• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PATISLAVOchrana přírody

    Ochrana přírody


    - klub pro odbornou i laickou veřejnost, které není lhostejný stav našeho i světového životního prostředí

    V tomto klubu uvítám:

    1) Diskusi nad převážně lokálními a konkrétními problémy životního prostředí - zastavování zelených ploch, vznikající skládky, kácení stromů, vybíjení zvěře, znečišťování vod, "zkulturňování" krajiny apod. Mělo by jít hlavně o vlastní zkušenosti - co jsme viděli a co jsme pro ochranu přírody udělali. Přidejte obrázky!

    2) Domlouvání nějakých drobnějších akcí. Boj s úředním šimlem provádějte zde: [ Obrana občana ]

    3) Tlachání o obecných problémech (ztráta druhové diverzity, kácení pralesů, šíření pouští, znečištění vod, smysl zoologických zahrad, regenerační schopnost přírody apod.). Diskuzi o globálním oteplování zkuste minimalizovat.

    4) Sdílení zkušeností z práce v neziskovkách.


    rozbalit záhlaví
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    LALINA: hehe. mno, s vodou v krajině by to bylo na dlouho. nevím, jestli si uvědomujete, že čechy mají unikátní postavaní - tři různá rozvodí, do tří moří, a mnoho pramenů řek, vše odtéká od nás, NIC nepřitéká. Proto se rozhodli že chtějí stavět až 40 přehrad v nejbližších letech, aby jsme si trochu té vody tady nechali, když mají přijít "ty klimatické výkyvy, dlouhá sucha ap." Je to dosti kontroverzní plán, protože - jak jsem četl včera ve Scientific American - mnohde se od přehrad ustupuje, páč to kurví přirozené toky řeky, ukládání blahodárného bahna, slepá ramena, ap. aj. to by byla diskuse na dlouho.
    LALINA
    LALINA --- ---
    SCHWEPZ: když nezadrží, nevadí, aspon máme co dělat, postavíme tam pěknou přehradu, prostě to nějak geniálně vyřešíme, lidi budu mít práci a my a naše "přisáté firmy" si prijdeme na své, co lidi pořád blbnete a hysterčíte? ;-))))
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    SCHWEPZ: jaký informační kanál zvolíš je na Tobě (na vás). Nekomunikuj jen se zelenými. Měl bys vědět kdo s regionu ve kterém bydlíš sedí v parlamentu....
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    SCHWEPZ: A tohle je tedy alternativní verze, ano?
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    KEIKIN: já jsem nejen občansky angažován (sdružení "okrašlovací spolek Vraclavského hřebetu", úklid, edukace, výsadba alejí ap.), ale také občansky gramotný, sleduji přijímanou legislativu, jednotlivé kroky poslanců ap. Pravidelně volím zelené, některé znám osobně. Ale i tak - na vyššíchnic měnit. Takové je současná realita. Jak si představuješ že bych měl "interpelovat" "svého" poslance? poslat mu mail? :)
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    ...ale darmo dříví do lesa nosit, to je jak problematika lužních lesů, také zmizeli. a pak se lidi diví, že krajina nezadrží vodu.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    SCHWEPZ: a kdo volí strany ? Přece my občani...a taky jako občané máme možnost "ovlivnit" svého poslance, aby interpeloval...holt kvalita života něco stojí.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    tady je vidět ta možnost stavby přes břeclav:
    http://i.nyx.cz/files/00/00/03/71/371375_9b27405cb5dfc6a0c82a.jpg
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    ECLECTICA: další nehorázná je prasárna je stavba rychlostní komunice přes oblast Vátých písků (Moravská sahara) V tom území teče neregulovaná Morava, jsou tam habitaty vzácných druhů, unikátí ekosystém. V územních plánech je koridor pro stavbu, která protíná území. Rozpočet 3 mld Kč, verze s podtunelováním 13 mld.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    KEIKIN: ale tak jistě, to sjou triviální kosntatování, ale ne příliš přesné. Výběr mýtného si zajistit umíme, doknce se mnoho lidí domnívá, že systém Kapsch za mnoho milionů korun nainstalovaný, bude sloužit k zpoplatnění i osobní dopravy. takže vybrat lze, dokonce i zvyšovat výběr. jestli si ale sledoval nekonečné politikum kolem jízdy kamionů v pátek, kdy zelení navrhovali zákaz a silná lobby dopravců tlačila na ODS, pak na Fischera a nic se nestalo, tak si mlžeš "spočítat", kdo má jaké páky k ovlivňování rozhodnutí. To, na co se peníze z mýta použijí je také dané tím, kdo sedí na ministerstvu dopravy (silový resort, většinou ODS) a kdo rozděluje priority. a ty jsou stavba dalších dálnic, nikoliv jejich "ekologizace". Bohůžel. Takže říkat že je to "naše blbost, když ty peníze nejdou do ekologie" je takové nanicovaté.

    K tomu, že dálnice a silnice přetínají biokoridory nelze nic dodat, snad jen, že má dnes již zemřelá prateta toto řešila jako náměstek ministra Vavrouška (nejlepší ministr životního prostředí co zatím byl, zahynul pod lavinou http://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Vavrou%C5%A1ek), a už v 90-tých letech na to dosti upozorňovala. zkusím dohledat ty její studie migrace a možnosti stavby přechodů a podchodů. dnes je to již zákoná povinos. sice nejsem ekolog, ale studii sociologii, pedagogiku a psychologii, ale domnívám se, že stávající možnosti překonávání jsou nedostatečné. nemluvě o tom, kolik toto stojí - umíš si představit kolik stojí nadchod, či podchod (ten zvlášť)??? jedná se oi desítky milionů korun. je jednoduché říkat "vražte to do ekologie", ale člověk by se měl snažit vidět do všech rohů.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    PATISLAV: jelikož ČD jsou vřed. Chovají se jako klasický monopol, jsou to líné ryby v malém rybníce. Bohužel na neschopnost manažerů drah doplácíme všichni. Vem si třeba vlak s auty do chorvatska....byl zrušen....Nechápu jak se to může nevyplácet.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    SCHWEPZ: Záleží na úhlu pohledu. Břemeno je to pro správce trati (potažmo stát). Údržba tak velké sítě je ekonomicky náročná a hodně záleží na tom, má-li daná trať využití. http://byznys.lidovky.cz/dalsi-ceska-zeleznicni-trat-na-odpis-z-nejhustsi-site-sveta-se-stale-ukrajuje-185-/ln-doprava.asp?c=A100308_215900_ln_domov_pks . Z opačného pohledu je to ovšem výhoda - ať už pro občany nebo potenciální investory, kteří na vybudovanou infrastrukturu hodně slyší - bohužel je dnes nákladní doprava po železnici upozaďována, sám nevím proč.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    TAMARIX: díky, můžu se prosím zeptat, co znamená třetí a čtvrtá zóna ohrany?
    V úsecích CHKO, kudy bude R52 v budoucnu směřovat, je v současnosti vyhlášena III. a IV. zóna ochrany Chráněné krajinné oblasti. Jedná se přitom o ornou půdu.
    TAMARIX
    TAMARIX --- ---
    ECLECTICA: Oficiální stránky dálnice: http://www.r52.cz/?page_id=20
    Na wiki: http://cs.wikipedia.org/wiki/Rychlostn%C3%AD_silnice_R52

    + když zadáš do vyhledávače "R52" vyjede Ti spousta článků, názorů pro i proti apod.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    Má někdo bližší informace k té stavbě dálnice přes Pálavu. Vzhledem k tomu, že ten kraj znám a vím, nakolik je unikátní, tomu poříd nemůž věřit.
    TAMARIX
    TAMARIX --- ---
    KEIKIN: Jeden z důvodů, proč bych začala kouřit je ten, že bych vajgly neházela na zem, ale dávala je pečlivě do krabičky, tu pak vysypala do koše a šla tak příkladem. Jasně nic moc to neřeší, ale když už, pořád je to lepší než to házet kolem sebe. Je to pěknej hnus, vlákna z umělý hmoty nasáklý jedama.. To se jen tak nerozloží ze dne na den..

    Vidím to takhle: místo cigár kultivovaně kouřit dýmku, místo jednorázových používat látkové pleny a místo vložek menstruační kalíšek.. :-)
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Dneska ráno jsem uvědomil jak je neekologické, když někdo odhodí cigaretu.
    Zkoušeli jste někdy vypít lektvar ze špačků ? Asi ne protože byste umřeli. Každý špaček je skoro jako jed, který člověk odhodí. Bohužel je skoro celkem jedno kam ho odhodí. Neexsituje speciální likvidace špačků a vajglů, takže spolu s vložkami a plenkami se jedná o celkem závažný ekoproblém...
    TAMARIX
    TAMARIX --- ---
    PATISLAV: Jojo, to že dálnice představují migrační bariéru je známa věc.. Dobře je to vidět třeba na příkladu rysa, jehož výskyt je na Brdech uváděn v několika kusech a který by se mohl docela dobře rozšířit třeba i na Křivoklátsko, nebýt D5..

    Železnice - maximální souhlas! Je to celý na hlavu postavený, kdyby stát víc dotoval dráhy, mohlo by být levnější jízdný, víc lidí by jezdilo po kolejích a míň po silnicích, takže by nebylo třeba stavit další betový monstra. O převozu nákladu to platí dvojnásob, v mnoha případech by stačilo jen natáhnout koleje k logistickým centrům/skladům a nemuselo by jezdit tolik kamionů.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    SCHWEPZ: to že si jako národ neumíme ošéfovat mýtné je naše blbost. A to že peníze z mýtného neslouží k ekologickým projektům je taky naše blbost. Dálnice nejsou a silnice nejsou jen drahé, ale také přetínahí biokoridory. Bohužel to furt neumíme stavět (podchody,přechody pro zvěř každých 300 až 500m)...V minulosti mnoho měst těžilo z výhodné dopravní polohy...
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    KEIKIN: výhodná tranzitní poloha? výhoda toho že se jablka vozená z polska do špaňelska a ze španelska do polska (viz. eurodotace) uskutečňuje přes naše území? peníze z mýtnýho se rozpustí ve stavbě nejdražších dálnic v EU - jeden km stojí miliardu. navíc - zkus o výhodách tranzitní země vykládat někde, kde pod ojny bytovek s malými dětmi projede denně 8 000 TIRáků ,)

    PATISLAV: nechápu, proč ti rozvětvená železniční síť přijde jako břemeno. zkus mi to blíže vysvětlit.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    PATISLAV: ekonomického důvodu bych se nebál...stát postaví silnice a lidé a hlavně kamiony po nich budou jezdit a platit mítné. naše země má výhodnou transitní polohu....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam