• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUN_VU_KUNGSvatostánek Opičího krále - tvorba nejrůznějšího druhu - SUN VU KUNG at work
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    jo jen aby to nedopadlo jako minule s Devcagerem, předesílám, že jsem to celé psal v klidu a bez emocí :))) No, možná jedna byla: při pohledu na hodiny - sakra, nestíhám :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    MEJLA77: tohle je věc, která se nedá vyřešit pár odstavci textu, je to hrozně komplikované a podle mě daleko nebezpečnější, než nějaké dohody typu ACTA je to šílené zjednodušování, kterého jsme nyní svědkem v médiích, selektování společnosti na dobré a zlé, přesně podle černobílé šablony, kterou v posledních desetiletích svět tak rád užívá.

    Především, když budu teď něco psát k tomu článku - asi nejnaivnější (a černobílé myšlení podporující) je poslední věta: "Jako by naše svoboda být svobodnými tak nějak končila…" My jsme nikdy žádnou reálnou svobodu neměli. Představa lidí, že žili, žijí a budou žít ve svobodných zřízeních je neuvěřitelně naivní. Hierarchie moci je něco, co nikdy nepatřilo do rukou mas a pokaždé, když ji nakrátko získaly, tak o ni velmi rychle přišly. Tím chci jen říct, že používat autorská práva a současné věci kolem toho jako demonstraci ztráty svobody je naivní, směšné, ale spíš smutné, protože je vidět, že ti, kteří to takhle interpretují, nedokážou dohlédnout ani za první roh. Svoboda lidí opravdu netkví v možnosti stahovat zdarma filmy, MP3 a fotky zdarma...

    Je zase naivní si myslet, že bizarní soudní spory o autorská práva jsou najednou až teď, po podpisu těch dohod. To je prostě jen mediální fikce a blbnutí lidí. Od doby, kdy se copyright objevil v právu, se o něj denně soudí tisíce lidí, za nejrůznějších podmínek a situací. Není vůbec pravda, že se to najednou začalo dít až teď. A rozhodnutí soudu - najednou nějaký soud z UK má precedentní rozsudek? Ale no tak... Proč by najednou měl mít ten verdikt tak obrovskou důležitost, když jindy rozhodnutí soudů odmítáme vzít vůbec na vědomí? No protože se to hodí skvěle do toho mediálního mlejnku. Za týden ten rozsudek někdo zruší, ale o tom se už nikdo v médiích nedozví - je potřeba udržovat obraz skutečnosti tak, jak se hodí.

    V tom článku jsou hrozné míchanice úplně nesouvisejících věcí, např: "do řad potenciálních zločinců vhání miliony lidí, kteří si někdy vyfotili Hradčany, Eiffelovku nebo pyramidy" a pak to dá do vztahu ke konfliktu, který nastal mezi komerčními subjekty, které se perou o místo na trhu a copyright je samozřejmě vítanou zbraní v boji proti konkurenci. Nikdy nebude probíhat žádný soud, který by dal precedentní výsledek pokud bude jeden turista žalovat jiného za to, že má podobnou fotku, prostě nebude, a stavět tak takhle celou situaci mi přijde na hranici vytváření poplašné zprávy. Pokud jednou vlezete do byznysu s nějakými materiály, tak MUSÍTE počítat s tím, že se někdo může pokusit zpochybnit vaše práva s nimi disponovat.. proboha, ale o tohle se lidi soudili už před sto lety!

    Ten výrok soudu je samozřejmě bizarní, ale není o nic bizarnější, než výroky soudu třeba v trestním právu, kdy loupežný vrah babičky dostane 5let nebo člověk, co okradl lidi o 20mega dostane podmínku. Bizarními výroky soudu se svět jenom hemží, ale my si, abychom zachovali černobílé myšlení, vytáhneme přesně ten, který potřebujeme! A ohneme realitu tak, aby vypadala jinak, než ve skutečnosti je. A to je přesně případ tohohle článku, případně dalších mediálních masáží o konci svobodného světa (který nikdy neexistoval).

    A ještě trochu k těm přirovnáním, co jsi použil, nezlob se na mě, ale tohle je demagogie: "to bychom mohli prohlásit za zločince mnichy, kteří ve středověku opisovali knihy" - to přece nemůžeš srovnávat - ti to opisovali proto, že nebyl ještě vynalezený knihtisk, a ruční opisy byly jedinou možností, jak rozmnožit důležité listiny - ti mniši nebyli nic jiného, než středověká náhrada kopírky, tam žádné osobnostní nebo výtvarné ambice nebyly. A naopak jedinečné výtvarné práce typu kodexů atd. existují v jednom kuse, a pokud by je už někdo opisoval, tak proto, že šlo o uchování jedinečné vzácnosti, a ne pro parazitování na myšlenkách jiného. A nemluvě o tom, že ve středověku bylo pojetí tvorby nebo dokonce umění úplně odlišné od toho dnes. Podobně zcestné je to přirovnání k impresionismu, koukni se na celé ty školy autorů v renesanci, nebo v baroku, kolik jich je, a jak podobný měli výtvarný projev - ale to je kontext doby, nelze si myslet, že dějiny umění jsou dlážděné naprosto odlišnými charaktery a přístupy tvorby. A taky si nemyslím, že dnešní pobláznění konzumní a komerční pojetí života a všeho co s ním souvisí, by mohlo být retroaktivní.

    No a teď ještě něco tedy osobnějšího - podle mě není problém těhle dohod vůbec v autorském právu. To je jen záminka. Ten, kdo podobné věci vytváří tím sleduje nějaký cíl. Proto bouřit se z pohledu autorských práv mi přijde krátkozraké, kdo to správně odhadl jsou lidé, kteří přenesli skryté věci v těch dohodách do dalších práv a zjistili, co všechno pak může konkrétní legislativa dělat. Pod záminkou boje proti padělkům a kopiím pak získávají určité mocenské struktury neobvyklé možnosti. A to je podle mě ten největší problém, ne to, že jeden turista má stejnou fotku jako druhý a soudí se kvůli tomu.

    Já nejsem pro oslovské dodržování copyrightu jako svatého slova. Ale autor musí být nějak chráněn, protože jde o jeho nehmotné vlastnictví, ke kterému nějak dospěl. Je něco jiného, když si pár lidí stáhne tvůj obrázek a vylepí si výtisk v tělocvičně, protože se jim líbí a protože ty stěny tam jsou tak uniformní, mezi tím, když tvoji věc použije někdo, kdo díky jejímu potenciálu získá obohacení bez ohledu na to, abys o tom vůbec věděl. Já vůbec nechci vypadat jako nějaký kazatel autorského práva, to vůbec. Už proto, že tyhle věci jsou velmi komplikované, a nelze je vzít černobíle, je potřeba k nim přistupovat s rozumem, vyhnout se nesmyslným soudním výrokům, ale stejně tak mít možnost, jak autora ochránit proti zneužití jeho práce...

    A nakonec ještě poznámka (neber to nějak osobně): "Já osobně se považuji spíše za řemeslníka, dostatečné je pro mě dostat za svou práci zaplacenou smluvenou cenu, další život výtvoru ponechávám jeho osudu... jakmile mám jednou zaplaceno, již to neřeším" - promiň, ale v tom případě ještě nejsi úplný řemeslník. Nechat svoji práci vlastnímu osudu, to je něco, co dobrý řemeslník neudělá, pokud si své práce cení a představuje pro něj hodnotu. Druhou věcí je to, že se tímhle evidentně připravuješ o výdělek, protože "dostat zaplacenou smluvenou cenu" rozhodně není vše, na co máš nárok. Zhotovení věci je jedna část, ale právě poskytnutí licence, tj. práv k užití té věci, je část druhá. Díky těm nenáviděným autorským právům se ti může klidně stát to, že vytvoříš nějakou věc, dostaneš za ni zaplaceno a na licencích dostaneš jednou tolik, s tím, že pokud se bude tvoje práce užívat dál, můžeš vydělat ještě víc. V podstatě jedna práce ti tak může vygenerovat násobný zisk, nebo postupný, podle toho, jak je licence formulovaná. Dělal sem věci, na kterých jsem na právech vydělal víc, než na nich samotných, nemluvě o jednom právním sporu, který díky autorským právům znamenalo odškodné, kterého bych se bez nich nikdy nedomohl.

    A aby to nevypadalo, že všude za každým mým slovem je slovo peníze - jistě se najde dostatek "alternativních" troubů, kteří mě obviní z mamonářství s tím, že nemusíme mít přece za všechno peníze - peníze jsou jen prostředek, pokud žije člověk jen pro ně, je to špatně. Já za nimi ale vidím konkrétní věci, a byl bych blázen, kdybych, i přes to, že mi to licenční právo umožňuje, toho nevyužil. Většina autorů nejsou lidi, co chtějí díky silným zákonům vybouchat co nejvíc peněz a všem ostatním všechno zakázat. Ale právě výdělky jim umožňují mít čas na odpočinek, aby měli sílu na tvorbu nových věcí, umožňují jim cestovat, sebevzdělávat se, prostě se rozvíjet. A autoři potřebují mít svoje práva nějak ukotvená, stejně jako každý jiný. To, jak ta práva budou vypadat je už jinou věcí, ale apriori hodit autorská práva do stoupy, protože nás serou a my z nich, jako neautoři, nic nemáme, je nesmysl.



    BASIK
    BASIK --- ---
    MEJLA77: "soudni zakaz stejnejch fotek" je kokotina vytvorena nepochopenim psanyho textu novinarema :) tyka se to totiz jen stejnejch fotek na obalech vyrobku a tam je ten duvod myslim zrejmej.
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    MEJLA77: nechapu, jak muzes srovnavat opisovani knih treba s tim, ze ti nekdo ukradne obraz, na kterym si pracoval nekolia hodin, treba i nekolik dni, za par minut ti tam prikresli osli usi, necha si za to zaplatit a jeste to prezentuje jako svoje dilo,,, jestli ti tohle nevadi, tak me treba fakt jo;)
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    SUN_VU_KUNG: trochu odbočím - ano, jsme v období, kde stará pravidla už neplatí - jestli to s tou ACTA vyjde, tak by v dnešní době třeba Duchampa mohli zažalovat za neoprávněné zneužití originálního návrhu pisoáru pro své dílo :)

    Nicméně některá krajní pojetí autorského práva mi přijdou přehnaná - http://dolezite.sk/Soud_zakazal_fotky_podobne_jinym_Google_pripravuje_glob_210.html - ač vím, že jsi zastáncem jeho dodržování, jak se díváš na tohle? Podle mě je to už za hranou, to bychom mohli za chvíli začít pálit většinu "neoriginálních" výtvorů.

    (Já osobně se považuji spíše za řemeslníka, dostatečné je pro mě dostat za svou práci zaplacenou smluvenou cenu, další život výtvoru ponechávám jeho osudu... jakmile mám jednou zaplaceno, již to neřeším a vlastně mi přijde celý koncept zákazu vytvoření napodobeniny/kopie/vlastní interpretace za zcestný, to bychom mohli prohlásit za zločince mnichy, kteří ve středověku opisovali knihy, nebo velkou část malířů, kteří např. malovali v impresionistickém stylu, protože první byl přece jenom Claude Monet, ale i toho by asi soudili za obraz Snídaně v trávě, který původně namaloval Manet a asi by to rozšířili na další - třeba Michala Tučného.)

    V tomto ohledu mi přijde, že jde ACTA proti umělcům, protože autorem nepovolená citace může být považována za nelegální kopírování.
    HAWLIS
    HAWLIS --- ---
    SUN_VU_KUNG: tak sis to, co se teď nahromadilo, mohl rozložit do více dní a nechávat tím pádem menší pauzy mezi obdobím temna a další hromadou .))
    a v návaznosti na to, jak jsi zmiňoval vyděšení, že ti k tomu nikdo nic nenapíše, bys tim i dal větší prostor pro místní čtenáře se k jednotlivejm dílům vyjádřit .)
    DEVCAGER
    DEVCAGER --- ---
    SUN_VU_KUNG: ne všechno co píšeš, ale hlavně i to jak to bereš zpátky ode mě. Já to nemyslel zde s těmi "sofistikovanými odstavci", ale noapka. Kdežto ty sis to vyložil špatně. Prostě v internetových diskuzích je toto strašně těžké. A to nepočítám to slovíčkaření.
    MOUSEK
    MOUSEK --- ---
    Hh ... ako tak študujem estétov a momentálne Byzantskú estetiku ... najextrémnejšia veta citujem : "Namaľovaný obraz chápala ako súčasť božského bytia, kritérium jeho hodnoty videla v podobnosti s transcendentným predobrazom." ... takže piánko. Takže jednoducho ak umelec kreslil božskú bytosť alebo niekoho z ich božského gangu bolo to najvyššie umenie a tie obrazy slúžili bežným ľuďom ako modly. To len tak aby ste neostali pri umení a gýči. ;)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    MAGION: já si říkal, co se to děje :D
    MAGION
    MAGION --- ---
    SUN_VU_KUNG: Jé moje oblíbený téma.. kýč a umění, dokonce jsem na to psal seminárku..
    Myslim že se ale člověk toho faktoru líbí/nelíbí úplně zbavit nemůže...teda pokud nebude úplná mrtvola...Spíš se mu posune a že se mu bude dílo líbit právě pro to že má přesahy a že ho obohacuje.
    SUN_VU_KUNG: omylem jsem ten příspěvek smazal.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    MAGION: však já neříkám, aby se toho člověk zbavil, to bychom byli fakt mrtvoly :) Ale aby se člověk snažil oprostit od toho, když chce něco objektivně zhodnotit, protože tam to prostě nemá co dělat a stahuje ho to do neobjektivity. Jinak samozřejmě, když si tak bloumám nějakou galerií, tak si taky řeknu - tohle se mi LÍBÍ :) to je ten prvotní dojem a pak následuje pitva, proč se mi to vlastně líbí :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    DEVCAGER: hm, budu si muset zavést nějaký emocionální indikátor, když všechno, co píšu působí tak negativně :D

    no jo, na tohle je diskusní fórum prostě už příliš malé :( Nedivím se, že tě ta diskuse pak nebaví, je toho moc a vyžaduje to přesné formulace, protože pak se dá chytat za slovíčka. Mě takhle chytli vedle v klubu s těmi kulturami, opomenul jsem takové zanedbatelné slovíčko "třeba" (které jsem si myslel, že si každý dosadí) a hned bylo zle :) Jsme všichni na ten text nějak moc citliví :)
    DEVCAGER
    DEVCAGER --- ---
    SUN_VU_KUNG: Ok, jen velice krátce. Aby už to zbytečně nezamořovalo tohle vlákno. Nevím čím to je, nejspíš tou elektronickou komunikací, ale opět cítím, že sis vyložil negativně to o těch odstavcích ve spojení s tebou. Já to myslel naopak hodně dobře. Já si tě za to vážím. Za prvý, že na to máš sílu, a za druhý, že toho tolik víš....

    O tom kýči bych se ještě strašně rád rozepsal a konfrontoval tě. Alespoň proto, že bychom se o tom pobavili. Mě to zajímá. A věci, co jsem tu napsal a ty konfrotnuješ, samozřejmě hodně ztrácí díky tomu jak je nedotáhnu, protože mě tyhle debaty po netu nebavěj a nedám si ani tu práci to pořádně popsat. Což je už můj problém. Nemám psát radši nic. Ale ty seš takovej slovíčkař. S tebou je těžký diskutovat po netu, kde je třeba všechno rozepsat. Asi už se schovám se ztaženým ocasem do kouta.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    DEVCAGER: no nepitvá :) Přece tady nenechám takový odstavec bez odpovědi. Já jsem taky myslel, že to u té karkulky skončí, říkal jsem si, že je to každému jasné :) Neočekával jsem, že na tom bude potřeba zase něco demonstrovat.

    Podívej, tohle je těžká a skoro nekonečná debata. Zhodnotit nějakou práci, ať je to kýč nebo vysoké umění, nelze na základě toho, jestli se ti to líbí nebo ne. To je subjektivní pocit, který nemá sebemenší vliv na to, jestli je to dílo kvalitní, nebo ne. Je to i celkem logické. Pokud něco hodnotíme, tak je nutné se od tohoto pocitu oprostit, úplně se vykašlat na to, jestli se to líbí nebo ne a zapojit analytickou stránku a hodnotit to objektivně, na základě jasných faktů, kontextů, znalostí atd. Bez toho není možné jakkoliv něco takového, jako uměnovědy, systematizovat. To, že dáváš vlastní pocit (to, jak to na tebe působí) nad úroveň faktů (autor je fakt machr, je to hustý (ee? co to?), že je to alternativní a že to má přesahy), tak nikdy nemůžeš zhodnotit to dílo objektivně, protože na to jdeš prostě úplně opačně. Nepřemýšlíš nad tím, proč je tedy tak uznávané, proč je významné, proč je cennější, než ostatní. Protože k odpovědi na tyhle otázky bys potřeboval přesně ty věci, které zahazuješ na úkor toho, jestli se ti to líbí nebo ne. "Řídím se dojmem, popř. důmyslností, zkušeností nebo zručností autora." no - to vcelku potvrzuje to, proč na tebe má kýč efekt (on ho má na každého, ale to ponechme stranou). Kvalitní kýč musý být vytvořený zkušeným, zručným autorem, který dokonale ovládá své řemeslo pro to, aby ten kýč byl co nejpůsobivější. Však ona zmiňovaná štěňátka jsou nejčastěji hyperrealistická, s každým chloupkem či odleskem ve vybouleném očičku :) To nezvládne každý. Na tom jen demonstruji, že zručnost autora v žádném případě automaticky nevede ke vzniku hodnotného díla. Tak jak to píšeš vpodstatě říkáš, že reaguješ na ty primární, na první pohled viditelné věci. Což je jedna z vlastností kýče a jsme v tom kruhu znova. Není to nic tajemného, existují dokonce i knihy, které ti říkají, jak se dívat na umělecká díla a pochopit jejich hodnotu.

    Já tady nikoho neubíjím odstavci. To nemám zapotřebí, nemusel bych taky psát vůbec nic:) Ale tohle není debata o tom, jak je veknu pěkně, nebo jestli Lojza ještě chodí s Petrou. Tohle téma nelze uzavřít do jedné věty, je to rozvětvené, složité, na vysokých školách se to učí několik let. Než se vyjadřovat v holých větách a pomalu snad i jen v citoslovcích (hýk!) jak je dnes zvykem, tak to nepsat raději nic, Inu teorii umění prostě po twitteru nebo smskách nerozebereme. Zrovna tak to tady nepíšu proto, abych ti tady dokazoval to, co o mě píšeš :) To vůbec. Sám jsi dal najevo, že v tom tápeš, tak jsem se jen snažil nějak pomoct, nic víc. Sám se každý den učím něco dalšího a nového a hrozně mě to baví pak aplikovat a zjistit, že to funguje :) A ohledně vzdělání - jsem úplně mimo obor, ale to je myslím už celkem provařená věc. :)

    A ta tvoje poslední věta - to je fakt těžký. Musíš zkrátka otevřít hlavu, zahodit svoje předchozí stereotypy a pokusit se na všechno kouknout jinak. Jako člověk, co se živí jako ilustrátor nemusíš o umění vědět vůbec nic. Stačí, když se naučíš kreslit člověka, pár zvířat, nějakou tu techniku, trochu z přírody a to ti v našich podmínkách vystačí na dlouho. Chceš to ale fakt takhle? Sebezdokonalování, absorbování nových věcí, poznávání atd. to všechno vede k posunům. Pokud chce být člověk dobrý, tak tohle nesmí odmítat. Je to určitá kultura toho řemesla, očekávám, že když si sednu na pivo s kolegou z oboru, tak můžeme od Photoshopu přejít k Monetovi nebo Caravaggiovi, od mizerných honorářů k historii vzniku federální rezervy v USA a podobně... to všechno je prostě rozhled, který si člověk postupně nahrabe. Naposled jsem si takhle výborně popovídal s Embryem :)) Díky za to :) Tak abych to neubíjel dalším sofistikovaným odstavcem, který už každého akorát sere :) tak jen řeknu, že pokud bereš svůj obor vážně, máš ho rád, chceš se mu věnovat co to půjde a něco v tom dokázat, tak musíš přijmout i všechno to ostatní, co se skrývá za dalšími dveřmi :) A že toho je strašně moc. Takže analyzovat každou věc, se kterou se setkáš, aplikovat na ní věci, které se postupně naučíš a hlavně - vykašlat se na líbí/nelíbí, pokud míš něco zhodnotit :)

    THE_BALROG
    THE_BALROG --- ---
    (Mno "neznáme"... ona je to Karkulka z tohohle filmu: http://www.imdb.com/title/tt1486185/ )
    DEVCAGER
    DEVCAGER --- ---
    SUN_VU_KUNG: A pak kdo to bere vážně a pitvá :) hele já bych se u tvého komentu na můj post Karkulky ani nepozastavil, ale když už se to tu tak rozjelo :) A vůbec si nemyslím, že sem tu něco pitval. Přece jen jsem řekl, že je mi to šumák. Jen z těch dvou vět, o kterých píšeš, jsem cítil spíše negativní zabarvení. Toť vše.

    Ad kýč a Karkulka. Já tomu kýči nikdy pořádně neporozuměl. Ani nevím do jaké míry v tom hloubat. Prostě já vidím Karkulku (jasně, baví mě tu hudba, atmosféra, kombinace barev, kterou mám rád, dostalo mě to, že jsem neviděl prezentaci animovaných obrazů), ale tak já hned začal přemýšlet jestli je to teda ta vyčerpaná Karkulka, kterou někde v lese honí vlk a podobný kraviny. A pak jsem si všim, že ji probliknou žlutě oči. Skoro jako vlkovi. Nejspíš to tedy není nic k zamyšlení a nejspíš to nic neobohacuje, či co. Je to pořád jen Karkulka co klečí ve sněhu (i když tak ji běžně neznáme) a má chvíli žlutý voči...

    Často se řídím podle toho jestli se mi něco líbí, nějak na mě působí a ne jen podle toho jestli je autor fakt machr, jestli je to hustý, protože je to alternativní, protože to má přesahy, protože to je dvouznačné. Rozeznám kýč v hladině štěňátka/koně na pobřeží atd., ale přiznávám se tu, že já prostě mezi kýčem a zbytkem (uměním?) nerozlišuju. Řídím se dojmem, popř. důmyslností, zkušeností nebo zručností autora. To je vše.

    Vím, že mě tu můžeš ubít několika sofistikovanými odstavci. Hodně toho znáš, máš asi hodně načteno, máš nejspíš vzdělání a taky vůbec nepochybuju, že tomu také hodně rozumíš a chápeš souvislosti. To ti asi nikdo nemůže upřít a řek bych, že se ti tu v tom asi málokdo může rovnat. Minimálně nemá dost síly to tu psát jako ty :) Jen mi řekni, jestli člověk, jako já, který se tedy snaží nějak tímhle oborem živit, na to všechno reaguje špatně? Má rozlišovat?
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    DEVCAGER: tak, jsem tu :)
    Hele, nevím,c o se to s vámi děje, ale asi jste se někteří nakazili vztahovačností :( podobně jako vedle v klubu, kde si pár lidí myslí, že jim vnucuji stuidum starých kultur, což je natolik pobouřilo, že se museli ohradit. Nikde jsem přece nenapsal, že jsi v nějakém stádu a už vůbec ne debílků. Řekl jsem, že se z toho rozplýváš, jinak řečeno, že se ti to hodně líbí, což je snad pravda, ne? Nebo alespoň tak tvoji reakci na ty obrázky chápu. To tě snad nikam nekategorizuje, no.

    Ad karkulka - mě mnohem víc baví třeba podobně rozpohybovaný trailer k Exodyssey, karkulka mě baví podstatně méně - asi tak na jedno shlédnutí a dost. Prostě mi tohle nic neříká, což je můj problém a samozřejmě, někomu jinému se to může líbit. Ani jedno z toho ale nemění nic na faktu, který jsem řekl prvně.

    Dále: moje reakce jsou takové, jaké jsou. Je mi líto že je každý čte asi i pozpátku, aby v nich našel nějaké zabarvení, které tam vlastně vůbec není. Charakteristický jev internetových diskusí, kde všichni hádají z koule (tedy z textu) jak to pisatel myslí emocionálně :) Navíc ve dvou větách, proboha :) Normálně vidím tvůj odkaz, s textem, který říká, že tě to nějak excitovalo. Se zájmem na to kliknu, prohlédnu si to, prohlédnu si další obrázky autora a pak to zhodnotím. Tím to pro mě končí, pokud se neobjeví nějaká diskuse, jako je tahle :) Nevidím tam žádné hromy a blesky, tak už s tou negativitou trochu brzděte :)


    "Mně už přijde, že všechno co potkávám je kýč." no, a to ti přijde na základě nějaké analýzy nebo prostě jen proto, že si to myslíš? Já s tebou v tomhle rozhodně nesouhlasím. Kýč je kýč, je ho hodně, ale není všude. Píšu to znova - není jen umění a kýč, je hromada věcí mezi tím. Myslím,ž e ta hromada stačí sama o sobě, aby měl člověk celý život co prozkoumávat :) Definice kýče se rozhodně nehodí na všechno - zkus mi ji aplikovat třeba na nějakého autora. Navíc je to definice a i ta má nějaké další možnosti pro výklad, spousta věcí se jí nedá prostě obejmout, protože ty věci balancují na hranicích mezi oběma světy... Je potřeba u toho myslet i v kontextu doby, techniky, autora atd. čili jak bych řekl: uměnovědně. A k tomu je pak zase potřeba spousta znalostí z dějin umění atd. a jsme zase u toho dalšího tématu, kteér lidi dráždí, když jim někdo řekne, že nemůžou hodnotit umění, když k tomu nemají patřičné vzdělání. To jsem ale odbočil a doufám, že tuhle odbočku necháte napokoji :D

    To, že dílo nemá jasně rozklíčovatelný emocionální náboj a díky tomu tě nebere ale není problém toho díla, ale tvůj. Zkrátka reaguješ jen na primitivní podněty... tak reaguje většina lidí, to je normální. Možná časem a vývojem prostě začneš reagovat i na jiné věci, a nebo taky ne. Ono by bylo lepší, kdybychom se bavili o konkrétních dílech a věcech, tahle obecná rovina může spoustu věcí zakrýt nebo vyznít špatně. Absolutně netuším, jak jsi na tom... takže se do toho dál pouštět raději nebudu, neznám tvůj přístup k umění.

    A když cituješ Kulku - že kýč neobohacuje asociace spojené se zobrazeným tématem a pak bezradně říkáš, že tomu nerozumíš - tak mi tedy řekni, jakým způsobem ta karkulka obohacuje tvoje asociace? Moje nijak. Protože rozdíl mezi uměním a kýčem je v tom, že kýč neumožňuje se na tu věc podívat z jiného úhlu, neukazuje dvouznačnost, nebo přesah, který je nutný si domyslet. To, co vidíme na první pohled je prostě všechno co je možné vidět a nic víc. Nebo ty v tom obrázku vidíš něco víc? Pokud ano, co tedy, když ne holku v hábitu ve sněhu, ztvárněnou co nejvíc realisticky, s přehnáním partií pro větší emocionální efekt (tak velká očička), se známým příběhem v pozadí... Teď jsme tomu kýči posloužili nejvíc, jak si mohl přát, tolik pozornosti, kterou si nezaslouží a má ji jen pro sebe :D



    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    :) však já tvořím :) celou dobu,c o tady s vámi konverzuji, tak maluju, od sedmi od rána :) ale nenít o bohužel nic, co by se sem dalo dát... :( Ale jak to dodělám, tak odpovím na všechno :)
    DEVCAGER
    DEVCAGER --- ---
    JUDAS: ale no tak. vždyť ho diskutovat nad těmito tématy více než baví!
    JUDAS
    JUDAS --- ---
    kdybyste Kinga radsi nechali tvorit!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam