Mozna nekoho bude zajimat zaznam keynotu z prave probehnuvsiho Unite Berlin. Keynote samotny zacina kolem 12:40...
Unite Berlin Keynote
https://www.youtube.com/watch?v=3omw9dLkrR8
V kostce je tam:
- Unity labs - MARS (AR/VR toolkit, facecapturing treba pomoci iPhoneX)
- Kinematica - nejaky prototyp pro automaticke animacni controllery za pomoci MachineLearningu (clovek nahaze mrdu klipu na hromadu a tenhle system by mel automaticky resit transitions)
- Messaging apps - micro buildy appek na nejakem micro coru. Omezeny toolset, ktery umozni generovat gamesky a podobne kokotiny napr. primo do messengeru. Celkovy build je v radek stovek kilobajtu.
- pak nejake kydy kolem optimalizace ads/marketing contentu - taky zrejme nejaky ML, ktery rozhoduje, jestli zobrazit reklamu / cross promo apod. (to byl takovej abstraktni marketingovy blocek s nejakym narustem procent, ze jsem vlastne ani poradne nepochopil, co tim chce buchta rict).
- Book of the dead je volne na asset storu vcetne vsech assetu
- Ruzne showcasy her (Harold Halibut vypada hrozne hezky, ukazovali tam trochu pouziti Cinemachine/timeliny, pozdeji az vylezou prednasky komplet, maji i talk kolem technik, ktere pouzivali - loutky, photogrametrie apod.)
- drobne upgrady pro 2D development (worldbuilding / character rigging)
- uzka spoluprace s Googlem / GoogleCloud. Tezko rict co presne se z toho nakonec vyvrbi, tady to bylo takove poplacavani Ricitella s nejakou babovkou z Googlu. Jako showcase tam ukazovali nejaky simple multiplayer prototyp a jak dokazali za 30 vterin nastartovat nekolik desitek tisic serveru (nevim ani co si pod tou jejich terminologii predstavit, ani kolik by to vlastne stalo, ale ukazali jak pekne narustaj cisla na grafu). Takze klicove slova jsou stabilita a skalovatelnost. Kazdopadne UNet je prej pohrbeny (neoficialne teda), tak cekam, ze mozna casem budou smerovat s networkingem i ruznyma jinyma cloud services ke googlu, ale o tom nikdo nic nerikal.
- nakonec faborky, zlaty dest, drumroll a NESTED PREFABS. Jo je to fajn, ale bude si na to chtit trochu zvyknout asi podle dalsich talku na kterych jsem byl a clovek bude muset trochu vedet co dela (kam vlastne aplikuje zmeny - na outer prefab / inner prefab nebo jen serializaci atd.).
Jinak z talku, na kterych jsem byl - az to pusti ven, doporucuju uz standartne prednasku od Iana kolem performance a optimizations, zajimavy byl workshop kolem machine learningu - ukazka praktickeho setupu, jake package je potreba apod. - na to se chci mrknout v nejblizsi dobe sam. Hrozne fajn na rychly prototiping vypada shader graph, ke kteremu jsem se zatim taky nedostal (ackoliv na mobily to stejne asi uplne nebude). Pak jeli zase dokola cinemachine, na prednasce o te kinematice typkovi chcipl powerpoint plnej videi, takze akorat nakonec na podiu zkousel delat mimikou jak baseballista odpaluje micek a jak je to vsechno slozite a dulezite :D
Nested prefabs samozrejme, zajimavy docela vypadal update particle systemu, ECS / job system jsem nedal, protoze zas akorat ukazoval kus kodu a to jako dobre, ale chce se to u toho primo hrabat u sebe v kodu, zejo, jinak mi v palici nezustane nic.
Kazdopadne pocitam, ze by to zase tak do mesice mohli nasdilet a aspon neco z toho urcite bude fajn zkouknout.