ESTEN: Zakony mohou byt spatne a nemravne a obcas takove byvaji (treba spousta lidi je presvedcena o tom, ze udavat zidy nebylo spravne i prez to, ze to bylo v zakone, ktery mel statni podporu statu s vetsi populaci nez nase a u nas byl platny take - alespon dle nekterych oficialnich vykladu).
Zakony tvori nejaci lide, casto do nich protlacuji vselijake svoje zajmy a pro vetsinu z nich jsem nikdy nehlasoval (a naopak ti, pro ktere jsem hlasoval se k tvoreni zakonu nedostali), cili odvolavat se na to, ze jsem volil ty, kteri ted tvori zakony neni \IMHO spravne, kdyz jsem je nevolil a naopak jsem volil nekoho jineho, kdo byl v mnoha podstatnych vecech proti nim. Cili jsem v situaci, kdy podle zakonu vyrobenych lidmi, ktere jsem nevolil mi ukladaji povinnosti a tresty lide, ktere jsem nevolil a nikdy jsem jim toto pravo dat nechtel. A ackoli nektere zakony povazuji za rekneme prijatelne a smysluplne a pochopitelne, tak to neplati o vsech a nektere z tech, o kterych to neplati me fakticky omezuji, pripadne i ohrozuji.
Smesujes "nami" z casti "nami voleni" s "nas" z "plati pro nas", ackoli jde o dve ruzne skupiny.
Povazovala bys za mravny zakon "povesit kazdeho cikana", kdyby pro nej hlasovala vetsina ne-cikanu a cikani by meli sice hlasovaci pravo a vsichni hlasovali proti, ale bylo by jich malo na to, aby ziskali dost hlasu pro zruseni/neprijeti zakona? A presvedcovala bys cikany, ze je mravne je veset, kdyz si to odhlasovali? (Cti, nedali dohromady dost hlasu proti, ackoli se snazili jak mohli)