili hned.
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    PETRPEDROS: no ona tatra celkove udelala a jiste dale dela spoustu unikatnich reseni a je hrozna skoda jak je nechali padnout.... nez nejake dementni srotovne se imho vlada mela pokusit zachranit tuhle automobilku i kdyby jen za cenu toho ze nez aby vyhazovali penize za vladni audiny a podobne nesmysly mohla mit proste vladni tatrovky na zakazku... vim jsem snilek ale proste nedokazu vydejchat to ze i kdyz jen jako brand se zachovala skodovka se skoro nulovou invenci v ramci automobiloveho prumyslu a low budget karama ale nezachovava se tatrovka ktera toho prinesla tolik a dodnes je to jedinej ceskej osmivalec kterej je kurva zajimavej!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam