Dneska jsem začal zkoušet dělat asi největší kyanotypie v čr ;) (z níže uvedeného kolodiového (zvětšeného/tištěného) negativu)
Tak tady je backstage:
rozehřívání želatiny
schnutí naželatinovaných papírů (příště na želatinu seru. pokud ji nebudu schopný nějak rovnoměrněji nanést, je to spíš kontraproduktivní podklad)
sušení nanesené cyano-emulze (samotné nanášení je v takovém rozměru docela "tricky-part". mám ale podezření, že nemám úplně dobré chemikálie.. na povrchu se mi tvořily jakoby již zoxidované strokes)
zkouška expoziční doby (na A4)
vyvolávání - vodou (do budoucna musím vymyslet nějaké čistější prostředí)
vlevo-hůře nanesená emulze, vpravo-lépe
tónování inst. kávou (dost pěnila). původně jsem to chtěl máčet v takové vaničce, ale ten papír se mi dost trhal. musím vymyslet nějakou obří misku.
sušení (tónovaný kus)
sušení v napnutém stavu (netónovaný kus)
Papír je B1 (tz. 100x70 cm), samotný obraz je pak tuším šíře A1 (možná nějak okolo 70x55 cm). Nechal jsem si kvůli toho dneska říznout 110x80 sklo, kterým jsem to přikrýval při expozici a na které jsem to chtěl pak napínat. Samozřejmě jsem si na něj nakonec kleknul, takže sklo za 400,-!!! je v řiti :((((((((((((... takže ačkoli se mi docela podařilo vychytat technologii, tak kvůli toho skla jsem teď stejně nasraný :(