• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    TOMAS3333: predpokladal som ze proste ked kontrolujem ci je user authenticated tak to bude fungovat ak sa nahodou neprihlasi. Ale ocividne nie... Napriklad po konci kola ked chcem odoslat achievement, skontrolujem ci je user authenticated a ked jo tak poslem progress. Mno, lenze to nefunguje lebo sa hra zasekne - ako to mam debugovat z androidu? Z adb logcat toho vela vycitat neviem, hlavne neviem co hladat. Moze byt problem v tom ze skusam build rovno na androide bez otho aby som ho publsihoval do alphy cez dev console? Ale v tom pripade by som cakal ze sa to maximalne tak neautentifikuje a nebude to nic skusat posielat...
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    ten android ma zabije... Mam par otazok, prva hra, prvykrat to buildim pre android apod...

    Na pc vsetko krasne funguje, ale samozrejme chceme achievementy a cloud save a podobne sracky. Takze som nasiel plugin, ktory to vraj vsetko robi a podla prikladov to vyzera pekne jednoducho
    GitHub - playgameservices/play-games-plugin-for-unity: Google Play Games plugin for Unity
    https://github.com/playgameservices/play-games-plugin-for-unity

    Potom som teda zistil ze Unity ma nejaky Social interface, chapem spravne ze to je proste len interface a ten plugin ho rozsiruje aby to vsetko fungovalo? Lebo teda dokumentacia k tomu je taka ze pod na mna z boku...

    Kazdopadne achievementy som nejak podla toho prikladu na githube zalozil, dokonca mame publikovane APK v alphe. Teda, najprv samozrejme treba rozdelit apk, lebo >100MB je too much, takze mame OBB. Zaskrtol som ten checkbox v Unity, mam 2 subory, nahral som to vsetko pekne krasne... a cakam ze to bude fungovat. No, niekde funguje niekde nie. U mna na mobile nefunguje, prihlasm sa do Play a potom cierna obrazovka, nenacita sa ani prva scena - da sa to nejak rozumne debugovat kvoli comu to je? Build trva vzdy pol hodinu takze kym to nahram na mobil po nejakej zmene... Ale robi to ten login, k tomu som sa dopracoval, neviem preco.

    Vyzera to u mna takto:
    
            PlayGamesClientConfiguration config = new PlayGamesClientConfiguration.Builder()
                .EnableSavedGames()
                .Build();
    
            PlayGamesPlatform.InitializeInstance(config);
            PlayGamesPlatform.DebugLogEnabled = Application.isEditor;
            PlayGamesPlatform.Activate();
    
            Settings = new Settings();
            Progress = new Progress();
            Achievements = new Achievements();
    
            Social.localUser.Authenticate((bool success) => {
                if (success)
                {
                    //Achievements.Load();
                }
            });
    


    kde Settings, Progress a Achievements su moje classy, ktore so Social nekomunikuju (Achievementy jo, ale az v tom zakomentovanom loade, a vsetko co ten load robi je ze stiahne aktualny progress).

    A potom ten load/save. Pochopil som to tak, ze ked to nema internet, tak si to ulozi progress lokalne a potom ho bude synchronizovat. Ale na to musi byt aj tak inicializovany Play, ze? Takze si musim ukladat progress na PC (pre test) aj tak lokalne, takze mam 2 rozne savy, je to tak? Alebo si musim ukladat lokalne aj pri vypnutom nete na Androide?

    A jak vlastne funguje ten OBB? Niekde som cital ze musim urobit vlastny load, niekde pisu ze to netreba ze sa to z Google Play stiahne automaticky. Musim to nejak riesit?

    A to ani nehovorim jaka sracka je ten publishing na Google Play, preco sa tam vsetko musi zadavat 2x? Raz pre app, raz pre services? Aaargh
    PUSSY_POWER
    PUSSY_POWER --- ---
    JAACOB: Koukám, že tam máte také jednu přednášku. Snad se to teda ve čtvrtek v Infinity moc neprotáhne a vstanu nějak rozumně:-)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ja to zvazoval, ale asi nic, jsem lenivy tahnout do prahy :)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    PUSSY_POWER: za me taky první. Jsem zvědavej, ale po Unitu toho až tak moc nečekám...uvidíme.
    PUSSY_POWER
    PUSSY_POWER --- ---
    JAACOB: Je to můj první ročník, těším se na přednášky a hlavně na seznámení s českými vývojáři.
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    PUSSY_POWER: z Madfingeru se nas par chysta...
    PUSSY_POWER
    PUSSY_POWER --- ---
    Chystá se někdo na GDS tento týden?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    linerenderer (ofigo za moc nestoji, ale da se pouzit) - vezmes body beziera, dopocitas si dostatek novych, das to linerendereru jako seznam bodu
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    Ako co najjednoduchsie vykreslit 2D krivku? Mam bezier spline, definovanu nejakymi bodmi. Ak chcem vykreslit v hre, musim dynamicky vyrobit mesh s nejakym stepom, a potom na to hodit texturu/zafarbit, alebo sa to da urobit nejak inak?
    IONASH
    IONASH --- ---
    ahoj, sháním někoho na placenej kšeft v unity..potřebuju dostat array proměnějch z pythonu do unity aplikace na androidu přes wifi...díky moc
    APH
    APH --- ---
    BYDK
    BYDK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Tak ty v resources muzes nechat normalne texturu a pomoci kodu ji predelat na sprite. Jednou jsem to delal, ale problem je, ze ta konverze sezere nejaky cas, takze to chce udelat v bode, kde mas nejaky prostoj, load, ci podobne.
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    SHIGORBIRDMAN: nakoniec som to urobil tak, že som si pridal k skriptu collection, do ktorej nahádžem všetky sprity a potom si to pri zapnutí hry naťahám z tej collection tam kde potrebujem.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    aha, pravda, tak unity sprajty v resources asi opravdu nepackuje. not bug, feature :/

    Temporarily move the folder that contains your sprites outside of the Assets/Resources folder 2. Change the packing tag on all of the sprites 3. Select Pack from the Sprite Packer 4. Finally, move the folder back into Resources
    *it is necessary to do all of these steps every time a sprite is changed, including step 2, or else the Unity editor will not consider all sprites for packing
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TOMAS3333: no bud do toho objektu rucne natahas jednotlive sprajty (nebo textury), nebo je budes realtime nahravat z resources. Pokud resis to dvoji ruzne rozliseni, navrhoval bych udelat dva identicke prefaby, v jendom naklikat lowresove, v druhem hiresove, oba ulozit do resources a pak si nacit cely objekt. (samozrejme je mozne to udelat i pres rucni nahravani na zaklade jmen)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TOMAS3333: unity je jedno jestli je ten sprite samostatny nebo v atlasu - ty porad pracujes s jednim a tim samym sprajtem, je ti "jedno", kde je.

    Ze atlas nefunguje v resources slysim prvne (mluvime oba o tom samem atlasovani, ktere ma unity integrovane?)
    ZACK
    ZACK --- ---
    TOMAS3333: Ja mam v unity par desitek hodin, takze trochu doufam, ze ti poradi nekdo jiny, ale jak ja s tim delam, tak mam na kazdy sprite/animaci prefab, vedle nejaky GameManager script, ktery ty prefaby ma v nejakym typu collection a z toho pak generuje instance, jak je potreba. Super mi prisel tenhle tutorial, je tam generovani boardu i ty animace:
    Unity - 2D Roguelike tutorial
    https://unity3d.com/learn/tutorials/projects/2d-roguelike-tutorial
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    ZACK: budem tie textúry používať aj v animacii (crossfade medzi dvomi). Vygooglil som, že jedno z riešení je vytvoriť game object so skriptom ktorý by mal list všetkých textúr a potom to loadovat cez ten script. Asi to je jediná možnosť, čo?
    ZACK
    ZACK --- ---
    TOMAS3333: bych asi nenacital sprity, ale prefaby ze spritu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam