KEIKIN: ale tak jistě, to sjou triviální kosntatování, ale ne příliš přesné. Výběr mýtného si zajistit umíme, doknce se mnoho lidí domnívá, že systém Kapsch za mnoho milionů korun nainstalovaný, bude sloužit k zpoplatnění i osobní dopravy. takže vybrat lze, dokonce i zvyšovat výběr. jestli si ale sledoval nekonečné politikum kolem jízdy kamionů v pátek, kdy zelení navrhovali zákaz a silná lobby dopravců tlačila na ODS, pak na Fischera a nic se nestalo, tak si mlžeš "spočítat", kdo má jaké páky k ovlivňování rozhodnutí. To, na co se peníze z mýta použijí je také dané tím, kdo sedí na ministerstvu dopravy (silový resort, většinou ODS) a kdo rozděluje priority. a ty jsou stavba dalších dálnic, nikoliv jejich "ekologizace". Bohůžel. Takže říkat že je to "naše blbost, když ty peníze nejdou do ekologie" je takové nanicovaté.
K tomu, že dálnice a silnice přetínají biokoridory nelze nic dodat, snad jen, že má dnes již zemřelá prateta toto řešila jako náměstek ministra Vavrouška (nejlepší ministr životního prostředí co zatím byl, zahynul pod lavinou
http://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Vavrou%C5%A1ek), a už v 90-tých letech na to dosti upozorňovala. zkusím dohledat ty její studie migrace a možnosti stavby přechodů a podchodů. dnes je to již zákoná povinos. sice nejsem ekolog, ale studii sociologii, pedagogiku a psychologii, ale domnívám se, že stávající možnosti překonávání jsou nedostatečné. nemluvě o tom, kolik toto stojí - umíš si představit kolik stojí nadchod, či podchod (ten zvlášť)??? jedná se oi desítky milionů korun. je jednoduché říkat "vražte to do ekologie", ale člověk by se měl snažit vidět do všech rohů.