• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HNIZDOnVIDIA - grafické karty, technologie, aplikace, hry
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Nvidia lawsuit over GTX 970
    http://www.scribd.com/doc/256406451/Nvidia-lawsuit-over-GTX-970

    Navidia je v Kalifornii (tamni zakony jsou pro masove vydirani vhodne) zalovana. Cetl jsem tu zalobu celou, a jsem velice zvedav na dokazovani. Vsechno je to zalozene na tvrzeni. Dokonce zalujici uvadi, ze chybne specifikace zverejnila nvidia, coz neni fakticky pravda :)
    Vidim to na mimosoudni vyrovnani tak za pet let.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Nvidia ex post zakázala přetaktování mobilních Maxwellů. Uživatelé se zlobí | Cnews.cz
    http://www.cnews.cz/nvidia-ex-post-zakazala-pretaktovani-mobilnich-maxwellu-uzivatele-se-zlobi

    Jsem a) nevedel ze to jde b) nevedel ze je nekdo dost sileny na to, aby to zkousel

    Je fakt, ze se mi za karieru dostal do ruky jediny "herni notebook", a to od MSI, ktery se neopravitelne prehrival (cela serie).
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Nvidia přerostla AMD. Poprvé v historii má větší obrat, tržby jsou rekordní | Cnews.cz
    http://www.cnews.cz/nvidia-prerostla-amd-poprve-v-historii-ma-vetsi-obrat-trzby-jsou-rekordni
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    AnandTech | The DirectX 12 Performance Preview: AMD, NVIDIA, & Star Swarm
    http://anandtech.com/show/8962/the-directx-12-performance-preview-amd-nvidia-star-swarm
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Jinak Far Cry 4 doted má problémy se stutter kvůli pop-in. Nesouvisí to s výkonem karty - dojde k propadu 50-60% FPS i na 1.7G využité paměti. Neopravili to a pořad neopravili podporu SLI.

    Jinak můžete to vyzkoušet snadno - stačí rychle akcelerovat (Wingsuit, ATV, Jetski atd)
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Tak nove ovladace zrejme tajne optimalizuji pro 970ku:
    Ache z PCT:
    Hmm, ani po 20ti minutách hraní (ježdění po měste) Watch dogs jsem se při tom samém nastavení jako prve (WQHD + Ultra + 4xMSAA) nedostal nad 3500MB, takže ten samý test nelze realizovat, a navíc ani nemůžu najít to samé místo abych aspoň porovnal fps.
    Memory management je tedy dostpřekopaný a očividně kartu dost čístí, ale zároveň jí v ultra náročných hrách na paměť jako DL umožňuje zajít o něco výše. A AC:U je i při používání 3900MB bez poklesu výkonu (radši ještě znova oveřim).
    4GB grafika to sice není, ale je vidět že minimálně zapracovali na tom aby se minimalizovaly problémy způsobený nutností překročit 3,5GB fast hranici.
    NELLI
    NELLI --- ---
    HNIZDO: je na to i workaround
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Komu zacal padat Geforce expirience, odinstalovat a preinstalovat.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    TURBO: Rozhodne to zkus jinde nez ve AC:Unity, a pokud to testujes v FC4, vypni si hw fyziku pro testovani (physx, fur), protoze to zanasi nahodny faktor. Muzes taky zkusit i to AC:Unity - taky bez hw fyziky.
    Zkus pouzit MSI Afterburner a koukej na zatizeni pcie bus, co to udela.

    BTW FC4 jsem mel desnej stutterfest, ale byla to druha piratska kopie, mozna to uz opravili.
    TURBO
    TURBO --- ---
    Včera sem proved nějaký další rychlý a nerelevantní testy ohledně tzv. 970 vram-gate :).

    Jsem z toho zmatenej. Vim, že novej engine v AC:Unity a stejně tak Far Cry 4 nejsou etalonem super bezchybnejch enginů, ale pravda je, že při překročení 3.5GB (třeba ve 4k) se to chová dost podivně. Chvilku obě hry jedou bez problémů. Pak stutter jako prase. Pak zase klid. Pak nějaký microstuttery. A takhle furt dokola.

    Pokud jsem byl v obou hrách pod 3.5GB tak se nic takovýho nedělo (v obou hrách jsem strávil přes 80 hod. v každý, takže jejich chování mám dost prokouknutý :), obě hry jsou na SSD v poěrně čerstvě nainstalovanym a "nezasyflenym" kompu).

    No zkoušel jsem to včera fakt hodně na rychlo a utahanej po 12h směně, čili víc na to mrknu asi až před víkendem, ale maličko to začíná smrdět i mě. Na 4K hraní se rozhodně nechystám, ale jestli se karta bude takhle chovat i při zaplnění paměti texturama a ne jen framebufferem, tak to už imho cosi vypovídá.

    Chci to vyzkoušet v nějakejch dalších, klidně i starších hrách, pokud se mi přes DSR ve 4k podaří dostat se přes 3.5GB. Rád podám report, ale pořád tak nějak doufám, že se ukáže, že je všechno ok ;).
    TURBO
    TURBO --- ---
    HNIZDO: ok, to beru, jen si myslim, že v tomhle případě by se z takovýho testování měli odstranit všechny potenciálně problémový místa, což SLI prostě je (ne samotný SLI :), ale to, jak s nim zacházej ovladače nebo pak engine hry, i když jeden by řekl, že o tohle se stará ovladač na nejnižší úrovni a dál třeba DX potažmo enginu hry by to mělo bejt TEORETICKY úplně jedno :)).
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    TURBO: k tomu SLI - hele jde, to, ale dre to. Ve vetsine her, pokud respektujes urcita pravidla, to funguje dobre. Treba Arma - super. Ale Watch dogs, jako jedine vsync na 60 fps, jakmile to slo pod, zly.
    V soucasne dobe BF4 a Hardline - dobry. V zadnym pripade to ale neni bezudrzbovy reseni.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    TURBO: RUM se k nam pripoji za 14 dni, pokud bude chtit.
    TURBO
    TURBO --- ---
    RUM: testováno v SLI (kdy se ty lidi naučej něco víc než jen "kurvááá, můžu mít dvě a víc karet a ty pojedou najednou, rozumíš, to bude rachot vole! PECKA!" ?) - olol I. a bez komentáře. Framerate stejný na 970 i 670. Olol II., rovněž bez komentáře.

    Sorry, jeden ze stovek dalších naprosto irelevantních testů, neříkajících vůbec nic.

    Jen tak mimochodem - ty jsi "žalobce", čili ty máš předložit důkazy o "vině". Vůbec nechápu, proč by ti někdo měl nějakým důkazem vyvracet něco, co stále není potvrzeno.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    RUM: Mijis pointu. Neni mozne, aby SLI 670 a 970 melo podobne fps. Ma to rozbity. Ergo, test neni pouzitelny.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    RUM: Pokud sis nevsiml, ja nic nedokazuju. Ja hledam dukaz. Zatim jsi dodal jedno video, ktere je evidentne uplne mimo, a test z pcper, kde sami autori disputuji na tema, co by mohlo byt pricinou jevu. Oboji je dle tveho jasnym dukazem problemu 970ky.
    Uvedeny odkaz jsem sem daval uz drive, kde poukazuji na to, ze SoM trpi stutteringem podobne jako WD, a dokazaovat na zaklade enginu v takovem stavu neni mozne.
    RUM
    RUM --- ---
    HNIZDO: už to píšu po několikáté, že PRŮMĚRNÉ FPS je furt jenom průměrné FPS a o jeho průběhu nic neříká... na konci videa má grafy, kde je rozdíl dobře vidět
    RUM
    RUM --- ---
    HNIZDO: takže najednou je pro tebe prokazatelnější co někdo někde napíše 1 člověk na fóru jo? to snad nepotřebuje komentář
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    https://forums.geforce.com/...ow-of-mordor-with-ultra-hd-textures-without-reaching-4-gb-vram-usage-/

    When i enable ultra HD textures i got constant stutters while i run trough the map... But my vram usage is only 3.5 gb, it NEVER goes to 4 gb vram and i dont know why..

    a nasleduje:

    Same issue here. Seems to drop at random. Asus z87 sabertooth, i7 4770k, gtx 980sc,

    A to bez SLI prosim...
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    RUM: To je uzasny test. Stejne prumerne fps s 2x670 a 2x970 a to i v high nastaveni. Ted je to myslim uplne jasne. /sarcasm off
    (asi by to nemohlo byt treba ovladaci, ze?)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam