• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    EXIS
    EXIS --- ---
    Hojte, hledáme člověka, co by nám pomohl s naším VR projektem v oblasti duševního zdraví! :) Kdyby vás to zajímalo, tak plz do pošty ;)
    Hledáme někoho s pokročilou zkušeností s Unity. Zkušenost s VR (iděálně Oculus, ale jakýkoli headset nebo Steam VR je fajn). Zkušenost se síťovou komunikací (ideálně login v nějaké applikaci ať už VR nebo mobilní). Obsahem práce bude napojení aplikace na připravené jednoduché API (přihlášení přes JWT token a k tomu 3 endpointy), sběr dat pro API a zobrazení dat z API.
    WILL
    WILL --- ---
    PATRIKSIMA: Díky, tohle vypadá dobře.
    WILL
    WILL --- ---
    Ahoj, dotaz: Jak v kódu řešíte null checky, tedy existenci objektu před tím, než na něj přistupujete? Já jsem byl zvyklý je dělat hodně často, ale teď jsem začal zkoušet Rider (kterej je jinak výbornej), a ten mi začal hlásit, že (object != null) je drahá operace, protože to není jednoduchý porovnání, ale musí to sahat do enginu a koukat se na platnost objektu, a proto bych to neměl používat v Updatu a dalších metodách, který jedou každej frame.

    Celý vysvětlení je pak tady: https://github.com/...harper-unity/wiki/Avoid-null-comparisons-against-UnityEngine.Object-subclasses
    SLASH
    SLASH --- ---
    Unity 2020.1 is now available
    http://www.youtube.com/watch?v=yYjqJvd8lQI
    SLASH
    SLASH --- ---
    a tiez Device Simulator, priamo v tabe v Unity! Poznate to? (mozno som objavil Ameriku, ale iba dnes som na to natrafil po pozreti jedneho videa z Unite Now 2020 :) )


    SLASH
    SLASH --- ---
    Dnes som objavil Quick Search.. super vecicka , pripomina mi to "Search Everywhere" z Rider.


    SLASH
    SLASH --- ---
    SLASH: tak problem bol v scripte ktory renderoval tie particles to GUI layer.
    konkretne bolo treba implementovat toto:
    if (textureSheetAnimation.useRandomRow)
    {
         row = (int)( particle.randomSeed % textureSheetAnimation.numTilesY);
    }
    
    SLASH
    SLASH --- ---
    Dufam ze sa tu najde nejaky znalec na Particle System a bude mi vediet poradit.

    Potrebujem dosiahnut nasledovne. Z pripojneho spritesheetu chcem aby sa na zaciatku vybral jeden frame a ten sa pouzil ako castica.

    Pouzivam na to modul Texture Sheet animation, kde mam Mode Grid
    Tiles x4 y3
    Animation : Whole Sheet
    Time Mode : LifeTime
    Frame Over Time : 1
    Start Frame 0 - 12 (random between constant)
    Cycles: 1

    Problem je v tom ze kazda castica sa pomaly animuje a meni tvar (posuva sa frame po frame spritesheetu).

    Ja potrebujem aby sa len na zaciatku vybral konkretny frame a ten ostal po cely cas.

    Neviete niekto ako sa to da urobit?

    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TOMI: byval celkem pouzitelny bolt, byt mel sve podivnosti... ale ten je koupeny photonem a netusim, jestli uz taky neni povinne cloudovany
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    TOMI: Resil sem rok zpet a nakonec sem pouzil Unity networking, ale jenom LLAPI a schovali sme to cely za svoje vlastni api takze bude casem easy to prohodit za cokoliv jinyho co umi poslat/poslouchat broadcast, otevrit/pripojit se na socket a poslat nejaky zpravy vicemene. Lokalne fungovalo uplne v klidu.

    Jestli potrebujes neco vic high level tak netusim, ale nam to jejich reseni stejne uplne nevyhovovalo.
    TOMI
    TOMI --- ---
    Ahoj. Existuje nějaká rozumná náhrada za UNet? Hledám networking system bych nyní mohl použít na VR + multiplayer, který neběží na cloudu ale na lokální síti. Co koukám všechno už jede jen přes cloud :-/ Nemáte někdo zkušenost?
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    hele ono tam staci ze to pocita neco na pozadi kdyz se tam protoci par nasobku 10^n, u tech castic se to stane v cemkoli
    SLASH
    SLASH --- ---
    PATRIKSIMA: Ja som zostal na 2019.4.0f1 (LTS) verzii... aj ked som tak o tom rozmyslal , moze to byt aj kvoli pluginu ParticleUI ktory ten particle system renderuje to 2D GUI vrstvy, takze moze byt pouzity aj v menu a GUI componentoch.
    SLASH
    SLASH --- ---
    Stava sa vam niekedy ked sa v Unity hrate s casticovym systemom tweaking parameters a tak, nie pocas playtime / runtime, ale iba v IDE, ze vam odrazu znacne spomaly az skoro zamrzne a potom musite restartovat Unity a znova ide OK? Je mi jasne ze sa jedna asi o nejaky memory leak / bug... Je nejaka finta ako to bez restartu poriesit?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: nez pouzit ten rozdelany nedodelany predelavany ofigo v unity, je mozna lepsi pouzit nejaky 3rd party entity framework, par jich je a pouzivaji se.


    MONKEYFIGHTER: jj, jobs a burst compiler muzou naprosto brutalne pomoct s vykonem v neketrych oblastech
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    BYDK: je to jeste hodne v plenkach, uz se to tu parkrat resilo, pokud ale delas hru ktera bude mit "hodne jednotek ve scene" tak se ma smysl tim zabejvat, ani lidi z unity to zatim uplne nedoporucujou na produkci ale par par her na DOTS tim uz vylezlo.

    jinak nemusis pouzivat celej ten stack, v nekterjech pripadech ti dokazou jenom Jobs s burst compilerem dost pomoct.
    BYDK
    BYDK --- ---
    Narazil jsem mezi tim vsim hledanim na novy pristup k programovani hromad jednotek ve scene. :) Nevim jestli to tu nekdo nezminoval. Je to pomoci DOTS ( Unity’s Data-Oriented Tech Stack ). Musim rict, ze jsem koukal, co lze vsechno z toho vymacknout. Narust je v radu stovek procent. Tady k tomu nejake povidani a tutorialy jsou taky.
    What is DOTS and why is it important? - Unity Learn
    https://learn.unity.com/tutorial/what-is-dots-and-why-is-it-important#5ef9fd90edbc2a3f1c6dcae7
    BYDK
    BYDK --- ---
    Ahoj. Delam vesmirnou gamesu a premyslim, jestli mam rovnou pouzit HDRP, nebo si vystacit s URP. Jak se k tomu stavite? Diky
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SLL_QUY: jeste me napada, jestli si vlastne vubec chces neco psat sam anebo jestli se nechces mrknout, zda uz to neni davno hotove... tady napr. dokonce free asset: https://assetstore.unity.com/packages/tools/terrain/vegetation-spawner-177192
    Jen teda nevim, jestli je ten setup editor only, nebo to pujde i naklikavat v buildu...
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    JAACOB: Diky za obsahlou odpoved, jdu nastudovat cos linkoval, minimálně ty grafy vypadaji super a jestli webassembly vážně funguje jako 100% export projektu tak je to skvělý.

    Ještě k tomu co by to mělo umět - spawnovat už hotovou vegetaci podle user defined parametrů podloží a ty zpětně ovlivňovat v čase a vykreslovat grafy a hodnoty těchto interakcí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam