• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONDRAPiPod, iPhone, iPad Development
    Let's send Apple to bottomless perdition, there to dwell.

    Vše o tomto ďábelském stroji. Objective-c, c++/c, Arm asm, NEON asm.
    Cocoa, OpenGL ES & Apple Extensions.

    "Veselé" historky z natáčení, aneb
    jak se to dá ještě udělat, aby nám to apple nezakázal.
    Privátní api a funkce, které bysme z něho chtěli.

    Grafici vítaní.

    Prosím lidi, co založili firmu, nebo se živí jako freelancer ať se podělí o své zkušenosti s ostatními.


    Aplikace v Appstore od lidí z nyxu:

    První vlaštovka:

    ALIJEN: aplikace Výplata -- http://itunes.apple.com/cz/app/id353881293?mt=8

    Posílejte odkazy na appstore do pošty nebo sem. Díky
    rozbalit záhlaví
    KAPLIK
    KAPLIK --- ---
    RUTHAN: v xcodu (4.2) vlizt do organizeru, devices, vlevo vybrat zarizeni, pod tim applications, vybrat ji a pod tim se zobrazi "Data files in sandbox" kde se zobrazi soubory v sandboxu dane aplikace
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    KAPLIK: Muzes to nejak vic rozepsat? Ja Xcode pouzivam jen na upload aplikace do zarizeni + debug, ale jinak o tom vim malo, stejne tak jako o iOS zarizenich, ze zatim nevime jak na to a resime na Macu, kde pristup k souboru mame a pak doufame, ze iOS build bude fungovat a kdyz ne, tak mame jen vypis Xcode debuggeru.
    KAPLIK
    KAPLIK --- ---
    RUTHAN: tak v prubehu vyvoje aplikace se muzes na filesystem, resp. do sandboxu tvy aplikace, podivat pres xcode.. dokonce si tam muzes tvou zvolene soubory stahnout nebo nauploadovat
    VFISA
    VFISA --- ---
    Loading…
    http://developer.apple.com/library/IOS/#documentation/UserExperience/Conceptual/MobileHIG/Introduction/Introduction.html

    konkretne:
    Although iOS apps can allow people to create and manipulate files, this does not mean that people should have an awareness of a file system on an iOS-based device.

    There is no iOS application analogous to the Mac OS X Finder, and people should not be asked to interact with files as they do on a computer. In particular, people should not be faced with anything that encourages them to think about file metadata or locations, such as:

    An open or save dialog that exposes a file hierarchy
    Information about the permissions status of files

    Loading…
    http://developer.apple.com/library/ios/#documentation/userexperience/conceptual/mobilehig/UEBestPractices/UEBestPractices.html
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    VFISA: Delam hru, nicmene na Guidelines se rad podivam, pokud je nekde mas.
    VFISA
    VFISA --- ---
    RUTHAN: mirne mimo misu, jen filozoficka:
    Pokud se nepletu tak save je uplne zapovezeno guidelines, je to proti filozofii Apple (iOS). Pokud planujes save (pro uzivatele), a nedelas hru, tak te s tim apple vymete..)
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    Je nejaka aplikace, kterou se dostanu na file system iPadu?, rekneme, ze si tam udelam save a chci si zkontrolovat jestli je ok.
    SKUTEKKUTEKK
    SKUTEKKUTEKK --- ---
    Čau, potřeboval bych někoho kdo by pomohl s vývojem jedné aplikace pro iPhone. Jedná se o poměrně primitivní posouvání rastrový mapy pomocí GPS. Víc počta. Dík.
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    OOPS: supr, dik
    OOPS
    OOPS --- ---
    DANCHEZ: ano jde ... od lonskeho zari, uz sou jich tam mraky.
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    dlouho jsem to neresil, ale jde uz teda "legalne" vyvijet aplikace pro appstore ve flash cs prostredi? nebo porad plati todle:

    "Adobe® Flash® Professional CS5 software ships with Adobe AIR® Packager for iPhone and offers the technical capability to have ActionScript 3 projects run as native applications for the iPhone 3.0 OS. As a result of Apple’s updated legal terms (section 3.3.1 of the Apple iPhone SDK License Agreement), Apple is no longer permitting these applications to be delivered to iPhone, iPad and iPod touch users through the Apple App Store. This a legal restriction imposed by Apple and is not a technical limitation of Adobe AIR or Adobe Flash Professional CS5." ?
    XYCHT
    XYCHT --- ---
    Vzhledem k tomu, že se naše zájmy protínají, rád bych vás pozval na naše setkání:


    První z pravidelných setkání vývojářů her, grafiků, designerů a všech, které toto téma zajímá.

    Domácí herní scéna není ve světové konkurenci žádné ořezávátko. Kromě mezinárodně úspěšných titulů je zde i celá řada malých studií a jednotlivých vývojářů, kteří tvoří desítky zajímavých her. Proč tedy ještě nemáme prostor pro neformální setkávání nezávislých herních vývojářů, sdílení informací, myšlenek a nápadů?

    Odpovědí na tuto otázku je Indie Games CZ. Chceme více provázat nezávislou herní scénu u nás a vtáhnout do ní lidi, kteří možná netuší, jak začít. Věříme, že prezentace a pozdější networking pomohou jak jednotlivým vývojářům, tak i scéně jako celku.

    V případě zájmu plánujeme vytvořit tradici pravidelných setkání se stále zajímavějším obsahem.

    Říjen 2011 přinese:

    1. Unity: úvod (Václav Vančura a Michal Hotovec)
    2. Flash: 2D na GPU (Tom Krcha)
    3. Flashpoint & Arma – Indie AAA tituly (Martin Vaňo)

    První setkání proběhne v úterý 18. října 2011 v 19:00 v HUBu v Praze. Hlavní sál máme pronajatý na tři hodiny, poté se přesuneme pravděpodobně do Punta. Vstupné je dobrovolné (HUB není zadarmo).

    Více informací naleznete na http://j.mp/indiegamescz nebo na twitteru @indiegamescz.

    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Jak je to s jazykovyma lokalizacema v iTunes connect? Mame aplikaci pro cely svet (anglictina), ale ted jsme udelali i cesky preklad (vse v jedne aplikaci) - lze nekam zadat cesky popis, tagy, atp... V Manage localizations vidim jen par jazyku vcetne en. Napada me to tedy prohodit - dat hlavni popis v CZ a pridat EN, nebo to CZ i EN dat do jednoho pole a nebo udelat 2 separatni aplikace CZ a EN.

    Jak tohle resite vy?
    GARDCORE
    GARDCORE --- ---
    Studio ve kterém dělám herního ilustrátora hledá AS3 programátora.

    viz: http://golemthegame.com/inzerat.pdf

    Kdyby jste se nedočetli něco důležitého, napiště mi do pošty.
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    RUTHAN ano presne takhle: KOM jsem to myslel. Cela pointa neni v te samotne cene, ale v tom co reprezentuje. Je sice pravda ze obycejnej clovek ipad nevymeni dokud se mu nerozpadne, ale Apple si nehraje tak uplne na to ze potrebuje aby to delal. Zakladna "must have latest version" je pomerne velka, a pocet lidi co nemaji nic je dostatecnej.

    Stejnetak jako mam kamarady co kupuji kazdou novou edici dane konzole, uz jen proto ze je mensi..

    Dulezity je co vlastne zamyslis, a to se netyka jen vyvoje 3D na ipad, ale uplne jakyhokoli vyvoje! Pro jakyhoz akaznika to delam? Delam to proto ze jsem filantrop nebo na tom chci vydelat? Chci abych mel dobrou odezvu? Jde mi o dobrej vzhled a "latest shit" nebo o maximalni kompatibilitu? A hlavne: az to bude dokonceny, nebude "minimalni prumerny" hardware nekde jinde?!

    Ja osobne mam iPad 1, a nesere me ze neco nerozjedu. Az me to zacne srat, koupim si 3ku, do te doby to asi preziju. Na poznamky a malovani a skicovani mi to staci. A hry si halt koupim ty co mi jedou.
    KOM
    KOM --- ---
    RUTHAN: Zadna urban legend to neni. To ze je to v US o nekolik malo tisic levnejsi je sice fakt, ale je potreba si taky uvedomit, ze u nas je 15k skoro prumernej plat a v US vazne neni 700 dolaru prumernej plat...
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    KARYSLAV: Tak o tom, ze u nas je to drahy je urban legend, jelikoz pokud k tem 500+ dolacum pripocitas DPH, tak je to +/-. Samozrejme nejsem bohata zemne o tom zadna.

    Ta vymena, podle me to az tak spatny napad neni, prece jen iPad porad stoji vic, nez konzole, ktera ted mam mit produkcni cyclus 6/7 let, ty 2 maly cipy by se menily provdu snadno a 2 roky stara deska neni problem, kdyz to vymysleno s rozmyslem.

    Optimalizace - jasne neco se s tim delat da, mi to asi nejak uplacame, ale skoro se mi chce rict, ze jaka dokumentace, takovy optimalizace. Jestli nekdo mate k tomu grafickymu cipu co v tom jen vic, nez to trapny 10 strankovy pdfko a znacne teoretickejma hodnotama, tak se rad podivam.

    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    RUTHAN: ipad stoji moc akorat u nas, a nejakejch zaplivanejch par cechu by mi na vyvoj apklikace mohlo vlizt na zada..

    vymena gpu/cpu ve starych pocitacich je taky dost virtualni zalezitost, zatim jsem vzdycky radeji vymenil vsechno, protoze strkat novej procesor na 2 roky starou desku mi prislo jako kokotina.. /OT

    Bud se vyrovnej s tim, ze ipad 1 je proste pomalej, nebo zacni vic studovat optimalizace :-)
    VFISA
    VFISA --- ---
    OOPS: predikce analytiku akcii rikaly, ze do konce 2011 bude 25% WM7. asi tak..
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    OOPS: Me slo primarne o ten odhad, anatylici jsou verbez, a motajici se kolem prodeju HW, a u je to jen horsi Apple, pokud vim, tak tam to neresi ani zadny NPD, ktery resi konzole.

    Takze by me zajimalo, jestli to nekde nejaky pevny cisla, ze kterych ty analytici vychazeji, jestli neco zverejnuje Apple, kde a jestli se tomu da verit? Z medialniho pohledu je samozrejme dobre si zaplatit nejake prohlaseni, ze to kupuje kazdy, je to nejucinejsi reklama.

    Ty 3D hry, mas nejaky priklad tech pomalych na iPad1 rad bych to zkusil a divim se to, ze to projde pres Apple QA.
    S upgradovanim nesouhlasim, neplati to co u PC, iPad neni skladacka, takze kupujes vsechno znova a dost velky penize, takze s tim vnitrne moc nesouhlasim, uznavam je to letita praxe u notebooku a telefonu; ale bylo by hezke kdyby se to dalo nekdo za uplatek upgradovat vymenit CPU,GPU a pouzivat to dal, toho IPS displaye je v popelnici skoda.
    OOPS
    OOPS --- ---
    RUTHAN: nekde jsem to zahlid nedavno, je to predikce analytiku pro odhad ceny akcii atp... ale taky jsem cetl 25 i 45 ... myslim, ze 35 je realny stred ... nicmene dulezite je, ze do konce roku bude urcite vic ipadu 2 nez 1 a pristi rok bude trojka... nevim na jak dlouho planujes vyvoj hry - ale pokud ji hodlas dokoncit nekdy zacatkem pristiho roku a nechces se omezovat v kvalite a radsi to chces lepsi, tak si myslim, ze neni treba nad nicim špekulovat ... proste to udelej, aby se to libilo, tecka. Driv sme si taky kupovali nove PCcka, protoze furt vychazely nove hry (s konzolema nastal trochu utlum, protoze se prodavaly furt stejne za stejnou cenu akorat za podstatne nizsi naklady, coz vyrobcum vyhovovalo, neinovovat a stale cashovat za ty same prachy idealne, tohle nastesti neni pripad Applu, ten jde furt dal) ... no a kdyz to budes mit dobre, Apple to podpori, ve finale bych tak tipoval, ze je v jejich zajmu predevsim prodavat nove iPady :) ... ale tohle vsecko je jen me pouhe IMHO a verim, ze na to spousta lidi ma urcite jiny nazor nebo komentar. ... jinak uz ted jsou v App Storu 3D hry, ktere se proste realne nedaji hrat na iPadu 1 (nebo se obcas skubnou nebo se skubou uplne) co jsem cetl komentare a na dvojce bezi proste skvele.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam