• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUN_VU_KUNGSvatostánek Opičího krále - tvorba nejrůznějšího druhu - SUN VU KUNG at work
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Jeden takový nápad, co jsem si chtěl nakreslit.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Zase jedna osobní práce čistě pro pocit, že nekreslím jen pracovně :)
    513 Down.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Tunnel. Nějakou dobu jsem to měl rozdělané, tak konečně byla chvíle ilustraci dokončit. Na začátku mě zaujala vlastně hlavně kompozice, ale hlavní motiv se mi tam nabídnul hned. Je to jedna z prvních věcí, kde jsem použil jako část reference grafiku vygenerovanou AI na základě mého promptu.
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    SUN_VU_KUNG: Proste tlusta cara... ;-)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Staly se dvě věci. Po více než deseti letech mám nové portfolio, dal jsem sbohem Wordpressu a přešel na placenou službu. Prezentace vypadá znatelně lépe, vyházel jsem některé práce a dal tam jen to, co plus mínus odpovídá tomu, co rád dělám. Dalším benefitem je snadné vkládání obsahu, což byla jedna z podmínek, která k přechodu vedla. Zatím je trochu problém s mobilní verzí, kdy úvodní slideshow nedokáže korektně zobrazit širokoúhlé obrázky na mobilu na výšku (kdo by to byl řekl), ale jinak jsem spokojený, na desktopu to vypadá perfektně, i proto, že jsem tam naládoval skoro všechno ve 4K. Některé obrázky jsou tam zcela poprvé, také jsem mnoho věcí sdružil pod konkrétní projekty. Samozřejmě budu postupně doplňovat a obměňovat.
    Jan Doležálek portfolio
    https://www.jdolezalek.com/

    Druhá věc, která se bohužel stala souvisí s přesměrováním DNS serverů, takže vše, co bylo linkováno z domény na původním hostingu se přestalo zobrazovat - takže můj klub tady je najednou plný prázdných oken :/ Bohužel s tím nejde nic moc dělat, nově budu věci uploadovat k odkazování na subdoménu, ale protože na nyxu nejde editovat příspěvky, tak nemůžu odkazy opravit (což je docela hloupé).
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Po nějaké době nová věc - a tentokrát pro mne netradičně - krátké video. Vzniklo z 2D digitální malby zpracováním v Blenderu. Naučil jsem se u toho hromadu nových věcí. Scéna čistě jen s atmosférou, vlastně bez pointy :) Zvuk jsem dělal také, částečně ze samplů, částečně vytvořením nového zvuku. Lepší ve fullscreenu na monitoru a se sluchátky.
    In the mists
    https://youtu.be/YDlNbV7hbwo
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Taková symetrická klasika, základem byl design na hudební album, koncept, který se dělal ve 3D, tohle je už skica trochu rozpracovaná volněji, jen tak pro sebe.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Corporate ninja.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    V rámci pracovního projektu jsem dělal rychlé skici designu dronů. Mělo jít o sebevražedný dron s výbušninou. První sada. Je to tedy už dva roky staré, ale může to ven až teď.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    BLACKHEAD: Díky!
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    SUN_VU_KUNG: TO - JE - BO - ZI - !!! 8-D
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Další postava. V rámci pracovního projektu jsem dělal rychlé skici charakterů kvůli designu, aby měli ostatní kreslíři referenci. Je to tedy už dva roky staré, ale může to ven až teď.

    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Vlastně je to taky tvorba :) Už pár let přispívám k volnočasovým aktivitám naší trojice - jde hlavně o zábavu a relax, spojené s učením se nových věcí. Starám se hlavně o elektronickou část zvuku a nástrojů - syntezátory, sekvencery, efekty, klávesy. Daleko víc se můžu realizovat ve svém solo projektu, ale i tady se docela dá. Zrovna jsme dokončili album, takže je konečně "venku" :)
    Eponymní debut | Žižola
    https://zizola.bandcamp.com/releases

    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Jedna nová věc:
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    V rámci pracovního projektu jsem udělal rychlé skici charakterů kvůli designu, aby měli ostatní kreslíři referenci. Je to tedy dva roky staré, ale může to ven až teď.

    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Tak, a je tu po nějaké době (vlastně docela dlouhé - dalo to hodně práce), další set cushom shapes pro photoshop a další programy. Tentokrát jde o nejrůznější tvary z plošných spojů, desek a obvodů. Jsou to výborné základy pro design nebo třeba vývoj textur. Ale také se hodí pro digital painting, kde mohou sloužit třeba jako masky, použít jdou i v DTP grafice např. jako součást layoutu atd. Celkem 150 objektů, pečlivě editovaných a vyčištěných, takže žádná zkreslení, rozbité roviny nebo nějaké kazy. Některé objekty jsou opravdu ornamentální nádhera :) Set navazuje na moji předešlou kolekci Tech Shapes 01.
    Set Circuits 01 lze koupit na Artstation, Gumroad a Cubebrush:

    artstn.co/m/dq6Y
    gum.co/lYFDI
    cbr.sh/j3fa0a

    V3S
    V3S --- ---
    SUN_VU_KUNG: rozumim, ta zabavnost versus piplani a prace s casem je pro me jasny a pochopitelny agrument, kazdej si zvoli svuj kompromis .... a mas pravdu, ze cim je to dokonalejsi, tim vic to svadi k tomu hledat chyby, krasa fungovani lidskeho mozku obecne ;) ... diky za odpoved :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    RALI: ono je pořád co se učit, ale na těch základech to stojí a spousta know-how je v kresbě, čistě černobílé, kdy je člověk nucený velmi omezenými možnostmi modelovat prostor a objekty. Ať už poli plných stínů, šrafurami nebo linkami. To pak hodně pomáhá, protože to učí vidět objem, učí to praxi se světlem a stínem. Když se k tomu pak přidá barva, tak je to velký skok ve skillu.

    tady si někdo zobrazuje nástěnku? :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    V3S: Díky za komentář. Jasně, jak jsem psal, je tam řada věcí, které nejsou úplně dotažené. V základu jde o to, že jsem zůstal někde na půl cesty mezi matte paintingem (ten jsem ani nechtěl) a malbou se základem ve 3D. A je prostě potřeba udělat krok na jednu stranu, nebo na druhou. V případě malby je třeba celou scénu přemalovat, aby se sjednotila, v případě matte paintingu je potřeba ještě dost dotáhnout technické věci - což je ale takový stupeň fetišismu, že mě to už prostě nebaví. A tak zůstávám někde v oblasti produkčních konceptů, kde se nehraje na ostrost skály. A jak těhle věcí vídám hodně, tak mi to už nepřijde vůbec jako problém, protože cílem není mít přesné textury, stíny, odlesky atd. ale cílem je atmosféra a stavba scény. Proto jsem to dělal. Protože jinak vím, že čím realističtější obrázek, tím víc tam lidi hledají chyby (to je podvědomé), tím víc je potřeba hlídat každý detail, až se člověk dostane do samovazebné smyčky typu Marek Denko, kdy jeden obrázek děláš rok... jasně, je to pak pecka, ale jednak hledání chyb pokračuje a pak - mě to už nebaví. Už tohle bylo na hranici zábavnosti - a já se chci svou tvorbou i bavit, ne otrocky vytvářet hyperrealistický a dokonalý obrázek. Tím neříkám, že se nechci zlepšovat a učit další věci - konec konců začlenění 3D do mé práce je asi největší loňský krok po mnoha letech.

    Jen ještě proberu ty body, co zmiňuješ:
    - voda - je to samozřejmě render kapaliny, takže tam není malováno prakticky nic. Nicméně její materiál, odrazivost atd. vychází z prostředí modelu, takže je poměrně přesná. Tím, že odráží jen nejbližší okolí a nedostane se do ní nebe, působí poněkud uměle. Problém je zákal, který obvykle voda v takovém místě má, ten jsem tam nedával a tak je vlastně příliš čistá :) A to jsme zrovna u toho, o co mi jde, o to tam mít vodu, nebo tam mí úplně tu nejpřesnější možnou vodu? Na tu druhou cestu asi nebudu mít nikdy dost trpělivosti.
    - rozdílnost stylů - nenazval bych to styl, ale spíš úroveň propracování. Přemalování by to sjednotilo. Samozřejmě, to, co je z fotky, to, co je z rendereru a to, co jsem maloval, je sladěné tak +/- aby mě to ještě bavilo. Jak jsem už psal, podobně namíchaných vizuálů jsou stovky a nikdo to moc neřeší.
    - rozostření textury na tmavé skále je prostě jen jednoduchý mapping textury při stejném rozlišení :) Takže vlastně trochu lenost a taky trochu fetiš dokonalosti, kdy bych si bližší textury zmenšil, aby byly ostřejší :)
    - světlo vychází z reálného modelu, takže funguje jak má. Ano, jsou tam velmi vysoké objekty, které hážou stíny a světlo (slunce) je poměrně nízko. Přichází zprava a je vyladěné doslova po milimetrech, aby ještě neosvítilo boky skal, ale už osvítilo pobřeží nebo velké kameny ve vodě. Stín astronauta by mohl být přesnější, to ano.
    - oblek astronauta je velmi lehký, není to space suit pro výstup do volného kosmu, takže něco ala Interstellar nebo Marťan. A to jsou suity v podstatě shodné s běžným overalem. Co podporuje tu vytáhlost je velikost helmy, která by měla být o něco větší. Ale celkově mi postava nepřišla tak divná ani po prohlédnutí s odstupem, abych ji "nepusti" do finálu :)
    Obecně dělat realistické věci je velmi zdlouhavé, protože detaily se množí geometrickou řadou a jakmile tu cestu člověk nastoupí a překročí určitou linii, tak pak už nemůže jinak, než to ladit k fotografické dokonalosti shodné s matte paintingem. A to mě nebaví. Takže raději žiju s vědomím určitých nedokonalostí a užívám si to, že se mi povedlo zachytit atmosféru, kterou jsem viděl v hlavě ještě v době, kdy jsem se chystal udělat první skicu :)
    RALI
    RALI --- ---
    SUN_VU_KUNG: jo tak to jsem presne v t skupince o ktery hovoris :) neznam vlastne poradne vubec nic, anatomii cehokoliv, udlesky na ruznych materialech, obecne svetla a stiny a vsechno furt dokola predelavam, nez se dohrabu k alespon pro me uspokojujicimu vysledku. na case si vzit k srdci rady od tebe a zacit pekne odzacatku :)

    k tomu marketingu, mozna by nebylo spatny si dat na nastenku odkaz na Patreon :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam