• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    4 hlasy od 4 respondentů

    rozbalit záhlaví
    NASA
    NASA --- ---
    GREATDRAKE: No, to jsem také myslel, ale když z toho udělám euler axis, tak dochází k problém s rotacemi - například předpažení může být rotace (0, 90, 0) - dlaň směrem dolů, nebo taky (90, 180, 90) - dlaň otočená do strany.
    V prvním případě mi úhel od svislého směru určuje y část, v druhém je to x.
    Z tohoto se nemůžu vymotat.
    Proto přemýšlím, jeslti nebude lepší udělat to přes ty pozice bodů. Ale také to tranformovat v řetězci.
    Zkusím přidat obrázky...









    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    NASA: No však - to co je v tom letáku je ideální užití lokálních rotací. Je ti jedno, jestli je pán předkloněn, či ne, když chceš jen jak má ruku ohnutou v lokti. Tam by ti prosté užití těch quaternionů mělo dát skorem okamžitě vždy to, co potřebuješ.
    NASA
    NASA --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Je to ergonomická analýza - normálně se to dělá ručně, ale mého vedoucího napadlo, že by to mělo jít dělat přes Kinect.
    Prostě snímám nějakou činnost a když je třeba předpaženo víc, než nějaký úhel, tak je to ergonomicky špatně.
    V podstatě elektronická verze tohoto:
    http://ergo-plus.com/wp-content/uploads/RULA.pdf
    + ještě jedna analýza, ale princip je stejný - potřebuju úhel předpažení, předkonění, etc.
    Figuru rozhýbanou Kinectem mám.

    Taky si myslím, že to musí jít nějak jednoduše, ale asi jsem se v tom zamotal.
    Já se přiznám, že v tom moc nedělám, c# se učím za běhu stejně tak Unity.
    Moc nechápu ty quaterniony - převáděl jsem je na euler, ale to dělá problémy s těma rotacema.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    NASA: ted uz jsem naprosto zmaten :) takze ty ty uhly uz mas jako quaterniony - tak v cem je problem? pokud jen potrebujes obecnou velikost uhlu, tak bud zjistit jak je definovany ten ktery uhel pro kterou kost (coz muze mit kazdy model nastaveno jak chce), pak preklopit quaternion na eulerovy uhly, nebo proste spocitat ten skalar mezi dvema vektory
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    v cem konkretne mas problem? pokud mas urcit uhel v kloubu, pokud mas souradnice kloubu a druhych koncu co je na nich, tak je to prachobycejny uhel mezi dvema primkami cili skalarni soucin, to je stredoskolska matematika.

    Pokud s tim chces pak nejak manipulovat, tak kinematicky retezec proste nadefinujes maticove (uznavam ze to uz dneska asi sstredoskolska matematika neni, ale na diplomku bych cekal, ze jsi maticovy pocet uz nekde potkal), pripadne s ohledem na presnost radeji jako rotacni quaterniony a posun... Dopredna kinematika je primitivni. Zpetna kinematika je mnohem vetsi zabava.

    Z toho co pises mi opravdu neni moc jasne co presne s tim chces delat... ze "snímám kinectem člověka podle úhlu kostí to počítá nějaké hodnoty." bych cekal ze jen potrebujes mit informace o tech uhlech
    NASA
    NASA --- ---
    GREATDRAKE: Já mám model s kostrou, to je navázané na Kinect.
    To funguje - úhly i pozice jednotlivých kloubů počítá ten skript pro Kinect.
    Mám tedy kloub (joint) třeba Shoulder a pro něj mám quaternion s úhlem (lokální i globální) a pozici kloubu.
    Teď mě napadá, že vlstně by mi síš mohl pomoci ten globální úhel. Lokální vychízí z předchozího kloubu.
    Tím pádem při rotaci v ose o 180 st. je to všechno obráceně. Ale globálně by to mělo sedět.
    Vlastně v tom zase hraje roli to, že když se ten člověk předkloní, tak se to musí přepočítat...
    Grrr

    Tohle umí (mimo jiné) ten skript ke Kinectu:
    public Vector3 GetJointPosition(uint UserId, int joint)
    public Vector3 GetJointLocalPosition(uint UserId, int joint)
    public Quaternion GetJointOrientation(uint UserId, int joint, bool flip)
    public Quaternion GetJointLocalOrientation(uint UserId, int joint, bool flip)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    NASA: tohle se standardně řeší násobením matic. Brát to takhle, tak se z toho brzo zblázníš :)

    Máš jednu matici pro paňácu, která určuje jeho pozici a rotaci v globálních koordinátech. A pak pro každý kloub, se kterým chceš pracovat používáš matici určující relativní pozici a rotaci daného kloubu v lokálních koordinátech. Tedy skelet, se kterým hýbeš máš podobně udělaný "skelet" z matic a toho jak jsou na sebe závislé.
    Tzn. když máš matici pro rameno a matici pro loket a zápěstí - stačí ti pak pronásobit tu matici kosti ramení a pohneš si celou rukou (neb v těch zbylých dvou už je jen relativní posun a relativní rotace loket vs rameno a zápěstí vs loket.

    Ta matematika za tím (jak udělat transformační matici z eulerovo úhlů a vektoru, případně jak to celé převádět na quaterniony) není triviální, ale zas je na to už celkem dost knihoven tam venku.
    NASA
    NASA --- ---
    Sakra, ono to bude ještě horší - stejně moc nevím, jak z toho dostat ty polohy...
    Potřebuju třeba levou ruku, že je předpažená v úhlu 40 stupňů (0 je ruka volně dolů).
    Nebo že je pravá ruka upažená vodorovně (90 stupňů).
    Pak úhel v lokti asi tímhle výpočtem. Zápěstí - další prekérka :-(
    Netušíte pls někdo?
    Napadlo mě udělat fiktivní roviny, do kterých budu promítat ty vektory a z toho to spočítám,
    ale teď se mi to v hlavě motá, jdu si udělat 3D model ze sirek :-)
    Kdyby někdo tušil - googlil jsem až moc, ale asi blbě...
    MATHEW_ER
    MATHEW_ER --- ---
    NASA: kdyz od tech krajnich bodu odectes ten prostredni, zbydou ti v podstate 2 vektory, mezi kteryma chces spocitat uhel. Nejsem zrovna matematik, ale google me pak navedl treba sem.
    NASA
    NASA --- ---
    Zdravím, trošku jsem se přecenil a pan Pythagors mě dostává do úzkých, potřebuju pomoc...
    A časově pochopitelně na prd
    Píšu diplomku a je to o ergonomické analýze - snímám kinectem člověka podle úhlu kostí to počítá nějaké hodnoty. To všechno mám, akorát nevím, jak zjistit ty úhly.
    Z kinectu lezou souřadnice kloubů a úhly - obojí lokální i globální.
    Myslel jsem, že vezmu ten lokánlí úhel, z-hodnotu (třeba) a hotovo, ale tak to nefunguje :-(
    Neřešil jste to někdo?
    Kritické řešení je koupit tohle - https://vitruviuskinect.com/
    ale 100 babek je dost a myslím, že to musí jít ...
    Nepomohl byste mi někdo prosím?
    Asi spíš jde o geometrii - úhel mezi 3 body v 3d prostoru
    Nebo jinak?
    Díky moc
    BYDK
    BYDK --- ---
    Zdravim vsechny Unitytaky. Hledame do tymu samostatneho vyvojare na FPS hru do webGL.
    Unity Game Developer | StartupJobs.cz
    https://www.startupjobs.cz/nabidka/8889/unity-game-developer
    Lide ve firme jsou super. Nechceme zadny hejtery, ale slusne a v pohode lidi. Oceneni na miste. :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    movie texture je naprosto nepouzitelny a jeden z nejvetsich kokotincu v unity... dost me prekvapilo, ze najednou po letech budou mit neco, co je snad pouzitelny...
    APH
    APH --- ---
    GORG
    GORG --- ---
    APH: ok . Toho video playeru jsem si tam všiml, ale nechtěl brát ten soubor, tak jsem si nebyl jistý ,jestli jsem si polepšil :) asi blbý kodek teda
    APH
    APH --- ---
    jo btw ak sa naahodou snazis pouzivat MovieTexture ( alebo ako sa to vola ) tak ten nepouzivaj
    cely point tej bety co sa tyka videa je novy VideoPlayer ( komponent ), ktory movie texturu kompletne nahradza
    APH
    APH --- ---
    video asset bud pretiahnes do sceny a vytvori sa auotmaticky VideoPlayer komponent ( alebo ako sa vola ) a nasetupuje nejake default properties ako napr. default kameru alebo vytvoris GO s komponentom predtym a nastavis rucne
    standarnde ako prakticky so vsetkym
    APH
    APH --- ---
    GORG: bolo by _velmi_ vhodne pretahovat assety priamo do unity
    na filesysteme je vsetko v adreari "Assets" v adresari projektu, ale to ta ako uzivatela ma malo co zaujimat, mimo tohto adresara su assety pre unity celkom nezaujimave, pretoze ich nevidi ( s tym suvisia tie ikonky )
    APH
    APH --- ---
    GORG: h.264 alebo ako sa to vola, theora je fallback sw dekoder
    APH
    APH --- ---
    GORG: nezalezi
    GORG
    GORG --- ---
    A jaké videoformáty to vlastně bere? Pokusy to překonvertovat na doporučovaný formát Theora nějak nebere též
    Měl jsem tam nahraný sample_ipod.mp4, který jsem stáhl někde z applu. Ten jediný funguje (pouze v root adresáři assets). Ostatní se tváří jako situace předtím(nejde myší přiradit video k textuře).
    btw ten jediný soubor tam má v asset manageru u ikonky indikovaný, že je to video (play inkonka)
    už zas uvažuju se vrátit k unrealenginu .. pouštět videa tam bylo snadný. s vr to bylo horší
    GORG
    GORG --- ---
    uf v tomhle ne moc insight videu https://www.youtube.com/watch?v=vjNiFEbRpXM z tuny podobných jsem si (během krátké asi 2 sekundové situace:)) všiml, že týpek má video přímo v adresáři "Assets" a jakoby nic ho tam přesouvá do toho movie texture UI fieldu. Zkusil jsem video přesunout taky do rootu "Assets" a bum funguje to. OMG! :D

    btw zkoušel jsem i spouštět unity v admin módu, nic nepomohlo než teď to přesunout do "Assets". možná nějaký problém s přístupovými právy windows k tomu adresáři?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam