• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    4 hlasy od 4 respondentů

    rozbalit záhlaví
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: protoze adobe to nejakou dobu trvalo, apple se jim to snazil nekolikrat zakazat a zablokovat ze nesmi byt nic nonnative a podobne, jedna aktualizace SDK dokonce v podstate zakazala i unity, ale to zase rychle stahli.

    Chces applovat, delas na applu, delas v xcode, nebo se poser :)

    Mne to uprimne receno nevadi az tolik, dokud je porad zachovany minimalne jeden krok nutny na applu, cili upload, tak je mi celkem jedno, jestli udelam jen ten jeden mezikrok, nebo necham unity zbuildovat, klidne na dalku, xcode projekt a nahrat mi vysledny soubor kam potrebuju.

    Mimochodem -Air by za Steva FAKT neprosel. Az kdyz ho uploadli do ICloudu, zacalo se to aspon trochu zklidnovat.


    SLASH: jo, da se ve virtualizaci OSX rozjet a normalne pouzivat, ale je to poruseni EULY atd, udajne vcetne toho ze applaci hlidaji, z ceho uploadujes atd, takze na upload bys stejne potreboval nejaky legal...

    V xcode vetsinou nemusis na nic sahat, je tam jen par veci, ktere si muzes pomenit podle sebe, jako treba zvyseni FPS limitu, ktere steve prikazal na 30.

    Testovani - k unity je aplikace, kterou nahrajes do ios/droid devicu a muzes pouzivat na testovani primo z unity editoru - vraci ti to touche / gyro atd, streamuje to (bohuzel v mimoradne mizerne kvalite) obrazovy vystup na displej. Na zakladni testovani dotekove funkcnosti atd to vetsinou staci.
    APH
    APH --- ---
    SLASH: lebo programatori z Adobe cez Xcode najskor vybuildovali cely FlashVM
    to, ze Unity generuje Xcode projekt nie je problem, ale vyhoda
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: dik za reply..
    aj ked trochu nechapem ako je to chyba applu?
    napriklad ked pracujem s AIR-om, tak tam si viem pekne vygenerovat .ipa subor priamo z IDE, nahodit cez USB (a debugovat ) priamo na iPhone alebo Ipade..
    Takze ked to dokazu naprogramovat programari z Adobe , tak preco nie z Unity?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: ale to neni problem unity, to je problem applu

    SLASH: az na problemy s vykonem (GUI a starsi devices) a u macu nefunkcnost debugu prevazne pohoda. S vyjimkou nekolika specifickych veci (nebo samozrejme custom pluginu) vyzkousis odladis na pc (s pomoci unitycontroleru kdyz chces testovat multitouch), zbuildujes, jede to.
    SLASH
    SLASH --- ---
    tak sa skusim spytat inak.. ma tu z tohto fora niekto konretne skusenosti z publikovanim mobilnych hier pre iOS/Android prave z Unity 3D ? traumaticky zazitok ? prechadzka zelenym sadom ?
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Na začátku to tak je, dokud máš jen krychle a koule. Potom začneš třeba sešívat skinned meshe.
    SLASH
    SLASH --- ---
    no dalsi problem z unity je ze ked chces importovat pre iOS platformu tak ti to vygeneruje xCode projekt, co je mac only.. Zatial co ja mam windows 7 64bit a Mac-y moc nemusim..
    Zatial co v Air workflow, si spomozem bez Mac-a az do momentu ked to potrebujem uploadnut do iTunes cez appUploader. To je jediny krok ktory musim urobit na Mac-u, ale s tym som sa uz zmeril a clovek to robi az na konci a malokrat..
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MAIMONIDES: ja nevim, 99 procent veci jsem nemel problem pres unity answers najit a zjistit, pokud uz jsem se nebyl schopny zorientovat v ofigo dokumentaci, ktera obcas je dost zbezna, nicmene na cca standardni urovni dokumentace prakticky cehokoli dalsiho, na co jsem kdy narazil. Zrovna s loadovanim assetu a debugovanim (s vyjimkou maca kvuli nefunkcnimu monodevelopu) jsem nikdy problemy nemel (tedy... nemel no - resource loading je v unity relativne naprd bez pro verze a s pro verzi neni o moc lepsi, ale s tim se neda nadelat nic)
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: K tvému tušení.. Ne, nic takového, ale sebralo nám to asi rok času.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Je nahovno, jakmile začneš chtít něco víc než krychle s texturama na prázdnym terénu. Loadování assetů, stromy, voda, debugování... Všechny helpy a tutoriály jdou těsně pod hladinu, do hloubky nic.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MAIMONIDES: clovece.... zacinam premyslet, jestli ti nekdo z unity neprefikl manzelku :D
    naopak k unity je toho vic nez dost (a i ta ofigo neni uplne spatna)
    APH
    APH --- ---
    na vyvin hier a sw vseobecne zatial nic nevypestovali
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SLASH: Jestli chceš dobrou dokumentaci, tak zapomeň na Unity3d. Jsou i jiné dobré důvody pro tenhle krok, ale dokumentace je vhodná startovní čára k úprku.
    SLASH
    SLASH --- ---
    potreboval by som poradit. chcel by som sa pustit s kamosom do vyvoja mobilnej hry, taka typu arcade shooter v 3D. Potrebujeme aby to bezalo na iOS a Android. (z tej istej code base)

    Aka je momentalne najlepsie platforma na vyvin takychto hier ? Pochadzam z Flash prostredia a kodovanie mi nerobi problemy (ak je to objektovo orientovany jazyk).. Mam uz 5-6 2D hier na google play aj iTunes, zatial vsetko robene cez AIR / Starling.

    Pozeral som a na nete je spusta rieseni ktore ponukaju muliplatform mobile game development
    napr : Marmalade, Corona, Loom, Xamarin , PhoneGap, Appcelerator Titanium, cocos2d-x, waveEngine, openFL, haxeflixel, Unity3D, Unreal SDK.. Co som sa pozeral tak vacsinou su tieto frameworks orientovane na 2D veci, az na unity a unreal engine, ale zase 3D sa da fakeovat v 2D (pre-renderovane 3D objekty ako sprites a isometricky view) takze aj tadial by mozno viedla cesta.

    Samozrejme poriadne 3D engine ma svoje vyhody (3D fyzika a 3D kolizie, dynamic lightning a shadows) ale zase aj nevyhody - learning curve, complexity, vacsia narocnost na hardware a samozrejme CENA..

    Hral som sa isty cas v minulosti chvilu z Unity 3D (myslim verzia 3 - 3.5) ale nie dostatocne dlho na to aby som si na Unity zvykol alebo ho nejako poriadne zvladol takze naozaj nemam preferenciu.

    Chcel by som nieco co je spolahlive, vykonne, a overene, nieco v com sa pohodlne programuje a ma dobru dokumentaciu a podporu a dobre to bezi na OBOCH platformach a to ako na mobiloch tak aj na tabletoch..

    Any ideas ?
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SHIGORBIRDMAN: S tou Javou pro web je to ponekud jinak, pokud jde o vetsi aplikace, tak bych to videl minimalne na 70% trhu, i par patlalu pouziva CMSka v Jave, ikdyz vetsina jich vetsina jede na php(Drupal).

    Pokud chces blbnout a bojovat s MS, tedy nechces platit neskutecne weby licenci poplatky za licence Windows server, ktery se plati per connection and per aplikace.. + chces neco robustnejsiho (cili ne php / rubyonrail a tak) a tak na Linuxu / Unixu, realne jinou moznost nemas.
    Co se tyce Oracle Javy, porad je o moc lepsi, nez ta OpenJava a IBM Java a JRocking - cili jiny reseni te Javi JVMky.

    Sice by pro tohle slo pouzit i mono, ale co vim, tak se pouziva minimalne, protoze se lidi boji, jak to s nim podobne, kdyz by si MS duplo.

    Samozrejme ta webova java, taky krome statickyho obsahu, generuje hlavne ty javascripty.. a sedi, az na aplikaci odstinena od klienta :) Protoze v prohlizeci nic poradne nebezi, teda Google zkousel ten NativeC, do kteryho i rychli Unity umelo buildovat, ale nevyslo to.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ale je tam jaavascript :)
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    SHIGORBIRDMAN: javascriptove frameworky fungujou nahodou docela dobre :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    REEFER: clovek pouzije dobrej nastroj - cokoli v cem je javascript v jakekoli podobne NENI dobrej nastroj :) (mou nechut k nemu znacne prizivilo par mesicu delani v embeddovanem debilnim javascriptcore, efektivita prace asi desetinova oproti unity).

    zakladni problem je, ze kdyz chces mit web, tak muzes mit javascript (nebo neco, co do nej kompiluje), flash (kterej moc rad nemam, ale pred nejakou dobou jsem uznal, ze je celkem pouzitelny, jen jsem lenivy se s nim nejak vic ucit, navic proste porad ten "javascript' tam vidim :D), teoreticky jeste java (kterou se whoracle snazi zabit a pro web uz nema moc smysl ji resit), nebo neco, co ma webovy plugin... a unity je proste rozsireny

    Jinak game dev klub tady je
    REEFER
    REEFER --- ---
    RUTHAN: jasne. protoze palec pravdy se poprvy objevil na nyxu.
    SHIGORBIRDMAN: to je dobrej dotaz. asi mas pravdu. kdyz nic jinyho clovek neumi, tak pouzije to v cem je rychlej. ten kontrast me ale zarazil - treba ti to opravdu prijde logicky, protoze proc ne. ad machinations to je debata do game design klubu, kterej tady tusim neexistuje takze ti to preposlu do posty.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    REEFER: rekni mi jediny duvod, proc ta hra nemela vzniknout v unity :) (jestli mi reknes, ze by byla lepsi ve flashi, tak orhnu nos, jestli v html5, rovnou se ti vysmeju do ksichtu :)

    a to ze standardni gui unity stoji za hovno, na tom nic nemeni ani fakt, ze ho v te hre pouzivam (protoze podle pravidel nemuzu vzit svuj stary kod, aniz bych ho predem zverejnil)


    btw co myslis tim Machinations?
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    Ach ta mladez.. budeme se palcovat i na nyxu, bezte s tema facehnusovejma manyrama nekam, klidne si tam strcte i ten palec, nastorc.
    REEFER
    REEFER --- ---
    Nerozumim jak v jednu chvili napade GUI v Unity, jak je nedokonaly a pak sem prijde hra, pro kterou je unity ten nejmin vhodnej nastroj, podle toho taky vypada - vlastne by v unity nikdy vzniknout nemela, ale je to normal tema k diskuzi v Unity3D klubu. Za mne palecek pravdy dolu za stupiditu v Unity3D klubu a palecek pravdy nahoru za zajimavou hru, kterou jsem si s chuti pohral, ale doporucil bych autorovi zapojit Machinations do deje a poradne to rozvetvit (ac jsi sem vedom casoveho presu, ve kterem vznikala) - coz opet nijak nesouvisi s timhle klubem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam