• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JESSE_MORENOTatra
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    The Nazi Killer: 1938 Tatra T87 - Jay Leno’s Garage
    https://www.youtube.com/watch?v=c2XyLgv-UQY
    CEPAL
    CEPAL --- ---
    GODY: trochu opožděně souhlasím s RSZ. Tohle není porovnání dvou značek, ale dvou technologií. A Tatra rozhodně není první značka, která na náklaďáky použila měchy. No a pak tu máme náklady na údržbu a životnost, kde samozřejmě v obou případech vyhrají listy. Taky tam rovnou mohli dát toho tvého Citroena C5 a vedle něj postavit Porsche 959 a říct, žo to Porsche je mrdka... přitom všichni víme, že ten tvůj hydramatic je skvělý jen v okamžiku, kdy bezchybně funguje, což není moc často, sedačky jsou měkké a při delší cestě z nich bolí kurevsky záda, a vůbec to auto je skoro stejně nekvalitní jako nějaký Renault... Ale test bude tvrdit, že C5 a nikdy jinak. BTW já jezdím na vzduchu v osobáku, s nastavitelnou výškou do lehčího terénu, a na rozmlácených Britských silnicích si to fakt užívám. Jo, že to nesedí a nemá tak precizní řízení jako BMW M5, to mě nesere, není to auto na závodění a rozhodně sedí dostatečně na to, abych nasral všechny pasažéry v autě a vyděsil pár protijedoucích aut, když bych náhodou chtěl. A kdysi jsem jezdil v různých citrónech na hydropneumatickým spodku, to byla fantastická plavba, takže mě mrzí, že to ta firma přestala vyrábět, kokoti, připravili se o to poslední, čím se odlišovali od Renaulta... Holt asi už mají ve Francii opravené všechny silnice a mimo Francii se to auto stejně prakticky neprodává :-D (sorry, nedalo mi to nerýpnout si do nich). Jen naokraj: úžasně "plavný" bylo taky původní Volvo V90 z let 1996-98, jedno jsem měl, a to přitom nemělo ani vzduch, ani hydrauliku, vepředu normální McPhersony a vzadu docela promakanej multilink s nějakým kompotovým listem a mechanickým nivomatem.
    GODY
    GODY --- ---
    RSZ: ale to já přece vím. To je jako když si ze služební octavie sednu do doma provozovaneho citroenu C5 s hydractivem. U osobaku je srovnani o to jednodušší, že se předpokládá, že s oběma budeš jezdit po silnici. Takže když si dám ten stejný úsek městské tankovky, tak mám jasno. U náklaďáku je to i o tom, kde s tim budeš jezdit? Kamenolom nebo ta silnice?
    RSZ
    RSZ --- ---
    GODY: nechci vůbec pochybovat o tatra podvozku vs. terén, ale není trochu nefér porovnávat vibrace na sedačce řidiče (viz ten graf), když tatra je na vzduchu a ten man na lisťácích?:)
    GODY
    GODY --- ---
    Proč Tatra? Protože TATRA!
    Další krásné porovnání jizdních vlastností....
    TATRA Trucks - Srovnání civilních nákladních podvozků 8x8
    https://www.youtube.com/watch?v=3-vmTs4Fgu8&t=8s
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    RSZ: jenže tenhle ventil čumí do výfukovýho potrubí a pokud by to bylo sepnutý a ty bys s tím vlítnul do vody, tak jí to rozláme... pokud bys tam zajel dostatečně pomalu - aby se výfuk stihl ochladit - tak by to přežila ;)
    RSZ
    RSZ --- ---
    TEAPACK: na vedení oleje před spojkou je termostatickej ventil, u motoru ponorenyho ve vodě byl zcela určitě zavrenej a vrtule se netocila, takže je zbytečný řešit nějaky rozlamani vrtule.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    E2E4: taky jsem si to myslel, ale podle technika, co servisoval tatry od 138 do 815, tak když to tlak oleje sepne a vrtuli něco zablokuje, tak jí to rozláme :-/ a pokud to vjede do vody s roztočenou vrtulí moc rychle, tak taky...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    TEAPACK: visco spojka.. když klade vrtule odpor otáčí se volně.. ?

    Funkce viskózní spojky
    http://www.mjauto.cz/funkce-viskozni-spojky

    a přijde mi vtipné, že během povodně má Tatra _vodní_ chlazení. :)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    TOM_HOST: to by musela být slaná voda ... tatrovky jedou na 24 voltech, takže nějaký svody do vody je moc netrápí.... a jelikož je to čistě mechanickej motor a jediný, co tam je na baterku je starter, tak to naskočí skoro vždy =) na Bahnech jsem párkrát viděl, jak 815ka chcípla v bahně co sahalo skoro až po okna a zase to nastartovali a jeli dál ...
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Nj ale kdyz to zaleje spinacku nebo pristrojovku tak to ani nezapne ne
    MERISCZ
    MERISCZ --- ---
    Kde má vlastně tenhle jeřáb nádrž?
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SCHIFFI: klasický startér nebývá vodotěsný, ale tatry ho často vodotěsný maj =) A kdyby se měl brodit vodou po delší jízdě, tak bych se bál o vrtuli chlazení - je připojená přes hydrodynamickou spojku a o vodu by se to rozlámala :-/
    SCHIFFI
    SCHIFFI --- ---
    „Tatra je vybavena plně pohonným podvozkem, kde je celé hnací ústrojí chráněno centrální nosnou rourou. Její výkony v terénu jsou bez nadsázky nejlepší na světě. Sání i výfuk tohoto vozidla jsou nahoře, takže tatrovka, i když voda dosahovala až k palubní desce, nenabrala do motoru vodu. Toto vozidlo má zároveň minimum elektroniky, je vybaveno klasickým startérem se spínací skříňkou a baterií,“ vysvětlil mluvčí společnosti Tatra Trucks Andrej Čírtek.

    Podle něj je zmíněným strojem jeřáb na podvozku Tatra, konkrétní typové označení je T-815 AD 28.


    VIDEO: Řidič měl nohy ve vodě, přesto s jeřábem vyjel z rozvodněné řeky - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/...a-vlara-svaty-stepan-brumov-bylnice-tatra-815.A190604_155609_zlin-zpravy_ras
    SCHIFFI
    SCHIFFI --- ---
    Legendární expedice Tatra kolem světa se vrací. Vyjede v roce 2020 | Aktuality | Lidovky.cz
    https://www.lidovky.cz/...tatra-kolem-sveta-se-vraci-vyjede-v-roce-2020.A190423_162247_aktuality_vag
    GODY
    GODY --- ---
    PETRPEDROS: .....já ti člověče nevim, jestli krasavice. Určitě má kabina od DAFu spoustu vychytávek, jak zpříjemnit práci řidiči, ale vytratil se z ní tatrovácký duch. Kromě toho mi přijde strašně vysoká oproti třeba Renaultu nebo Volvu, kde je pak celkový dojem vyváženější.
    Prostě mi k tomu ta kabina nesedí.....
    HAC
    HAC --- ---
    Netušíte co se stalo s Tatra muzeem v Trhových Svinech?
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Krasavice
    MELDA
    MELDA --- ---
    Tatra přejela nejvyšší překážku na světě. Z jedné i druhé strany - iDNES.cz
    https://ostrava.idnes.cz/...jeti-nejvys-ik1-/ostrava-zpravy.aspx?c=A171018_185330_ostrava-zpravy_sme
    YENICK
    YENICK --- ---

    Dvě legendy, Josef Šebánek a Tatra 111.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam