• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUN_VU_KUNGSvatostánek Opičího krále - tvorba nejrůznějšího druhu - SUN VU KUNG at work
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    SUN_VU_KUNG: trochu odbočím - ano, jsme v období, kde stará pravidla už neplatí - jestli to s tou ACTA vyjde, tak by v dnešní době třeba Duchampa mohli zažalovat za neoprávněné zneužití originálního návrhu pisoáru pro své dílo :)

    Nicméně některá krajní pojetí autorského práva mi přijdou přehnaná - http://dolezite.sk/Soud_zakazal_fotky_podobne_jinym_Google_pripravuje_glob_210.html - ač vím, že jsi zastáncem jeho dodržování, jak se díváš na tohle? Podle mě je to už za hranou, to bychom mohli za chvíli začít pálit většinu "neoriginálních" výtvorů.

    (Já osobně se považuji spíše za řemeslníka, dostatečné je pro mě dostat za svou práci zaplacenou smluvenou cenu, další život výtvoru ponechávám jeho osudu... jakmile mám jednou zaplaceno, již to neřeším a vlastně mi přijde celý koncept zákazu vytvoření napodobeniny/kopie/vlastní interpretace za zcestný, to bychom mohli prohlásit za zločince mnichy, kteří ve středověku opisovali knihy, nebo velkou část malířů, kteří např. malovali v impresionistickém stylu, protože první byl přece jenom Claude Monet, ale i toho by asi soudili za obraz Snídaně v trávě, který původně namaloval Manet a asi by to rozšířili na další - třeba Michala Tučného.)

    V tomto ohledu mi přijde, že jde ACTA proti umělcům, protože autorem nepovolená citace může být považována za nelegální kopírování.
    HAWLIS
    HAWLIS --- ---
    SUN_VU_KUNG: tak sis to, co se teď nahromadilo, mohl rozložit do více dní a nechávat tím pádem menší pauzy mezi obdobím temna a další hromadou .))
    a v návaznosti na to, jak jsi zmiňoval vyděšení, že ti k tomu nikdo nic nenapíše, bys tim i dal větší prostor pro místní čtenáře se k jednotlivejm dílům vyjádřit .)
    DEVCAGER
    DEVCAGER --- ---
    SUN_VU_KUNG: ne všechno co píšeš, ale hlavně i to jak to bereš zpátky ode mě. Já to nemyslel zde s těmi "sofistikovanými odstavci", ale noapka. Kdežto ty sis to vyložil špatně. Prostě v internetových diskuzích je toto strašně těžké. A to nepočítám to slovíčkaření.
    MOUSEK
    MOUSEK --- ---
    Hh ... ako tak študujem estétov a momentálne Byzantskú estetiku ... najextrémnejšia veta citujem : "Namaľovaný obraz chápala ako súčasť božského bytia, kritérium jeho hodnoty videla v podobnosti s transcendentným predobrazom." ... takže piánko. Takže jednoducho ak umelec kreslil božskú bytosť alebo niekoho z ich božského gangu bolo to najvyššie umenie a tie obrazy slúžili bežným ľuďom ako modly. To len tak aby ste neostali pri umení a gýči. ;)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    MAGION: já si říkal, co se to děje :D
    MAGION
    MAGION --- ---
    SUN_VU_KUNG: Jé moje oblíbený téma.. kýč a umění, dokonce jsem na to psal seminárku..
    Myslim že se ale člověk toho faktoru líbí/nelíbí úplně zbavit nemůže...teda pokud nebude úplná mrtvola...Spíš se mu posune a že se mu bude dílo líbit právě pro to že má přesahy a že ho obohacuje.
    SUN_VU_KUNG: omylem jsem ten příspěvek smazal.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    MAGION: však já neříkám, aby se toho člověk zbavil, to bychom byli fakt mrtvoly :) Ale aby se člověk snažil oprostit od toho, když chce něco objektivně zhodnotit, protože tam to prostě nemá co dělat a stahuje ho to do neobjektivity. Jinak samozřejmě, když si tak bloumám nějakou galerií, tak si taky řeknu - tohle se mi LÍBÍ :) to je ten prvotní dojem a pak následuje pitva, proč se mi to vlastně líbí :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    DEVCAGER: hm, budu si muset zavést nějaký emocionální indikátor, když všechno, co píšu působí tak negativně :D

    no jo, na tohle je diskusní fórum prostě už příliš malé :( Nedivím se, že tě ta diskuse pak nebaví, je toho moc a vyžaduje to přesné formulace, protože pak se dá chytat za slovíčka. Mě takhle chytli vedle v klubu s těmi kulturami, opomenul jsem takové zanedbatelné slovíčko "třeba" (které jsem si myslel, že si každý dosadí) a hned bylo zle :) Jsme všichni na ten text nějak moc citliví :)
    DEVCAGER
    DEVCAGER --- ---
    SUN_VU_KUNG: Ok, jen velice krátce. Aby už to zbytečně nezamořovalo tohle vlákno. Nevím čím to je, nejspíš tou elektronickou komunikací, ale opět cítím, že sis vyložil negativně to o těch odstavcích ve spojení s tebou. Já to myslel naopak hodně dobře. Já si tě za to vážím. Za prvý, že na to máš sílu, a za druhý, že toho tolik víš....

    O tom kýči bych se ještě strašně rád rozepsal a konfrontoval tě. Alespoň proto, že bychom se o tom pobavili. Mě to zajímá. A věci, co jsem tu napsal a ty konfrotnuješ, samozřejmě hodně ztrácí díky tomu jak je nedotáhnu, protože mě tyhle debaty po netu nebavěj a nedám si ani tu práci to pořádně popsat. Což je už můj problém. Nemám psát radši nic. Ale ty seš takovej slovíčkař. S tebou je těžký diskutovat po netu, kde je třeba všechno rozepsat. Asi už se schovám se ztaženým ocasem do kouta.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    DEVCAGER: no nepitvá :) Přece tady nenechám takový odstavec bez odpovědi. Já jsem taky myslel, že to u té karkulky skončí, říkal jsem si, že je to každému jasné :) Neočekával jsem, že na tom bude potřeba zase něco demonstrovat.

    Podívej, tohle je těžká a skoro nekonečná debata. Zhodnotit nějakou práci, ať je to kýč nebo vysoké umění, nelze na základě toho, jestli se ti to líbí nebo ne. To je subjektivní pocit, který nemá sebemenší vliv na to, jestli je to dílo kvalitní, nebo ne. Je to i celkem logické. Pokud něco hodnotíme, tak je nutné se od tohoto pocitu oprostit, úplně se vykašlat na to, jestli se to líbí nebo ne a zapojit analytickou stránku a hodnotit to objektivně, na základě jasných faktů, kontextů, znalostí atd. Bez toho není možné jakkoliv něco takového, jako uměnovědy, systematizovat. To, že dáváš vlastní pocit (to, jak to na tebe působí) nad úroveň faktů (autor je fakt machr, je to hustý (ee? co to?), že je to alternativní a že to má přesahy), tak nikdy nemůžeš zhodnotit to dílo objektivně, protože na to jdeš prostě úplně opačně. Nepřemýšlíš nad tím, proč je tedy tak uznávané, proč je významné, proč je cennější, než ostatní. Protože k odpovědi na tyhle otázky bys potřeboval přesně ty věci, které zahazuješ na úkor toho, jestli se ti to líbí nebo ne. "Řídím se dojmem, popř. důmyslností, zkušeností nebo zručností autora." no - to vcelku potvrzuje to, proč na tebe má kýč efekt (on ho má na každého, ale to ponechme stranou). Kvalitní kýč musý být vytvořený zkušeným, zručným autorem, který dokonale ovládá své řemeslo pro to, aby ten kýč byl co nejpůsobivější. Však ona zmiňovaná štěňátka jsou nejčastěji hyperrealistická, s každým chloupkem či odleskem ve vybouleném očičku :) To nezvládne každý. Na tom jen demonstruji, že zručnost autora v žádném případě automaticky nevede ke vzniku hodnotného díla. Tak jak to píšeš vpodstatě říkáš, že reaguješ na ty primární, na první pohled viditelné věci. Což je jedna z vlastností kýče a jsme v tom kruhu znova. Není to nic tajemného, existují dokonce i knihy, které ti říkají, jak se dívat na umělecká díla a pochopit jejich hodnotu.

    Já tady nikoho neubíjím odstavci. To nemám zapotřebí, nemusel bych taky psát vůbec nic:) Ale tohle není debata o tom, jak je veknu pěkně, nebo jestli Lojza ještě chodí s Petrou. Tohle téma nelze uzavřít do jedné věty, je to rozvětvené, složité, na vysokých školách se to učí několik let. Než se vyjadřovat v holých větách a pomalu snad i jen v citoslovcích (hýk!) jak je dnes zvykem, tak to nepsat raději nic, Inu teorii umění prostě po twitteru nebo smskách nerozebereme. Zrovna tak to tady nepíšu proto, abych ti tady dokazoval to, co o mě píšeš :) To vůbec. Sám jsi dal najevo, že v tom tápeš, tak jsem se jen snažil nějak pomoct, nic víc. Sám se každý den učím něco dalšího a nového a hrozně mě to baví pak aplikovat a zjistit, že to funguje :) A ohledně vzdělání - jsem úplně mimo obor, ale to je myslím už celkem provařená věc. :)

    A ta tvoje poslední věta - to je fakt těžký. Musíš zkrátka otevřít hlavu, zahodit svoje předchozí stereotypy a pokusit se na všechno kouknout jinak. Jako člověk, co se živí jako ilustrátor nemusíš o umění vědět vůbec nic. Stačí, když se naučíš kreslit člověka, pár zvířat, nějakou tu techniku, trochu z přírody a to ti v našich podmínkách vystačí na dlouho. Chceš to ale fakt takhle? Sebezdokonalování, absorbování nových věcí, poznávání atd. to všechno vede k posunům. Pokud chce být člověk dobrý, tak tohle nesmí odmítat. Je to určitá kultura toho řemesla, očekávám, že když si sednu na pivo s kolegou z oboru, tak můžeme od Photoshopu přejít k Monetovi nebo Caravaggiovi, od mizerných honorářů k historii vzniku federální rezervy v USA a podobně... to všechno je prostě rozhled, který si člověk postupně nahrabe. Naposled jsem si takhle výborně popovídal s Embryem :)) Díky za to :) Tak abych to neubíjel dalším sofistikovaným odstavcem, který už každého akorát sere :) tak jen řeknu, že pokud bereš svůj obor vážně, máš ho rád, chceš se mu věnovat co to půjde a něco v tom dokázat, tak musíš přijmout i všechno to ostatní, co se skrývá za dalšími dveřmi :) A že toho je strašně moc. Takže analyzovat každou věc, se kterou se setkáš, aplikovat na ní věci, které se postupně naučíš a hlavně - vykašlat se na líbí/nelíbí, pokud míš něco zhodnotit :)

    THE_BALROG
    THE_BALROG --- ---
    (Mno "neznáme"... ona je to Karkulka z tohohle filmu: http://www.imdb.com/title/tt1486185/ )
    DEVCAGER
    DEVCAGER --- ---
    SUN_VU_KUNG: A pak kdo to bere vážně a pitvá :) hele já bych se u tvého komentu na můj post Karkulky ani nepozastavil, ale když už se to tu tak rozjelo :) A vůbec si nemyslím, že sem tu něco pitval. Přece jen jsem řekl, že je mi to šumák. Jen z těch dvou vět, o kterých píšeš, jsem cítil spíše negativní zabarvení. Toť vše.

    Ad kýč a Karkulka. Já tomu kýči nikdy pořádně neporozuměl. Ani nevím do jaké míry v tom hloubat. Prostě já vidím Karkulku (jasně, baví mě tu hudba, atmosféra, kombinace barev, kterou mám rád, dostalo mě to, že jsem neviděl prezentaci animovaných obrazů), ale tak já hned začal přemýšlet jestli je to teda ta vyčerpaná Karkulka, kterou někde v lese honí vlk a podobný kraviny. A pak jsem si všim, že ji probliknou žlutě oči. Skoro jako vlkovi. Nejspíš to tedy není nic k zamyšlení a nejspíš to nic neobohacuje, či co. Je to pořád jen Karkulka co klečí ve sněhu (i když tak ji běžně neznáme) a má chvíli žlutý voči...

    Často se řídím podle toho jestli se mi něco líbí, nějak na mě působí a ne jen podle toho jestli je autor fakt machr, jestli je to hustý, protože je to alternativní, protože to má přesahy, protože to je dvouznačné. Rozeznám kýč v hladině štěňátka/koně na pobřeží atd., ale přiznávám se tu, že já prostě mezi kýčem a zbytkem (uměním?) nerozlišuju. Řídím se dojmem, popř. důmyslností, zkušeností nebo zručností autora. To je vše.

    Vím, že mě tu můžeš ubít několika sofistikovanými odstavci. Hodně toho znáš, máš asi hodně načteno, máš nejspíš vzdělání a taky vůbec nepochybuju, že tomu také hodně rozumíš a chápeš souvislosti. To ti asi nikdo nemůže upřít a řek bych, že se ti tu v tom asi málokdo může rovnat. Minimálně nemá dost síly to tu psát jako ty :) Jen mi řekni, jestli člověk, jako já, který se tedy snaží nějak tímhle oborem živit, na to všechno reaguje špatně? Má rozlišovat?
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    DEVCAGER: tak, jsem tu :)
    Hele, nevím,c o se to s vámi děje, ale asi jste se někteří nakazili vztahovačností :( podobně jako vedle v klubu, kde si pár lidí myslí, že jim vnucuji stuidum starých kultur, což je natolik pobouřilo, že se museli ohradit. Nikde jsem přece nenapsal, že jsi v nějakém stádu a už vůbec ne debílků. Řekl jsem, že se z toho rozplýváš, jinak řečeno, že se ti to hodně líbí, což je snad pravda, ne? Nebo alespoň tak tvoji reakci na ty obrázky chápu. To tě snad nikam nekategorizuje, no.

    Ad karkulka - mě mnohem víc baví třeba podobně rozpohybovaný trailer k Exodyssey, karkulka mě baví podstatně méně - asi tak na jedno shlédnutí a dost. Prostě mi tohle nic neříká, což je můj problém a samozřejmě, někomu jinému se to může líbit. Ani jedno z toho ale nemění nic na faktu, který jsem řekl prvně.

    Dále: moje reakce jsou takové, jaké jsou. Je mi líto že je každý čte asi i pozpátku, aby v nich našel nějaké zabarvení, které tam vlastně vůbec není. Charakteristický jev internetových diskusí, kde všichni hádají z koule (tedy z textu) jak to pisatel myslí emocionálně :) Navíc ve dvou větách, proboha :) Normálně vidím tvůj odkaz, s textem, který říká, že tě to nějak excitovalo. Se zájmem na to kliknu, prohlédnu si to, prohlédnu si další obrázky autora a pak to zhodnotím. Tím to pro mě končí, pokud se neobjeví nějaká diskuse, jako je tahle :) Nevidím tam žádné hromy a blesky, tak už s tou negativitou trochu brzděte :)


    "Mně už přijde, že všechno co potkávám je kýč." no, a to ti přijde na základě nějaké analýzy nebo prostě jen proto, že si to myslíš? Já s tebou v tomhle rozhodně nesouhlasím. Kýč je kýč, je ho hodně, ale není všude. Píšu to znova - není jen umění a kýč, je hromada věcí mezi tím. Myslím,ž e ta hromada stačí sama o sobě, aby měl člověk celý život co prozkoumávat :) Definice kýče se rozhodně nehodí na všechno - zkus mi ji aplikovat třeba na nějakého autora. Navíc je to definice a i ta má nějaké další možnosti pro výklad, spousta věcí se jí nedá prostě obejmout, protože ty věci balancují na hranicích mezi oběma světy... Je potřeba u toho myslet i v kontextu doby, techniky, autora atd. čili jak bych řekl: uměnovědně. A k tomu je pak zase potřeba spousta znalostí z dějin umění atd. a jsme zase u toho dalšího tématu, kteér lidi dráždí, když jim někdo řekne, že nemůžou hodnotit umění, když k tomu nemají patřičné vzdělání. To jsem ale odbočil a doufám, že tuhle odbočku necháte napokoji :D

    To, že dílo nemá jasně rozklíčovatelný emocionální náboj a díky tomu tě nebere ale není problém toho díla, ale tvůj. Zkrátka reaguješ jen na primitivní podněty... tak reaguje většina lidí, to je normální. Možná časem a vývojem prostě začneš reagovat i na jiné věci, a nebo taky ne. Ono by bylo lepší, kdybychom se bavili o konkrétních dílech a věcech, tahle obecná rovina může spoustu věcí zakrýt nebo vyznít špatně. Absolutně netuším, jak jsi na tom... takže se do toho dál pouštět raději nebudu, neznám tvůj přístup k umění.

    A když cituješ Kulku - že kýč neobohacuje asociace spojené se zobrazeným tématem a pak bezradně říkáš, že tomu nerozumíš - tak mi tedy řekni, jakým způsobem ta karkulka obohacuje tvoje asociace? Moje nijak. Protože rozdíl mezi uměním a kýčem je v tom, že kýč neumožňuje se na tu věc podívat z jiného úhlu, neukazuje dvouznačnost, nebo přesah, který je nutný si domyslet. To, co vidíme na první pohled je prostě všechno co je možné vidět a nic víc. Nebo ty v tom obrázku vidíš něco víc? Pokud ano, co tedy, když ne holku v hábitu ve sněhu, ztvárněnou co nejvíc realisticky, s přehnáním partií pro větší emocionální efekt (tak velká očička), se známým příběhem v pozadí... Teď jsme tomu kýči posloužili nejvíc, jak si mohl přát, tolik pozornosti, kterou si nezaslouží a má ji jen pro sebe :D



    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    :) však já tvořím :) celou dobu,c o tady s vámi konverzuji, tak maluju, od sedmi od rána :) ale nenít o bohužel nic, co by se sem dalo dát... :( Ale jak to dodělám, tak odpovím na všechno :)
    DEVCAGER
    DEVCAGER --- ---
    JUDAS: ale no tak. vždyť ho diskutovat nad těmito tématy více než baví!
    JUDAS
    JUDAS --- ---
    kdybyste Kinga radsi nechali tvorit!
    DEVCAGER
    DEVCAGER --- ---
    SUN_VU_KUNG: Dík, patřím do stáda debílků.... nemůžu si pomoct, ale i když je to tedy ten kýč, ta Karkulka mě baví, což není divu.. Nejspíš by mě vůbec neoslovila jako statický digitálně malovaný obraz, ale jelikož jsem tohle spojení hudby, malby a animace prezentované jako obrazy ještě neviděl a to téma mě baví, tak mi to přišlo prostě strašně zajímavý. A možná na to koukám příliž obyčejným pohledem.

    (Btw, baví to něčim tebe nebo tě to nechává úplně chladným?)

    Mně je to nějak šumák, ale tvojí reakci jsem vnímal taky jako spíš hodně negativní. I když to neřeším. Ty seš pro mě stejně jako z jinýho vesmíru ;) (a to nemyslim ve zlým)

    Ale když už jsme u toho. Mně už přijde, že všechno co potkávám je kýč. Všude. Protože když si vemu ty tři hlavní body, co obsahuje kýč, tak se mi hodí na všechno. A pokud to není taková pakárna jako okurky na piedestalech, tak mi tam pasuje všechno. Teď možná budu znít jako další "ten ze stáda pluskařků a lajkařů" ale když to nemá nějakej emocionální náboj, tak mě to často moc nebere. I když nepreferuju úžasně krásnýho koně běžícího na pobřeží oceánu, ale spíš atmosférický nebo epický obrazy..... A poslední věc. Třetí bod kýče podle kulky je něco jako, že kýč neobohacuje asociace spojené s daným vyobrazovaným tématem... Já si nemůžu pomoct. Asi nevím jak se na to dívat, ale to v tý Karkulce fakt ani trochu není?
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    ha, dokonce jsem našel tu fotku ze Salzburku:

    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    hihi, to je tapeta :D
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    WENDIGO: No, v postmoderně je ale přece to, že není ke stvoření díla potřeba mít velkou řemeslnou zručnost nebo talent přece docela příznačné. Jsme prostě v období, které si svou hodnotící tabulku teprve hledá a stará pravidla už neplatí, nebo se k nim někdo naopak vrací. Velké turbulence typu antika, renesance nebo impresionismus nás už patrně nečekají a tak možná jediným reálným otiskem téhle doby bude použití počítačů v tvorbě. Já si myslím, že obraz černocha v tunelu má oproti kýči se štěňátky stále navrch v tom, že má vtip, nějakou ideu, což štěňátka nemají ani náhodou. Donutí to mozek se sepnout a zamyslet, i kdyby jen na zlomek vteřiny, a může to vyvolat nějakou reakci, docela odlišnou oproti slzavému dojetí nad štěňátky. A to je prostě něco, co bude držet i tyhle věci, kde nebyl potřeba talent ani zručnost k jejich zhotovení, v nějaké akceptovatelné rovině, kterou lze vnést do galerií a lidi tím bavit, nebo nějak oslovovat.

    Další věcí takových prací je fakt, že mohou nutit člověka k tomu, aby se díval na jejich přesah, aby se pokusil vidět "za tu okurku". To už je něco, co potřebuje víc, než jen chodit galerií a dívat se. Před rokem a půl jsem byl v Salzburgu v moderní budově s několika expozicemi moderního umění. Byl tam i člověk, co vystavoval shodou okolností taky okurky :) Bylo jich snad sto, každá jiná, všechny na bílých podstavcích, rozmístěné po celém sále. Ty bys to hodila ke kýči (což by byla chyba), ale ve skutečnosti, i když ten námět je možní příliš primitivní, tak nějakou oslovující hodnotu to má. Jednak tě to přivede do nové situace, kterou člověk nikdy nezažije - stovky okurek v přesile, na piedestalech, jako antické sochy. Každá jiná, každá skoro jako opravdová. Člověka to donutí myslet, nejenom nad tím, kolik práce takový absurdní nápad musel dát. Samozřejmě, nepřináší to tak jasný estetický zážitek jako třeba tiché postávání před Rembrandtem, ale nese to v sobě určité přesahy, kterých si citlivý člověk všimne a mohou mu něco přinést. Zbytek lidí projde a řekne: Ty vole, to je blb, podívej na to "umění", stačí udělat okurky a můžeš vystavovat! Nechci to nějak generalizovat, samozřejmě je spousta špatných věcí i v tomhle okruhu, ale nemyslím si, že je to nutná hra na originalitu - tu konec konců už nikdo normální nemůže hrát... To, že se můj mozek nějakým způsobem aktivuje ve špalíru okurek je pro mě tisícíkrát důležitější, než pohled na dokonale plochá štěňátka, která jsou kromě svého citového náboje úplně mdlá a nepůsobí už na nic jiného.

    Jinak aby bylo jasno - spoustu počinů současných autorů, zvláště těch performativních vůbec nemusím, a byl bych rád, kdyby se jejich aktivity oddělily do nějaké svébytné kategorie, protože občas je ta absence talentu a originality opravdu už moc. Hrozně záleží na konkrétním příkladu, ale u tohoto druhu tvorby je prostě nutné zjistit, jestli to má nějaký přesah, nebo jestli je to jen demonstrace něčeho. Umění prostě už dávno není jen obraz nebo socha v galerii s nesporným estetickým zážitkem. Dnes se za to považuje i činnost samotná, která nějak působí - např. jako ta žena, co dokázala v galerii sedět nehnutě řadu hodin, a ani se nepohnout... můžeme si o tom myslet co chceme, ale pokud to v člověku vzbudí nějakou vlnu, tak je účel splněn a je úplně fuk, že to nebyl obraz nebo socha provedená mistrovskou technikou. Stran, ze kterých lze na člověka působit, je mnoho. Říkám, není to zrovna můj šálek čaje, ale pokud to není vysloveně blbé, tak to akceptuji. Před lety dva studenti z jihlavské školy rozmístili po městě atrapy bomb a monitorovali obecné chování. Později po tom, co byli obviněni, se za ně postavila škola, protože to prezentovali jako uměleckou performanci. To,ž e to stálo daňové poplatníky desítky tisíc za výjezdy policie, pyrotechniků, hasičů a záchranky, to nikoho nezajímalo. Otázkou pak je, co je vlastně tohle za "umění"? Dá se to ještě dát po bok věcí s opravdovou estetickou hodnotou, vedle věcí, které znamenaly v určité době průlom a změnu? Kam tohle patří? Bezesporu to vyvolalo reakci, ale jaký je vlastně ten kýžený přesah? Podle mě by už mělo existovat něco jako socialart nebo něco podobného, prostě tedy "tvorba", která pracuje s lidmi jako takovými a s jejich emocemi a chováním, což je podle mě už blíž psychologii než umění jako takovému. Tam by tenhle "experiment" mohl patřit... Já bych se pak cítil bezpečněji, že svět fantazie a iluze není narušován podobnými excesy :D a že ty si existují v jiné škatulce :D

    A k tomu zbytku co píšeš - myslím, že jsi trochu moc vzala ty dvě věty, co jsem napsal. Proti kýči nejsme nikdo imunní a čím lepší je, tím lépe na nás funguje. Proto si myslím,ž e trochu přeháníš v tom hodnocení mého pohledu na něj, to, že o něčem napíšu že je kýč, tak to vůbec neznamená tvoje zmiňované "upalte to!" - je to jen označení věci tou správnou nálepkou pro případ, že by to někdo nepoznal (a teoretiků o kýči je na netu hromada). Proto mi přijde trochu nefér tahat moji tvorbu, která je z 99% tvořená řemeslem... to přece nijak nesouvisí s tím, že můžu něco označit kýčem. To je to samé, jako když řeknu - hele, to je auto. Prostě označení věci, není v tom žádná hysterie. Je řada věcí, které mohou být kýč, nebo na jeho hranici, ale líbí se mi. Navíc kýč si nemůže přít nic více, než to, že se líbí spoustě lidí tak, že ho budou hájit způsobem, jako vy tady :) To je pro něj nejvyšší vyznamenání, protože i bez obsahu, bez hodnoty dosáhl takového zájmu :) To, že je to absolutně bezhodnotné je věc, která třeba může vadit mě, ale někdo se z toho bude rozplývat (jako Devcager nebo zástupy lidí, co tomu dají někde plusík, protože je to krásně naleštěné, má to velké oči a zejmnělé rysy, nebo naopak velká prsa). A úplně nakonec - nic jsem neomínuskoval, mínusy nedávám, je mi tohle zbabělé hodnocení věcí protivné. Když se mi něco nelíbí, tak to normálně napíšu. A nebo spíš nenapíšu nic. Takže u mě v případě mínusků pláčeš na špatném hrobě :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam