• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    BYDK
    BYDK --- ---
    Ahoj. Delam vesmirnou gamesu a premyslim, jestli mam rovnou pouzit HDRP, nebo si vystacit s URP. Jak se k tomu stavite? Diky
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SLL_QUY: jeste me napada, jestli si vlastne vubec chces neco psat sam anebo jestli se nechces mrknout, zda uz to neni davno hotove... tady napr. dokonce free asset: https://assetstore.unity.com/packages/tools/terrain/vegetation-spawner-177192
    Jen teda nevim, jestli je ten setup editor only, nebo to pujde i naklikavat v buildu...
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    JAACOB: Diky za obsahlou odpoved, jdu nastudovat cos linkoval, minimálně ty grafy vypadaji super a jestli webassembly vážně funguje jako 100% export projektu tak je to skvělý.

    Ještě k tomu co by to mělo umět - spawnovat už hotovou vegetaci podle user defined parametrů podloží a ty zpětně ovlivňovat v čase a vykreslovat grafy a hodnoty těchto interakcí.
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SLL_QUY: Zdar!
    Vzhledem k tomu, ze se ptas v Unity foru, zkusim se drzet Unity universa. Jen si nejsem jisty, ze chapu na co presne se ptas - jde ti primarne o nejakej "plant spawner" nebo o grafy? V Unity se samozrejme da zaridit oboji...
    Ad spawnovani vegetace - jasne, ze to v Unity pujde napsat. Akorat dost zalezi jake je vlastne zadani. Chces delat nejakej procgen world? Nebo generator stromu? Nebo si chces primo rucne vymodelovat svuj teren a osazet stromy a travou? Vsechno jde, jen vubec nevim co vlastne chces...
    Ad webasembly - Unity uz aktualne pri web buildech vyrabi webassembly build (v test provozu nekdy od Unity 5.6, od 2018 uz default webassembly buildy), kazdopadne je to IMHO uplne irrelevantni. Je to furt "javascript v efektivnejsim formatu" - jestli jde o webassembly nebo ne vubec neresi co chces delat (jen ze to bude na webu)...
    Ad editory - slidery, texty, tlacitka - to je vsechno v zakladu Unity GUI. Grafy tam defaultne afaik nejsou, ale neni velkej problem si graf jako na obrazku vyrenderovat do textury a tu zobrazit v GUI. Kdybys potreboval neco vic sexy, urcite bude na assetstoru dost assetu ke koupi (napr.: [1] [2] - ackoliv v assetstoru byvam misty opatrnej)
    Lehce mimo Unity - vim o jedne solidni GUI knihovne - Dear IMGui. Je to teda ale psane v C++. Jeden byvaly kolega ji pouzival i ve svem Unity projektu, ale jakym zpusobem ji zapojil nemam tucha. Par lidi se ji ale uz do Unity portnout snazilo / snazi, viz napr: tady a tady.
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    Zdravím, rád bych poprosil místní profesionály o rychly reality check, je třeba vytvořit něco jako je na screenshotu, grafy, slidery a ovlivňovat v jakém množství se co spawnuje na nějakym malym území.



    Moje představa je, že by mohlo být jednoduché zpracovat to v game enginu, idálně (ne nutně) by to mělo běžet v browseru, koukal jsem na webassembly, které by to mohlo zvládnout, moje otázky:

    Jak je to s vykreslováním grafů v unity, trochu pokročilejším matematickým modelováním (knihovny/pluginy?) a máte někdo zkušenost s webassembly? našel jsem plno WA nadšených talks, nicméně už ne tolik aplikací.
    Pokud by někoho napadla úskalí proč něco takovéhoi dělat/nedělat v Unity, budu rád za komentáře.

    předem díky.
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    aha tak uz vim, cim to bylo, ja tam nemam vytvorenou tu SCENE, ted se mi konecne podarilo do ty moji mapy pretahnout SCENE z ty testscene toho shaderu do ty hierarchy v moji mape a konecne tam mam ten contorler, no jak se rika, rano moudrejsi vecera :)
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    JAACOB: dekuju, jj presne, zkopirovat tu scenu, pac ty assety jak na to hazis link, tak to jsem uz zkousel, ale to zkopiruje jen assety do ty slozky project, a scena i hierarchy zustane stejna

    jinak prave importovat ten curvedworld (nakonec je to shader a ne plugin:) jsem zkousel uplne jako prvni, ale jak pisu, v programovani se nevyznam, a jen aplikovat ten shader na material co mam v ty mape, tak to nepomohlo, tam chybi ten controler asi, ale ten tam v tech slozkach nemuzu najit:) takze jsem si rikal, bud ho zkopiruju do moji sceny s jiz postavenou mapou, nebo moji scenu s mapu zkopiruju do ty test sceny toho shaderu kde je ten controler, no ale to se mi prave nedari (ja si to predstavoval tak ze zmacknu ctr+c a ctrl+v a je to, ale to buhuzel nefuguje:)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    THRAWN: nejsem si uplne jistej, ze te spravne chapu, ale ty chces zkopirovat scenu z jednoho projektu do druheho? Jestli jo, zkus mrknout sem: https://answers.unity.com/questions/146551/how-to-copy-a-scene-to-a-new-unity-project.html (v pripade sceny by to melo zipnout i vsechny modely, prefaby a podobne do baliku, ktery pujde rozbalit v jinem projektu).

    Nicmene jestli ten curvedworld (buhvi co je to teda za plugin) je nejakej asset z asset storu, ktery jsi koupil, tak ho optimalne naimportuj do toho projektu s tvoji scenou. Melo by stacit mit otevreny projekt s tvoji scenou a budto na webu asset storu primo kliknout na nejake "open in unity" a povolit akci z browseru, pripadne ma unity v sobe primo ve windows/asset store nekde okno s vlastnim browserem, kde si ten asset muzes najit a naimportovat. Import v sobe pak vzdycky obsahuje vsechny potrebne skripty etc. plus vetsinou i demo sceny...
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    ahoj, mam velmi zacatecnicky dotaz, neumim skoro vubec programovat, ale skladam si jednu ideu z assetu co jsem nakoupil, problem je, ze nejdriv jsem postavil scenu, a pak az jsem tam chtel dat curved world plugin, ale to se mi nedari, no ale v tom curvedworld je samozrejme naka test scene, tak jsem si rikal, nakopiruju tam tu moji scenu a je to, no ale ted se to snazim cely odpoledne nejak vykoumat a ani gugl mi neporadil, posilam screenshot kdybych se nevyjadril uplne spravne, ale copy/paste z projektu do projektu proste nefunguje :) (nebo jako v ty slozce asset se mi to podarilo, ale nejde mi to dat do ty hierarchy, nebo proste do sceny) dekuju moc za jakejkoliv hint, kde na co kliknout nebo jestli je to vubec mozny, ale to by snad melo ne ?

    MATHEF
    MATHEF --- ---
    BYDK: super, peek jsem málem nedávno koupil za plnou. Je to docela fajn tool. ;)
    BYDK
    BYDK --- ---
    Ahoj vsici, vysel novy UnityBundle. Tak trebas nekdo bude mit zajem. Osobne uz ho mam. :)

    Humble Unity Games and Game Dev Assets Bundle (pay what you want and help charity)
    https://www.humblebundle.com/...?hmb_source=navbar&hmb_medium=product_tile&hmb_campaign=tile_index_2
    SLASH
    SLASH --- ---
    Debugging Unity Players over network and USB with Rider 2020.2 – .NET Tools Blog | JetBrains
    https://blog.jetbrains.com/.../08/11/debugging-unity-players-over-network-and-usb-with-rider-2020-2/

    v novom Rider 2020.2 uz funguje debuging over USB, bohuzial ale iba na iPhones... :(

    Na druhu stranu je mozne konvertnut debug breakpoints na "pausepoints" ktore pauznu Unity na danom breakpointe, takze bude mozne pouzit inspektor v Unity na preskumanie sceny....
    (https://blog.jetbrains.com/dotnet/2020/06/11/introducing-unity-pausepoints-for-rider/)
    SKAFF
    SKAFF --- ---
    PATRIKSIMA: to je dobrá otázka, ale na úplně jinou fázi jednání
    SKAFF
    SKAFF --- ---
    Hledáme Unity dev pro VR

    kdyby nekdo nekoho znal nebo chtel. Delame VR pro business - virtuplex.cz

    [ OFFERING WORKNABÍZÍM PRÁCI: Senior VR Unity Developer / Praha ]

    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    fuck... prave jsem ztratil 3 hodiny kvuli blbosti unity / sve vlastni...

    unity odmita serializovat GUIStyle na scriptableobjectu... resp pri zmene mu nenastavi dirty (kdyz to udelam rucne skriptem, tak se zmeny ulozi).
    a ja hledam jako blbec, proc kod pro editor grafu nefunguje spravne - a on je to po restartu unity null style, takze se nic nekresli
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    uz bych mel ten rider mozna konecne taky vyzkouset :)
    SLASH
    SLASH --- ---
    PATRIKSIMA: ved ani ja .. Ale ta 8 micka je celkom zaujimava, Rider to zatial nema, ale ze vraj sa na tom uz pracuje. A ked bude mat aj USB debugging tak uz fakt nebude dovod otvarat VS :)
    SLASH
    SLASH --- ---
    10 ways to speed up your programming workflows in Unity with Visual Studio 2019
    https://blogs.unity3d.com/...o-speed-up-your-programming-workflows-in-unity-with-visual-studio-2019/
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: zalezi na tom, na co ho budes pouzivat :) jsou defakto dve zakladni veci
    a) serializace. coz proste usnadni / urychli / umozni spoustu veci. Ve chvili, kdy muzes libovolne serializovat dictionaries a polymorfni data, je to casto life saver. Zvlast polymorfni data, ktere jinak musis slozite omrdavat / pouzivat vlastni serializaci atd.
    b) inspektorove dekoratory - coz muze opravdu hodne pomoct s delanim inspektoru. Jsou veci se kterymi se normalne nebudes otravovat, protoze zbytecne prace, ale ve chvili kdy muzes dat dekorator na nejakou hodnutu ShowIf, aby se zobrazovala jen v relevantnich pripadech, tak jsou ty inspektory fakt mnohem prehlednejsi a pohodlnejsi na pouzivani, a pritom te to stoji jen par minut.

    Klikac se z tebe diky odionovi fakt nestane ;)
    BYDK
    BYDK --- ---
    Ahoj. Porad nad tim Odinem uvazuju. Vypada slusne. Ale kazdej cizi kod, je pro me tak trochu intruder. Otazka, jak moc mi to ovlivni projekt. Zpusob uvazovani. A jestli nebudu pak klikac. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam