• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUN_VU_KUNGSvatostánek Opičího krále - tvorba nejrůznějšího druhu - SUN VU KUNG at work
    V3S
    V3S --- ---
    dlouho jsem premyslel, jestli to posilat, ale treba ti k necemu bude pohled hnidopisskeho laika ... ten obrazek me v nekolika vecech taha za oci, coz se mi u tebe moc nedeje, tak jsem do toho chvili vejral a snazil se prijit na to, cim to je ... prvni vec je voda, prijde mi takova tezko uveritelna, automaticka asociace byly prvni 3D rendery z prelomu stoleti, ale mozna je to jen kombinaci barev, ktere se v ni odrazi ... dalsi vec jsou dost rozdilne styly, raketa je takova komiksova, plossi, skaly a kaminky zas hodne plasticke/fotorealisticke ... hodne zvlastne na me taky pusobi, ze tmava skala vlevo, ktera je bliz je rozostrena, svetla v zadu hyper ostra ... pak uz jsou tam jen drobne detaily zpusobene tim, ze jsem na to koukal hodne dlouho ... matlo me svetlo, jak funguje, ale predpokadam, ze to mas asi podchycene tim 3D modelem, nicmene jsem si lamal hlavu odkud jde, ze sviti na zadni stenu, zaroven je lod ve stinu (hodne vysoka uzka skala?), jaky stin vrha sedici kosmonaut, odkud jsou osvicene kaminky ... posledni drobnost uz je jen takova logicka - telo padlujiciho mi prijde hodne vytahle (skafandr spise rozsiruje) a plovak je dost maly (stabilita)

    ve vysledku je to furt bomba, tak to prosim neber nejak negativne
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    RALI: To nemůžeš takhle brát, že používání všech těch věcí je ojebávání. To jsou nejrůznější techniky, které jsou součástí digitální tvorby. Jejich používáním a zkoušením se taky zdokonaluješ, protože tě to nutí si o nich něco nastudovat, vyzkoušet to a zhodnotit. A protože spousta věcí spolu souvisí (např. matte painting a světlo), tak tě to posouvá k dalším vědomostem a technikám. Zatuhnout u jednoho defaultního štětce je jednak nuda a pak tě to nikam neposune, pokud to nemáš jako cíl, všechno zvládnout namalovat jedním brushem. Samozřejmě, druhou částí jsou základy a teorie, bez toho se nedá, to je jasné a je potřeba to cvičit a studovat neustále. V poslední době vidím takový trend, že lidi, co by si měli zvyšovat skill tráví spoustu času s jedním obrázkem. Hrozně se s tím moří a trvá jim to samozřejmě dlouho, protože to ještě nemají v ruce / v oku. Je určitě dobře dělat komplexní a hotové věci (nevrhat se hned na speedpaint atd.) ale zároveň je potřeba produkovat kvanta a kvanta skic, studií, zkoušek a testů atd. jen to vede k cíli.

    No, díky, já tam ty kombinace vidím, ale nebylo v plánu to udělat jako matte painting, původně jsem to chtěl nahrubo přemalovat... takže to má svoje nedostatky. Jinak s dalšími obrázky váhám. Jako určitě je budu dělat (už si modeluju ve volných chvílích další prostředí), ale zcela upřímně potřebuju lidi dostat lidi na Patreon, pro který chci dělat víc obsahu, a když pokaždé ty věci zveřejním, tak to tam nikoho vlastně neláká :) Marketing obecně je moje dost slabá stránka a pořád se učím.
    RALI
    RALI --- ---
    SUN_VU_KUNG: Vypada to skvele, ale nejak se k tomu nemuzu odhodlat. uz jen to ze pouzivam ruzny photoshop stetce, a rezimy prolnutu a jiny ficurady mi prijde, ze to ojebavam a jsem linej a nezdokonaluju se. Asi bych se mel vic zamerit na napad, kompozici anatomii a neresit tolik cestu k vysledku. To modelovani ve 3D je super, uz jen kvuli perspektive a osvetleni sceny.
    Rozhodne u tveho obrazku neni poznat, ze to je kombinace a vypada fakt uzasne. uz ted se tesim na dalsi :)
    DANII_DP
    DANII_DP --- ---
    SUN_VU_KUNG: světlo a detaily, líbí :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    RALI: To není tak složitá věc, dneska se tak dělá hodně moc produkce, např. tak provařený Naughty Dog, jejichž koncept styl (ala Last of Us) chce každý, ale je to všude - málo co je čistý paint, osciluje to od 3D scén, kde je brushem něco jen mírně zahlazeno až po velké matte malby ze spousty fotografických částí, nebo kombinaci obojího atd. S několika autory jsme se shodli, že nás baví na 3D základu to, že můžeme všelijak pracovat s kamerou a najít ty nejzajímavější úhly a kompozice. Nebo hrubá 3D scéna vede k lepšímu světlu, díky skutečným objemům a stínům... a nebo, když někdo ten model i otexturuje, tak získává materiály, které pak nemusí zdlouhavě malovat nebo lepit z fotek - např. ty skály tady. Je to jen o tom, jak hluboko do toho člověk chce jít a kolik detailů mu za to stojí. Všechno samozřejmě lze i namalovat, ale v téhle kvalitě to je nesmysl, daleko zábavnější a příjemnější je, když je taková malovaná scéna zjednodušená, třeba na úroveň impresionismu. To pak funguje úplně jinak a není potřeba se vymalovávat s každým kamínkem, prostě se použije takový brush a takový postup, že fakt, že tam leží kamení je naznačen a mozek si to už doplní. Mám rád oba přístupy. A tyhle vysoce detailní scény nemusí nutně znamenat i mnohem víc času. Když člověk pracuje s velkými bloky vizuálních informací, tak to jde celkem rychle. Např. suťoviště pod skálou v pravé části za lodí je fotka z Alp, když jsme byli lézt Wildspitze, tak jsem ráno vyfotil svah nad tábořištěm. Pár výřezů z fotky v kombinaci s šikmou plochou modelu skály a je hotovo. Samozřejmě, je potřeba to dobarvit, přizpůsobit kontrast a světlo atd. takže se pak dostáváš k Mattepaintingu jako technice ale je to nepoměrně rychlejší a efektivnější, než to malovat v takovém detailu ručně. A to já photobashing rád nemám - zvlášť pokud je toho moc.
    RALI
    RALI --- ---
    SUN_VU_KUNG: tak tohle kombinovani jsem jeste vubec nepochytil. No vypada to uzasne. Mam se toho hodne co ucit, ale presne takovy veci jako delas me motivujou pokracovat a treba az mi bude 130 se dostanu alespon ta tuhle uroven :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    RALI: Dík. Ono je to dělané tím současným stylem mixu 3D / matte (foto) a paintingu. Trvalo to docela dlouho, nejvíc zabrala rozhodně loď, protože jsem ji několikrát předělával a pořád jsem nebyl spokojený. S tím realistickým okolím jsem si zavařil, protože tam pořád nezapadala. Původní plán byl si udělat ve 3D jen zhruba základ a ten pak celý přemalovat. Takže by to tam sedlo. Ale pak se mi to zalíbilo takhle detailní a musel jsem k tomu udělat i tu loď, která není modelovaná. Jinak jsem to vlastně rozhrabal nějak před rokem a pak se k tomu porůznu vracel. Ale čistý čas byl asi tak týden práce. Bylo tam potřeba řešit různé věci (např. to, ž loď ve scéně není (jak jsem psal), ale přitom se musí odrážet ve vodě :), takže se to zpomalovalo a neměl jsem na to vždycky čas. Ale základem je 3D scéna, že použiju 3D jsem se rozhodnul právě kvůli vodě, aby vypadala dobře. A hlavně jsem si to chtěl zkusit, nakombinovat 3Dčko s malováním po svém, protože v té době jsem dělal dost pracovních overpaintingů na 3D scény. Dost jsem se na tom naučil.
    RALI
    RALI --- ---
    SUN_VU_KUNG: To je nadhera. Utasny detaily a vernost. Ta hladina, oblazky, skaly...Kolik ti tohle zabere casu? Teda pokud to neni tajny :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Po delší době jsem se rozhodl zase zveřejnit jeden obrázek pro můj Patreon. A pracuji na dalších. Díky všem, kteří mne tam podporují, pokud máte rádi moje věci a chtěli byste mi pomoct, tak i dolar podpory dělá hodně :)

    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Pro můj Patreon jsem si vytvořil jeden nový projekt (navíc k těm, které tam chystám), který by měl být o fiktivní (nebo?...) tajné nacistické základně v hlubokém ledu Antarktidy. Tady skica jako malá upoutávka. Více pak postupně na mém Patreonu:

    http://www.patreon.com/dolezalek

    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    KASUMI: :D tak já příště nakreslím nějakou realističtější, no :)
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    KASUMI: K tomu se snad da prijit i jinak a v mym psychologickym kontextu fotky je to na miste... ;-)
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    SUN_VU_KUNG: Mno

    Rusi me tam kombo telo zeny nepoznamene porodem a k tomu vykojene bradavky... :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    BLACKHEAD: :)) dík. Tohle je jen taková zkouška, asi bych to chtěl mít míň šrafované, měkčí. Ale říkal jsem si, že bych udělal takovou sérii cyberpunk holek s Milo Manarovým nádechem. Je to celkem zábavné a ne tak náročné, jako ten můj poslední obrázek na Patreon, ten mi dal zabrat.
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    Za me plus bod!

    Takhle nejak to bude vypadat... To je moje vnucka, az zase jednou vyleze ze simulatoru...
    A jak koukam, nevstipil jsem svym detem dostatecne, ze opticky kabely se nemaji jen tak valet po zemi...

    Diky
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Něco trochu jiného. Po delší době jsem dodělal jeden test, na kterém jsem si zkoušel jiný styl, než obvykle dělám. A nevím, jestli to za něco stojí.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Konečně hotovo! Dodělal jsem další obrázek pro můj Patreon. Tentokrát mi dal zabrat víc, než jsem čekal, ale vyplatilo se to. Celý bez rozmazání ho můžete vidět na mém Patreon účtu, pokud mne začnete podporovat, třeba jen jedním dolarem. Zároveň děkuji moc všem, kteří mne na Patreonu už podporují.
    Jan Doležálek is creating Digital paintings, illustrations, concept art | Patreon
    https://www.patreon.com/dolezalek

    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    MILIS: Dík :)
    MILIS
    MILIS --- ---
    SUN_VU_KUNG: tohle se ti naramne povedlo! parada
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    LOJZA: mrkni po Saal Digital - jsou to Němci, co mají v ČR pobočku - dělal jsem u nich už pár knih a vždycky super výsledek.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam