• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HNIZDOnVIDIA - grafické karty, technologie, aplikace, hry
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    KORAL: Myslis ze osmijadro bylo neco nedosazitelneho? Proc se tedy neujal Bulldozer? Soucet vykonu osmi jader piledriver by jiste souperil s i5. Ale nesoutezi. Proc? protoze to technicky neni mozne. hra neni komprese do h264,
    Myslis ze existuje hodne her, co umi zatizit 6-8 silnych jader? Jedna - CIV.
    KORAL
    KORAL --- ---
    HNIZDO: Já si Voodoo pamatuji, měl jsem ho v kompu ;-) A bylo to maso a nebýt toho, že bylo docela drahé, jako dnešní Intel tak se ujalo v mnohem větší míře.
    Optimalizace nebyla pro 8 jádra proto, že prostě to bylo něco nedosažitelného. Pokud 1700 bude kolem 10k pak je tu šance že se masově rozšíří a ledy se pohnou.

    Nechci být optimista, ale ani pesimista. Prostě ten měsíc počkám a uvidím jaká bude realita.
    Většinou jsi se trefil odhadem, ale doufám, že ted ne :-D
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    KORAL: Sleduju gpu od dob Voodoo (pamatujete nekdo DancingCan? To bylo maso). BTW, i tehdy se mluvilo o ptimalizaci na 3dfx glide, a vis co? Vyhral MS s univerzalnosti.
    Jak dlouho jsou tu multijadrove cpu, jak dlouho gondole s 8-core x86 cpu? Efekt?

    Vezmi na vedomi jeden fakt: co slo vyhodne paralelizovat, je davno paralelizovano. NIKDO NEBUDE NA RYZEN NIC OPTIMALIZOVAT, stejne jako nikdo nic neoptimalizoval na sesti a osmijadra intelu. Pouze evoluce v mezich rozpoctu.

    Za mesic se nic nezmeni, za rok se nic nezmeni, ani za pet let se nic nezmeni. Dal nevidim. Se s stim smir.
    KORAL
    KORAL --- ---
    Hnízdo jen zvedavá otázka. Bereš v potaz to, že AMD je postaven na nove technologii a hry pro něj nejsou vubec optimalizovane.
    Dle mě bych se soudem AMD počkal tak cca měsíc a pak řekl, jak na tom je.

    Já mám rád Intel a jsem příznivcem i7. Ale nemohu AMD upřít opravdu úspěch a možnost, že pokud optimalizace ve hrách zabere, tak predrazenou i7 znovu nekoupím a vezmu AMD.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    HNIZDO: Tak ja myslim ze on tam proste jenom udelal myslenkovy pochod:
    AMD podporuje Vulkan, Vulkan je dobry na Linuxu. AMD je dobra na linuxu. Bohuzel to neni pravda, ale aspon je to pochopitelna domenka
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    THEODORT: No to prave je hromada veci co zakaznika nezajima. Jediny dopad na zakaznika jsou ojedinele male skupiny uzivatelu.

    Napriklad:
    - Gaming on Linux
    - Low end AMD cards using openGL only games (Prave tech 30% je naprosto zavadejici, protoze se to tyka her kde se pouziva OpenGL a ne DirectX. Tam AMD bylo roky pozadu.)

    Pro majitele karet okolo GTX 970 je Vulcan jenom dalsi vec ktera mu na karte funguje a vic ho nezajima.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    THEODORT: " bottleneck neni v cpu kdyz jednovlaknovy brute vykon primo ovlivnuje vysledky testu" Ehm, to je princip benchmarku. Samozrejme vdzy bude vykon ve hrach ovlivnovat hlavni vlakno hry, tedy jedno jadro.

    THEODORT: THEODORT: "AMD jde lip s dobou nez Nvidie"
    Takze si to shrneme.
    1. Developersky program TWIMP je tu od roku 2002. AMD neco podobneho ohlasuje v roce 2017. Ohlasuje, ne provozuje.
    2. Treba takovy Shadowplay je tu od roku 2013, amd ho pridala do ovladacu kdy, v roce 2017?
    3. Vulkan se pouziva v jedne zajimave hre, Doomu.
    4. Nejlepsi ovladace pro linux ma nadale nvidia.
    5. Nvidia rozsiruje podporu her v geforce expirience, amd tento program zrusila.


    THEODORT: GPU API je cca 10% prace pri portaci. GUI a vnitrni framework je ten zbytek. Rozsireni her na linuxu nebrani gpu api, a nikdy nebranilo - bylo tu opengl. Jenze, co ten zbytek, kdyz je cela hra napsana pro win api....
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    MCKIDNEY: Vulkan API je po dlouhy dobe opensource crossplatform a crossvendor framework jako svyho casu OpenGL. Navic je to v podstate prima komunikace frameworku se zelezem, a v soucasnych implementacich maji vsechny grafiky alespon 10% navrch oproti DirectX, a zminoval jsem to v souvislosti s tim ze AMD ma spis 30% narust vykonu, coz se u GeForce tyka pouze 1080.. Navic je to hodne podporovany ze strany napr. Steamu a jeho SteamOS, vyvojari se nechali slyset ze je to pro ne pohodlnejsi nez DX, portovani na jine platformy mas v podstate out of box atd atd.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Abych se teda vyjdaril mozna trochu lepe - v dobe kdy DX11/OpenGL bude legacy system a zakaznik bude potrebovat dobrou podporu DX12/Vulcan tu jeste neni a verim ze do te doby NV vyda jeste aspon jednu generaci karet.

    Je to zvlastni o tom diskutovat - hlavne o tom mluvit jako o hotove veci.
    Pripomina mi to dobu, kdy na trh prisel PhysX a letos jsem si pustil Mafia III a bylo me smutno.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Jednu vec nechapu - v dnesnim dobe patentovych valek - jit s dobou znamena ze to implementujeme drive nez to zakaznik vyuzije. To je pochopitelne z pohledu korporace, ale z pohledu zakaznika to moc neznamena.

    Nevim jestli je to prehnany optimismus, nebo zoufaly se stebla chyta. Poslouchat porad dokola o Vulkanu... DX12 je tlacen ven mnohem vetsi silou a stejne zakaznik z neho zadne vyhody nevidi - naopak se to neustale vypina jak na AMD tak na NV.
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    THEODORT:
    kde to vypada ze AMD jde lip s dobou nez Nvidie, bohuzel info o Vega kartach a Vulkanu jeste schazi..

    https://www.pcgamesn.com/doom-vulkan-benchmarks
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    a aby to bylo trosku k veci, tak AMD Vega bude mit launch 4. dubna a pry je on par k Nvidii 1080, uvidime co ceny..

    + Bethesda implementuje Vulkan API, prozatim se to jevi vice nez slibne.. (uz Mantle nebyl spatnej..)
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    HNIZDO: bottleneck neni v cpu kdyz jednovlaknovy brute vykon primo ovlivnuje vysledky testu... nevermind..
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    THEODORT: tohle se probiralo uz tisickrat. dostupna vicejadra jsou tu leta a nic moc se nedeje - bottleneck dnes neni v cpu, notabene s dx12, ktere snizuje overhead. naopak lze ocekavat, ze narocnost na cpu bude s adopci dx12 klesat, coz je ucelem dx12. takze - v nejblizsich 5ti letech nebude.

    apropos, nemuzes si testovat cpu tak, ze si nastavis gpu-bottleneck, aby to lip vypadalo.

    THEODORT
    THEODORT --- ---
    HNIZDO: imho bude, jsme zrovna ve fazi kdy i game developeri zas musi popremyslet nad tim ze hry by se mely primarne navrhovat tak aby vyuzivaly plny potencial grafickych karet a nespolehaly na jenovlaknovy vykon CPU.. ono treba i to GTAV v QHD najednou jede na Ryzenu lip nez na Intelu.. prusvih pak bude bottleneck v dualchannelu, ale drzim palce AMD ze se s tim popere, nadvlada Intelu fakt neni dobra..
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    THEODORT: Tak na hry hrozen opravdu nebude (v tehle kategorii procesoru za 10k+). Co se vegy tyce, byl bych skepticky k velkohubym slibum.
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    HNIZDO: my duvody budou stejnak asi vyvazenost pro me ucely (hry tvorej zhruba 99 percentil z myho casu u PC), k tomu uzasna spotreba, ale stejne cekam na jejich novou grafiku a testy vyuziti tech HBM2 coby cache pro.. leccos
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    THEODORT: Pohadky o "neoptimalizaci" her poslouchame od dob Bulldozeru. Kupujeme si cpy na hry, ne hry co pasujou k cpu. Co se tyce RoTR...
    Asi nejlepe vypada WatchDogs2, ale vyjimka potvrzuje pravidlo, staci se podivat do tech recenzi.



    THEODORT
    THEODORT --- ---
    jo, debilne optimalizovany hry co potrebujou single thread co nejvyssi vykon nejsou nejlepsi zalezitost pro ryzen, to ale neznamena ze procesor je spatnej, proc sem nedas vysledky Tomb Raidera ve vyssich rozlisenich? HNIZDO
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Jenom ze se ty vysledky shoduji.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam