ADAMIRA: krásná ukázka je tento článek
Patnáctkrát efektivnější - Prahou na kole
http://prahounakole.cz/2012/01/patnactkrat-efektivnejsi/
Autor sice vychází z nějakých statistik, ale většinu konečných údajů si cucá z prstu, jediným účelem je vyškemrat od státu co nejvíc peněz s argumentem, že vlastně automobilová doprava je oproti té cyklo děsně neefektivní (pokud tomu tak je, přijde mi divné, že na silnici je tolik aut a tak málo kol). Ve stejném duchu jdou i snahy zavést ve městech třicítku pokud možno ve všech bočních ulicích pod pseudo záminkami, že to snižuje hluk a emise, i když je obojí dost pochybné. Obecně kolem Auto*Matu se pohybuje spousta chronických pachatelů veřejného blaha, co by nejradši auta v centru vůbec neviděla.
DOCKINEZ: Už jsem to trochu nastínil výš. Je jasné, že kola a auta se na silnici prostě budou potkávat neustále, ať se to jedněm či druhým líbí nebo ne. Pokud bude pár nervózních řidičů vykřikovat něco o tom, že cyklisté jsou silniční vši a kola nemají na silnicích co dělat, je to stejně mimo jako snaha úplně vytlačit auta z center měst nebo všude naflákat třicítku.
To, že platíš i za to, co nevyužiješ, není chyba těch, co to využívají, ale systémová chyba. Nehledě na to, že po dálnici se krom soukromých osob dopravuje i zboží, které si kupuješ.