• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    SLASH
    SLASH --- ---
    PATRIKSIMA: ved ani ja .. Ale ta 8 micka je celkom zaujimava, Rider to zatial nema, ale ze vraj sa na tom uz pracuje. A ked bude mat aj USB debugging tak uz fakt nebude dovod otvarat VS :)
    SLASH
    SLASH --- ---
    10 ways to speed up your programming workflows in Unity with Visual Studio 2019
    https://blogs.unity3d.com/...o-speed-up-your-programming-workflows-in-unity-with-visual-studio-2019/
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: zalezi na tom, na co ho budes pouzivat :) jsou defakto dve zakladni veci
    a) serializace. coz proste usnadni / urychli / umozni spoustu veci. Ve chvili, kdy muzes libovolne serializovat dictionaries a polymorfni data, je to casto life saver. Zvlast polymorfni data, ktere jinak musis slozite omrdavat / pouzivat vlastni serializaci atd.
    b) inspektorove dekoratory - coz muze opravdu hodne pomoct s delanim inspektoru. Jsou veci se kterymi se normalne nebudes otravovat, protoze zbytecne prace, ale ve chvili kdy muzes dat dekorator na nejakou hodnutu ShowIf, aby se zobrazovala jen v relevantnich pripadech, tak jsou ty inspektory fakt mnohem prehlednejsi a pohodlnejsi na pouzivani, a pritom te to stoji jen par minut.

    Klikac se z tebe diky odionovi fakt nestane ;)
    BYDK
    BYDK --- ---
    Ahoj. Porad nad tim Odinem uvazuju. Vypada slusne. Ale kazdej cizi kod, je pro me tak trochu intruder. Otazka, jak moc mi to ovlivni projekt. Zpusob uvazovani. A jestli nebudu pak klikac. :)
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: ak myslis toto ( [ShowInInspector] Sprite Icon => icon; ) tak bohuzial nie...
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: ani ta varianta s vyvedenou property?
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: dik, ale nezafungovalo... nevadi, nie je to showstoper, spytal som sa aj na Sirenix Discorde, snad to tam niekto bude vediet.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: zkus [ShowInInspector] - mozna to donuti k pouziti defaultu.
    teoreticky muzes udelat [ShowInInspector] Sprite Icon => icon;
    Timpadem se bude ukazovat property jako defaultni a samotna hodnota tim preview (to by imo melo fungovat, ale nezkouseno)
    W3R
    W3R --- ---
    SLASH: odin nepouzivam, ale muzes si udelat vlastni atribut a vykreslit obema zpusoby: EditorGUI.PropertyField i EditorGUI.ObjectField
    SLASH
    SLASH --- ---
    kto pouziva Odin, vedel by mi poradit ako pri tom Sprite preview mat okrem toho obrazku aj ten povodny field s nazvom spritu a Type?
    using Sirenix.OdinInspector;
    using UnityEngine;
    
    namespace SO
    {
        [CreateAssetMenu(fileName = "AltCurrency", menuName = "ScriptableObjects/Alt Currency", order = 4)]
        public class AltCurrency : ScriptableObject
        {
            public bool enabled;
            public int val;
            
            [PreviewField(50,ObjectFieldAlignment.Right)]
            public Sprite icon;
            public string label;
            
            public int getIntValue()
            {
                return val;
            }
        }
    }
    


    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    hmmm... tak defaultne vypnuty filtering...
    ech... mam pocit, ze to zas bude zabavny porod
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Dropbox - wronglm.png - Simplify your life
    https://www.dropbox.com/s/rvxtdfg4vi49r1f/wronglm.png?dl=0

    Nemate nekdo tuseni, cim by to mohlo byt? Kdyz dam spocitat lightmapy elightenem, mam to behem chvilicky a spravne. Progressive lightmapper pacha takovato zverstva :/ (zvyseni scale jen zmensi ty nahodne rozsete tecky, pochazejici od drobnych zdroju svetla. A i kdyz je ruzne promazu, necham jen par velkych, porad mi to generuje takovehle nahodne barevne ci cerne / bile body.

    (URP projekt, s builtinem jsem nezkousel)
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    SHIGORBIRDMAN: jn to je pravda, obecne na iOS mas kolem 20ms coz je srovnatelny s tim co maj profi zvukovky takze se na tom daj delat hudebni appky v pohode. Co zatim koukam na ty native reseni pro android tak tam se chlubej nejakejma 60ms. Uplne holej projekt v Unity s best latency nastavenim co jenom spousti sampl v reakci na button press ma u me tedka necelejch 200ms kdyz udelam build na Quest.

    Bohuzel temer to samy zatim zda se dostanu i kdyz resim audio pres Wwise, ale jeste sem nevyresil jak nastavit mensi output buffer v tom jejich unity pluginu, dokumentaci maj trochu smutnou bohuzel.

    SLASH: ten druhej zkusim, ten prvni jede jenom pres ASIO coz jsou win only drivery ktery se vetsinou pozuivaj pro studiovy zvukovky, takze ten na androidu nepojede.
    Jeste jsem nasel tohle, kde je i celkem dobre popsany co a proc to dela: https://exceed7.com/native-audio/
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Ja si jen nejasne pamatuju, ze si vyvojari hudebnich softu na andru stezovali, ze je ta latence i pri pouziti nativu celkem pekelna a ze s tim hrozne blbe dela.
    Pri praci jsem se nesetkal s tim, ze by to byl vyslovene pruser, ale u strilecky to zas tolik nevadilo.
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    SLASH: bohuzel no, nicmene jak pises resit se to da urcite i jednoduseji libkama ktery resej jenom ten playback, jenom u toho wwisu a spol jsou jeste dalsi veci co vyuziju, tak sem se chtel zeptat jestli se tu s tim nekdo nepotkal prakticky.
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: no urcite tam nejaky problem bude, ale urcite je aj riesitelny, ked to dokazala ta nativna extensia pre Adobe Air , tak pochybujem ze by sa to nedalo riesit aj v Unity... napriklad len tak namatkovo rychly asset store search:

    Low-latency Multichannel Audio | Audio Sound FX | Unity Asset Store
    https://assetstore.unity.com/packages/audio/sound-fx/low-latency-multichannel-audio-147091
    alebo
    Android Native Audio | Audio | Unity Asset Store
    https://assetstore.unity.com/packages/tools/audio/android-native-audio-35295
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    audio latence je ale obecne problem androidu, ne?
    SLASH
    SLASH --- ---
    MONKEYFIGHTER: coze? Aj v Unity je problem s Audio latency? Toto som riesil v mojej Air apke kde mam taky virtualny klavirr a musel som kvoli tomu pouzit Native Extension... Tuto apku sa chystam prerabat v Unity a teda nepotesil si ma... :( nie su na to nejake riesenia na Asset stores alebo ine plugins?
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    Pouzival tu nekdo v Unity wwise, fmod nebo neco podobnyho? Hlavni problem unity audia pro nas je brutalni latence na androidech takze si od toho slibuju hlavne tohle, vyuzijeme nejspis i nejaky dalsi ficury, 3d audio, sidechain, timestretch a dalsich par veci tam je zda se celkem rozumne / lip nez v unity vyresenejch.

    Nevim jestli to ale neni kanon na vrabce, kdyby s t im setupem/provozem melo bejt nejaky velky srani tak se to da asi vyresit jinak, neni to zadny velkej herni svet, je tam jeden track s muzikou a do toho par fx.
    FREELA
    FREELA --- ---
    JAACOB:
    SHIGORBIRDMAN:

    Jen bych chtel temer po roce podekovat. Vratil jsem se k projektu a opravdu fungovalo to jednoduche reseni, SetParent a potom localPosition a localRotation. Je to parada. Pouzivam to pri vkladani objektu na mape, kde se dela pravidelne wipe. Jen konecna rotace (kterou jsem nejak zplacal) zpocatku nejak nefungovala, ale kdyz mi doslo, ze je to vzdy presne o 180 stupnu, pridal jsem pred vypocet minus :) Nemam moc rad vyvoj ve stylu pokus/omyl, ale ten pocit potom je bajecnej.

    Diky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam