XMEDA: Ne Medo, nemam problem s pochopenim koncepce. To ze letadlo je postavene za nejakym ucelem jeste neimplikuje jeho vykony v oblasti, ktera neni jeho primarnim zpusobem nasazeni.
Problem mas ty se zduvodnovanim svych tvrzeni. Ani jsi nenapsal co presne podle tebe ta "obratnost" znamena. Je to maximalni okamzita rychlost zatacky? Udrzitelna rychlost zatacky? Roll rate? Zrychleni? Ovladatelnost na vysokem uhlu nabehu? Pomer tahu ke hmostnosti? A tyhle udaje nas zajimaji v jake vysce? Jake rychlosti? Jakem zatizeni? Tyhle parametry ma kazde letadlo nekde jinde a je sakra slozite je zagregovat do jednorozmerneho hodneceni "obratny/neobratny". Uz vubec nemluvim o otazkach jako jestli by se do toho nemli nahodou pocitat veci jako HMS, ergonomie kabiny a vyhled z kabiny, ktere sice primo nesouviseji s obratnosti, ale vysledek dogfightu maji sakra velkej vliv, pripadne o tom, jak moc je "obratnost" v soucasne dobe dulezita (a uz vubec nemluvim o tom, ze zretelne nerozlisujes mezi jednotlivymi verzemi letadel o kterych mluvis. Kuprikladu u te F-14 je velmi vyrazny rozdil mezi 14A s TF30 a 14B s F110).
Napsat "Jen opilec muze tvrdit ze F-14 je obratnejsi nez MiG-29" je trivialni. Jak ale pisu na nastence, pokud chces podobne kategoricka tvrzeni psat do tohohle klubu, bud pripravenej je poradne zduvodnit. Ne, obecne reci o "koncepci" takove zduvodneni neni. Jestli mas konkretni data, at uz empiricka ("Podle testu provadenych v X je letadlo Y schopne pravidelne vymanevrovat letadlo Z, viz tenle casopis/kniha/url") nebo technicka ("X s polovinou zasoby paliva a plnou A/A vyzbroji ma dvakrat vyssi T/W pomer nez Y ve stejne konfiguraci, proto predpokladam ze bude schopne vertikalnimy manevry v pripadnem souboji zvitezit"), sem s nimi. Jestli ne, bez podobne vykriky psat do jineho klubu.
A na zaver, jen aby bylo jasne: Nikde netvrdim nic o vzajemnem srovnani "obratnosti" F-14 a MiG-29. Jen se snazim dokopat XMedu, aby nejak podlozil to, co o tom tvrdi on.