CORNHOLIO: Myslel jsem teď hlavně lidi, kteří ručně ilustrují/kreslí/malují. Malík má samozřejmě super obálky, třeba Čerpadlo 6 mám rád tím, jak se vyčlenilo ze záplavy. A přitom používá barvy, o kterých mi kdysi jeden vydavatel řekl, že se nikdy neprodávají. Takové obálky ale řadím už spíš právě ke grafickým, sázejí na jiné finty než ilustrace. A je jich ještě méně, než těch ilustrovaných.
Nechci říct striktní. Spíš je to tak, jak jsem to napsal - vždy do toho někdo nějak zasahuje. Ať je to autor, nebo pak vydavatel s nějakou představou. Někdy jsem si mohl dělat, co jsem chtěl, jindy jsme se na něčem domluvili, ale to, že bych ode mne prošlo cokoliv jsem nikdy necítil. Třeba jedna z posledních obálek pro Jana Kotouče a jeho military scifi - vysloveně chtěl detailní a realistickou věc s barvami, v duchu předchozích obálek svých knih, které dělal myslím JPK. A to je prostě legitimní požadavek, kterého se musím držet. Nebo zmiňovaná obálka pro knihu Led, která se nakonec zrušila, protože jsme se s vydavatelem neprotli. Moje vize byla s mohutnější perspektivou a určitou nadsázkou z počítačových her typu Killzone nebo Doom. Výsledná (tuším že přejatá) ilustrace je pro mě zklamáním, je nudná a plochá, ale respektuji vydavatelovo právo mít to, co platí. Zrovna tak, když jsem chtěl udělat Schinkovo Vylévání krve v art stylu hrubými štětci a kalnými barvami, tak mne jak autor, tak Tomáš Neměc s tímhle nápadem hnali :) Necítím se nějak omezovaný, ale s dalšími hlasy prostě musím počítat. Problém je spíš v tom, že všichni pořád chtějí realistické ilustrace a já bych tak rád na nějaké obálce nechal impresionistickou záležitost bez naleštěných efektů :)