GILHAD: 1) krásná ukázka moderního mýtu, opravdu hodně šířeného 2) když odmyslíme snové situace typu: "jedu, široko daleko nikdo, na přechodu dvě báby čekají, až se mi budou moct vrhnout pod auto", tak se dostaneme k faktu bezohlednosti českých řidičů, kteří nejsou ochotni respektovat právo přednosti chodců použít přechod, stejně jako nerespektují jejich právo, aby jim řidič nejezdil šedesátkou deset centimetrů za prdelí, stejně jako nerespektují povinnost neodstavit svůj vůz hned u (na) přechodu, aby měl chodec možnost se pořádně rozhlédnout 3) já dělám úplně to samé, co ty dvě báby - prostě si dopravu u přechodu zastavím, abych mohl přejít. důvodem je to, že chci bezpečně přejít přechod. nejsem auto, aby mi to odnesly jen plechy. 4) coby řidič zastavuji už pět metrů před přechodem s chodci a k němu dojíždím, aby chodci chápali mé úmysly, dále pouštím MHD vyjíždějící ze zastávky a směrovky na křižovatce zapínám tak, aby ostatní řidiči chápali mé úmysly a případně nemuseli na té křižovtace zpomalovat nebo dokonce čekat (to je dodávám k té zde zmíněné ekologické zátěži způsobené chodci, oni řidiči nejsou o nic lepší a vůbec si nic neusnadňují a autoregulace zde opravdu fungovat nemůže).
jinak až si tu budete opět stěžovat na chodce, tak si předtím vyjmenujte všechny evropské země, kde chodci po přechodech nechodí, ale běhají. v tom zatím vnímám české unikum a jeho důvod určitě není na straně chodců.
k bodu jedna dodávám, že tento mýtus už byl na nyxu rozebrán několikrát, vím o tom.
DANYSEK: jelikož je chodců více než řidičů a jsou více zranitelnější účastníci provozu, tak mají demokratické právo přenést těch kulových dvacet sekund na řidiče. se s tím smiř .o)