• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: mam na mysli tym proste ten binarny vystup ktory vznika zkompilovanim zdrojoveho kodu v objective C, ktory sa potom spusta v iOS..
    Adobe cez AIR dokaze ABC (actionscript byte code) (ktory vznika skompilovanim actioncript zdroju cez mxmlc compiler) prelozit do toho "nativneho byte code"..
    Cize nakonci mas vystup v "nativnom" kode pre iOS, Applu skor vadilo to ze sa k tomu devs nedostali skrze xCode. To bolo cisto o kontrole..
    Mozno pri unity3D by ol takyto proces komplikovanejsi nez v pripade AIR/AS3 tak sa o to ani nepokusali.

    SHIGORBIRDMAN: diki za reply.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: muzes mi prosim rict, co je to "nativni bytecode"? :D
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: protoze adobe to nejakou dobu trvalo, apple se jim to snazil nekolikrat zakazat a zablokovat ze nesmi byt nic nonnative a podobne, jedna aktualizace SDK dokonce v podstate zakazala i unity, ale to zase rychle stahli.

    Chces applovat, delas na applu, delas v xcode, nebo se poser :)

    Mne to uprimne receno nevadi az tolik, dokud je porad zachovany minimalne jeden krok nutny na applu, cili upload, tak je mi celkem jedno, jestli udelam jen ten jeden mezikrok, nebo necham unity zbuildovat, klidne na dalku, xcode projekt a nahrat mi vysledny soubor kam potrebuju.

    Mimochodem -Air by za Steva FAKT neprosel. Az kdyz ho uploadli do ICloudu, zacalo se to aspon trochu zklidnovat.


    SLASH: jo, da se ve virtualizaci OSX rozjet a normalne pouzivat, ale je to poruseni EULY atd, udajne vcetne toho ze applaci hlidaji, z ceho uploadujes atd, takze na upload bys stejne potreboval nejaky legal...

    V xcode vetsinou nemusis na nic sahat, je tam jen par veci, ktere si muzes pomenit podle sebe, jako treba zvyseni FPS limitu, ktere steve prikazal na 30.

    Testovani - k unity je aplikace, kterou nahrajes do ios/droid devicu a muzes pouzivat na testovani primo z unity editoru - vraci ti to touche / gyro atd, streamuje to (bohuzel v mimoradne mizerne kvalite) obrazovy vystup na displej. Na zakladni testovani dotekove funkcnosti atd to vetsinou staci.
    SLASH
    SLASH --- ---
    takze nelegalne by sa dal OSX simulovat aj vo Win7 64bit ? Staihnut cez torrent nejaky Lion image?

    lebo nechce sa mi kupovat mac len kvoli tomu aby som si tam mohol nainstalovat xCode a zadat import a potom compile..

    Alebo sa v tom xCode musi viac veci ponastavovat / programovat nez je z toho finalny .ipa subor?

    btw.. sa sa to z unity priamo testovat na iPhone?
    APH
    APH --- ---
    mno, ked chces nieco vyvijat na iOS, tak mas dve moznosti:
    bud si pozicias nejaky zrovna s poslednym SDK kompatibilny haxxegamesalad, ktory za teba spravi automaticky polovicu veci a tak aj tie hry potom vyzeraju
    alebo to spravis ako civilizovany uzivatel a pouzijes nastroje, ktore k tomu apple poskytuje*
    na otazku, preco je vtedy nutny mac, os x atd je odpoved: lebo

    *co nemusi byt vzdy automaticky prudka vyhra (ved aj preto existuje napr. unity apod.), ale je to stale lepsie ako multicrossplatformindependentwindowslinuks touchlag automaticky vygenerovanytutorial pre indicke deti
    SLASH
    SLASH --- ---
    APH: no je to vyhoda , ked mas Mac a si s nim zvyknuty pracovat :)

    RUTHAN: programari z adobe to riesia tak ze konvertuju vykompilovany actionscript bytecode priamo do nativneho bytekodu..
    APH
    APH --- ---
    SLASH: lebo programatori z Adobe cez Xcode najskor vybuildovali cely FlashVM
    to, ze Unity generuje Xcode projekt nie je problem, ale vyhoda
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SLASH: Jeden z mnoha Stevovych debilnich napadu, podobne jako nepodpora Flashe a USB3, je ze zakazujou Virtualizaci jejich OS (papirove), takze ani zadny virtualizacni nastroj, jejich OS oficialne nepodporuje a nema pro nej rozsireni. Hackingtosh je to samy ->nelegalni.

    Takze si musis koupit krabicku na kompilovani, nebo bejt zley hacker.
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: dik za reply..
    aj ked trochu nechapem ako je to chyba applu?
    napriklad ked pracujem s AIR-om, tak tam si viem pekne vygenerovat .ipa subor priamo z IDE, nahodit cez USB (a debugovat ) priamo na iPhone alebo Ipade..
    Takze ked to dokazu naprogramovat programari z Adobe , tak preco nie z Unity?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: ale to neni problem unity, to je problem applu

    SLASH: az na problemy s vykonem (GUI a starsi devices) a u macu nefunkcnost debugu prevazne pohoda. S vyjimkou nekolika specifickych veci (nebo samozrejme custom pluginu) vyzkousis odladis na pc (s pomoci unitycontroleru kdyz chces testovat multitouch), zbuildujes, jede to.
    SLASH
    SLASH --- ---
    tak sa skusim spytat inak.. ma tu z tohto fora niekto konretne skusenosti z publikovanim mobilnych hier pre iOS/Android prave z Unity 3D ? traumaticky zazitok ? prechadzka zelenym sadom ?
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Na začátku to tak je, dokud máš jen krychle a koule. Potom začneš třeba sešívat skinned meshe.
    SLASH
    SLASH --- ---
    no dalsi problem z unity je ze ked chces importovat pre iOS platformu tak ti to vygeneruje xCode projekt, co je mac only.. Zatial co ja mam windows 7 64bit a Mac-y moc nemusim..
    Zatial co v Air workflow, si spomozem bez Mac-a az do momentu ked to potrebujem uploadnut do iTunes cez appUploader. To je jediny krok ktory musim urobit na Mac-u, ale s tym som sa uz zmeril a clovek to robi az na konci a malokrat..
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MAIMONIDES: ja nevim, 99 procent veci jsem nemel problem pres unity answers najit a zjistit, pokud uz jsem se nebyl schopny zorientovat v ofigo dokumentaci, ktera obcas je dost zbezna, nicmene na cca standardni urovni dokumentace prakticky cehokoli dalsiho, na co jsem kdy narazil. Zrovna s loadovanim assetu a debugovanim (s vyjimkou maca kvuli nefunkcnimu monodevelopu) jsem nikdy problemy nemel (tedy... nemel no - resource loading je v unity relativne naprd bez pro verze a s pro verzi neni o moc lepsi, ale s tim se neda nadelat nic)
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: K tvému tušení.. Ne, nic takového, ale sebralo nám to asi rok času.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Je nahovno, jakmile začneš chtít něco víc než krychle s texturama na prázdnym terénu. Loadování assetů, stromy, voda, debugování... Všechny helpy a tutoriály jdou těsně pod hladinu, do hloubky nic.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MAIMONIDES: clovece.... zacinam premyslet, jestli ti nekdo z unity neprefikl manzelku :D
    naopak k unity je toho vic nez dost (a i ta ofigo neni uplne spatna)
    APH
    APH --- ---
    na vyvin hier a sw vseobecne zatial nic nevypestovali
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SLASH: Jestli chceš dobrou dokumentaci, tak zapomeň na Unity3d. Jsou i jiné dobré důvody pro tenhle krok, ale dokumentace je vhodná startovní čára k úprku.
    SLASH
    SLASH --- ---
    potreboval by som poradit. chcel by som sa pustit s kamosom do vyvoja mobilnej hry, taka typu arcade shooter v 3D. Potrebujeme aby to bezalo na iOS a Android. (z tej istej code base)

    Aka je momentalne najlepsie platforma na vyvin takychto hier ? Pochadzam z Flash prostredia a kodovanie mi nerobi problemy (ak je to objektovo orientovany jazyk).. Mam uz 5-6 2D hier na google play aj iTunes, zatial vsetko robene cez AIR / Starling.

    Pozeral som a na nete je spusta rieseni ktore ponukaju muliplatform mobile game development
    napr : Marmalade, Corona, Loom, Xamarin , PhoneGap, Appcelerator Titanium, cocos2d-x, waveEngine, openFL, haxeflixel, Unity3D, Unreal SDK.. Co som sa pozeral tak vacsinou su tieto frameworks orientovane na 2D veci, az na unity a unreal engine, ale zase 3D sa da fakeovat v 2D (pre-renderovane 3D objekty ako sprites a isometricky view) takze aj tadial by mozno viedla cesta.

    Samozrejme poriadne 3D engine ma svoje vyhody (3D fyzika a 3D kolizie, dynamic lightning a shadows) ale zase aj nevyhody - learning curve, complexity, vacsia narocnost na hardware a samozrejme CENA..

    Hral som sa isty cas v minulosti chvilu z Unity 3D (myslim verzia 3 - 3.5) ale nie dostatocne dlho na to aby som si na Unity zvykol alebo ho nejako poriadne zvladol takze naozaj nemam preferenciu.

    Chcel by som nieco co je spolahlive, vykonne, a overene, nieco v com sa pohodlne programuje a ma dobru dokumentaciu a podporu a dobre to bezi na OBOCH platformach a to ako na mobiloch tak aj na tabletoch..

    Any ideas ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam