• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    PUSSY_POWER
    PUSSY_POWER --- ---
    Chystá se někdo na GDS tento týden?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    linerenderer (ofigo za moc nestoji, ale da se pouzit) - vezmes body beziera, dopocitas si dostatek novych, das to linerendereru jako seznam bodu
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    Ako co najjednoduchsie vykreslit 2D krivku? Mam bezier spline, definovanu nejakymi bodmi. Ak chcem vykreslit v hre, musim dynamicky vyrobit mesh s nejakym stepom, a potom na to hodit texturu/zafarbit, alebo sa to da urobit nejak inak?
    IONASH
    IONASH --- ---
    ahoj, sháním někoho na placenej kšeft v unity..potřebuju dostat array proměnějch z pythonu do unity aplikace na androidu přes wifi...díky moc
    APH
    APH --- ---
    BYDK
    BYDK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Tak ty v resources muzes nechat normalne texturu a pomoci kodu ji predelat na sprite. Jednou jsem to delal, ale problem je, ze ta konverze sezere nejaky cas, takze to chce udelat v bode, kde mas nejaky prostoj, load, ci podobne.
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    SHIGORBIRDMAN: nakoniec som to urobil tak, že som si pridal k skriptu collection, do ktorej nahádžem všetky sprity a potom si to pri zapnutí hry naťahám z tej collection tam kde potrebujem.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    aha, pravda, tak unity sprajty v resources asi opravdu nepackuje. not bug, feature :/

    Temporarily move the folder that contains your sprites outside of the Assets/Resources folder 2. Change the packing tag on all of the sprites 3. Select Pack from the Sprite Packer 4. Finally, move the folder back into Resources
    *it is necessary to do all of these steps every time a sprite is changed, including step 2, or else the Unity editor will not consider all sprites for packing
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TOMAS3333: no bud do toho objektu rucne natahas jednotlive sprajty (nebo textury), nebo je budes realtime nahravat z resources. Pokud resis to dvoji ruzne rozliseni, navrhoval bych udelat dva identicke prefaby, v jendom naklikat lowresove, v druhem hiresove, oba ulozit do resources a pak si nacit cely objekt. (samozrejme je mozne to udelat i pres rucni nahravani na zaklade jmen)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TOMAS3333: unity je jedno jestli je ten sprite samostatny nebo v atlasu - ty porad pracujes s jednim a tim samym sprajtem, je ti "jedno", kde je.

    Ze atlas nefunguje v resources slysim prvne (mluvime oba o tom samem atlasovani, ktere ma unity integrovane?)
    ZACK
    ZACK --- ---
    TOMAS3333: Ja mam v unity par desitek hodin, takze trochu doufam, ze ti poradi nekdo jiny, ale jak ja s tim delam, tak mam na kazdy sprite/animaci prefab, vedle nejaky GameManager script, ktery ty prefaby ma v nejakym typu collection a z toho pak generuje instance, jak je potreba. Super mi prisel tenhle tutorial, je tam generovani boardu i ty animace:
    Unity - 2D Roguelike tutorial
    https://unity3d.com/learn/tutorials/projects/2d-roguelike-tutorial
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    ZACK: budem tie textúry používať aj v animacii (crossfade medzi dvomi). Vygooglil som, že jedno z riešení je vytvoriť game object so skriptom ktorý by mal list všetkých textúr a potom to loadovat cez ten script. Asi to je jediná možnosť, čo?
    ZACK
    ZACK --- ---
    TOMAS3333: bych asi nenacital sprity, ale prefaby ze spritu.
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    SHIGORBIRDMAN: da sa dostať k spritu zo sprite atlasu z kódu? Mame všetko v kóde až na cameru s bootstrap skriptom, sprity boli v resources folderi a z toho som potom načítaval sprity v runtime. Mno, ale atlas nefunguje v Resources a ak sú sprity mimo tak ich neviem z kódu načítať.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TOMAS3333: tohle zabijak vykonu nebude, ale z principu bych hernim sprajtum kazdemu nastavil, ze jsou jeden atlas :) dost mozna by se to veslo spolu s pozadim do jednoho jedineho (podle toho kolik tam toho jeste bude...)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TOMAS3333: fakt bych se s double res na tvem misto moc nesral. Ono hrozne zalezi na stylu grafiky, jestli to vubec bude rozumne rozpoznatelne. Samozrejme to tak udelat muzes a pak se chlubit, ze mas ultra super hires pro ipady (koncekoncu, ja to tak u jednoho komiksovo/herniho projektu mel)

    ad atlasy - pokud jsou to male sprajty, co se hejbou po obrazovce, atlasuj, atlasuj, atlasuj, atlasuj!

    pokud mas na obrazovce stovku ruznych sprajtu, je to stovka drawcallu. pokud je tam stovka sprajtu z jednoho atlasu, je to jeden.

    s ohledem na to, ze v unity muzes atlasovat automaticky a celkem rozumne naprosto jednoduse, staci nastavit jmeno atlasu na sprajtu, rozhodne to udelej. Usetris spoustu pameti na platformach, ktere neumi non power of 2 textury (coz jsou s ohledem na podporovane komprese mobilni vsechny....) a obrovske mnozstvi vykonu
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Predpokladam, ze to takto urobit pre vsetky sprity? Jo a k tym atlasom este, sorry za hlupe otazky, ked tak ma niekde odkazte na ctivo ale z manualov velmi mudry nie som.

    Co sa tyka performance, ma zmysel to mat vsetko v tom jednom atlase? Od grafika dostavam sprity osobitne, je to logicka hra, v podstate vsetko sa pouziva od zaciatku do konca v kazdom leveli. Predpokladam, ze tam ide hlavne o to, ze ked to bude v atlase tak sa to nacita rychlejsie prvykrat, ale uz ked to je v pamati tak je to jedno?
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    TOMAS3333: Svého času jsme prostě nakráčeli do iStore, půjčili si co šlo, koukli se na náš web, kde jsme měli nahrané různě velké textury, jak na tom vypadají a podle toho optimalizovali. Resp. se na optimalizaci v daném případě vykašlali :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TOMAS3333: at to udela v 2k, rucne(! ve fotokramu nebo necem podobnem, nenechavej to na unity, ten jejich downscale je casto nejaky divny) to stahni na 1k, dej obe verze do resources a pri nacteni si natahni 1k, jen pro opravdu velke rozliseni si nahraj tu velkou.

    Teoreticky to muzes nejak atlasovat a vyuzit cely texturovaci prostor, ale pro backgroundy, kdyz uz jsou komplet obrazek a ne skladane, mi prijde nejjednodussi pouzivat jednu samotnou texturu resiznutou na 1024x512 (pripadne 1024x1024) - ten rozdil neni fakt zas tak velky, aby to na mobilnim zarizeni bylo videt, vyjimkou je jen novejsi ipad, ale i tam, pokud ten background neni nejak super dulezity a nemusi byt hodne detailni, je to imo jedno
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam