• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    Než získáte přesvědčení jací Svobodní jsou podle toho, co se píše zde v klubu, podívejte se prosím nejdříve jestli diskutující mají se Svobodnými něco společného zde [ FRONEMA @ Strana svobodných občanů 5.24% v eurovolbách. Gratulujeme ]
    rozbalit záhlaví
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    HUGO: pocitam ze prvni budou nejaky autobusy/minibusy to je rozhodne jednodussi. potom se uvidi
    HUGO
    HUGO --- ---
    FRONEMA: čili se PID plně otevře pro různé soukromé dopravce, ti budou chvíli působit v rámci současného systému s dotacemi a až se to uchytí a budou jezdit soukromá metra a tramvaje, tak se dotace plošně škrtnou a bude se jezdit za tržní cenu - chápu to správně?
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    HUGO: neni to tam uplne doslovne, ale jde o to, umoznit rozvoje soukromych dobravcu po praze, potom bude na rade zruseni dotaci...
    HUGO
    HUGO --- ---
    FRONEMA: netušíš o co jde, když říká "Nejde jen o Smetanovo nábřeží, které by se v žádném případě nemělo stát mrtvou pěší zónou stejně jako spodní část Václavského náměstí," to jako že je na spodní části václaváku mrtvo? :) btw, odpověď na J. otázku tam není...
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    KOUTLOSH: Hlavně jak USA reprezentuje jejich politická reprezentace...
    KOUTLOSH
    KOUTLOSH --- ---
    PAULMUADDIB: včetně toho závěru, že kdo není US fan, ten je proti svobodě, to je fakt hovadina.. já jsem přítelem svobodomyslných Američanů i jejich hodnot, ale nemyslím si, že USA jako celek je dokonale reprezentují...
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    KOUTLOSH: Závidím tomuto pánovi jeho zjednodušené vidění světa. Ono nejde o to, kde se ta země nachází, ale i o trendy. A u "jůesej" jsou ty trendy proti svobodě (zdravotní pojištění, zpochybňování druhého dodatku,...) dost zřejmé, takže USA je dnes blíže 1984, než 1776, tak Rusko se zatím spíše zlepšuje.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    budete pozadovat trzni ceny jizdenek pro mestskou verejnou dopravu?
    Pokud ne, tak proc ne, pokud ano, jaka by mela byt vyse standartni jizdenky?
    GOONER
    GOONER --- ---
    ANDY_WARHOL: teď už budu hodně věštit z křišťálové koule, ale zkusím to.
    Předpokládejme, že Svobodným preference dál porostou. Dá se předpokládat, že by se časem dostali i do nějaké vlády, jako součást koalice (s kým se mě fakt neptejte). Co vím, tak jeden z prvních cílů Svobodných je omezit pole působnosti politiků, vytyčit jim manitnely, za které už nesmí. Předpokládám, že mezi jejich požadavky by patřil vyrovnaný státní rozpočet, ústavní zákon o vyrovnaném rozpočtu a to lidové veto. Než by měli možnost naplno prosadit svou politiku, tyhle zákony by tak už nejspíš platily.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    GOONER: ovsem to by ten zakon musel byt schvalen pred timto vitezstvim, jinak by to moc bic nebyl
    CROSS
    CROSS --- ---
    Jen taková poznámka k debatě o domácím vzdělávání - nezaměňujme pojmy "vzdělávání" a "výchova".
    GOONER
    GOONER --- ---
    ANDY_WARHOL: pokud vím, tak sami členové Svobodných uznávají, že by se ty změny nemohly dít skokově, ale postupně.
    V tomto ohledu je zajímavé zejména lidové veto, které chtějí Svobodní prosadit. Tj. že by lidé v referendu mohli shodit ze stolu zákon, který se jim nelíbí. Tím sami na sebe tak trochu pletou bič, ale zas je to záruka, že kdyby Svobodní vyhráli volby, nekonal by se okamžitý skok k laissez faire kapitalismu.
    GOONER
    GOONER --- ---
    WOODMAKER: taky jedna z možností, jak jsem psal, není to rozhodně snadný vymyslet, aby to trochu fungovalo. Pořád doufám, že ta amráda úředníku krom nesmyslů jednou taky přijde s něčím užitečným. Platit školy od hlavy bych napadlo i mě s kámošema v hospodě po pěti pivech...
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    GOONER: něco jako dávání (např.) poloviny peněz, co jdou z daní do školství, škole, ze které student přišel?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    blby je jenom to, ze tihle vystudovani proste rukama makat nezacnou. mam podezreni ze ta armada uredniju je jen umela zamestnanost. ve chvili nejake redukce, by asi nastal velky chaos. ja k nim sympatie nesdilim, ale sam sem zvedav, jak bychom se dostali z bodu a (soucasny stav) do bodu b (redukce statu) tak aby se to obeslo bez obrovskych socialnich otresu.a to pisi jako dlouholety volic svobodnych.
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    GOONER: Bingo! :)
    GOONER
    GOONER --- ---
    LONESTAR: máš na mysli státní správu? :)
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    GOONER: symptomatické je taky to, KDE se klade větší důraz na diplom než na skutečné znalosti a schopnosti...
    GOONER
    GOONER --- ---
    Pro mě osobně spočívá největší kámen úrazu ve financování školství. Financovat školy podle počtu žáků je cesta do pekel. Chápu, že vymyslet nějaký objektivnější systém by bylo náročné, ale od toho sakra ty státní úředníky platíme, ne?
    Důsledek je takový, že kvalita výuky šla do háje. Nabírá se hromada děcek, aby za ně byly peníze a neustále se snižují nároky, aby se ty děcka na škole udržely (strýc učí matiku a fyziku na strojařské prumce a říká, že dneska připouští k matuře studenty, co by před deseti lety ani nevzali na školu). Krásným důkazem je státní maturita z matiky. Nevím, kdo z vás na to koukal, ale podle mě těch sedmnáct bodů se dalo nasbírat i se znalostí matematiky ze základní školy. Přesto to čtvrtina lidí nezvládla a to si tu matiku sami vybrali.
    Největší neštěstí je, že se to pak přelije i na vysoký školy. Výsledkem je spousta lidí s diplomem a jakýmsi vnitřním morálním nárokem na vyšší mzdu, kteří ale reálně nic užitečného neumí. Bohužel Gaussova křivka je furt stejná, s počtem vysokoškoláků nevzrostl počet inteligentních lidí.
    Navíc když tak velká část mladých lidí dlouho studuje, nepomáhá to ekonomice. Místo, aby vystudovali střední odbornou školu a od dvaceti let chodili do práce, vydělávali peníze a zakládali rodiny, sedí do pětadvaceti ve škole, živí je rodiče a pak stejně nemůžou najít práci, jelikož diplom, který získali, má v reálném světě hodnotu toaletního papíru. A firmy brečí, že jim chybí kvalifikovaní zaměstnanci.

    Otázka je, co s tím. Na vysoké by mohlo pomoct zavedení aspoň minimálního školného. Odradilo by to aspoň studenty typu: "Nevím, co chci dělat, tak si pět let pobudu na vysoké, pak se uvidí."
    Pak si myslím, že by se měly do vzdělávacího procesu daleko víc zapojit firmy. Když bude mít student prumky výhled, že když bude dobrej, po dokončení školy ho okamžitě někdo zaměstná, rozmyslí si přihlášku na gympl, kterej by třeba taky prolezl. Ideálně by mohly odborné školy reagovat na to, co firmy poptávají a podle toho měnit počty studentů v jednotlivých oborech. Nicméně to by stát nejdřív musel trochu podnikatelům odlehčit, aby na něco takovýho měli čas a prostředky.
    Pak by se taky měl změnit systém financování, krom množství žáků by se zohledňovala i jiná kritéria, jako třeba budoucí uplatnění žáků (což by asi byla pohroma pro některé humanitní obory jako Sdružená uměnovědná studia, kde se uplatní maximálně dva tři studenti jako doktorandi, ale who cares). Nicméně to je nejspíš hudba daleké budoucnosti.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam