• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    BYDK
    BYDK --- ---
    TRANCEWARP: Tak nez udelas neco smysluplneho po vecerech, tak to klidne potrva rok i dele. A pak s tim muzes jit do sveta. Napriklad takhle vzniknul THE FIRST TREE! Pokud neuspejes, mas aspon neco do portfolia a spis te nekam prijmou. V druhem pripade budes realizovat napady druhych a ne vzdy smysluplne. :( A nezbavis se toho az do duchodu. :D

    Kazdopadne, pokud nemas disciplinu nebo si nenajdes zpusob jak pravidelne makat na svem projektu, tak to nema smysl. Je to hlavne o discipline, ktere se mi cas od casu nedostava.

    Moznosti, jak dnes ziskat penize je pomerne dost. Od StartUpu, Patreonu, primeho investora, donatu pomoci live streamu. Je toho fakt ranec. Hlavne se nebat a zavcas propagovat. Nekdy se stane, ze hru kluci maji, ale bez propagace a pak prijde prace temer vnivec. :( Rychle se ztrati v zaplave jinych her!
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    BYDK: "Kdyz bude dobry napad a bude se ti darit, tak se urcite nekdo prida a penize sezenes. :)"
    To je hodne ruzova verze budoucnosti :).
    Realita umi byt ponekud drsnejsi.
    Zvlast pokud NAPOSPAS potrebuje zivit rodinu.

    No ten kurz je asi dobrej, ale realne se ve studiich delaj veci, ktery se v tehle kurzech neuci. Napriklad vetsina lidi pouziva Zenject nebo nejakej jinej IoC framework a tak. Takze kurz jako start je urcite dobrej. Mozna zvaz jestli si nechces dat jeste kurz u nas na gamdevhub.cz, nez do toho pujdes.
    BYDK
    BYDK --- ---
    NAPOSPAS: Ahoj, mozna lepsi, nez se nechat rekrutovat, tak udelat neco sveho. Dneska je toliko toolu a veci k dostani, ze muzes s necim vyrazit i do sveta. :) I kdyby jsi mel jen lepsi placeholdery. Kdyz bude dobry napad a bude se ti darit, tak se urcite nekdo prida a penize sezenes. :) A nakonec ti to muze prinest mnohem vice. Nejmene dobrou zkusenost na vstup na trh prace.

    Otazka je i v gamedev, cim chces byt. Cim vynikas. Zaklady v Unity ti dnes nestaci, pokud chces vic. Kdyz budes ovladat dobre C# a Unity a vyznas se v GameDev a budes mit za sebou nejaky projekt treba v AAckove hre, tak i tu stovku muzes mit, kdyz na nekoho dobreho narazis. :)

    Platformy>
    Android je placeny vcelku dobre, ale delaj se vetsinou Shitty games, cilene na reklamy. plus vyznat se v shaderech, optimalizacich 50-90 cisteho
    WebGl to samy.. reklamy, shitty games :D celkove muzes dostat i 30-60cisteho.
    PC... zkusenosti s velkymi projekty, AA games, atp... abys dosahnul na tyhle prachy... plus byt senior gamedev
    iOS ... asi nejlepe placena platforma, dost specific, trochu opruz, ale da se tim prokousat, pak jsi velmi cenne zbozi ;) ... bezne 80+

    a taky muzes delat za par supu i jinde ve studiech... hrozne zalezi na monetizaci projektu a ochote zadavatele.
    NAPOSPAS
    NAPOSPAS --- ---
    Ahojte páni, mám pár dotazů asi spíš na profesionály ohledně věci, kterou se mi nedaří moc vygooglit (nebo aspoň ne pro naše končiny).
    Už mě dost unavuje dělat korporátního opičáka a rád bych se konečně začal věnovat něčemu, v čem bych viděl i trochu smysl a zároveň i sám sebe třeba za 10 let.
    Kvůli vrozené afinitě ke hrám a zároveň mírnému technickému zázemí jsem vybral jsem game development v Unity, udělal jsem si nějaké intro, teď se snažím všechno nezapomenout a ve volných chvílích pokračovat. A teď konečně ty dotazy; co myslíte, že bych měl všechno umět/mít za sebou, abych mohl požádat o práci ve studiu? Jak jsou na tom nástupní platy v herním odvětví? Rád bych si za tím šel, zdá se mi to jako krásné a perspektivní řemeslo, ale zároveň už mi není 20, musím živit tři miniony a barák, takže si nemůžu dovolit nastoupit někde jako úplný junior za 40 hrubého...dík!
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    Ahoj, hledame lektory kurzu Unity pro nas projekt gamedevhub.cz

    Mame dost masivni pretlak studentu, platime lip, nez herni studia. Material kurzu mame pripravenej, potrebujeme jen lidi s dostakem zkusenosti, ktery by chteli ucit.
    Je to vecerni prace, jeden vecer v tydnu. Pripadne muzete ucit dve tridy, potom to jsou na stridacku na vecery v tydnu.

    Vice na www.gamedevhub.cz
    Jako vazne... pojdte ucit! <3
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SLASH: Tak to klidne taky muze byt, ackoliv i o celem metaversu si myslim svoje... :)
    SLASH
    SLASH --- ---
    JAACOB: Ja si skor osobne myslim ze to spravili aby mali prvy nohu vo dverach Metaverse. Podla mna chcu prebehnut Unreal v tomto a vyvijat technologiu realistickych avatarov pre tento ekosystem.
    To Metaverse demo co predstavil Zuckerberg malo stylizovane cartoon-ish avatars, ale do buducnosti sa urcite pocita z realistickymi avatarmi a kto uz je vacsi expert vo vytvarani realistickych avatarov ako WETA co ma na svedmi filmy ako Avatar , LOTR, ci Alita...
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    SHIGORBIRDMAN: aha, tak to sem nevedel, ale stejne to bude prkotina pro nekoho kdo tomu rozumi, ale dobry vedet, tim padem to mozna taky mel vzit, kdyz je to ted na sleve:) diky, prave ten pathfinder zatim nepotrebuju, zatim bych pouzil proste uplne jendoduchou mapu, tam jde ted hlavne o to UI a ovladani
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    THRAWN: pokud ti nebude vadit, ze jednotky budou projizdet pres sebe a budovy, nebo do nich zmatene narazet, tak pathfinder nepotrebujes :) (protoze obstacle avoidance se vetsinou resi pri pathfindingu, pokud to neni nejaky rychly dirty quick hack jako odpuzovani, ale to ma vysledky vselike a snadno zasekavaci). ale ano, pro prvotni prototyp se bez toho asi obejdes.

    Ad ten engine z asset storu - predelat / nahradit ovladani uz je prkotina oproti zbytku, nahradis ui vlastnim systemem
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    "We believe we need to do more to make it easy for anyone to be able to create, and this acquisition is one of the foundational elements we will use to deliver this vision. We want to make it easy for these tools where content creators already are. In tools like Unity, in tools like Maya and Houdini, and in many others. We want to use the cloud to give content creators super powers by making these deep tools available, accessible and more. It will take some time to realize this complete vision, but please see this as our first step."

    deset let...
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JAACOB: vidim to uplne stejne, vetsina unity akvizici v posledni dobe je snaha prorvat se do filmoveho prumyslu, nebo spis aby to tak vypadalo, ale z hlediska samotneho unity nejak skutek utek. Bazalni veci zustavaji nedodelane nebo nefunkcni (ja se kuprikladu divam jeste i na input manager...), ale dela se velke halo, aby cena akcii rostla :/
    sice nektere ty sw tooly jsou podle popisu fakt pekne, ale vazne pochybuju, ze se to kdy opravdu dostane do unity, nebo driv nez za deset let :)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SLASH: Uprimne jsem fakt zvedavej, co tahle spoluprace prinese resp. me zajima, co si od toho kdo vlastne slibuje. Osobne mi to pripada spis jako takovej umelej hype move. Jakoze je to hezky, ze se Unitaci muzou ted placat po ramenou s borcama, co delaji filmove VFX a mozna tim movem chteji nacpat lokty do filmoveho businesssu - podobne jak bodoval Unreal treba ve virtualnim studiu pro nataceni Mandaloriana - potud okej. Ale kdyz jinak vidim tempo, s jakym Unity zapracovava at uz svoje zprasene komponenty a soucasti (divam se na tebe UI, render pipeliny, assetDB a addressables treba) nebo jak failuje / pripadne jak jim trva implementace novych soucasti, tak si nedokazu predstavit, ze diky Weta Digital budem mit my - bezni vyvojari - nejaky fakt uzitecny novy toolset v dohledne dobe a nechapu ani co presne by nam mohla prinest nejaka spoluprace Unity a tvurcu posledni Planety opic treba...

    Ale klidne me nekdo kopnete - fakt me zajima, jestli tam nekdo z vas vidi neco uzitecneho. Ptam se nesarkasticky...
    SLASH
    SLASH --- ---
    Welcome Weta Digital! | Unity Blog
    https://blog.unity.com/news/welcome-weta-digital
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    WILL: no pro zatim bych nechal jen placku, takze pathfinder neni potreba (ale uz jsem na ne v unity asset story koukal, ale to uz opravdu potrebuje zkusenyho porgrmatora) zautocit kde ma jednotka range, ale to vlastne taky neni potreba, ja ted opravdu potrebuju jen zjistit, jestli bude fungovat to UI a ovladani co jsem k tomu vymyslel

    tutorialy na Playmaker prave moc nejsou, jen hodne zaklad, ale mozna to fatk ted koupim na ty sleve a projedu si aspon to, urcite mi to aspon pomuze se zorientovat vic v Unity no a az se fakt rozhodnu, tak nekde poptam programatora (zatim to porad ladim aspon teoreticky, dneska jsem zase pridal jednu dulezitou vec, co mi tam chybela:)

    SHIGORBIRDMAN: tenhle engine uz mam ve wishlistu, ale prave tohle presne nepotreubuju (jedine, ze by z toho sel pouzit nejakej kod, ale zase, to uz je pro me vyssi divci) pac to ovladani bude jiny nez klasicka RTS, tak aby to fungovalo na gamepadu popripade na telefonu, ale diky, uz chapu, ze to opravdu nebude sranda, aspon o to vic duvod, to vsechno nejdriv poradne promyslet (kdyby mel nekdo zajem, tak muzu poslat nejaky screenshoty plus popis toho ovladani na Switch a na telefon uz mam i funkcni prototyp UI v Invison aplikaci)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    THRAWN: pokud to ma byt vicemene standardni RTS, zvazil bych na tvem miste spis nez playmaker podivat se po nejakem hotovem RTS packu - na vyzkouseni ti to bude stacit.
    zacit s nulovou znalosti kodovani stavet RTS bude bolestive - predvsim kvuli tomu pathfindingu, protoze to proste neni trivialni vec a sice existuji hromady ruznych reseni, vcetne integrovaneho nahovno unity navmeshe...

    namatkou prvni google: https://assetstore.unity.com/packages/templates/packs/rts-engine-79732
    WILL
    WILL --- ---
    THRAWN: Jo, jednotka útočit na nepřítele obsahuje poměrně složitý mechaniky pod tím:
    - Jak se jednotky orientují po mapě (tzn. jestli používáš navmesh, jak naplánuješ trasu, aby tam jednotka došla kolem všech překážek)
    - Co znamená zaútočit - předpokládám že dojít na místo, kde má jednotka range.
    - A pak vizualizace toho útoku samotnýho a kalkulace.

    Speciálně ta první část je náročná, ale i tak by měla existovat spousta tutoriálů, která tě tím procesem v úplně nejzákladnější verzi provede. Ale tutoriály, jak je znám já, jsou většinou dělaný čistě v C#, netuším kolik z nich může být ve vizuálním skriptování, a ještě k tomu v playmakeru.
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    SHIGORBIRDMAN: a sakra, no toho se prave bojim, ze si to predstavuju jako hurvinek valku, asi fakt bude nejlepsi na toho nekoho sehnat. Jo mela by to byt vlastne klasicka RTS, jen teda upravuju ovladani a gameplay aby se to dalo hrat na switchi a jeste jedna verze na mobilu (ja vim, ze na to uz by hodne lidi reklo, tak to se na to rovnou vybodni, ale me to fakt laka zjisti jestli by to fungovalo:)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    "jednotka utocit na nepritele" - to sice zni snadno, ale neni to uplne snadny :)
    podle popisu to ma byt nejaka real time strategie?
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    SHIGORBIRDMAN: diky, na ten Bolt jsem zapomel, je pravda, ze uz jsem ho v assetstoru driv zahlidnul, ale to jsem nad tim jeste vubec neuvazoval, a ted jsem ten Playmaker prave videl na sleve:) jo jak pises, co jsem to tedka vic nastudoval, tak by se to melo dat pak upravovat a asi skladat, jinak ted bych fakt potreboval jen jednoduchy veci jako po kliknuti postavit budovu, potom z ni rally point, vyrobit jednotku a jednotka utocit na nepritele, to by snad mohl zvladnout:) a pak kdyz mi bude fungovat ten zaklad, kterej by prave jeste mohl vyzkouset nekdo jinej a dat mi feedback, tak pak bych se teprv rozhodl, jestli do toho zatahnout nekoho, kdo prave umi porgramatorsky premyslet
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam