Nevim jestli jste postrehli dnesni shitstorm. Na foru to vre, v Unity se definitivne posrali, Ricitello to s akcionari tentokrat uz asi vazne chce potopit nadobro...
Unity plan pricing and packaging updates | Unity Bloghttps://blog.unity.com/news/plan-pricing-and-packaging-updateshttps://forum.unity.com/threads/unity-plan-pricing-and-packaging-updates.1482750/TLDR:
- Bude se zavadet
novy pricing model od ledna 2024 - krome subscription fee za verzi Unity (a Plus se teda rusi) se bude od urciteho install countu a revenue platit
za kazdy install- Na prvni pohled to nemusi vypadat tak hrozne pro AAA premium devs, ale pro mobilni a f2p segment, kde se jede na objem a casto je LTV hrace v centech to muze byt naprosto likvidacni (takze se nakonec sami streli do nohy tim, ze to nejvic poskodi jejich primarni dojnou kravu).
- Pujde i o hry retrospektivne (tedy pokud uz od ledna splnujes kriteria, zacnes callovat s kazdym instalem) -> live zmena podminek behem 3 mesicu, minimalne velmi shady legalne, velika ztrata duvery.
- Obecne se ve foru objevuje tuna dotazu a obav ze zpusobu, jakym to chteji trackovat a co s tim udelaji nektere scenare: jednak piratska porce her, dale treba Dema (jestli se pocitaji jako instally hry), dale jeden nakup a instalace na X zarizenich (treba Steam family sharing nebo proste notas + desktop / tablet + mobil) a v dalsi rade napr. i jak se bude resit GamePass nebo Bundle model, kde podobne jako v mobilnim a f2p segmentu taky developer profituje na objemu prodeju a ne na cene za kus.
Doufam, ze jim daji devs takovou bidu, ze tohle rozhodnuti rollbacknou. Nema to ani hlavu ani patu, je to naprosto príserne tlumocene, navic ve chvili kdy treba Unreal jde spis cestou jeste vetsich odpustku a zaslouzej masivni backlash. Ricitella uz meli davno prohodit oknem. Kokoti.
For fun doplnim aktualni Godot trend...