• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    SLASH
    SLASH --- ---
    takze nelegalne by sa dal OSX simulovat aj vo Win7 64bit ? Staihnut cez torrent nejaky Lion image?

    lebo nechce sa mi kupovat mac len kvoli tomu aby som si tam mohol nainstalovat xCode a zadat import a potom compile..

    Alebo sa v tom xCode musi viac veci ponastavovat / programovat nez je z toho finalny .ipa subor?

    btw.. sa sa to z unity priamo testovat na iPhone?
    APH
    APH --- ---
    mno, ked chces nieco vyvijat na iOS, tak mas dve moznosti:
    bud si pozicias nejaky zrovna s poslednym SDK kompatibilny haxxegamesalad, ktory za teba spravi automaticky polovicu veci a tak aj tie hry potom vyzeraju
    alebo to spravis ako civilizovany uzivatel a pouzijes nastroje, ktore k tomu apple poskytuje*
    na otazku, preco je vtedy nutny mac, os x atd je odpoved: lebo

    *co nemusi byt vzdy automaticky prudka vyhra (ved aj preto existuje napr. unity apod.), ale je to stale lepsie ako multicrossplatformindependentwindowslinuks touchlag automaticky vygenerovanytutorial pre indicke deti
    SLASH
    SLASH --- ---
    APH: no je to vyhoda , ked mas Mac a si s nim zvyknuty pracovat :)

    RUTHAN: programari z adobe to riesia tak ze konvertuju vykompilovany actionscript bytecode priamo do nativneho bytekodu..
    APH
    APH --- ---
    SLASH: lebo programatori z Adobe cez Xcode najskor vybuildovali cely FlashVM
    to, ze Unity generuje Xcode projekt nie je problem, ale vyhoda
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SLASH: Jeden z mnoha Stevovych debilnich napadu, podobne jako nepodpora Flashe a USB3, je ze zakazujou Virtualizaci jejich OS (papirove), takze ani zadny virtualizacni nastroj, jejich OS oficialne nepodporuje a nema pro nej rozsireni. Hackingtosh je to samy ->nelegalni.

    Takze si musis koupit krabicku na kompilovani, nebo bejt zley hacker.
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: dik za reply..
    aj ked trochu nechapem ako je to chyba applu?
    napriklad ked pracujem s AIR-om, tak tam si viem pekne vygenerovat .ipa subor priamo z IDE, nahodit cez USB (a debugovat ) priamo na iPhone alebo Ipade..
    Takze ked to dokazu naprogramovat programari z Adobe , tak preco nie z Unity?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: ale to neni problem unity, to je problem applu

    SLASH: az na problemy s vykonem (GUI a starsi devices) a u macu nefunkcnost debugu prevazne pohoda. S vyjimkou nekolika specifickych veci (nebo samozrejme custom pluginu) vyzkousis odladis na pc (s pomoci unitycontroleru kdyz chces testovat multitouch), zbuildujes, jede to.
    SLASH
    SLASH --- ---
    tak sa skusim spytat inak.. ma tu z tohto fora niekto konretne skusenosti z publikovanim mobilnych hier pre iOS/Android prave z Unity 3D ? traumaticky zazitok ? prechadzka zelenym sadom ?
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Na začátku to tak je, dokud máš jen krychle a koule. Potom začneš třeba sešívat skinned meshe.
    SLASH
    SLASH --- ---
    no dalsi problem z unity je ze ked chces importovat pre iOS platformu tak ti to vygeneruje xCode projekt, co je mac only.. Zatial co ja mam windows 7 64bit a Mac-y moc nemusim..
    Zatial co v Air workflow, si spomozem bez Mac-a az do momentu ked to potrebujem uploadnut do iTunes cez appUploader. To je jediny krok ktory musim urobit na Mac-u, ale s tym som sa uz zmeril a clovek to robi az na konci a malokrat..
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MAIMONIDES: ja nevim, 99 procent veci jsem nemel problem pres unity answers najit a zjistit, pokud uz jsem se nebyl schopny zorientovat v ofigo dokumentaci, ktera obcas je dost zbezna, nicmene na cca standardni urovni dokumentace prakticky cehokoli dalsiho, na co jsem kdy narazil. Zrovna s loadovanim assetu a debugovanim (s vyjimkou maca kvuli nefunkcnimu monodevelopu) jsem nikdy problemy nemel (tedy... nemel no - resource loading je v unity relativne naprd bez pro verze a s pro verzi neni o moc lepsi, ale s tim se neda nadelat nic)
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: K tvému tušení.. Ne, nic takového, ale sebralo nám to asi rok času.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Je nahovno, jakmile začneš chtít něco víc než krychle s texturama na prázdnym terénu. Loadování assetů, stromy, voda, debugování... Všechny helpy a tutoriály jdou těsně pod hladinu, do hloubky nic.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MAIMONIDES: clovece.... zacinam premyslet, jestli ti nekdo z unity neprefikl manzelku :D
    naopak k unity je toho vic nez dost (a i ta ofigo neni uplne spatna)
    APH
    APH --- ---
    na vyvin hier a sw vseobecne zatial nic nevypestovali
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SLASH: Jestli chceš dobrou dokumentaci, tak zapomeň na Unity3d. Jsou i jiné dobré důvody pro tenhle krok, ale dokumentace je vhodná startovní čára k úprku.
    SLASH
    SLASH --- ---
    potreboval by som poradit. chcel by som sa pustit s kamosom do vyvoja mobilnej hry, taka typu arcade shooter v 3D. Potrebujeme aby to bezalo na iOS a Android. (z tej istej code base)

    Aka je momentalne najlepsie platforma na vyvin takychto hier ? Pochadzam z Flash prostredia a kodovanie mi nerobi problemy (ak je to objektovo orientovany jazyk).. Mam uz 5-6 2D hier na google play aj iTunes, zatial vsetko robene cez AIR / Starling.

    Pozeral som a na nete je spusta rieseni ktore ponukaju muliplatform mobile game development
    napr : Marmalade, Corona, Loom, Xamarin , PhoneGap, Appcelerator Titanium, cocos2d-x, waveEngine, openFL, haxeflixel, Unity3D, Unreal SDK.. Co som sa pozeral tak vacsinou su tieto frameworks orientovane na 2D veci, az na unity a unreal engine, ale zase 3D sa da fakeovat v 2D (pre-renderovane 3D objekty ako sprites a isometricky view) takze aj tadial by mozno viedla cesta.

    Samozrejme poriadne 3D engine ma svoje vyhody (3D fyzika a 3D kolizie, dynamic lightning a shadows) ale zase aj nevyhody - learning curve, complexity, vacsia narocnost na hardware a samozrejme CENA..

    Hral som sa isty cas v minulosti chvilu z Unity 3D (myslim verzia 3 - 3.5) ale nie dostatocne dlho na to aby som si na Unity zvykol alebo ho nejako poriadne zvladol takze naozaj nemam preferenciu.

    Chcel by som nieco co je spolahlive, vykonne, a overene, nieco v com sa pohodlne programuje a ma dobru dokumentaciu a podporu a dobre to bezi na OBOCH platformach a to ako na mobiloch tak aj na tabletoch..

    Any ideas ?
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SHIGORBIRDMAN: S tou Javou pro web je to ponekud jinak, pokud jde o vetsi aplikace, tak bych to videl minimalne na 70% trhu, i par patlalu pouziva CMSka v Jave, ikdyz vetsina jich vetsina jede na php(Drupal).

    Pokud chces blbnout a bojovat s MS, tedy nechces platit neskutecne weby licenci poplatky za licence Windows server, ktery se plati per connection and per aplikace.. + chces neco robustnejsiho (cili ne php / rubyonrail a tak) a tak na Linuxu / Unixu, realne jinou moznost nemas.
    Co se tyce Oracle Javy, porad je o moc lepsi, nez ta OpenJava a IBM Java a JRocking - cili jiny reseni te Javi JVMky.

    Sice by pro tohle slo pouzit i mono, ale co vim, tak se pouziva minimalne, protoze se lidi boji, jak to s nim podobne, kdyz by si MS duplo.

    Samozrejme ta webova java, taky krome statickyho obsahu, generuje hlavne ty javascripty.. a sedi, az na aplikaci odstinena od klienta :) Protoze v prohlizeci nic poradne nebezi, teda Google zkousel ten NativeC, do kteryho i rychli Unity umelo buildovat, ale nevyslo to.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ale je tam jaavascript :)
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    SHIGORBIRDMAN: javascriptove frameworky fungujou nahodou docela dobre :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam