• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONDRAPiPod, iPhone, iPad Development
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    LUCIEN: ja jsem oldschool flashar, zasek jsem se na as2:)
    AILAS: ne, bohuzel nemame, uz ani nevim proc, ale byl tam nejaky zasek
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    DANCHEZ: a proc si to teda neudelate v airu? jasne, nebude to native, nebudete moct rikat, ze jste cool ios developeri, ale na druhou stranu to drtiva vetsina lidi nepozna a zbytku to bude celkem jedno...
    AILAS
    AILAS --- ---
    DANCHEZ: Kdyz aplikace procházela už schvalovacím procesem, tak už byla téměř hotová ne? Předpokládal bych že máte zdrojáky od toho developera, takže se na ní nemusí dělat od začátku, jen ji dát někomu na dotáhnutí.
    MATESISKO
    MATESISKO --- ---
    VFISA: Ja sam pouzivam na fotky Instagram nebo Path, vic nepotrebuju. Od Hipstamaticu jsem ustoupil ze stejneho duvodu, jako ty. Navic kdysi, na iP4 byl nehorazne pomaly...
    FLYBOJ
    FLYBOJ --- ---
    DANCHEZ: To resite tu ctecku komiksu?
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    hele existuji nejaci normalni spolehlivi ios developeri? po trech letech a trech studiich/developerech ktere vsechny zadanou praci posraly o tom zacinam pochybovat
    1. freelance programator - v posledni fazi kdyz uz aplikace prochazela apple schvalovacim procesem programator na mesic zmizel, pak se ozval ze je nejak vazne nemocny a nemuze pracovat (samozrejme jsme pozdeji zjistili ze dela sam na nejake svoji aplikaci)
    2. normalni studio s portfoliem nekolika vydanych (a prej uspechnych aplikaci) - tvrdili ze na tom odmakali asi 100 hodin coz mi prislo podezrele protoze kdybych tu samou vec delal ve flashi, zabralo by mi to asi 5 hodin (veskera grafika i funkcionalita + flashove demo jak to ma vsechno vypadat a fungovat byla dodana)... pak z nich vypadlo ze nam zapomneli oznamit ze uz pred mesicem zbankrotovali
    3. normalni studio s portfoliem nekolika vydanych (a prej uspechnych aplikaci) - sam sefik toho studia nevi co dela jeho programator (ktery mezitim dela na melousich), opet za tri mesice odpracovali asi 1/10 pozadovane prace, nefunguje nic, jakmile pridaj novou featuru, ta co tam byla predtim prestane fungovat.. jakoze what the fuck?

    nehlede na to ze jsme za uplny kokoty protoze uz jsme delali dve prelaunch party, a vrazili x tisic do marketingu, + nam brzo koncej autorske prava na obsah ktery se mel pres aplikaci preprodavat

    za ty tri roky bych uz se to naucil udelat sam
    MATESISKO
    MATESISKO --- ---
    VFISA: Momentálně jsme 6. a před námi na 5. je kluk z ČR s hrou Plague: https://itunes.apple.com/us/app/plague-inc./id525818839?mt=8
    VFISA
    VFISA --- ---
    MATESISKO: Gratulace! Zrovna jsem si koupil na zkousku Kitcam a maji dcela spatny filtry. Imho nikdo nema na Hipstamatic, ten nejde ale aplikovat expost :(
    MATESISKO
    MATESISKO --- ---
    Pochlubím se, včera jsme to dotáhli na #5 mezi placenými aplikacemi v US a #3 v UK a #1 mezi Foto aplikacemi v US i UK s aplikací Wood Camera: https://t.co/dvT8tcx6
    Král byl sesazen :)
    SANDIS
    SANDIS --- ---
    Nechcete nekdo pracovat na full-time ve treti nejvetsi ERP firme na svete? Shanime iOS programatora do mezinarodniho tymu v Praze na Pankraci.
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    ahoj, potřebuju vyvrátit/potvrdit hypotézu (nejsem vývojář pro iOS, ale trochu rozumím podpisům a ssl):
    Můžu na nejailbreaknutých zařízeních používat jiné ssl certifikáty než ty, které jsou v iOS aktuální verze zahrnuty? (tedy v iOS jsou přesněji zahrnuty kořenové certifikáty autorit, které ty ssl certifikáty vydávají, http://support.apple.com/kb/HT5012)
    Problém: aplikace iOS má komunikovat se serverem přes SSL, ale na testovacím serveru nemáme SSL od důvěryhodné CA (tedy z toho setu, co je v iOS) , ale "domácí". A nejede to, i když aplikaci tlačíme kořenovej certifikát té "domácí" CA.
    Což mě vede k hypotéze uvedné na začátku.
    Díky moc za hinty.
    MALER
    MALER --- ---
    Nesouvisi to uplne s vyvojem, ale... Vite, zda se da z iTunes Connect vykoukat aktualni pocet aktivnich predplatitelu?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    ROTTWEILER: Skvele, dekuju.
    ROTTWEILER
    ROTTWEILER --- ---
    REDGUY: viz. dokumentace

    From a practical perspective, in iOS and OS X outlets should be defined as declared properties. Outlets should generally be weak, except for those from File’s Owner to top-level objects in a nib file (or, in iOS, a storyboard scene) which should be strong. Outlets that you create will therefore typically be weak by default, because:

    Outlets that you create to, for example, subviews of a view controller’s view or a window controller’s window, are arbitrary references between objects that do not imply ownership.

    The strong outlets are frequently specified by framework classes (for example, UIViewController’s view outlet, or NSWindowController’s window outlet).
    @property (weak) IBOutlet MyView *viewContainerSubview;
    @property (strong) IBOutlet MyOtherClass *topLevelObject;
    
    https://developer.apple.com/...ary/ios/#documentation/Cocoa/Conceptual/LoadingResources/CocoaNibs/CocoaNibs.html#//apple_ref/doc/uid/10000051i-CH4-SW6

    TL;DR Top level je ten objekt, který je úplně nejvýš v celé hiearchii. např. v NIB souboru je to úplně ten první view, pod kterým jsou všechny. Většinou si ho jako strong bude držet controller v property view. viz. definice v UIViewController
    @property(nonatomic,retain) UIView *view;
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    ROTTWEILER: Diky, to vypada skvele. Jen jednu vec tam nejak nechapu:

    * IBOutlets should be weak except for top-level IBOutlets, which should be strong.

    Co mysli tim "top-level"? Resp. jakej IBOutlet je ne-top-level?
    ROTTWEILER
    ROTTWEILER --- ---
    REDGUY: Má to své specifika, na které si chce dát pozor. Koukni na http://amattn.com/2011/12/07/arc_best_practices.html
    MATESISKO
    MATESISKO --- ---
    REDGUY: Rozhodne doporucuju! Nechci uz psat jinak, neskutecne to zrychli vyvoj a odstrani spoustu crashu, takze to za to stoji.
    AILAS
    AILAS --- ---
    AILAS: Už jsem to našel. Přidal jsem obrázky, které mají velikost v buildu pro simulátor poloviční (díky optimalizacím pro device) a omylem jsem je přidal 2x. Nevěřil jsem vlastním očím že to udělá 15MB na devicu.
    Pěkně je to vidět když jsem diffnul jejich velikosti. Například:
    device:
    436K splashScreen.png
    1.6M splashScreen@2x.png
    2.3M splashScreenIpad.png
    9.2M splashScreenIpad@2x.png
    simulator:
    292K splashScreen.png
    984K splashScreen@2x.png
    1.4M splashScreenIpad.png
    4.9M splashScreenIpad@2x.png
    AILAS
    AILAS --- ---
    Otevřel jsem jeden starší projekt (psán v té době už pro iOS 5) a ač měla dříve aplikace po zbuildování na store 3 MB, teď má 15 MB! Architekturu mám nastavenou pouze na armv7.
    Nic tak velkého jsem tam nepřidával, kromě 2 frameworků EventKit a EventKitUI. Ale nezdá se mi, že by dělali 12 MB navíc. (Předtím jich tam již bylo kromě standardních asi 6 navíc)
    Nevšiml si toho někdo, nevíte čím to?
    Bylo to psáno v Xcode 4 nějaké první verzi. Nedaří se mi to dostat na nějakou rozumnou úroveň, přece jen rozdíl 3MB vs 15 je dost.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam