• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JESSE_MORENOTatra
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    Tatra 603X

    RSZ
    RSZ --- ---
    tady jsem nasel ten text, fer vidlacka kovarina:

    http://www.tatratruck.sk/stranky/pribeh.php

    Zhruba po prejdení 30 kilometrov, keď sme práve prechádzali cez Muránsku planinu, teda veľmi drsné a opustené horské územie, práve v najväčšom stúpaní, navyše v neprehľadnej zákrute sa na Prage S5T, konkrétne na valci 5 a 6 uvoľnili sacie ventily a padli do motora. Výsledok: zničené dva piesty, dve vložky valcov, dve hlavy valcov, 4 ventily. Teda motor vhodný v lepšom prípade do generálnej opravy, čo by bolo v horšom prípade, na to sa vtedy nedalo ani pomyslieť.
    Zhruba po dvoch hodinách prvé okoloidúce auto, bola to Tatra 815, tak tá nás odtiahla, samozrejme postupne, asi na 2 kilometre vzdialené parkovisko. Medzitým sa ale zotmelo a tak nám aj tak nič nezostávalo len nejako prečkať noc a ráno sa uvidí. Ráno 16.júla sme sa rozhodli, že sa pokúsime o nemožné, teda že Pragu S5T opravíme a budeme pokračovat' v ceste. Na tomto mieste musím napísať, že Praga S5T s ktorou sme Tatru 111 ťahali mala motor z Pragy V3S. Majiteľ Pragy S5T urobil revíziu náhradných dielov, no potrebné medzi nimi neboli, veď aj takáto oprava sa na ceste málokedy uskutočňuje.
    Z motora Tatry 111 sme demontovali dva kompletné valce s piestami a dve hlavy valcov, ktoré sú zhodné s valcami a piestami do motora Pragy V3S. Po oprave trvajúcej celý zbytok dňa a celú noc sa nám ráno o 4 hodine podarilo naštartovať motor Pragy S5T.Okamžite sme vyrazili na cestu, teda ak sa to dalo nazvať cestovaním. Síce motor Pragy S5T išiel tak dobre ako nikdy predtým, teda ako to tvrdil jej majiteľ. Ale stredné Slovensko je krajina hornatá a tak to bolo skorej len plíženie na 2-3 aj to redukovanú.
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    JENIIK: Já se ptám proto, že mě zajímá jestli ji taky nějak skládali dohromady. To se mi totiž moc nezdá.
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    FALLENANGEL: Nevím, ale předpokládám, že bude v kuse klasicky. Ono to sice může vypadat divoce, ale při těch rozměrech a výkonu to není nic strašnýho...
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    JENIIK: Jak měli vyřešenou třeba klikovku?
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    PETRPEDROS: kdybys aspoň čet...
    RSZ
    RSZ --- ---
    RSZ: spadlY ..uf
    CH4MISS
    CH4MISS --- ---
    tatra 813 TP
    RSZ
    RSZ --- ---
    RSZ: ..vlastne koukam ze je to v koprivnickym muzeu, tak jsem ho asi videl, ale zena asi prudila at uz vypadnem:)
    RSZ
    RSZ --- ---
    JENIIK: pekne, tenhle triradej vidim prvne..
    Ad unifikace - nekde na tatraportal.sk byl peknej pribeh, jak pri tazeni nejaky zachraneny tatry 111 za V3Skou spadli ty V3Sce ventily do dvou valcu, zavada samo fatalni, tak valce demontovali z ty veteransky 111 a dojeli:))
    CH4MISS
    CH4MISS --- ---
    Tatra nezna bratra !
    CH4MISS
    CH4MISS --- ---
    TATRA 903
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    Jednotlivé konstrukční díly byly unifikovány, takže nebyl problém postavit mohutný třířadový osmnáctiválcový motor o objemu 22 238 cm3 a výkonu 220,5 kW (300 k). Podle pamětníků měl být použit do Německých tanků s tím že v každém tanku by byly motory dva. Že by se to uskutečnilo se ovšem nepodařilo prokázat. Z těchto dílů bylo také možné vyrábět řadové šestiválcové motory pro Pragu V3S a S5T kde měl být původně řadový pětiválec, stejné koncepce. Byl vyráběn též vidlicový osmiválec pro autobus Tatra 500 HB, který byl samozřejmě vzduchem chlazený a umístěný vzadu.



    http://special-line.blog.auto.cz/2008-04/motory-v-tezkych-nakladnich-vozidlech-tatra/
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    RSZ: Jojo, máš pravdu.
    RSZ
    RSZ --- ---
    FALLENANGEL: no tak to je trochu zavadejici - z tohodle podvozku, ale prislusne upraveneho, vznikla 805.. Ale nakladakove robustni bude, velka hmotnost byl problem, a pro tatru opet krok vedle:)
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    TOM_HOST: Tyhle jsou úplně skvělý. Osobák na podvozku kačeny. Škoda, že jich je tak málo.
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    t803
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    TOM_HOST: libove :o)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam