• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    SLASH
    SLASH --- ---
    Dnes som objavil Quick Search.. super vecicka , pripomina mi to "Search Everywhere" z Rider.


    SLASH
    SLASH --- ---
    SLASH: tak problem bol v scripte ktory renderoval tie particles to GUI layer.
    konkretne bolo treba implementovat toto:
    if (textureSheetAnimation.useRandomRow)
    {
         row = (int)( particle.randomSeed % textureSheetAnimation.numTilesY);
    }
    
    SLASH
    SLASH --- ---
    Dufam ze sa tu najde nejaky znalec na Particle System a bude mi vediet poradit.

    Potrebujem dosiahnut nasledovne. Z pripojneho spritesheetu chcem aby sa na zaciatku vybral jeden frame a ten sa pouzil ako castica.

    Pouzivam na to modul Texture Sheet animation, kde mam Mode Grid
    Tiles x4 y3
    Animation : Whole Sheet
    Time Mode : LifeTime
    Frame Over Time : 1
    Start Frame 0 - 12 (random between constant)
    Cycles: 1

    Problem je v tom ze kazda castica sa pomaly animuje a meni tvar (posuva sa frame po frame spritesheetu).

    Ja potrebujem aby sa len na zaciatku vybral konkretny frame a ten ostal po cely cas.

    Neviete niekto ako sa to da urobit?

    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TOMI: byval celkem pouzitelny bolt, byt mel sve podivnosti... ale ten je koupeny photonem a netusim, jestli uz taky neni povinne cloudovany
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    TOMI: Resil sem rok zpet a nakonec sem pouzil Unity networking, ale jenom LLAPI a schovali sme to cely za svoje vlastni api takze bude casem easy to prohodit za cokoliv jinyho co umi poslat/poslouchat broadcast, otevrit/pripojit se na socket a poslat nejaky zpravy vicemene. Lokalne fungovalo uplne v klidu.

    Jestli potrebujes neco vic high level tak netusim, ale nam to jejich reseni stejne uplne nevyhovovalo.
    TOMI
    TOMI --- ---
    Ahoj. Existuje nějaká rozumná náhrada za UNet? Hledám networking system bych nyní mohl použít na VR + multiplayer, který neběží na cloudu ale na lokální síti. Co koukám všechno už jede jen přes cloud :-/ Nemáte někdo zkušenost?
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    hele ono tam staci ze to pocita neco na pozadi kdyz se tam protoci par nasobku 10^n, u tech castic se to stane v cemkoli
    SLASH
    SLASH --- ---
    PATRIKSIMA: Ja som zostal na 2019.4.0f1 (LTS) verzii... aj ked som tak o tom rozmyslal , moze to byt aj kvoli pluginu ParticleUI ktory ten particle system renderuje to 2D GUI vrstvy, takze moze byt pouzity aj v menu a GUI componentoch.
    SLASH
    SLASH --- ---
    Stava sa vam niekedy ked sa v Unity hrate s casticovym systemom tweaking parameters a tak, nie pocas playtime / runtime, ale iba v IDE, ze vam odrazu znacne spomaly az skoro zamrzne a potom musite restartovat Unity a znova ide OK? Je mi jasne ze sa jedna asi o nejaky memory leak / bug... Je nejaka finta ako to bez restartu poriesit?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: nez pouzit ten rozdelany nedodelany predelavany ofigo v unity, je mozna lepsi pouzit nejaky 3rd party entity framework, par jich je a pouzivaji se.


    MONKEYFIGHTER: jj, jobs a burst compiler muzou naprosto brutalne pomoct s vykonem v neketrych oblastech
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    BYDK: je to jeste hodne v plenkach, uz se to tu parkrat resilo, pokud ale delas hru ktera bude mit "hodne jednotek ve scene" tak se ma smysl tim zabejvat, ani lidi z unity to zatim uplne nedoporucujou na produkci ale par par her na DOTS tim uz vylezlo.

    jinak nemusis pouzivat celej ten stack, v nekterjech pripadech ti dokazou jenom Jobs s burst compilerem dost pomoct.
    BYDK
    BYDK --- ---
    Narazil jsem mezi tim vsim hledanim na novy pristup k programovani hromad jednotek ve scene. :) Nevim jestli to tu nekdo nezminoval. Je to pomoci DOTS ( Unity’s Data-Oriented Tech Stack ). Musim rict, ze jsem koukal, co lze vsechno z toho vymacknout. Narust je v radu stovek procent. Tady k tomu nejake povidani a tutorialy jsou taky.
    What is DOTS and why is it important? - Unity Learn
    https://learn.unity.com/tutorial/what-is-dots-and-why-is-it-important#5ef9fd90edbc2a3f1c6dcae7
    BYDK
    BYDK --- ---
    Ahoj. Delam vesmirnou gamesu a premyslim, jestli mam rovnou pouzit HDRP, nebo si vystacit s URP. Jak se k tomu stavite? Diky
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SLL_QUY: jeste me napada, jestli si vlastne vubec chces neco psat sam anebo jestli se nechces mrknout, zda uz to neni davno hotove... tady napr. dokonce free asset: https://assetstore.unity.com/packages/tools/terrain/vegetation-spawner-177192
    Jen teda nevim, jestli je ten setup editor only, nebo to pujde i naklikavat v buildu...
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    JAACOB: Diky za obsahlou odpoved, jdu nastudovat cos linkoval, minimálně ty grafy vypadaji super a jestli webassembly vážně funguje jako 100% export projektu tak je to skvělý.

    Ještě k tomu co by to mělo umět - spawnovat už hotovou vegetaci podle user defined parametrů podloží a ty zpětně ovlivňovat v čase a vykreslovat grafy a hodnoty těchto interakcí.
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SLL_QUY: Zdar!
    Vzhledem k tomu, ze se ptas v Unity foru, zkusim se drzet Unity universa. Jen si nejsem jisty, ze chapu na co presne se ptas - jde ti primarne o nejakej "plant spawner" nebo o grafy? V Unity se samozrejme da zaridit oboji...
    Ad spawnovani vegetace - jasne, ze to v Unity pujde napsat. Akorat dost zalezi jake je vlastne zadani. Chces delat nejakej procgen world? Nebo generator stromu? Nebo si chces primo rucne vymodelovat svuj teren a osazet stromy a travou? Vsechno jde, jen vubec nevim co vlastne chces...
    Ad webasembly - Unity uz aktualne pri web buildech vyrabi webassembly build (v test provozu nekdy od Unity 5.6, od 2018 uz default webassembly buildy), kazdopadne je to IMHO uplne irrelevantni. Je to furt "javascript v efektivnejsim formatu" - jestli jde o webassembly nebo ne vubec neresi co chces delat (jen ze to bude na webu)...
    Ad editory - slidery, texty, tlacitka - to je vsechno v zakladu Unity GUI. Grafy tam defaultne afaik nejsou, ale neni velkej problem si graf jako na obrazku vyrenderovat do textury a tu zobrazit v GUI. Kdybys potreboval neco vic sexy, urcite bude na assetstoru dost assetu ke koupi (napr.: [1] [2] - ackoliv v assetstoru byvam misty opatrnej)
    Lehce mimo Unity - vim o jedne solidni GUI knihovne - Dear IMGui. Je to teda ale psane v C++. Jeden byvaly kolega ji pouzival i ve svem Unity projektu, ale jakym zpusobem ji zapojil nemam tucha. Par lidi se ji ale uz do Unity portnout snazilo / snazi, viz napr: tady a tady.
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    Zdravím, rád bych poprosil místní profesionály o rychly reality check, je třeba vytvořit něco jako je na screenshotu, grafy, slidery a ovlivňovat v jakém množství se co spawnuje na nějakym malym území.



    Moje představa je, že by mohlo být jednoduché zpracovat to v game enginu, idálně (ne nutně) by to mělo běžet v browseru, koukal jsem na webassembly, které by to mohlo zvládnout, moje otázky:

    Jak je to s vykreslováním grafů v unity, trochu pokročilejším matematickým modelováním (knihovny/pluginy?) a máte někdo zkušenost s webassembly? našel jsem plno WA nadšených talks, nicméně už ne tolik aplikací.
    Pokud by někoho napadla úskalí proč něco takovéhoi dělat/nedělat v Unity, budu rád za komentáře.

    předem díky.
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    aha tak uz vim, cim to bylo, ja tam nemam vytvorenou tu SCENE, ted se mi konecne podarilo do ty moji mapy pretahnout SCENE z ty testscene toho shaderu do ty hierarchy v moji mape a konecne tam mam ten contorler, no jak se rika, rano moudrejsi vecera :)
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    JAACOB: dekuju, jj presne, zkopirovat tu scenu, pac ty assety jak na to hazis link, tak to jsem uz zkousel, ale to zkopiruje jen assety do ty slozky project, a scena i hierarchy zustane stejna

    jinak prave importovat ten curvedworld (nakonec je to shader a ne plugin:) jsem zkousel uplne jako prvni, ale jak pisu, v programovani se nevyznam, a jen aplikovat ten shader na material co mam v ty mape, tak to nepomohlo, tam chybi ten controler asi, ale ten tam v tech slozkach nemuzu najit:) takze jsem si rikal, bud ho zkopiruju do moji sceny s jiz postavenou mapou, nebo moji scenu s mapu zkopiruju do ty test sceny toho shaderu kde je ten controler, no ale to se mi prave nedari (ja si to predstavoval tak ze zmacknu ctr+c a ctrl+v a je to, ale to buhuzel nefuguje:)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    THRAWN: nejsem si uplne jistej, ze te spravne chapu, ale ty chces zkopirovat scenu z jednoho projektu do druheho? Jestli jo, zkus mrknout sem: https://answers.unity.com/questions/146551/how-to-copy-a-scene-to-a-new-unity-project.html (v pripade sceny by to melo zipnout i vsechny modely, prefaby a podobne do baliku, ktery pujde rozbalit v jinem projektu).

    Nicmene jestli ten curvedworld (buhvi co je to teda za plugin) je nejakej asset z asset storu, ktery jsi koupil, tak ho optimalne naimportuj do toho projektu s tvoji scenou. Melo by stacit mit otevreny projekt s tvoji scenou a budto na webu asset storu primo kliknout na nejake "open in unity" a povolit akci z browseru, pripadne ma unity v sobe primo ve windows/asset store nekde okno s vlastnim browserem, kde si ten asset muzes najit a naimportovat. Import v sobe pak vzdycky obsahuje vsechny potrebne skripty etc. plus vetsinou i demo sceny...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam