• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    OVERDRIVEOVERDRIVE, nejlepsi pritel sama sebe: „Nech si zdát o spaní“
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Akce MOAB, takze to “vyhlazene mesto” opravdu existuje, jen to bylo trosku jinak, ne moc:


    „Reportér New York Times Adrien Chen, který o trolí farmě na Savuškině rovněž psal, zjistil, že obdobné trolí farmy fungují i pro území Spojených států, a přinesl report o „hacku Louisiana“. Přišel přesně rok po „vítězných“ prezidentských volbách v roce 2013 v České republice a tentokrát se testovalo v USA. Šlo o fingovanou zprávu“

    „o výbuchu chemické továrny v Louisianském městě Centreville. Den 11. září (2014). Ono osudné datum jedenáctého napomohlo lehkému startu fámy o úniku jedovatého mraku nad Louisianou. Kampaň sdílely tisícovky trolích účtů na Twitteru, měly k dispozici falšovaná videa a fotky, falšované svědecké zprávy, detailní popis reálné situace. V první fázi šíření hoaxu dostalo mnoho lidí v okolí továrny SMS zprávu o výbuchu. Na Twitteru se“

    „mezitím objevily spekulace, že se k útoku na továrnu přihlásil Islámský stát. Na Wikipedii byla během dne založena celá stránka plná falešné dokumentace o výbuchu. Zprávu nakonec začala šířit i některá média, než se na sklonku dne prosadilo oficiál­ní sdělení dotčené chemičky, že se opravdu nic nestalo a lze to snadno ověřit.“

    Citace z knihy
    Průmysl lži
    Alvarová, Alexandra
    Je možné, že tento materiál je chráněn autorským zákonem.


    (Dneska knizku uploadnu, po neoficialnim povoleni vice zucastnenych... dam link. Ale kdyztak si ji kupte na kosmasu STOJI za 159,-)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    OVERDRIVE: Taky mam rad prak, dokonce jeden nosim nakresleny na bunde na zadech a posledni jsme sestrojili asi tak pred 10 lety s Prawitzem, ac to pravda nebylotak dokonale zarizenicko, jako tadi od Kolymy, a my pak nepresli k pistolim... ne uplne, nastesti ;)

    To je tyvole Bylo Nas Pet, akorat tady opravdu obcas (a docela casto) nekdo nekomu podrizne podkolenni slachy, nebo misto hry na medveda polarniho se zapalujou policejni auta.

    Kamarad si vzdycky na prochazce po urbexu zpiva: zabij, zabij, zabij policejniho kone, ale ja to nemam rad, pac mam rad kone.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    „Tak například vždycky když to šlo, kostru praku jsem před střelbou namočil, čímž změkla a já měl jistotu, že budu moct prak natáhnout, co to půjde, a nezlomí se. Pak jsem začal všechny spoje praku promazávat, zajišťovalo mu to větší přesnost, protože to eliminovalo tření suchých materiálů, které by mohlo narušit dráhu letu.
    To já jsem vynalezl způsob, jak pomocí praku zapálit policejní auto stojící na dvoře okrsku.“
    ...

    „Láhve s molotovem byly na házení moc těžké, a pokaždé když jsme to s nimi zkusili, rozprskly se o zeď, nedosáhly ani do poloviny. Nakonec jsme se na sebe vždycky podívali s výrazem zpráskaných psů a říkali si, že všechna námaha, kterou jsme vynaložili na přípravu láhví, na té šedivé zdi vmžiku přišla vniveč.“

    „až jsem jednoho dne vlezl do strýčkovy skříňky s alkoholem. Našel jsem tam spoustu lahviček s všelijakými likéry, zkrátka takové ty flaštičky pro trpasličí notoriky. Trochu jsem mu je vyprázdnil, strýček byl stejně v base a v žádném případě by mi nevyhuboval, jelikož jsem je potřeboval na dobré účely. Vyrobil jsem miniaturní molotov, pak jsem pro něj sestrojil prak, trochu bytelnější než normálně,“

    „nachystal bednu plnou minimolotovů (kterým jsme začali říkat „miňon“) a asi deset praků na střílení.
    Šli jsme do staré opuštěné tiskárny nedaleko policejního okrsku: odtamtud jsme viděli svůj cíl jako na dlani. Pořádně jsme se rozmístili a jako jednotka válečných dělostřelců jsme vypálili první ránu. Střílelo nás deset, jeden napínal prak s lahvičkou a druhý lahvičku zezadu zapálil jemu i sousedovi současně pomocí“

    „dvou připravených zapalovačů. Naše lahvičky létaly úžasně, zdálo se mi, že je slyším hvízdat jako kulky. Když jsem je viděl letět za zeď okrsku a slyšel jsem malé výbuchy následované křikem policajtů a prvními oblaky černého kouře, které stoupaly k obloze jako bájní draci, bylo mi samým štěstím a spokojeností až do breku.“

    Citace z knihy
    Sibiřská výchova
    Nicolai Lilin
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    „Církev a náboženství ale nikdy nesměly být považovány za strukturu. Můj dědeček říkal, že Bůh nestvořil kněze, jenom svobodné lidi, nicméně že se najdou i dobří kněží, a v takovém případě není hřích chodit na místa, kde působí, zato je rozhodně hřích si myslet, že kněží mají před Bohem větší moc než ostatní lidé.
    A nakonec jsme neměli dělat druhým to, co jsme sami nechtěli, aby oni dělali nám“

    Citace z knihy
    Sibiřská výchova
    Nicolai Lilin
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    „V praxi to vypadalo tak, že jakémukoli poslovi, třeba i nezletilému, byl dán předmět, který měl ve zločinecké komunitě zvláštní význam. Poslovým úkolem bylo zanést ho adresátovi a říct mu, kdo ho posílá, nebylo potřeba čekat na odpověď.
    Zlomený nůž znamenal smrt někoho z bandy, někoho blízkého, a bylo to pěkně zlé zna

    „znamení. Jablko rozříznuté na polovinu bylo pozvání k rozdělení kořisti. Kus suché skývy zabalený v šátku znamenal přesné varování: „Pozor, pořádkové síly jsou blízko, v případě, který se tě týká, došlo k důležitému obratu.“ Nůž zabalený do šátku byla pracovní nabídka pro nájemného vraha. Kus špagátu s uzlem uprostřed znamenal: „Nezodpovídám za to, co víš.“ Trochou hlíny v šátku se chtělo říct: „Slibuju ti, že zachovám tajemství.“

    „Existovaly významy jednodušší i složitější, „dobré“ – například za účelem ochrany – a „zlé“ – urážky nebo hrozby smrti.
    Pokud měl někdo podezření, že nějaká osoba udržuje kontakty, které kompromitují její zločineckou čest, například s policií nebo s jinými zločineckými komunitami (v tomhle případě bez svolení vlastní komunity), byl dotyčné osobě doručen křížek a hřebík nebo v krajních případech mrtvá krysa, která někdy měla“

    „v tlamě minci nebo bankovku, což bylo neklamné znamení odsouzení k nejvyššímu trestu. Byl to takzvaný „zlý vrh“, ten nejhorší čili jistá smrt.
    Když jste naopak chtěli pozvat kamaráda na oslavu, aby se pobavil, něco popil a strávil čas ve veselé společnosti, poslali jste mu prázdnou sklenici. To byl „dobrý vrh“.
    Vzkazy tohohle druhu jsem nosil často, zlého nikdy nic. Ponejvíc to byly organizační sdělení, pozvánky, sliby.“

    Citace z knihy
    Sibiřská výchova
    Nicolai Lilin
    ——-

    Skoda, ze kapitola “vzkazy na kuzi” neni obdobne konkretni. Ono to teda ani nejde, treba vsechny veci, co mam vytetovane ja, tak taky vypraveji o me osobe a je to unikatni pribeh, ale precejen ta tradicni tedtovani jsou obcas vic formalni. Hrozne by me treba zajimalo, jak se resi ty vzajemne odkazy, kdy jedno tetovani bez druheho nema smysl. Predstavit si to umim, ale stejne bych si to rad precet.
    Kazdopadne pokud jeste nekdy najdu nekoho, kdo je schopnej alespon 2x dojit na nejake hrani RPG, tak ruzne varianty zlocineckeho pozadi budou mit dost presnejsi kontury.

    Zvlastni je, ze nektery veci mam stejne, aniz by mi to nekdo musel rikat.
    Treba u tetovani se nikdy nemluvi o cene, kdo rika kolik ho to stalo, nebo se pta na cenu pred zacatkem operace je hlupak a hlupak nosi smulu. Stejne jako pitomci, co resi, ze nejaka modifikace musela bolet. Taky jsem vzdycky povazoval za idioty lidi, kteri si nechavaji pokerovat velke a dulezite casti tela najednou, zvlast, kdyz jsou mladi. Kerku si clovek musi zaslouzit, musis si odzit neco, co te opravnuje k tomu, myslet si, ze mas svou kuzi co rict, a neni to jen o tom, ze je to hezky (dokonce u me je to spis opacne). V knizkach, pokud nejsou pro nectenare, je taky ilustrace doplnek k textu, k pribehu ci basni.

    Dost se shoduju s celym principem kriminalniho podveti ze Sibire,

    Nemam kriminalitu rad, ale nikdy jsem nepochyboval, ze je soucasti zdrave spolecnosti (moc nebo malo je znakem patologie spolecnosti, imho).

    Vlastne cely zivot s nejakou formou kriminality vchazim do styku, uz jen to, ze vsichni mame prezdivky, tedy ta stara banda. Z pocatku jsme ani vzajemne neznali sva jmena. Jsou lide, ktere znam uz roky a stale nemam potrebu jmeno vyzvidat, a vim proc. I kdyz ja si za svojim jmenem a prezdivkami stojim (a budu muset asi trochu slevit, v ramci projektu MOAB muze pekne prituhnout...).
    Kazdopadne hackerska scena, manicky, drogovej untergrund,... vsechno to ke me nejak patri a prislo a v konecnem dusledku nejsou Sibirani nijak vzdaleni tomu, co citim.
    Nastesti ziju ve spokojenejsi dobe i spolecnosti, kdy nepotrebuju moc mrtvych krys (ac taky zname sve praskace, ne ze ne. A i oni zaplati, a to draho. Ale neni to na kudlu v satku.)
    Kdo vi, mozna nastane doba, kdy budu muset vyndat svuj bagl posledni zachrany, aktivovat zbrojni systemy a boxer v kapse nebude jen backup plan, ale norma. Dej Buh at ne. A taky dej Buh, at si do te doby stihnu vykerovat konika na nohu, a stihnu si odzit jeste par dalsich symbolu na kuzi...

    Uvidime.

    Kazdopadne Lilinova kniha je krajne zajimava.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    „Kdo toho chce získat moc, je blázen, protože člověk nemůže vlastnit víc, než jeho srdce dokáže milovat.“

    „Jen se podívej, jak to s námi vypadá, synku… Lidi se rodí šťastní, jenže pak dojdou k přesvědčení, že štěstí je něco, co je potřeba v životě teprve najít… A co jsme? Smečka zvěře bez instinktů, která se honí za špatnými myšlenkami a hledá to, co už má…“

    Citace z knihy
    Sibiřská výchova
    Nicolai Lilin
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Takhle se ted citim, vyfoceno kousek od Holomoca



    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Nic slozityho, jak rikam. Jenze ona je to autobiografie...


    „Dědeček Kuzja mě učil dávným pravidlům zločineckého chování, která se mu v moderní době měnila doslova před očima. Měl z toho obavy, protože říkal, že všechno vždycky začíná od maličkostí, jež se zdají nedůležité, a končí naprostou ztrátou vlastní identity.
    Aby mi to vtloukl do palice, často mi vyprávěl jednu sibiřskou bajku, jakousi metaforu o ztrátě důstojnosti lidí, kteří

    „sejdou na špatnou cestu, neboť se nechají zlákat falešnými prebendami.
    V té bajce se vyprávělo o smečce vlků, kteří na tom nebyli zrovna nejlépe, jelikož už strašně dlouho nežrali, no zkrátka procházeli špatným obdobím. Starý vlk, vůdce smečky, ale všechny uklidňoval a žádal své druhy, aby byli trpěliví a čekali, dříve či později kolem projdou stáda divočáků nebo jelenů a oni budou mít bohatý lov a konečně si nacpou břicha. Jeden mladý“

    „vlk ale neměl vůbec chuť čekat a začal hledat rychlé řešení problému. Rozhodl se, že opustí les a vydá se požádat o potravu lidi. Starý vlk se ho pokoušel zastavit, řekl, že jestli půjde žebrat o potravu k lidem, změní se a přestane být vlkem. Mladý vlk ho nebral vážně, zlomyslně mu odpověděl, že když si chce nacpat břicho, dodržování daných pravidel je k ničemu, hlavní je se nažrat. Po těch slovech odešel k vesnici.“


    „Lidé ho krmili odpadky a mladý vlk si pokaždé, když se nažral, pomyslel, že se vrátí do lesa mezi svoje druhy, jenže pak ho přemohla dřímota a vlk návrat vždycky odložil, až na život ve smečce, na radost z lovu, na vzrušení, když se dělí o potravu se svými druhy, docela zapomněl.
    Začal s lidmi chodit na lov a pomáhal jim, a ne vlkům, mezi kterými se narodil a vyrostl. Jednoho dne jeden z lovců vystřelil na nějakého starého vlka a ten padl zraněn“

    „k zemi. Mladý vlk k němu běžel, aby ho přinesl svému pánovi, a jak se ho snažil uchopit do zubů, všiml si, že je to starý vůdce smečky. Zastyděl se a nevěděl, co mu říct. A starý vlk vyplnil ticho svými posledními slovy:
    „Prožil jsem život jako čestný vlk, dost jsem se nalovil a rozdělil se s bratry o mnoho kořisti, takže teď umírám šťastný. Zato ty prožiješ svůj život v hanbě, v osamění, ve světě, kam nepatříš, neboť ses pro plný žaludek zřekl cti svobod“

    „svobodného vlka. Přišel jsi o čest. Kamkoli půjdeš, všichni se k tobě budou chovat s pohrdáním, nepatříš ani do světa vlků, ani do světa lidí… To tě naučí, abys pochopil, že hlad přichází a vždycky zase přejde, ale jakmile jednou ztratíš čest, nikdy už se nevrátí.“
    Tuhle závěrečnou pasáž jsem měl nejradši, protože slova toho starého vlka byla nefalšovaným destilátem zločinecké filozofie, a když je dědeček Kuzja pronášel, odrážel se v nich celý jeho život, to, jak“

    „pohlížel na svět a jak ho chápal.
    Ta slova mi vytanula na mysli o pár let později, když mě odváželi vlakem do vězení pro mladistvé. Jeden strážný se o své vůli rozhodl podělit nás kusy salámu. Měli jsme hlad a mnozí se na salám lačně vrhli, aby ho zhltli. Já jsem si nevzal, jeden kluk se mě zeptal proč, a tak jsem mu vyprávěl historku o vlkovi, co ztratil čest. Nepochopil mě, ale když jsme dojeli do cíle, strážný, který rozdával salám,“

    „na hlavním nádvoří přede všemi prohlásil, že než nám ten salám dal, strčil ho do záchodu.
    Z toho důvodu byl každý, kdo ho snědl, „nakažený“, a tudíž klesl do té nejnižší kasty zločinecké komunity a všichni jím automaticky opovrhovali, ještě než vstoupil za bránu věznice. Takovéhle žertíky dělali policajti často, aby využili kriminální pravidla jako zbraň proti zločincům samotným; nejlépe jim to vycházelo s nezletilými, kteří“

    „často nevěděli, že z fízlových rukou si poctivý zločinec nesmí nic vzít. Jak říkal můj nebožtík strýček:
    „Zločinec, co má čest v těle, přijme od fízlů leda rány, a i ty jim vrátí, když přijde vhodná chvíle.“

    Citace z knihy
    Sibiřská výchova
    Nicolai Lilin
    Je možné, že tento materiál je chráněn autorským zákonem.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    OVERDRIVE: Mmchodem o tomhle autoru vim od jednoho Rusofila, manicky, ktery prekladal divne Rusaky v dobe samizdatove a dokonce za to sedel (asi nejen za to, obcas je fakt divnej, takovej ten typ chlapka, co si k nemu po par panacich nedovolis bejt votocenej zady a divne ti kouka na starou, ale to vsechno ne dost, abys zas nechtel nejaky ty panaky zaplatit, jen abys slysel veci, kteri rika. Uz jenom proto, ze vetsinou sedi sam v koute a cte nejaky divny Rusaky. Mislim, ze bude vcelku hajzl, ale ma me docela rad a nekdy kupuje panaky on me. Jo a je mu asi 70 a vypada, ze celej zivot hazel v kotelne uhli a nikdy si neumyl vousy a vlasy. Fakt divnej pavouk. Ale vkus na knizky ma. Od westernu po zaspisky z gulagu.)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Kniha je autobiografickým románem o dospívání autora v Podněstří. Můžete příběh trochu přiblížit?

    Ve 30. letech stěhoval Stalin do Podněstří různé živly ze Sibiře, zatímco jiné národy zase přesouval tam. Jde o oblast kolem levého břehu řeky Dněstr, která se snažila od Moldavska odtrhnout, ale nebyla mezinárodně uznána jako stát. Je tedy stále součástí Moldavska, ovšem de facto má vlastní samosprávu. Je to prostor plný násilí, organizovaného zločinu, obchodu se zbraněmi a pašování alkoholu a tabáku. Lilin v tomto prostoru vyrůstal a kniha je vlastně jakýmsi záznamem místního typického dětství a dospívání plného bitek, ale i zákonů zločinecké komunity, která má své vlastní hodnoty - státní policii musíte kdykoliv a jakkoliv ohrožovat, ovšem třeba postižení spoluobčané jsou ctěni, stejně jako slabí a staří. Vše je v této komunitě otázkou cti, trochu to připomíná nepsaná pravidla italské mafie, ale jaksi východně. Celé je to mix pravoslavného náboženství a pohanského sibiřského šamanismu. Lilinův příběh je ve zkratce o tom, že se komunita v jednu chvíli začala rozpadat a on je jedním z posledních, kdo ještě vyrůstal podle rad stařešinů a starých urckých zákonů bratrské cti.


    ROZHOVOR: Sibiřská výchova v X10 aneb Když to nevyřeší násilí a nože... je třeba přejít na pistole
    https://www.informuji.cz/...-aneb-kdyz-to-nevyresi-nasili-a-noze-je-treba-prejit-na-pistole/amphtml/
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    „Zločinec, co má čest v těle, přijme od fízlů leda rány, a i ty jim vrátí, když přijde vhodná chvíle.“

    Citace z knihy
    Sibiřská výchova
    Nicolai Lilin



    (Mocna, zvlastne rozvlacna a bajkami a rytualy propletena na1/2 autobiografie vora v zakone. Treba ta cast, kdy mluvi o zbranich a jejich posvatnosti, nebo o prvnim nozi, zni jako motlitby, jako pravda stara aprosta, jako ze dnu nasich babicek.
    Z te knihy se spatne cituje, protoze zadna veta neni dulezitejsi mez ostatni.
    Od stejneho autorak pak by mely byt castecne autobiograficke knihy z valky v Cecne, coz nevim jestli vite, ale byla takova trosku Ruska genocida jednoho naroda. Lilin stal na strane Rusu. Dnes zije tusim v Italii, a pusobi jako nejaky pokerovany hippster,... aspon neco jsem o nem nasel v Srbstine, tak si muzete vyzkouset, jak se v tom jazyce cte (snadno)... Petr Pavel kdysi rek, ze v Balkanskych valkach vlastne nechtene nejvic stranil Srbum, ne politicky, ale proto, ze i uplne pitomy Cech mluvi jejich reci nejpozdej za mesic... no posudte:



    Nikolai Lilin

    Nikolaj Lilin se je rodil mestu Bender v nekdanji Sovjetski zvezi. Mesto danes leži v Moldaviji, in sicer v mednarodno nepriznani Pridnjestrski moldavski republiki.[1] Ko je dosegel polnoletnost, so ga poslali na čečensko bojišče, kjer se je boril na ruski strani. Nekaj časa je živel na Irskem, leta 2004 pa se je preselil v Italijo, kjer se je v Torinu preživljal s pisanjem in izdelovanjem tetovaž.[2] Z ženo in dvema hčerkama živi in dela v Milanu. Vseh pet romanov je napisal v italijanščini in ne v svoji materinščini.[1]

    Njegov prvenec, roman Sibirska vzgoja, je v Italiji takoj po izidu pritegnil veliko pozornost[3] in tudi na Slovenskem je postal knjižna uspešnica.[4] Gre za avtobiografski, na resničnih dogodkih temelječi roman o odraščanju po ruskih zaporih in pomenu tetovaž.[5] Leta 2013 so v Italiji po knjižni predlogi posneli istoimenski film.[6][7] Leta 2010 je izdal roman Prosti pad (Caduta libera), kjer popisuje svoje vojaške izkušnje v Čečeniji. Sledili so romani Il respiro del buio (Dih teme, 2011) o težavah vojaka, ki se po treh letih čečenske vojne vrača v civilno družbo, Storie sulla pelle (Zgodbe na koži, 2012) o praksi tetoviranja in etiki »poštenih hudodelcev«[7] ter Il serpente di Dio (2014).[2]




    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Pokud jo, prosim o re-paste! Lidi mi tady rikaj “furt lepsi na vesnici, nez ve meste”, hrozim se toho, jaky je to ve meste. A tady je to porad “dobry”.... ne vazne!

    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Je tu jeste nekdo z Holomoca?
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    ‪Hele, za me: spatny hospodar ma hospodu. To jo. Ale porad je dobry nezapominat, ze #hana byvala #kraj a #hobitin, kde i spatny hospodar, mel dobrou hospodu. Tohle je dobra hospoda dnes. Zkuste studovat vlastni Kraj? Oi?!‬


    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Meantime in America

    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Taky mam jednu hustsi, bohuzel vlastni.
    Deda byl KOMOUS s velkejma vsema pismenama. Zakladal stranu v Olomouci, byl milicionar a dokonce soudce z lidu.
    Majitel hospody, kam dnes chodim n Olomouci na obedy, tak jej uplne nenavidel a asi nebyl sam.
    Ve vzpominkach mam misto, kde rodice meli jit k volbam, otec, ze nejde, mati se s dedou dohadala, ale ona se hadala furt.
    Deda se vyoblikal, jak do kostela.
    Ja si hral na dvorku s kladivem a hrebiky a souseduv kluk mel nejake zle (a asi opravnene) poznamky na meho dedu.
    Prastil jsem jej do kebule kladivem, a byl z toho pruser.
    Je jasny, ze komunisti skodi zdravi.


    Mmchodem tu Ceskou vlajku na hadrach a vyvesenou v okne, tak tu nemam proto, ze jsem vlastenec, ba ne.
    To je totiz vzpominka na trauma 17.listopadu, kdy jsem jako 7 letynkloucek prosil demonstrujici, ze chci taky tu desne hezkou trikolorku na spendliku, a nikdo mi ji nechtel dat, ze prej z toho nemam rozum.
    A ja si stejne myslim, ze to bylo spis proto, ze v cele CssR nebylo dost pasky v podobe trikolory, pac nikdo neplanoval planovanou petiletku tak, aby byla naplanovana potreba neplanovaneho mnozstvi modra-bila-cervena (vsichni vime co to znamena! Akfa fresh, je presne co chces, jedinecnou peci dostanes!)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Dalsi predrevolucni/revolucni storka:
    Rikam adele, ze dnes je vyroci padu berlinske zdi (na FB jsem napsal, ze si maji lidi nahlas pustit Pink Floyd, ze jsou to mistri krasnych melodii, kteri zcela jiste uklidni rozjitrene nervy lidi, kteri se jeste dnes boji cunkani klicu)... no a Adela dava k dobremu hystorku, jak babicka koukala na televizi a radovala se, pac tam nekdo mluvil o zdi (a mozna jeste o Dubcekovi), pak bylo vysilani preruseno a nejaka pani hlasila, ze vysilani museli prerusit, kvuli sporu na pracovisti.
    Babicka pry kricela: “To byl nejakej komous!”
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    A vubec, kdyz nemuzu spat a je mi smutno, pustim si pisnicku... nekde jsem ted cetl, ze vztah je neco, co muze cloveku trpicim depresi prinest stesti, ktere normalne neni schopen citit. Za me: funguje to.
    Stesti se povaluje kousek odeme v pelechu a smeje se ze spani... tak dik.

    ...

    I was burned out from exhaustion, buried in the hail
    Poisoned in the bushes an' blown out on the trail
    Hunted like a crocodile, ravaged in the corn
    Come in, she said
    I'll give ya shelter from the storm
    ...


    Bob Dylan - Shelter from the Storm (Audio)
    http://www.youtube.com/watch?v=-gsDBuHwqbM



    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    OVERDRIVE: Kdyz uz se chlubim, tak to jsou ony (mam z nich radost, jen at vydrzi a moc neklouzou, prosim prosim ;)



    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Apropos, unboxink jezdeckejch bot. Ceska provenience. Kuze a vevnitr je opravdovej beranek. Doufam, ze mi vydrzi par let, a doufam, ze v zime nebudou mega klouzat (jezdecky boty jsou hrozne uzky, moje martensky proti nim jsou jak lod, takze na velkyho chlapa nic moc, ale na Kostrouna dobry. Blba pro civil je hladka podrazka, ta je kvuli ochrane zdravi, aby jezdec moh vyletet ze trmenu (a pak mu neprustrelna vesta : nechrani proti torzi patere) pomahej)


    Perka Cassini Sangria ZIMNI | Jezdecké potřeby - Equiservis
    https://www.equiservis.cz/perka-cassini-sangria-zimni-23312cz929/



    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam