• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUN_VU_KUNGSvatostánek Opičího krále - tvorba nejrůznějšího druhu - SUN VU KUNG at work

    Tvorba ID SUN VU KUNG. Digitální práce, kresby, malby, plastika...

    KNIHY (přehled nejdůležitějších knih z mé knihovny, kdyby někoho zajímaly jakékoliv informace ke konkrétní knize, stačí napsat)
    www.jdolezalek.com - portfolio
    rozbalit záhlaví
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    GANDHI: no jasně, ale to je dané referencí :) Tou byl nějaký cvak alpinistů, co si prostě udělali fotku z hor. Takových cvaků jsou miliony, ale sem tam mě nějaký zaujme. V tomhle případě kompozicí, která byla prostě super. Ono je možná dobré zmínit, jak vlastně tyhle věci u mě vzniknou. Když si tak brouzdám tisícovkami fotek na netu, tak mě občas něco tak chytne, že si tu fotku uložím. Může to být světlo, kompozice, úhel kamery.. cokoliv, co vzbudí tu rezonanci. Po čase se k referenci vrátím, někdy ji smažu, protože nechápu, co se mi na tom vlastně líbilo :D ale někdy si ji vezmu a zkoumám dál. A buď si to prostě chci přemalovat po svém z "fotokvality" do malby, přičemž si některé věci upravím, přidám, odeberu, vylepším třeba kompozici nebo světlo, a nebo se mi v hlavě začne odvíjet nějaký děj, který pak do té scény udělám. Tohle byl ten první případ. Proto je v tom pořád znát ta původní reference.

    Kdybych to chtěl malovat sám o sobě, bez inspirace fotkou, tak by ten postup byl podobný, udělal bych si kompozici a pak bych stejně hledal reference, které by mi popsaly, jak bude vypadat světlo a jak se bude chovat. Spousta věcí jde udělat z hlavy - všichni víme, že při jasné obloze bude skylight na sněhu ve stínech modrý na vrcholu dne, a postupně přecházející k červené a žluté v krajních fázích dne. Ale nebude to tak přesné. Zkrátka, není to otrocké přemalovávání reference. Ta jen inspiruje a popisuje situaci. Já si na tom pomocí technik, které ovládám něco natrénuju a jsem s tím ok. Obsah tolik neřeším - vždycky bych mohl dát pryč horolezce a mohl tam do prostoru zavěsit třeba nějakou loď nebo objekt atd. Všechny ty kroky ale vědomě ovládám, musím vědět, jak napodobit ty skály, jak udělat, aby ten sníh vypadal v některých místech reflexně a v jiných ne, musím umět použít brushe tak, aby mi tam nechaly nějakou příjemnou stopu atd. A to je úplně něco jiného, než kdybych to poskládal z fotek - a to matte painting považuju za ještě náročnější než je tohle :)
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    Kdyz jsem to videl poprvy a ostatne i ted, kdyz na to koukam ponekolikaty - tak si rikam, ze to je presne ten tyb obrazu na kterym se da demonstrovat kompozice, prce se svetlem a barvou, stiny, materialy a textury - proste super:)
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    SUN_VU_KUNG: nedivim se, to svetlo tam mas dokonaly:)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    tak. A obrázek už zažehnul flame, že prý to je fotokoláž a že to není malované :D
    PHOB
    PHOB --- ---
    SUN_VU_KUNG: Sak ja si stary horal :), musime spolu neco podniknout, skoda ze nevysly ty feraty tehdy...
    jinak je to presne jak pises, vzdy jde stejne o vysledny pocit z cele prace... chyby najdes vsude... jinak me hodne bavi Nikolai Lockertsen, co cmara na ipadu, naproste pekelne veci, ale ma to proste zmakle a v oku... umi s barvickama, umi navodit atmosku, a i vnest do sceny detail...
    Rozhodne ale plati cim min srani, tim lepsi kolikrat...
    Ja mam zase problem, ze nad vecma moc premyslim a resim hodne tvary... :D
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    PHOB: Dík :) je fajn, že máš k horám tenhle vztah :)
    A ty brushe x rychlost - zkusím nad tím trochu uvažovat: ono hrozně záleží na stylu práce. Když je to hodně výpravný styl, tak tam strávíš vždycky víc času. Obecně organické tvary (hory, skály, lesy.. - příroda) jdou mnohem rychleji, než třeba architektura (uličky měst, letecké pohledy..), v té organice se spousta nepřesností ztratí. Další věc je, nakolik si dovolíš impresionistický přístup a určitou abstrakci. Tam je tenká linie, za kterou už leží realismus, který žere čas jako zjednaný :) A poslední věc je zoom - jak zazoomuješ a ztratíš se v detailech, tak se styl práce radikálně mění. Takže u podobných věcí, jako je tohle, se neustále hlídám a nezoomuji, všechno dělám tak, abych viděl obrázek celý. Jen výjimečně skočím o jedno, dvě přiblížení a pak hned zase pryč. Třeba karabiny na sedáku jsem udělal z téhle velikosti, bez zoomu, jedním tahem. Když to přiblížíš, tak jasně, nemají ani správný tvar a jsou nepravidelné, ale o to nejde, v celkovém stylu obrázku je to úplně ok a divák hned ví, co to je, a pokud je normální, tak nejde zkoumat, jaké HMSky to jsou :D Čili je to jen takový náznak, dotek. A když se člověk uhlídá, aby neudělal víc, tak sám sebe vytrénuje na to, že se "dotýká" jen v těch důležitých místech a neupadá do propracovávání všeho. A to přináší velkou rychlost. Brushe používám hlavně takové, aby měly artovou stopu, jinak mi stačí kruhové. Artová stopa dodává na některých místech detail, který stačí, a sjednocuje to. No a v tomhle případě jsem použil i custom shapes, které zrychlují práci velmi znatelně. Díky nim jsou třeba hory hotové během chvíle. Když se na to člověk zaměří, tak si toho může všimnout v určité křivkovitosti té kresby odhalené skály, ale pro celkový pocit to nehraje roli :) Když to celé shrnu, tak pro tenhle typ obrázků zcela jasně platí, že čím méně se s tím sereš, tím lépe :)) U mě je problém v tom, že takhle rychle mi jde třeba jeden obrázek ze tří :D
    PHOB
    PHOB --- ---
    CORNHOLIO: tome, musis se naucit pouzivat poradne brushe :), to hodne zrychli... a dost to pomuze... :), kazdopadne taky to nedelam :) a vzdycky mi to trva jak psovi srani :)

    SUN_VU_KUNG: tohle me hodne bavi honzo! hory, to je moje :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    CORNHOLIO: no, já to myslel spíš jako že je to malované pro relax, abych nedělal pořád jen práci. Tohle trvalo asi 2,5 hodiny. Lunch breaky mě spolehlivě naserou taky :) Někdy i proto, že to je lež a je vidět, že to trvalo víc času. A díky :)
    CORNHOLIO
    CORNHOLIO --- ---
    SUN_VU_KUNG:tohle mě vždycky nasere:) Obrázek, na kterém já bych strávil den a víc (spíš víc), označený "jen taková oddechovka". Pak ještě miluju to "lunch break speedpaint", co spousta lidí, co sleduju, uvádí u naprosto epických obrázků...
    (tím chci říct, že je to super a jen tiše závidím:)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Jen taková oddechovka, v hromadě práce. Inspirováno fotkou.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Právě vyšel rozhovor se mnou, tak budu rád, když si jej přečtete :)
    Ilustrátor Jan „Hunter“ Doležálek odpovídá na 25 rychlých otázek - BIGG MAGG
    https://www.biggmagg.cz/...icles/7130/ilustrator-jan-hunter-dolezalek-odpovida-na-25-rychlych-otazek
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    SUN_VU_KUNG: oceňuji tvou skromnost, ale IMO jste na podobném levelu.)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    MEJLA77: Jama je letecký inženýr z Tadžikistánu, co se přesunul do Anglie. Dělal v MPC, teď netuším, u koho pracuje. Je to takový průkopník různých digitálních kreativních postupů. Znám ho už dlouho. Každopádně on je jiný level :)
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    SUN_VU_KUNG: Na Jama Jurabaev jsem narazil dneska ve 3D auditku a říkal jsem si, když jsem to viděl, že buď jsi o něm (ní) psal nebo určitě znáš, občas máte podobnou atmosféru ve svých obrazech.)

    The art of Jama Jurabaev
    http://jamajurabaev.com/
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    MILIS: tohle kreslit pro animaci by byla noční můra :) Příliš hodně detailů... Ale kdysi jsem si chtěl udělat v AE takový film z rozřezaných vrstev předkreslených scén...
    MILIS
    MILIS --- ---
    SUN_VU_KUNG: a kdy bude anifilm? by mohlo byt kvalitni scifi! :))
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Rozhodl jsem se ukázat první ilustraci, kterou jsem dělal v rámci Patreonu. Od té doby už jsou tam další dvě a pracuji na nových. Chci poděkovat všem, kteří mne na Patreonu podporují. Stačí si na Patreonu udělat účet Patrona a přispět pár dolary (kreditní karta, paypal). Bonusem jsou skici, videa z tvorby, obrázky ve vysokém rozlišení pro tisk... věci z Patreonu také aktuálně nejsou nikde jinde.
    Jan Doležálek is creating Digital paintings, illustrations, concept art | Patreon
    https://www.patreon.com/dolezalek

    Slum
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    :) ufoportrét pro jeden rozhovor.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Dva nové obrázky na Patreonu. "Outpost" a "Airman". Díky všem, co mě tam podporují.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    MONOTYPEK: pěkný :)
    MONOTYPEK
    MONOTYPEK --- ---
    je fajn, když ti tumblr nabídne opičáka :)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam