• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    OVERDRIVEOVERDRIVE, nejlepsi pritel sama sebe: „Nech si zdát o spaní“
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    kamarad linuxar me naucil velmi uzitecnou vec:
    je mozne, ze ma nekdo z vas problem s touchpadem na notebooku, ktery, kdyz cloek pise, porad nekam posouva kurzor a focus, protoze je malo zanoreny a zaroven je stejne k nicemu, protoze pouzivate mys...

    tak takhle nejak

    spider@eeel:~$ xinput list
    spider@eeel:~$ xinput list-props [cislo device ze zavorky v listu]
    spider@eeel:~$ xinput disable ]'SynPS/2 Synaptics TouchPad'] - nazev device, off
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---



    rozchod je osud nas, shledani nase nadeje

    porad se bojim, ze ta Jedina umre... tohle je... ten pocit


    ten druhej napis neasi, myslite, ze jo? asi jo, zabiju Izraelce a znova udelam chybu... ke ktery se modlim k Luciferovi, aby vysla
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    John Perry Barlow ‏ @JPBarlow

    I co-founded EFF, wrote songs for the Dead, ranched in Wyoming for 17 years. A weird father, a good friend, and an excellent ex.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    vitexuv twitter bootstrap, chci prozkoumat: http://v.s.cz/tbpackage.php
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    INK_FLO: mazikeen, ano

    zajimavy gecko browser, mozna by stalo za odzkouseni, ale nejsem na woknech : http://kmeleon.sourceforge.net/
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    OVERDRIVE: hlavní pomocnice antikrista z comicsu "lucifer"
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Dobové změny

    ROBOCOP - Official Trailer (2014) [HQ]
    http://www.youtube.com/watch?v=INmtQXUXez8


    Těžko pak skrývat překvapení, nový RoboCop dopadl velmi dobře. Nelze sice předpokládat, že se stane popkulturním fenoménem, o němž si bude mladá generace vyprávět; není to ani nejskvělejší akční řežba pod sluncem. Ale snad žádný jiný remake osmdesátkového hitu nedokázal podchytit ony zmiňované dobové změny a nestát se ani vlastní záměrnou parodií.
    Robocop

    Něco ostatně mohlo napovědět už jméno brazilského režiséra Josého Padilhy, který se proslavil dvoudílným snímkem Tropa de Elite (Elitní jednotka), drsným portrétem každodenní práce policistů v Riu de Janeiru, a také jména dvou scenáristů – Nicka Schenka (Gran Torino) a Jamese Vanderbilta (Zelené peklo, Zodiac, nový Total Recall). Padilha byl za Elitní jednotku často obviňován z glorifikace policejního násilí, mnohem spíše jde ale o film, který nás konfrontuje s naprosto nemocným a zkorumpovaným systémem, v němž pro hrdiny téměř není jiné cesty. Elitní jednotka je jistě film vyzývající k polemice – každopádně Padilha má výjimečný cit pro dané téma.

    Nový RoboCop proto není zaměřený úzce na pouliční kriminalitu v Detroitu, ale je rozhleděný za hranice Ameriky. V kostce: zbrojařská společnost OmniCorp (nomen omen pro všemocnou korporaci) vyrábí bojové roboty (v současnosti hojně diskutované drony), kteří mají udržovat klid a mír v arabských státech. Zároveň by ale chtěl expandovat i na domácí trh výrobou policejního robota, který nahradí obyčejné strážce pořádku. S mnohem lepší muškou, bez brzdících emocí a s nahranou databází všech zločinců a zločinů i online propojením s všudypřítomnými městskými kamerami by byl mnohem efektivnější než celé týmy lidských, ach příliš lidských vyšetřovatelů a pochůzkářů.

    Jak ale správně vznese námitku mluvčí korporace Pat Novak, Amerika je robofobická. Změnit veřejné mínění se dá snad jedině tehdy, pokud se do stroje umístí člověk, nejlépe asi zraněný policejní veterán. Nejvhodnějším kandidátem se stane Alex Murphy, jenž byl téměř smrtelně zraněn při úkladném atentátu.

    Nový RoboCop pak především mnohem víc zdůrazňuje Murphyho přeměnu. Ukáže nám plný rozsah jeho zranění, kdy si uvědomíme, jak málo dělá člověka člověkem, a dále řeší poměrně náročnou filosofickou či kognitivně-psychologickou otázku, která část Murphyho/RoboCopa je ta řídící a co je vlastně svobodná vůle. Veřejnost musí být přesvědčena, že uvnitř stroje sídlí člověk mající cit. Fakticky je to ale spíš tak, že jde o stroj, který věří, že je Alex Murphy a má svobodnou vůli se rozhodovat.

    Naivní čtení

    Snímek postupně líčí toto upravování „kognitivního schématu“ tím, jak Murphymu postupně odebírá lidské vlastnosti a vládu nad sebou samým. Snad žádný jiný film poslední doby nenaznačuje s tak brutální upřímností, jaké to je být ovladatelnou součástkou systému; jak se zdánlivě svobodný člověk stává hračkou a produktem určitého vojensko-průmyslového komplexu. Stádium odlidštění a odcizení sobě samému se posiluje i tím, že Murphyho přeměna probíhá v jakési továrně kdesi daleko v Číně, kde tisíce vědců a dělníků uvnitř i vně továrny pracují jako anonymní bezejmenné stroje, kteří nenesou přímou odpovědnost za výsledek procesu.
    Robocop

    Do toho film ještě tematizuje manipulaci s názory veřejnosti a předvádí, jak neskutečně efektivní by mohla být práce robotizovaných policistů. Na rozdíl od původního snímku to však nepůsobí příliš legračně. Ke změně úhlu pohledu se hodí dodat, že režisér prvního RoboCopa, Holanďan Paul Verhoeven, točil své americké filmy (Total Recall, Základní instinkt, Hvězdná pěchota či Showgirls) jako téměř neznatelné satiry. Americká kultura mu připadala stupidní a v zásadě si z ní dělal legrací tím, že přeháněl její vlastní znaky.

    Pro davy teenagerů, kteří mu baštili jeho akční kousky, a davy dospělejších, kteří hltali jeho erotické kousky, šlo z větší části jistě o „naivní čtení“ - tedy doslovné chápání daných děl, která si užívali v prvoplánové rovině. Součástí Verhoevenova přístupu ale byl i výsměch ukazovaným hodnotám, snaha poukázat na jejich umělost a nesmyslnost. Verhoevenův styl měl v sobě vždy něco záměrně toporného a umělohmotného, i násilí schválně přeháněl do absurdnosti, aby bylo na hranici směšnosti.

    Nový RoboCop má mnohem jasněji zacílenou společenskou kritiku – mnohem více svádí „boj o duši“ hrdiny, o nějž se pere pragmatický šéf OmniCorpu (Michael Keaton) s pochybovačným doktorem, jenž má v sobě zbytky humanismu (Gary Oldman) a vedoucí výcviku dronů, která vidí v lidském elementu krok zpět (Jackie Earle Haley). Zároveň ale stylově není přestřelený či vyšinutý, vhledem a atmosférou se nevymyká z mainstreamu.
    Robocop

    Verhoeven svým způsobem bořil tabu, aby ukázal na pokrytectví akčních filmů – násilí má být atraktivní, ale nemá už být příliš brutální. On coby „cizinec neznalý pravidel“ si dovolil být chvílemi až morbidní - a třeba vraždu Murphyho pojmout jako blasfemický výjev a la ukřižování Krista.

    Padilha v tomto podlehl požadavkům studia, aby měl snímek poměrně širokou přístupnost – takže v něm neuvidíme skoro žádnou krev a už vůbec ne groteskní situace jako u Verhoevena, kde ve velkém záběru rozmašíruje auto na kaši padoucha, jenž se rozpouští po zásahu kyselinou.

    Z dosavadních ohlasů vyplývá, že nový RoboCop se výrazně méně se líbí Američanům než divákům v jiných částech světa a jinak mnohem více mladších ročníkům než pamětníkům, kteří zažili premiéru originálního filmu. Vyvodit si z toho můžeme ledacos – sám film RoboCop je v jistém ohledu dokonalým produktem pro svou cílovou skupinu mladých diváků, zároveň dává dějově mnohem citelněji najevo, v čem byla podvratná síla originálu.

    Dnešní třicátníci a čtyřicátníci tak mohou zažívat dva stavy – jednak zjišťovat, že se jim dřív naivně líbilo něco, co je ve skutečnosti kritické („stát se robotickým policistou není vůbec cool, a to pro nikoho“) - anebo se jim může také nelíbit, že jim toto sdělení nový film říká příliš doslovně, zatímco dříve byli pyšní na to, že onen humor a kritiku vyčetli mezi řádky.


    Stroj, který věří, že je Alex Murphy | Dělníci kultury - Respekt.iHNed.cz
    http://respekt.ihned.cz/...=buffer7a0c5&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---


    zas jednou
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    SORBAK
    SORBAK --- ---
    OVERDRIVE: Ale ne, mam to uloziste pripojeny rovnou k maline. Pro muziku a filmy primo na nem pouzivam OMX player. A kdyz chci neco poslouchat v kuchyni, pouziju flesku, kterou strcim primo do veze.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    chci novy notebook,jestli je tam vazne 599gb ssd,tak jasna volba (linux se startuje 10s,wokna dyl,pac ta animace okna s hakenkreuzem musi dojet ;)... m.alza.cz/lenovo-ideapad-g500-dark-metal-d481125.htm

    mmchodem,kdo jeste pouziva rar,doporucuju znova kvalitnejsi a open source 7z

    jo Sorbe::popis mo workflow s rapsberry playerem... vsim jsem si,ze tam muziku tahas na flesce? vis,ze gnome/kde umoznuji sshckem kopirovat nativne,jako by to hyl lokalni fs?proste napises v nautilu/dolphinu ip a ono se to otevre jako adresar? po woknama kouzelne scp... bozi pak takhle cumet na videa a fotky na serveru v usa ;) jinak doporucuju mnohem vykonejsi Beagle Bone Board,... nyx s tim dela ted kouzla... vic dam,az nebudu na mobilu... dej vedet,,pokud vys potreboval help s ssh pripojenim (s klicem samo) na malinu
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    New Current 93 album featuring Antony, Ossian Brown & Nick Cave. Listen online for free. http://t.co/sbEuj2bpg3
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Russell Brand: my life without drugs | Culture | The Guardian
    http://www.theguardian.com/culture/2013/mar/09/russell-brand-life-without-drugs
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam