• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    GILHAD: 1) krásná ukázka moderního mýtu, opravdu hodně šířeného 2) když odmyslíme snové situace typu: "jedu, široko daleko nikdo, na přechodu dvě báby čekají, až se mi budou moct vrhnout pod auto", tak se dostaneme k faktu bezohlednosti českých řidičů, kteří nejsou ochotni respektovat právo přednosti chodců použít přechod, stejně jako nerespektují jejich právo, aby jim řidič nejezdil šedesátkou deset centimetrů za prdelí, stejně jako nerespektují povinnost neodstavit svůj vůz hned u (na) přechodu, aby měl chodec možnost se pořádně rozhlédnout 3) já dělám úplně to samé, co ty dvě báby - prostě si dopravu u přechodu zastavím, abych mohl přejít. důvodem je to, že chci bezpečně přejít přechod. nejsem auto, aby mi to odnesly jen plechy. 4) coby řidič zastavuji už pět metrů před přechodem s chodci a k němu dojíždím, aby chodci chápali mé úmysly, dále pouštím MHD vyjíždějící ze zastávky a směrovky na křižovatce zapínám tak, aby ostatní řidiči chápali mé úmysly a případně nemuseli na té křižovtace zpomalovat nebo dokonce čekat (to je dodávám k té zde zmíněné ekologické zátěži způsobené chodci, oni řidiči nejsou o nic lepší a vůbec si nic neusnadňují a autoregulace zde opravdu fungovat nemůže).
    jinak až si tu budete opět stěžovat na chodce, tak si předtím vyjmenujte všechny evropské země, kde chodci po přechodech nechodí, ale běhají. v tom zatím vnímám české unikum a jeho důvod určitě není na straně chodců.
    k bodu jedna dodávám, že tento mýtus už byl na nyxu rozebrán několikrát, vím o tom.

    DANYSEK: jelikož je chodců více než řidičů a jsou více zranitelnější účastníci provozu, tak mají demokratické právo přenést těch kulových dvacet sekund na řidiče. se s tím smiř .o)
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    DANCHEZ: Taky jsem videl (a slysel) tuhle situaci: Prechod, u nej stoji dve baby a kecaji, siroko daleko zadne auto. Pak se jedno priblizi na dohled, baby si ho prohlednou a pomalu vyrazi prez prechod, auto zpomali, takze baby zpomali taky, auto tedy zpomali jeste vic, baby se tedy uprostred silnice zastavi. Auto po chvili dojede az k prechodu a zastavi. Baby se daji do pomaleho pohybu a hudraji - "No videla jste to?!? Von by snad ani nezastavil !!!"
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    DANYSEK: samozrejme, takove vynucovani prednosti je spatne, neskocim prece pred rozjete auto kdyz vidim ze za nim jede dalsich x rozjetych aut ktere te treba ani nemaj sanci videt, ale ja myslim ze cesi uz si na to zvykli a funguje to dobre, ja jako chodec normalne u prechodu zastavim a koukam na prijizdejici auta a prechazim az vidim ze ten ridic me vidi a zpomaluje

    .. samozrejme se vzdycky najdou lidi co si bezohledne vynucuji prednost.. a videl jsem i maminku s kocarkem co si vynutila prednost tak ze do cesty vjela kocarkem
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DANCHEZ: jisteze k tomu generalizovani i u ridicu dochazi... jednou z takovych skupin jsou treba zeny za volantem ;-) A nejen ty..
    DANCHEZ: to pousteni je vzdycky o celkove situaci... ono dost dobre nemuzes treba prudce zastavit - jen proto, abys nekoho pustil (a take to jine je s malym osobakem a jine s 18m autobusem, treba). Do me se uz takhle i oprelo auto zezadu... pote co jsem zastavil u prechodu. A neni to jen o nejakych vzdalenostech - ne kazdy holt ma takove rychle reakce. Pan byl vyrazne starsi a proste si vcas nevsimnul... a technicky by se stalo taky kulove, kdyby tam ten chodec tech 20s pockal (o vetsi ekologicke zatezi vznikle se zastavovanim/rozjizdenim kvuli te "absolutni" prednosti nemluve...).
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANCHEZ: Neco v podobnem duchu jsem o tom cet, neslo se to ve stylu "wtf, sedlak se stal panem" :-)
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    NJAL: no to je trochu neco jineho... mimochodem nedavna cyklojizda byla slusny fail, kousek jsem s nima jel ale radsi jsem se odpojil, organizatorsky totalne nezvladnute, pulka jela jako na karneval, druha pulka si myslela ze jsou na tour de france... a celkove to bylo nestastny a totalne kontraproduktivni, akorat nasrali jeste vic ridicu
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANCHEZ: Mnooo, neslysel jsem nikdy, zeby Automat chtel z mest vystrnadit jen spatne ridice :-)
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    NJAL: jasne takovy cyklista je zmrd, a hazi spatne svetlo na cyklisty co jezdi s rozumem, s prehledem o dopravni situaci kolem sebe atd..

    bohuzel se v nasi spolecnosti taky zakorenilo takovy to: jeden blb cyklista, vsechny cyklisty bych zakazal..
    u aut jsem nikdy neslysel ze by se nehoda nebo spatne chovani jednoho ridice automaticky hazelo na vsechny ridice obecne
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANCHEZ: O prudkem vjezdu cyklistu pres prechod na zelenou, jelikoz ve svem smeru meli automobilni cervenou ani nemluve..

    Nicmene zaklad je - omezovat se co nejmene, nebo co nejkratsi dobu, jak rikas.
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    NJAL: jasne, slovo absolutni je spatne
    chodec co se nerozhlidne je blb a zaslouzi si skoncit pod autem,
    ale stejne tak je blb automobilista ktery troubi na cyklistu jenom proto ze ho nemuze predjet v uzke ulici, protoze si cyklista drzi bezpecnou vzdalenost od zaparkovanych aut a nechce se nechat predjet tak aby mel po obou stranach jen par centimetru (na druhou stranu by mel ten cyklista slapnout do pedalu a zbytecne nezdrzovat)
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANCHEZ: Ano, take souhlasim, ze je to OK, jak je to ted, ale na slovo "absolutni" jsem vrcholne alergicky, protoze potom to dopada jako citat pritelkyne meho kamose, ktera moc auta u prechodu neresi, protoze preci "ma volant a brzdy", a to je spatne. Pak jsou nakonec biti jen ridici, protoze ti preci maji vsechno znat a vyresit, musi absolvovat zkousky, jenze do provozu se michaji chodci a cyklisti, kteri nemusi absolvovat nic a jejich nazory na vec jsou castokrat naprosto hovezi.
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    NJAL: hele ja nerikam ze by chodec mel mit pravo se nerozhlidnout a vrkocit do cesty jak se mu zachce, "absolutni" prednost je spatne slovo.. proste tak jak to je tedka, kdyz vidi automobilista chodce u prechodu mel by ho pustit, proste tak jak to je tedka...
    ja proste nechci absolutni prednost aut pred chodci, tak jak je to treba v rusku, kde kazde prechazeni cesty je boj o zivot, protoze tam ridici dont give a fuck
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANCHEZ: To je furt jedno, auto sice brzdi lepe, ale porad neni schopno zastavit na miste, pokud vim, chodec smi omezit, ale nesmi ohrozit, o zadne absolutni prednosti nebyla nikdy, krom medialnich mrdek, rec. Diky nim ted prazske tramvaje uvnitr obcas upozornuji, ze tramvaj ma preci jenom na prechodu prednost...
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    NJAL: tramvaje maji prednost pred chodci, myslel jsem to vuci automobilum
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANCHEZ: "absolutni" prednost chodcu je spatne. Zkus ji uplatnit pred rozjetou tramvaji.
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    PUPU: castecny souhlas, nemyslim si totiz ze by absolutni prednost chodcu byla spatne
    PUPU
    PUPU --- ---
    Idyjoti chodi na červenu - Ladislav Větvička (blog.idnes.cz)
    http://vetvicka.blog.idnes.cz/c/458487/idyjoti-chodi-na-cervenu.html

    jeste k predchozimu tematu. skoda, ze to neumim napsat taky tak...
    COOLER
    COOLER --- ---
    GOONER: Ono se to vylučovat nemusí. Typické například, když máš překážky při vstupu do odvětví. Velká firma je neefektivní a zároveň má moc nenechat dýchat malou firmu, která to dělá lépe. Nebo když velké bohaté firmy skupují malé firmy jen aby nekonkurovaly atd.
    Ono ale v podstatě plošná regulace je nesmysl. Umím si představit firmy, které ovládli trh a dělají to nejlépe - a těm antimonopolní úřad zatápí. A naopak. Těžko se hledají kritéria kdy zasáhnout a kdy ne
    PUPU
    PUPU --- ---
    GOONER: zkus se ho optat ;-) nerikam, ze s tim (vsim) souhlasim, ale nektere myslenky jsou zajimave.
    GOONER
    GOONER --- ---
    PUPU: celkem mě zaujalo, jak v jednom odstavci popisuje, že přehnaná velikost firmám škodí, že jsou pak too big to succeed. Níže pak zas píše, že bude třeba politickými prostředky nutno bojovat proti velkým firmám, aby zcela neovládly globální trh. To si tak nějak protiřečí, ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam