• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    4 hlasy od 4 respondentů

    rozbalit záhlaví
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JAACOB: postrehl vcera, prave sem s tim jdu... praskl mi wtf metr. Unity suicide machine FOR TEH WIN.
    pro mobilni a f2p segment je to imo posledni kapka, protoze je to fakt dost likvidacni
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    JAACOB: ted jsem zjistil, ze jeste vyzivnejsi nez unity forum je twitter. Doporucuju popcorn: https://twitter.com/unity/status/1701650081403842851

    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Nevim jestli jste postrehli dnesni shitstorm. Na foru to vre, v Unity se definitivne posrali, Ricitello to s akcionari tentokrat uz asi vazne chce potopit nadobro...
    Unity plan pricing and packaging updates | Unity Blog
    https://blog.unity.com/news/plan-pricing-and-packaging-updates
    https://forum.unity.com/threads/unity-plan-pricing-and-packaging-updates.1482750/

    TLDR:
    - Bude se zavadet novy pricing model od ledna 2024 - krome subscription fee za verzi Unity (a Plus se teda rusi) se bude od urciteho install countu a revenue platit za kazdy install
    - Na prvni pohled to nemusi vypadat tak hrozne pro AAA premium devs, ale pro mobilni a f2p segment, kde se jede na objem a casto je LTV hrace v centech to muze byt naprosto likvidacni (takze se nakonec sami streli do nohy tim, ze to nejvic poskodi jejich primarni dojnou kravu).
    - Pujde i o hry retrospektivne (tedy pokud uz od ledna splnujes kriteria, zacnes callovat s kazdym instalem) -> live zmena podminek behem 3 mesicu, minimalne velmi shady legalne, velika ztrata duvery.
    - Obecne se ve foru objevuje tuna dotazu a obav ze zpusobu, jakym to chteji trackovat a co s tim udelaji nektere scenare: jednak piratska porce her, dale treba Dema (jestli se pocitaji jako instally hry), dale jeden nakup a instalace na X zarizenich (treba Steam family sharing nebo proste notas + desktop / tablet + mobil) a v dalsi rade napr. i jak se bude resit GamePass nebo Bundle model, kde podobne jako v mobilnim a f2p segmentu taky developer profituje na objemu prodeju a ne na cene za kus.

    Doufam, ze jim daji devs takovou bidu, ze tohle rozhodnuti rollbacknou. Nema to ani hlavu ani patu, je to naprosto príserne tlumocene, navic ve chvili kdy treba Unreal jde spis cestou jeste vetsich odpustku a zaslouzej masivni backlash. Ricitella uz meli davno prohodit oknem. Kokoti.

    For fun doplnim aktualni Godot trend...


    SKAFF
    SKAFF --- ---
    AI generátor skyboxu
    Blockade Labs
    https://www.blockadelabs.com/
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JAACOB: "primo v Unity console, ale v te jejich command lajne" - to je dost demence, tim spis, ze to by snad melo jit propojit snadno... vcetne odkazu do IDE, aby to otevrelo na spravnem radku, ja si to tak pro svuj skriptovaci jazyk udelal...
    GILTAR
    GILTAR --- ---
    Ja pridam kratkou zkusenost, ze mi to bohuzel nefunguje. V jejich konzoli to pise chybu, pregenerovaval jsem projektove sobory a ted to nejede. Ale tesim se az to vyzlousim, rozhodne diky za tip.
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SHIGORBIRDMAN: nemel jsem zatim vylozene usecase, takze zustalo jen u toho puvodniho kratkeho testu, ktery ale probehl hladce. Jako minus kolega hlasil, ze compile errory nejsou videt primo v Unity console, ale v te jejich command lajne, takze to dost nabourava zazity workflow (pry jim psal a snad casem zkusi doresit). Jinej kolega taky hlasil, ze mel problem to rozbehat pres packagemanager a git (neovereno) - ja stahnul package, importnul a fungovalo (u nej pak taky). Osobne po tom sahnu asi az v okamziku, kdy budu potrebovat resit nejaky ingame heavy tweaking, pak si ale myslim, ze to bude velmi prinosne reseni.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JAACOB: nejake nove zkusenosti? ja se k tomu porad nedostal, na kodovani ted nebudu mit jeste minimalne mesic cas a silu
    BYDK
    BYDK --- ---
    JAACOB: Kamos to nedavno zkousel a rikal, ze je to super. Muzes menit parametry v kodu i v playmodu a jede to. Zkousel jen simple kody.... u vetsich projektu nevim.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JAACOB: podle popisu custom compiler, ktery zkompiluje opravu jen zmeny a pak je patchne do existujicich. dava smysl, ze debugger to rozesere, a ze ledacos to proste nebude schopne davat, ale takove ty obcasne situace, kdy proste musis zkouset experimentovat s nejakou blbosti a pak musis cekat, nez se unity chyti, to by melo resit vyborne.

    Vypada to, ze zas jednou unity od nefunkcnosti zachranuje nejaka 3rd party :D (ze zdravime gui a input system a ...)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    WILL: To vypada dost nadejne, mohlo by to hodne pomoct, rozhodne to zkusim.
    Byt teda z ceny nejsem nijak zvlast nadseny (a to, kdyz jsem projel unity forum, kde to oznamovali, bylo mnohem silenejsi), ale u jakehokoli vetsiho projektu by se to asi vyplatilo.
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Doporucuju jeste teda procist FAQ - jsou tam supported a unsupported cases.
    FAQ | Hot Reload for Unity
    https://hotreload.net/faq

    Napr. neni podporovany debugging upraveneho kodu (!) a taky pak netere specificke upravy. Muze to byt skvely tool, ale clovek asi musi zjistit, co to jeste umi a co uz ne...

    JAACOB
    JAACOB --- ---
    WILL: hele zrovna dneska jsem to nahodil na jednom vetsim firemnim projektu na test a HOLY SHIT IT WORKS... Nevim jak, ale je to mazec. Proste upravim fajl ve zdrojaku, ulozim, alt-tabnu zpatky do Unity a vali to. Je to uplne mind-boggling. Samozrejme to bude chtit poradne protestovat (dal jsem tomu jen chvilku), ale twe! To je uplnej gamechanger.

    Samozrejme jsem si vedomej toho, ze muzes interne rozmrdat nejake staty a podobne, ale minimalne na reseni urcitych typu problemu je to masakr. Nechapu to. Ty zmeny jsou instantni, i kdyz pri vypnuti / zapnuti projektu proste cekam 10 vterin treba (+proklikat se treba z menu do hry a podobne).

    Testnete to taky, dejte vedet! - SHIGORBIRDMAN!
    WILL
    WILL --- ---
    https://www.reddit.com/r/Unity3D/comments/10v66xi/we_just_released_a_free_tool_which_lets_you_skip/

    Hot Reload for Unity
    https://hotreload.net/

    Zkoušeli jste někdo tohle? Vypadá to jako slušný řešení spousty problémů, který Unity kolem script reloadu má.
    BYDK
    BYDK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: To s tebou souhlasim. Drive jsem byl nadsenec do Unity a ted uz se mi to prestava libit, prave kvuli te neohrabanosti. Jinac jo, to je docela dobrej napad, kdyz teda nepouzivas pokrocilejsi verxi C#. :D K necemu podobnemu jsem take dosel. Rozdelit projekt na vicero mensich dilcich projektu. Herni mechaniku presne udelat separe, at se to dobre testuje. A rozhodne tam nedavat veci, ktera mozna casem pouziji. :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: jo, oproti petkove verzi je to smutne a depresivni. Narazil jsem na netu na chlapa, ktery to resi prototypovanim v petce a az kdyz ma skoro hotovo, tak to zacne prevadet do modernejsi verze, protoze kvuli mobilum musi.
    Sam jsem to zvazoval, ale a) zvykl jsem si prilis na moderni c# a hlavne rider b) pouzivam par pluginu a modernich rozsireni... Stvalo me to natolik, az jsem premyslel, ze teda zkusim prejit na Godot, ale s tim vypnutim domain reloadu se to vratilo do urovne "no da se s tim delat" a tak zatim porad unity...
    Byt aktualni prototyp zatvrzele pisu, byt me to stoji cas navic, aby byl co nejvic na unity nezavisly a dalo se to pripadne casem prehodit jinam...
    BYDK
    BYDK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: I pres to vsechno je to porad nemotorne a nekdy je potreba to stejnak reloadnout. Kdyz chci ustretrit trochu casu kolem kompilace, musim udela assemblies, ale kdyz je udelam, sami o sobe par vterin sezerou. Takze se to vyplati az pozdeji. Uprimne, chybi mi ta sviznost, co byla tenkrat a porad to neni moc dobre. Krom toho, ze to ted zere o dost vic mista na disku. Ale abych zase nebrecel, tak da se s tim zit a preci jen to clovek donuti trochu projekt odlehcit a casteji ho cistit od bordelu a nedulezitych veci.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    WILL: jj, jak pisu, staticy je treba resetovat, udelat statickou funkci a dat k ni dekorator, ale ta trocha prace se rozhodne vyplati
    WILL
    WILL --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Já si teda už úplně nepamatuju detaily, ale když jsem zakázal tyhle reloady, tak jsem pak myslím musel manuálně resetovat statické proměnné singletonů při ukončopvání systémů, nebo něco takového. Jinak mi to občas začalo dělat nějaký bordel.
    Jinak dobrej tip s tím odstraněním visual scripting package, toho se musím zbavit protože to leze do veškerýho intellisense.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    mimochodem, kdo z vas podobne jako ja picoval, ze se unity stava absolutne nepouzitelne kvuli desive dobe rekompilace skriptu...
    reseni je sice typicke "unity of love and hate" - ale se zakazanim domain a scene reload se to zase stalo celkem pouzitelne. porad oproti verzi 5 dost chabe, ale uz zase jakztakz pouzitelne - doba kompilovani je sama o sobe kratka, od chvile, kdy v nektere predchozi verzi (2019?) opravili bug, aby se nekompilovalo vzdycky uplne vsechno, bez ohledu na rozdelovani do dll, ale domain reload, cili reset pametoveho stavu, zabira brutalne hodne.
    Vykopani zbytecnych packages (visual scripting a podobne veci, ktere samy pridavaji nekolik sekund) a zakaz domain a scene reload znamena, ze to aspon u mensich veci zase bezi jakztakz svizne, jen je potreba pamatovat na to, ze vsechny staticy zustavaji, ale nastesti je pridana moznost omarkovat nejake inicializacni metody, aby se to nastavilo rucne (pro veci jako kodem spawnute singletony zijici mimo scenu).
    I tak teda me svrbi prsty, ze bych se pro svoje hratky mel presunout na godot, uz jsem to i zkousel, ale aktualni bety 4ky u me proste z nejakeho duvodu nefunguji (samotny editor crashne na cert vi cem jakmile se pokusim otevrit libovolny novy nebo template projekt) a chvilkove hrani si se stable verzi 3 mi rika, ze se mi ted nechce travit spoustu casu ucenim se...
    WILL
    WILL --- ---
    JAACOB: Já doufám, že s tím UI toolkitem pohnou. Potenciál výbornej, ale zkoušel jsem to týden zprovoznit a extendování jednotlivejch elementů byl obrovskej pain.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam