• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUN_VU_KUNGSvatostánek Opičího krále - tvorba nejrůznějšího druhu - SUN VU KUNG at work

    Tvorba ID SUN VU KUNG. Digitální práce, kresby, malby, plastika...

    KNIHY (přehled nejdůležitějších knih z mé knihovny, kdyby někoho zajímaly jakékoliv informace ke konkrétní knize, stačí napsat)
    www.jdolezalek.com - portfolio
    rozbalit záhlaví
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    PARAMITE: Mě se to nelíbí vůbec.
    PARAMITE
    PARAMITE --- ---
    SUN_VU_KUNG: Ale na to, ze je to splacany, je to pekny :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Smáznuto... fajn, aspoň něco na DA funguje.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    R0C3S3K: krade lidem věci a i oficiální materiály ke hrám a filmům, různě to přebarví, nebo takhle splácá dohromady a šup s tím do galerie jako vlastní výtvor. Sice uvedl zdroje, ale pozapomněl se zeptat na souhlas... a tohle jsem pod CC nedával.
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SUN_VU_KUNG: dalsi overpainter?
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Fuck... asi to nepůjde linknout... report odeslán, tak mu to snad smažou.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    MOUSEK: jo, to jsou bannery, které jsem musel udělat, protože vydavatelství epocha se zase vycajchovalo se svou profesionalitou a nebylo schopné zajistit bannery pro bezplatnou (!!!) reklamu... Profesionalita je v ČR sprosté slovo napříč všemi odvětvími.
    MOUSEK
    MOUSEK --- ---
    niečo z popoularity hunterovej ... :)

    http://img402.imageshack.us/img402/467/krvv.jpg
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    How about Sculptris?
    Puvodne hobby projekt jednoho typka udelat si zbrush/mudbox po svem a jednoduseji.
    Pixologic :: Sculptris
    http://www.pixologic.com/sculptris/
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    SUN_VU_KUNG: teda píšu jak prase, ale to je tou zimou, ty svině z teplárny se rozhodly, že nás nechají umrznout a vypli topení a teplou vodu, tak vytáčím grafickou kartu naplno, aby pěkně topila :D
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    PLUMM: Jasně, toho ucha jsem si všimnul, že jsi ho tam zkoušel, jen jsem nevěděl důvod, proč nakonec nebylo :) Tyhle prvky (třeba kvůli tomu odstátí od lebky) je dobré (tedy v případě zbrushe) na to nahodit a pak je vymaskovat a oddělit jako subtool - v podstatě něco jako u PS hodit do nové vrstvy. Pořád to vypadá, jako by to byl jeden celek, ale ucho je zvlášť. No a pak si vypnout hlavu a nechat si jen ucho a okolo něj pak můžeš kroužit a doladit ho i s míst, kam by se kvůli hlavě nedalo dostat. Když pak budeš modifikovat nějak hlavu, pořád můžeš hnout zvlášť i s uchem, třeba ho zmenčit, natočit podle některé osy nebo jej pak samotné deformovat... Prostě nesnažit se to sochat z jednoho kusu, ale skládat to. To by Mudbox měl umět určitě taky.

    jj, Barontieri si tím v poslední době pomáhá docela dost, on vůbec s tím 3Dčkem pořád něco dělal... jestli máš rád level design, tak si dej RAGE, stojí to podle mě za to - ale jen pokud člověk vyladí hardware :)
    PLUMM
    PLUMM --- ---
    SUN_VU_KUNG: No ucho tam neni, protože jsem ho nejdřív vytvořil podle předpřipravený displacement mapy (ve videu v čase 3:08), ale pak jsem ho neuměl zmenšit a šoupnout na správnou pozici a taky mi to nepřišlo moc košér, použít už hotovou šablonu, kterou jsem nedělal já. A vysochat ho, mi zatim přišlo moc hardcore – spoustu záhybů, odchlípnutí od hlavy atd. – tak jsem se na něj radši vyprdnul:) No myslim, že s anatomií nemam problémy, ale tady jsem jí vůbec neřešil, prostě jsem dělal nějakou hlavu a byl rád, že se mi tam vůbec rýsuje čitelnej objekt:)

    Jj, s tim sketchupem je to taky pravda. To mi připomíná, žepár dní zpět jsem zrovna začal hrát novej Deus Ex a jak si tak pobíhám první misí, tak jsem hned začal poznávat různý místnosti a objekty, který jsem někdy předtim viděl v konceptech u barontieriho a už na ně uplně zapomněl:) Taky malba na modely ze SketchUpu.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    PLUMM: to nevadí, Mousek na mě pořád útočí, že tady není nic nového, tak se aspoň něco objeví :)


    PLUMM: No, tak to musí být dost intuitivní, když hned po nainstalování můžeš používat v podstatě všechny nástroje, které jsou potřeba tímhle způsobem... je fakt, že takhle by to v zbrushi asi nešlo bez předchozího studování hromady materiálů :) Anatomii nemá smysl asi řešit, to je mi jasné - nějaké odchylky od reality tam jsou, ale o to nejde, co že jsi vzdal ouška? :) Dobrá věc tohohle sochání je taky to, že se chtě nechtě učíš tu anatomii, kam co vede, na co se to váže a jak to asi vypadá... No a je vidět, že o ní povědomost máš.

    To s tou prací ve 3D a větším uvědoměním je fakt... proto je dobré si některé věci třeba dělat i ve sketchupu, když už se člověk nechce kontaminovat něčím jako MAX, což je podle mě zbytečnost. Ony taky ty koncepty a vizualizace, kde si někdo předtím udělal studii v nějakém prostorovém programu, vypadají uvěřitelněji, kompaktněji a funkčněji. Jen to holt vyžaduje dva skilly, jeden pro PS a druhý pro modelovací program. Jako ono to jde i ve 2D vymyslet něco aby to fungovalo, ale to musí mít člověk hodně velkou představivost v prostoru, aby vnímal věci i hloubkově...
    PLUMM
    PLUMM --- ---
    Jo a sorry, že to postuju v tvym klubu :D
    PLUMM
    PLUMM --- ---
    SUN_VU_KUNG: Jono, taky jsem si říkal, že když se s tim naučili všichni ty lidi, tak já to dokážu taky, ale seknul jsem s tim, protože mě to prostě nebavilo a já si chtěl jen hrát. Něco si vysochat a bavit se u toho.
    Tak good luck se Zbrushem, když si ho člověk osvojí, tak je to mocnej nástroj. Hlavně je to takovej druhej Photoshop ve smyslu, že všude je na něj plno tutoriálů, materiálů ke stažení a podobně. A na každej problém, na kterej narazíš, narazilo před tebou už obrovský množství lidí a nebude problém to různě na fórech dohledat. Mudbox tak silnou komunitu nemá.
    A s tou prací v prostoru máš pravdu, je to pak uplně něco jinýho, než když maluješ 2D. Musíš si najednou mnohem víc uvědomovat funkčnost tý věci a chtě nechtě si o ní musíš vytvořit obsáhlejší představu, aby v tom prostoru dávala nějakej smysl a vypadala dobře:)

    No můžu ti ukázat maximálně tak uplně první věc, co jsem v něm na seznámení udělal ještě ten den, kdy jsem ho nainstaloval :) Zbytek jsou víceméně šuplíkový záležitosti a tohle se nestydim ukázat, protože skutečnost, že to bylo poprvé funguje zároveň i jako účinná omluva toho, jak to vypadá :D

    Mudbox head turntable 1
    http://vimeo.com/28178363

    Mudbox head sculpting 1
    http://vimeo.com/28178851
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Fuj to je šereda slizká :)

    Jako já Mudbox nijak nezatracuju, jen jsem od začátku zkoušel spíš ten zbrush, už někdy ve verzi 2 a říkal jsem si, že u toho zůstanu, než abych zase přesedlával úplně na něco jiného. Jako jo, to rozhraní není intuitivní tak, jak jsou lidi dneska zvyklí, podle určitého standardu UI, který jde napříč aplikacemi... taky jsem na to zpočátku koukal a hlavně mě mátlo právě to slovo tools, pod čímž jsem si představil něco úplně jiného... Jako neříkám, že jsem kdoví jak daleko, ale když tomu dáš opravdu intenzivní lekci, třeba celý den, tak se do toho UI dostaneš, já si spolu s tím otevřel seznam klávesových zkratek a pustil jedno video a hodně moc mi to pomohlo se zorientovat co vlastně co dělá. Sochat od nuly ze Zspheres asi nebudu, byť je to dobrý základ, spíš si udělám nějaké vejčité tvary na hlavy a teď jsem si stáhnul jednu postavu od Nicka, která je free a docela dobrá jako základ, na který si zkusím udělat nějaké zbroje a vybavení. Modely brnění ze zbrushe se mi vždycky strašně líbily díky takové zvláštní mohutnosti, tak si to chci zkusit, a třeba to pak natáhnout do PS a nějak přemalovat.. i když touhle cestou bych nerad, protože mi přijde zbytečně složitá, když to může člověk vymyslet přímo v PS... ale zase na druhou stranu, ta práce s tvary a objekty je jakoby dostává do podvědomí, takže se ti rozšiřuje fantazie, najednou víš, jak by mohly vypadat náběžné hrany, kde by mohly být spoje, konektory, ohyby, klouby, spony... no a navíc mám prostě rád nové softwary :) A ještě kousek zpět k tomu UI - mě ty neintuitivní až tak nevadily, myslím tím,ž e by mě odradily se to nějak naučit, spíš to vyžadovalo nakonec víc času, než jsem měl a proto jsem to odložil... takhle jsem se třeba začal učit v MojoWorlds, a to je sakra neintuitivní, ale to, co z toho lezlo, mě tak fascinovalo, že jsem si to chtěl zkusit... no povedlo se mi tam tenkrát udělat jen nějakou kaluž mezi jednoduchým terénem, ale radost z toho, že jsem pokořil nějaké ty příkazy byla bezmezná :) je fakt, že dneska už jdu daleko víc za efektivitou, ale říkal jsem si, že když se v ZB naučilo tolik lidí, že bych to mohl dokázat taky :) Aspoň na té úrovni, jaká mi stačí.

    Tak jestli v mudboxu pokročíš, tak se určitě pochlub, to mě zajímá :)
    PLUMM
    PLUMM --- ---
    Možná spíš nějakej obrázek:
    Prostě bez postprodukce v PS nebo jinde
    PLUMM
    PLUMM --- ---
    SUN_VU_KUNG: No ZBrush má ten nejneintuitivnější UI jakej jsem v životě viděl:D Profesionálně jsem s tim nikdy nedělal, takže do hloubky jsem nešel. V podstatě jsem ho zkoušel používat na to, o čem teď píšeš ty - nápady na plastiky, nějaký lidský busty, helmy, atd. A jedinou výhodu, jakou jsem při tom oproti Mudboxu zaznamenal, byla Zsphere se kterou se dá tvořit uplně od nuly. V Mudboxu buď musíš začít sculptit například na kouli, nebo si musíš importovat nějakou basemesh vytvořenou jinde. Ale rozhodně nemyslim, že pro tyhle účely by byl Mudbox slabším nástrojem, spíš naopak (alespoň pro mě, díky jednoduchosti jeho ovládání), např tohle je dělaný kompletně v Mudboxu 2009 (teď už je venku 2012) sculpt, textury, nasvícení, živej náhled, všechno.
    Mudbox sculpting: part -4/4 : Tutorial - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=CPl6tsgREF4&feature=related


    Ale jako jestli se naučíš se ZBrushem a nedělá ti to problémy, tak asi jedině dobře, když je tak profláknutej. Jen tak nadhazuju pro mě schůdnější alternativu a zajímal mě tvuj názor, jestli si v něm taky něco patlal:)

    Kolik Mudbox stojí, nevim. Já si ho pořídil se studentskou licencí na tři roky zdarma:)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    PLUMM: No, ono to zase není tak těžké, když člověk pochopí, že to, co je jinde nazváno "object" nebo "model" nebo nějak podobně, je prostě v Zbrushi "Tool". To dokáže zmást na začátek hodně :) Jinak zatím jsem se v tom částečně zorientoval, udělal si vlastní UI, abych měl po ruce to, co chci, vytahal si štětce, které mi přijdou nejlepší a naučil se maskovat a s těmi maskami pracovat. Spolu s tím i používat modifikátory. jasně, není to nic moc, ale na začátek to je myslím až dost. Nemám s tím nějaké velké ambice, chci to používat jako modeler nápadů pro plastiky nebo pro některé koncepty. Hrozně se mi líbí, jak se v tom dají rychle modelovat technické věci, byť je to vlastně celé organické...

    MudBox jsem nezkoušel, vím o něm, ale podle toho, co jsem tak nějak vyčetl z fór propracovaností zatím na zbrush nedosahuje. Asi by mi pro moje účely stačil, ale ani nevím kolik stojí, a pokud se zbrush nějak rozumně naučím, tak těch 13k za něj už není taková hrůza.
    MOUSEK
    MOUSEK --- ---
    BIOH: čo je to za japonské doupě ? :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam