• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    Než získáte přesvědčení jací Svobodní jsou podle toho, co se píše zde v klubu, podívejte se prosím nejdříve jestli diskutující mají se Svobodnými něco společného zde [ FRONEMA @ Strana svobodných občanů 5.24% v eurovolbách. Gratulujeme ]
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ANDY_WARHOL: Jisteze rozumim. Ale take treba vim, ze prostor na zastavkach neni nafukovaci. MHD ve meste plni i jinou roli, a zrovna i citovana trat Praha-Ostrava demonstruje problemy s vice nekoordinovanymi dopravci - a tedy treba uznavani jizdenek. Stav, kdy na "lukrativnich" linkach se perou tri dopravci (pokud mozno stejne), ale ostatni mista beztak nikdo neobslouzi... ehm. Zjisti si neco o privatizaci zeleznic v Anglii, a jejich soucasnych dopadech i na kulturu cestovani. Ono to nedopadlo tak slunickove, jak by se mohlo zdat. I to nase je jen "pseudo-konkurence", na hodnoceni je brzo (vzhledem k tomu, ze se tam vede cenova valka bez ohledu na realne naklady). Muzes se zeptat, proc se Jancura ani Leos zrovna nehrnou na jine trate... :-) Nic jim v tom technicky nebrani.

    FRONEMA: V Praze aspon nejak (i kdyz ne zcela optimalne) funguje koordinace. Nechapu, proc by mel trasu Namesti miru - Karlovo namesti jezdit autobus, kdyz tam jede tramvaj? To je presne priklad toho "argumentu mimo". Jdes na to ciste pres penize (jeje, on ten autobus vyjde levnejc - jasne ze jo), ale ono jsou i jine aspekty, treba dopady na okolni prostredi a realna pouzitelnost. Ale taky ten autobus musis nekde odstavovat atd. - povinne prestavky, nejezdis dokola tam a zpet donekonecna. Co dopady na zivotni prostredi? Ano, existuji elektro-busy, i v Praze se zkousi... ale rovnou ti prozradim, ze kopcovity teren jim zrovna dobre (narozdil od placate Vidne) nedela a zima byla taky trosku problem... bylo rado, ze to jelo a uz to moc netopilo :-) Nerikam, ze PID funguje optimalne. Ale ridit vse jen "pres zisk" k optimalni MHD rozhodne nepovede. MHD je predevsim sluzba mesta obcanum.

    V penezich jdoucich do DPP jsou velke rezervy, nicmene model dotovane MHD funguje vsude a principialne neni na dotaci nic spatneho a hlavni otazka by mela byt efektivita vynalozenych nakladu (ano, viz treba OpenCard). Stejne take ridic auta po meste se plne nepodili na nakladech na provoz a udrzbu silnic (jiste, neco se vybere formou treba silnicni dane a dani kolem paliv; ale ta nepokryva vse - rozhodne ne primo mistni komunikace). A ono treba zakopat tunel neni levna sranda (i kdyz se nebude plytvat). Takze pokud by to melo byt fer a "trzni", chcete zavadet u IAD mytne? ;-) Ja jen ze tyhle napady tu taky jsou... a radim je do kategorie stejnych nesmyslu jako modre zony.

    Takze... mene fanatismu a vice rozumu ;-)
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    DANYSEK: ted ti nerozumim, to my vime ze uz existuji, ale treba dneska nemuzou pouzivat zastavky, jako kdybys chtel treba jezdit trasu namesti miru - karlak. a my si myslime ze by bylo fajn kdybys mohl
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    DANYSEK: rozumis rozdilu mezi svobodnym Trhem a angazma peti, mozna zpratelenych firem, protoze se dp nedostavaji kapacity?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    FRONEMA: Damirovi jsem uz nekde psal, ze minimalne v autobusove doprave i v ramci MHD pusobi vicero dopravcu (nejmin pet, ne vse zajistuje DP - a nebavim se o primestskych linkach v ramci PID, ale i o linkach uvnitr mesta). Seznamte se prosim lepe s realitou, nez budete o necem takto verejne psat ;-) Financovani DP/OpenCard je slusny tema - tak to nekazte argumentama, kteri lide obeznameni vice s problematikou vyhodnoti jako mimozni.
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    HUGO: pocitam ze prvni budou nejaky autobusy/minibusy to je rozhodne jednodussi. potom se uvidi
    HUGO
    HUGO --- ---
    FRONEMA: čili se PID plně otevře pro různé soukromé dopravce, ti budou chvíli působit v rámci současného systému s dotacemi a až se to uchytí a budou jezdit soukromá metra a tramvaje, tak se dotace plošně škrtnou a bude se jezdit za tržní cenu - chápu to správně?
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    HUGO: neni to tam uplne doslovne, ale jde o to, umoznit rozvoje soukromych dobravcu po praze, potom bude na rade zruseni dotaci...
    HUGO
    HUGO --- ---
    FRONEMA: netušíš o co jde, když říká "Nejde jen o Smetanovo nábřeží, které by se v žádném případě nemělo stát mrtvou pěší zónou stejně jako spodní část Václavského náměstí," to jako že je na spodní části václaváku mrtvo? :) btw, odpověď na J. otázku tam není...
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    KOUTLOSH: Hlavně jak USA reprezentuje jejich politická reprezentace...
    KOUTLOSH
    KOUTLOSH --- ---
    PAULMUADDIB: včetně toho závěru, že kdo není US fan, ten je proti svobodě, to je fakt hovadina.. já jsem přítelem svobodomyslných Američanů i jejich hodnot, ale nemyslím si, že USA jako celek je dokonale reprezentují...
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    KOUTLOSH: Závidím tomuto pánovi jeho zjednodušené vidění světa. Ono nejde o to, kde se ta země nachází, ale i o trendy. A u "jůesej" jsou ty trendy proti svobodě (zdravotní pojištění, zpochybňování druhého dodatku,...) dost zřejmé, takže USA je dnes blíže 1984, než 1776, tak Rusko se zatím spíše zlepšuje.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    budete pozadovat trzni ceny jizdenek pro mestskou verejnou dopravu?
    Pokud ne, tak proc ne, pokud ano, jaka by mela byt vyse standartni jizdenky?
    GOONER
    GOONER --- ---
    ANDY_WARHOL: teď už budu hodně věštit z křišťálové koule, ale zkusím to.
    Předpokládejme, že Svobodným preference dál porostou. Dá se předpokládat, že by se časem dostali i do nějaké vlády, jako součást koalice (s kým se mě fakt neptejte). Co vím, tak jeden z prvních cílů Svobodných je omezit pole působnosti politiků, vytyčit jim manitnely, za které už nesmí. Předpokládám, že mezi jejich požadavky by patřil vyrovnaný státní rozpočet, ústavní zákon o vyrovnaném rozpočtu a to lidové veto. Než by měli možnost naplno prosadit svou politiku, tyhle zákony by tak už nejspíš platily.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    GOONER: ovsem to by ten zakon musel byt schvalen pred timto vitezstvim, jinak by to moc bic nebyl
    CROSS
    CROSS --- ---
    Jen taková poznámka k debatě o domácím vzdělávání - nezaměňujme pojmy "vzdělávání" a "výchova".
    GOONER
    GOONER --- ---
    ANDY_WARHOL: pokud vím, tak sami členové Svobodných uznávají, že by se ty změny nemohly dít skokově, ale postupně.
    V tomto ohledu je zajímavé zejména lidové veto, které chtějí Svobodní prosadit. Tj. že by lidé v referendu mohli shodit ze stolu zákon, který se jim nelíbí. Tím sami na sebe tak trochu pletou bič, ale zas je to záruka, že kdyby Svobodní vyhráli volby, nekonal by se okamžitý skok k laissez faire kapitalismu.
    GOONER
    GOONER --- ---
    WOODMAKER: taky jedna z možností, jak jsem psal, není to rozhodně snadný vymyslet, aby to trochu fungovalo. Pořád doufám, že ta amráda úředníku krom nesmyslů jednou taky přijde s něčím užitečným. Platit školy od hlavy bych napadlo i mě s kámošema v hospodě po pěti pivech...
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    GOONER: něco jako dávání (např.) poloviny peněz, co jdou z daní do školství, škole, ze které student přišel?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    blby je jenom to, ze tihle vystudovani proste rukama makat nezacnou. mam podezreni ze ta armada uredniju je jen umela zamestnanost. ve chvili nejake redukce, by asi nastal velky chaos. ja k nim sympatie nesdilim, ale sam sem zvedav, jak bychom se dostali z bodu a (soucasny stav) do bodu b (redukce statu) tak aby se to obeslo bez obrovskych socialnich otresu.a to pisi jako dlouholety volic svobodnych.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam