• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ANDY_WARHOL: vyborne, kdyz se tak dobre vyznas v danich a tom, co platis, tak jiste vis, ze jedine co z penez na danich u paliv odvadis do rozpoctu je podil na DPH. V tech 18mld Kc, ktere tvori podil Prahy na celostatnim vynosu je zahrnute uplne vsechna DPH - nejen ta z tech paliv. Ze spotrebni dane, ktera tvori nejvetsi cast slozky ceny paliva, kterou platis neprijde obci vubec nic. Kvizova otazka - kolik % z celkoveho vyberu DPH v CR tvori DPH na PHM? ;-) Tedy kolik podle tebe provozovatele aut prispivaji na komunikace v obcich?

    At srovnavame srovnatelne, na DPH stat v roce 2012 vybral 278mld Kc, na SPD 81mld Kc. Podil Prahy z DPH cinil 18mld Kc. Je znamo, ze SPD tvori 35% celkove ceny paliva, DPH 19%. Jednoduchymi pocty dojdeme k tomu, ze vyber z DPH u paliv tedy tvori cca 15% na celkovem prijmu z DPH. Na financovani dopravnich staveb by tedy dle systemu "feroveho deleni" melo jit 2.7mld Kc/rok. Jen samotna sprava komunikaci (vyse zminene site) za rok 2012 spolka 2.1mld Kc - na investice by tedy z vybraneho melo zbyt max. 0.6mld Kc. Coz v realu neni, staci se podivat na investicni naklady kolem Blanky (ale jsou i dalsi dopravni stavby). Jen pro zajimavost - celkova delka uzivane komunikacni site jen v Praze je >4000km.

    Ve skutecnosti tedy mesto i dnes investuje vice, nez kolik ridici realne mestu v danich zaplati (investice do silnicni site v radu dalsich cca 8mld Kc) - ergo, rozvoj silnicni site jde na ukor jinych veci - jinymi slovy je oblast dotovana a sama na sebe si nevydela z prijmu na svuj rozvoj a tahaji se penize z jinych oblasti.

    A neargumentuj laskave tim, ze ty statu prece platis vic. To sezere stat, nikoliv mesto. A bavime se o komunalnich tematech, pricemz prijem mesta je zrejmy a dany ;-) Mesto toho z tvych penez proste tolik nedostane. Pripadna zmena rozpoctoveho urceni dani je celostatni tema, nicmene ted na urovni mesta momentalne musis pracovat s tim co je. A v dane situaci argument, ze individualni silnicni doprava je znevyhodnovana a ze lidi "si to zaplati" nema bohuzel plne opodstatneni. Z ceho tedy chces pokryt rozdil na urovni mesta mezi prijmem a vydaji? Mytem? Ma-li to byt tedy spravedlive a kdybys tedy skutecne aplikoval plnohodnotny podil ridicu na nakladech "vlastniho sektoru"?

    FRONEMA: neboj, ja na nej kontakt mam :-) Ale bylo by dobry fakt premyslet nad argumenty. Viz analyza vyse :-)
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    HUGO:
    DANYSEK: oba dva vas prosim, jestli mate o tohle tema vazne zajem napiste primo Damirovi na spoljaric@svobodni.cz dostanete od nej lepsi odpoved nez ode mne, doprava neni moje specializace.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    DANYSEK: "principialne na dotacich neni nic spatneho" je tvuj nazor, ktery nesdilim. dotace je presne to zlo, co tu kritizujem. dotace je podpora pro jednoho, ale znevyhodneni ostatnich. na tomto se neschodneme. a kdyz si spocitam kolik kc z kazdyho litru co projedu jde statu + k tomu dalnicni znamky a myto pro nakladni auta, silnicni dan u podnikatelu, to je takovych penez, ze ani dalsi tvuj argument o tom jak se ridici nepodileji je mimo...
    HUGO
    HUGO --- ---
    FRONEMA: zajímá mě odpověď na Junipetrovu otázku níže položenou a jako bonus bych si nechal vysvětlit tu mrtvou část V. náměstí, ale to není nutné
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ANDY_WARHOL: Jisteze rozumim. Ale take treba vim, ze prostor na zastavkach neni nafukovaci. MHD ve meste plni i jinou roli, a zrovna i citovana trat Praha-Ostrava demonstruje problemy s vice nekoordinovanymi dopravci - a tedy treba uznavani jizdenek. Stav, kdy na "lukrativnich" linkach se perou tri dopravci (pokud mozno stejne), ale ostatni mista beztak nikdo neobslouzi... ehm. Zjisti si neco o privatizaci zeleznic v Anglii, a jejich soucasnych dopadech i na kulturu cestovani. Ono to nedopadlo tak slunickove, jak by se mohlo zdat. I to nase je jen "pseudo-konkurence", na hodnoceni je brzo (vzhledem k tomu, ze se tam vede cenova valka bez ohledu na realne naklady). Muzes se zeptat, proc se Jancura ani Leos zrovna nehrnou na jine trate... :-) Nic jim v tom technicky nebrani.

    FRONEMA: V Praze aspon nejak (i kdyz ne zcela optimalne) funguje koordinace. Nechapu, proc by mel trasu Namesti miru - Karlovo namesti jezdit autobus, kdyz tam jede tramvaj? To je presne priklad toho "argumentu mimo". Jdes na to ciste pres penize (jeje, on ten autobus vyjde levnejc - jasne ze jo), ale ono jsou i jine aspekty, treba dopady na okolni prostredi a realna pouzitelnost. Ale taky ten autobus musis nekde odstavovat atd. - povinne prestavky, nejezdis dokola tam a zpet donekonecna. Co dopady na zivotni prostredi? Ano, existuji elektro-busy, i v Praze se zkousi... ale rovnou ti prozradim, ze kopcovity teren jim zrovna dobre (narozdil od placate Vidne) nedela a zima byla taky trosku problem... bylo rado, ze to jelo a uz to moc netopilo :-) Nerikam, ze PID funguje optimalne. Ale ridit vse jen "pres zisk" k optimalni MHD rozhodne nepovede. MHD je predevsim sluzba mesta obcanum.

    V penezich jdoucich do DPP jsou velke rezervy, nicmene model dotovane MHD funguje vsude a principialne neni na dotaci nic spatneho a hlavni otazka by mela byt efektivita vynalozenych nakladu (ano, viz treba OpenCard). Stejne take ridic auta po meste se plne nepodili na nakladech na provoz a udrzbu silnic (jiste, neco se vybere formou treba silnicni dane a dani kolem paliv; ale ta nepokryva vse - rozhodne ne primo mistni komunikace). A ono treba zakopat tunel neni levna sranda (i kdyz se nebude plytvat). Takze pokud by to melo byt fer a "trzni", chcete zavadet u IAD mytne? ;-) Ja jen ze tyhle napady tu taky jsou... a radim je do kategorie stejnych nesmyslu jako modre zony.

    Takze... mene fanatismu a vice rozumu ;-)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Míříme ke zvýšení daní. Vláda šetří miliony, rozhazuje miliardy - Echo24.cz
    http://echo24.cz/a/wUDm7/mirime-ke-zvyseni-dani-vlada-setri-miliony-rozhazuje-miliardy
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    HUGO: furt mi neni jasne co presne sledujes. jak by sis predstavoval reseni hromadne dopravy v praze ty?
    HUGO
    HUGO --- ---
    FRONEMA: ještě o příspěvek dříve se nevidělo, ale bylo na řadě zrušení dotací; nu, nějaký dojem a informaci si odnáším, ale odpověď na původní otázku to tedy není, to tedy ne... ;)
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    DANYSEK: ted ti nerozumim, to my vime ze uz existuji, ale treba dneska nemuzou pouzivat zastavky, jako kdybys chtel treba jezdit trasu namesti miru - karlak. a my si myslime ze by bylo fajn kdybys mohl
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    DANYSEK: rozumis rozdilu mezi svobodnym Trhem a angazma peti, mozna zpratelenych firem, protoze se dp nedostavaji kapacity?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    FRONEMA: Damirovi jsem uz nekde psal, ze minimalne v autobusove doprave i v ramci MHD pusobi vicero dopravcu (nejmin pet, ne vse zajistuje DP - a nebavim se o primestskych linkach v ramci PID, ale i o linkach uvnitr mesta). Seznamte se prosim lepe s realitou, nez budete o necem takto verejne psat ;-) Financovani DP/OpenCard je slusny tema - tak to nekazte argumentama, kteri lide obeznameni vice s problematikou vyhodnoti jako mimozni.
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    HUGO: pocitam ze prvni budou nejaky autobusy/minibusy to je rozhodne jednodussi. potom se uvidi
    HUGO
    HUGO --- ---
    FRONEMA: čili se PID plně otevře pro různé soukromé dopravce, ti budou chvíli působit v rámci současného systému s dotacemi a až se to uchytí a budou jezdit soukromá metra a tramvaje, tak se dotace plošně škrtnou a bude se jezdit za tržní cenu - chápu to správně?
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    HUGO: neni to tam uplne doslovne, ale jde o to, umoznit rozvoje soukromych dobravcu po praze, potom bude na rade zruseni dotaci...
    HUGO
    HUGO --- ---
    FRONEMA: netušíš o co jde, když říká "Nejde jen o Smetanovo nábřeží, které by se v žádném případě nemělo stát mrtvou pěší zónou stejně jako spodní část Václavského náměstí," to jako že je na spodní části václaváku mrtvo? :) btw, odpověď na J. otázku tam není...
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    KOUTLOSH: Hlavně jak USA reprezentuje jejich politická reprezentace...
    KOUTLOSH
    KOUTLOSH --- ---
    PAULMUADDIB: včetně toho závěru, že kdo není US fan, ten je proti svobodě, to je fakt hovadina.. já jsem přítelem svobodomyslných Američanů i jejich hodnot, ale nemyslím si, že USA jako celek je dokonale reprezentují...
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    KOUTLOSH: Závidím tomuto pánovi jeho zjednodušené vidění světa. Ono nejde o to, kde se ta země nachází, ale i o trendy. A u "jůesej" jsou ty trendy proti svobodě (zdravotní pojištění, zpochybňování druhého dodatku,...) dost zřejmé, takže USA je dnes blíže 1984, než 1776, tak Rusko se zatím spíše zlepšuje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam