ENKIE: Mam trochu pocit, ze mluvim k nahluchlym. Od sameho pocatku neobhajuji ani nenapadam Uber ze sveho pohledu, jen tvrdim, ze z pohledu taxikaru je nevitany a povazovany za nekalou licenci. Z jejich pohledu ten postoj chapu, at uz je veden ztratou urciteho monopolu ci vyssimi vlastnimi naklady apod.
Ja osobne proti Uberu nic nemam, jen si myslim, ze urcite profese potrebuji licenci ( uz od davne historie). Licence zajistuje (mela by zajistit) urcitou kvalitu sluzeb, urcity postup pri jejim nedodani - ochranu spotrebitele a zaroven rika spotrebiteli, ze dotycny poskytovatel byl vyzkousen na tyto schopnosti. Taxikarska licence se udeluje vsude v Evrope i ve statech. Pokud budu mit jednu skupinu ktera muze delat profesi jen s podminkou udeleni licence a jina ji bez licence bude bude provadet take, neni to svobodna soutez. To take muzete rict, ze treba s ridicakem na osobni auto muzete svobodne dopravovat lidi autobusem.
Pokud je Uber jen dispecinkem, proc by nemohlo platit, ze registraci v nem, mohou dostat jen ridici s licenci na prepravu cestujicich?