• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    PUPU
    PUPU --- ---
    ALESH: me osobne se vhodnym kompromisem jevi zejmena zprehledneni a procisteni dopravniho znaceni a zlepseni stavu komunikaci obecne, spolu se zachovanim danych rychlostnich limitu. naopak jsem zasadne proti ideologickemu, nicim (krome emoci a dojmu) nepodlozenemu omezovani. ale to je ciste muj osobni nazor
    ALESH
    ALESH --- ---
    PUPU: PHAILO: jiste ze vliv majini jine skutecnosti, nicmene ted zas aut nekolikrat vice nez na zacatku 90 let. Ale tak to, ze kdyz jedes pomaleji, dokazes rychleji reagovat a v pripade narazu zpusobis mensi skodu, je snad jasne ne? Ano kdyz pojedes 0Km nezpusobis zadnou nehodu, ale zase se nikam nedostanes. Je potreba najit vhodny kompromis.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    PUPU: Přesně.
    PUPU
    PUPU --- ---
    ALESH: ah, Prazske matky! mozna by si matinky mohly ten graf drobatko prizpusobit obecnym zvyklostem, neboli posunout osu x na nulu, nikoliv na 950. a rekl bych, ze i kdyz nebudeme polemizovat se zdroji dat, ukazuje graf jedine - pocet usmrcenych v case pomalu klesa a jmenovana opatreni maji vliv pouze kratkodoby. rekl bych, ze to spise souvisi s lepsim stavem vozoveho parku a lepsicimi se schopnostim ridicu.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ALESH: Navíc nechceš mi tvrdit, že jedinou příčinou smrtelných nehod je rychlost, že ne?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ALESH: A jak jsou v tom započítány další faktory? Jako třeba lepší (osvětlené) přechody pro chodce, zlepšení vozového parku (ve vztahu k chodcům), lepší traumapéče atd.???
    ALESH
    ALESH --- ---
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ALESH: Hele já ti teda nevím, ale buď neumím číst já, nebo ty. Nejsou to žádné statistiky, ale modely. Žádná tvrdá data.
    ALESH
    ALESH --- ---
    (predtim jsem vykopiroval spatny dostavec, opraveno)
    ALESH
    ALESH --- ---
    PHAILO: http://www.pmatky.ecn.cz/prilohy/clanky/vliv_rychlosti.pdf

    Pravděpodobnost, že budou chodci usmrceni při dopravní nehodě, se zvyšuje
    s rychlostí. Výsledky zkoumání střetů s účastí chodců a osobních automobilů, ukazují, že 90
    % chodců přežije náraz s osobním automobilem při rychlosti 30 km/h; zatímco pouze 20 %
    chodců přežije při rychlosti 50 km/h (viz Graf 4). Čísla také ukazují, že rychlost, při které
    mají chodci šanci na přežití 50 %, je okolo 40-50 km/h. Právě to je důvodem ke
    stanovené nejvyšší dovolené rychlosti v obcích 50 km/h. Z toho jednoznačně vyplývá, že se
    nižší rychlost projevuje na menší vážnosti nehod (INRETS, 2005)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ALESH: Já bych taky měl dotaz: Všichni mluví o statistikách, ale já jsem žádnou, natož pak průkaznou neviděl. Nicméně uznávám - pokud snížíš max. povolenou rychlost na 0 km/h za hodinu, pak vymýtíš dopravní nehody.
    ALESH
    ALESH --- ---
    Mel bych par dotazu k tomuhle:

    Omezeni rychlosti.
    Existuje nespocet statistik a studii o tom, ze omezeni rychlosti ma vyrazny vliv na pocet (smrtelnych) nehod.
    Napriklad snizenim rychlosti rychlosti v obcich z 60 na 50 v 90.letech, nebo svetlenym znackam na nemeckych dalnicich omezujici rychlost podle aktualnich podminek se snizila nehodovost skoro o polovinu.
    Je tedy pro svobodne cennejsi moznost je svobodne kolik chci nez pripadne uspora ne zdravi a zivotech chodcu a ridicu? (v letaku je rec o 40 a 30, ale slysel jsem od svobnodnych podobne nazory na jakekoli omezeni rychlosti)

    Parkovani
    Koukam ze se to tu resilo. Moje zkusenost je takova, ze na P7 se pred zavedenim zon zaparkovat nedalo vubec. Ted se da s trochou snahy zaparkovat v pohode. Z meho pohledu teda zony funkcni jsou. (bylo by to jeste lepsi, pokud by se auta bez parkovaci karty odtahovali dusledneji..a nebo jejich majitele parkovali na mistech k tomu urcenych) Zruseni zon je pro me jako rezidenta na P7 nocni mura. Samozdrejme by bylo krasne, pokud by mohl zaparkovat kazdy, ale na to mesto neni staveno.

    Po Praze autem:
    Dalsi vec co nechapu. Centrum Prahy neni nafukovaci, nejvejde se sem vice aut nez tu je i stavaji stav je pekna otrava. Svoboda je imho sednout do auta na vesnici a odjet za praci do sousedni vesnice. Ne sednout sam do auta na Praze 3 cestou do prace na praze 5 blokovat spolu s dalsima 10 lidma (a deseti auty) tramvaje a autobusy, kde jede 20x vice lidi. Ze soucasneho stavu neni nadsen nikdo. Tramaje s tisici lidmi stoji v zapach diky stovkam lidi v aute. Takze podle svobodnych je lepsi svobodne trcet v zacpe a omezovat ostatni, nez jet nesvobodne tramvaji?

    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    navod na dnesni volby
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    BONGI: Zisk samozřejmě
    BONGI
    BONGI --- ---
    A to bude uspech, vzhledem k tomu, ze v podstate nemaji program specialne urceny pro komunalni volby a komunalni volbe asi nejsou jejich prioritou.
    BONGI
    BONGI --- ---
    PHAILO: Mas na mysli ucast na volbach, nebo zisk SSO? :D Zisk SSO podle meho nazoru neprekroci 4%.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    FRONEMA: Ještě doplňující dotaz - těch tvých tipovaných 7% vnímáš jako úspěch/neúspěch...
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    DANYSEK: Vzdyt ja rikam radsi zrusit, ale v ramci polozene otazky jak byla neni tahle moznost na vyber.

    Jo a nemelo by to byt na karty ale na spzetky ze by si to policajti mohli nejak online overovat aby se to dalo lip zarizovat online
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    FRONEMA: no, to radsi zrusit, nez vymyslet "jak to byrokraticky ustat tak, aby ten system plnil svuj zamysleny ucel". Navic podle meho nazoru to sliti bude mit dva dopady - problem se posune jen o kousek dal (na hranice mesta) a kartu budou mit asi vsichni (zvlast podle tveho klice na ni bez problemu dosahne temer kdokoliv).
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    DANYSEK: vzhledem k tomu ze ja bych byla pro uplny zruseni tak i v tomhle pripade bych nejradeji videla co nejsirsi pojeti. tj mit taady bydliste, najem, provozovnu, cokoli
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam