• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEČeské Dráhy - z provozních důvodů nejede
    Pro srovnání:
    Společnost Apple Inc. má 34 300 zaměstnanců. České dráhy 41 081.
    rozbalit záhlaví
    QUITE
    QUITE --- ---
    _BENNY: vpodstatě se jedná o zefektivnění systému reklamací který ČD v současné době mají. :))

    HARALD: problém je, že lidé ve vedení ČD o špinavých hajzlících velmi dobře vědí. jakákoliv reklamace (i s odvoláním se na ztrátu apod) tak je jen čistě administrativním aktem. vedení drah se vyznačuje absolutní nepružností, stagnací a chybějící vůlí něco změnit. (jsem přesvědčen, že i kdybychom vypracovali detailní plán nápravy, byl by shozen ze stolu) při nasazení takové plánované akce by bylo potřeba nasadit proti vedení minimálně stejný počet úředníků/školených osob/zaměstnanců pořadu Na vlastní oči. Viz. to, jak s drahami válčí kraje.

    HARALD: Cílem je vyvést vedení drah z jejich pohodlí. (což mi připadá daleko efektivnější, než předkládání stížností) Vytvořit umělý problém (krajně nespokojení zaměstnanci), jež vedení donutí změnit zavedené. To není měřitelené. Nicméně je potřeba vzít v potaz, že ve struktuře ČD nefungují základní firemní hodnoty (motivace, loajálnost, kreativita, ...). V takovém prostředí je imho třeba (náš) zásah maximálně zjednodušit a donutit je problém dál neodkládat.

    Něco jako když dav skandoval na Štěpána: "nejsme malé děti".
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: aha, tak to mluvis o nejake organizovane akci. ja vychazel z toho, ze zde pujde spise o nejake solo akce. jasne, takhle organizovane to ma mnohem vetsi smysl.
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: v soukromém sektoru funguje padající hovno pozpátku pokud je naplněna jedna ze dvou podmínek
    1) jedná se o malou firmu, kde se každý zná s každým
    2) jedná se o natolik pokročilou firmu, že podněty svých zákazníků uchovává a zabývá se jimi (což źnamená, že má alespoň funkční CRM)
    České dráhy nespadají ani do jedné z obou uvedených kategorií. Vedení ČD a Ministerstva dopravy je skutečně ukradené, jestli prudíš průvodčí, výhybkáře a uklízečky.

    Co mě napadá jen tak po dvou minutách rozmýšlení. Případ čistých hajzlíků:
    Cílové osoby:
    - vedení ČD, primárně náměstek zodpovědný za osobní dopravu
    - osoby na miisterstvu dopravy zodpovědné za plánování dopravní strategie (proč, to uvedu níž)
    - libovolná strana nebo poslanec, který čistotu na drahách použil jako argument
    - krajští zastupitelé a hejtmani, pod které spadá místní osobní doprava

    Čím argumentovat:
    - ukázat, že špinavé hajzlíky způsobují snížení počtu cestujících v porovnání s čistými hajzlíky [dopad na hospodaření českých drah]
    - vyčíslit náklady na přesun těchto cestujících do aut a autobusů včetně potřeby stavět nové silnice [náklady na ministerstvu dopravy]
    - vyčíslit ekologické dopady [úrp další popužití]

    Jak postupovat:
    - publikovat zjištěné informace ve sdělovacích prostředcích (patřičně marketingovou formou)
    - ztotožnit negativní dopady s konkrétními osobami
    - průběžně konfrontovat na veřejnosti tyto osoby se zjištěnými dopady - pořady v televiizi a diskusní pořady jsou pro toto ideální
    - před jakoukoliv další volební kampaní (obecní, krajská, sněmovní, senátní) dané informace zvěřejňovat a získávat vyjádření od dalších potenciálních kandidátů

    Tolik vteřinový nástřel. Plán musí být zamozřejmě jmenovitý a mnohem podrobnější, musí projít oponenturou více lidí.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    1) zkvalitnit/zefektivnit sluzby CD
    2) nejblizsi zamestnanec drah ktery je po ruce a ma nejakou vyznamejsi funkci nez je uklizecka
    3) rict mu svou nespokojenost se sluzbami
    4) a to ihned
    5) ...
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: ale ja myslim ze na to nejdeme uplne polovicate. mezi firmou/podnikem a klientem prece existuje nejaka vazba. kdyz se mi v nejakem podniku neco jakozto zakaznikovi nelibi (cokoliv), reknu to nejblizsi obsluze. QUITE to popsal jako "padajici hovno pozpatku". takhle to alespon funguje v soukromem sektoru.
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY¨, _BENNY: Neber mne jako oponenta. České dráhy jsem odhadem 10 let nepoužil a tuhle diskusi mám zabookovanou jenom proto, že se tak děje automacky, když jsem ji založil. Téma mě zaujalo, ale nemám důvod vystupovat na jedné či druhé straně.

    Obecně dobrý postup pro dosažerní výsledku v libovolné oblasti činnosti je
    1) ujasnit si čeho chceš dosáhnout
    2) identifikovat správné osoby, jejichž prostřednictvím lze cíle dosáhnout, pokud to nejsi ty sám
    3) rozhodnout se jaké prostředky je vhodné kpoužít, aby dotyčná osoba udělala to, co chceš
    4) naplánované také provédst
    5) body 1-4 průběžně upravovat a aktualizovat

    Vy jste tuhle debatu začali od bodu 3, když jste si určili, že metodou bude pruzení zaměstnanců. Bez bodů 1 a 2 to je ale zbytečně vyhozené úsilí.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    co treba vystavni skrin ceskych drah - toalety ve vlacich? komu se tam libi?
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: chci aby Ceske Drahy s.p. fungovaly jako napriklad holandske soukrome linky. nejsem nejaky velky cestovatel, ale v evrope jsem jeste nevidel, ze by mely informacni panely specialni kolonku "zpozdeni", to je snad jen nase rarita :) mma to vic opsat, doplnit?
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: tak dobré je začít tím, čeho chceš dosáhnout. teprve pak je dobré vymýšlet jak.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: ale jake? jsem jen "obycejny clovek", ktery se obcas sveze vlakem...
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: narazis tedy na to, ze jednou za 4 roky si mame zvolit tu spravnou stranu, ktera to vyresi efektivneji odshora?
    to tedy nenarážím. tahle argumentace mě spolehlivě zvedá ze židle. chci tím říct, že pokud chcete na dráhách něco změnit, tak je potřeba dělat jiné věci, než prudit zaměstnance.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: narazis tedy na to, ze jednou za 4 roky si mame zvolit tu spravnou stranu, ktera to vyresi efektivneji odshora? pokud ano, jedna se v pripade jednotlivce o skutecne vetsi moc neco zmenit, nez v pripade pruzeni radovych zamestnancu?
    HARALD
    HARALD --- ---
    To co tu vymýšlíte dost připomíná situaci z Grossmanovy scénky "když se nepřestanete tlačit, praštím tady pána výhybkovou tyčí" ;-)
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: ne.
    QUITE: to máš pravdu, ale z pruzení zaměstnanců taky žádná změna nepřijde
    QUITE
    QUITE --- ---
    HARALD: To je pravda, ale žádná změna nepřijde sama od sebe. ,)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: a k nemu se ten opruz musi nejak dostat, ne?
    HARALD
    HARALD --- ---
    Když budete prudit zaměstnance, tak ničeho nedosáhnete, kromě zpruzených zaměstnanců. O tom, co se bude dít na drahách rozhoduje někdo úplně jiný.
    QUITE
    QUITE --- ---
    - Možná by nebylo od věci dát dohromady seznam věcí/bodů které nám vadí popř. nějaké náčrtky možných výroků/argumentací/frází. Vhodně k nejtypičtějším "kyksům" ČD.

    - Až (pokud) je budeme mít, stálo by za to sehnat nějakého copywritera co by to trochu zformuloval. (což by na nyxu snad neměl být problém :))

    - Pokud to bude úspěšné - a výsledek bude dobrý, chtěl bych na Facebooku založit nějakou skupinu kterou by se to trochu zpropagovalo.

    Záměrně jsem pro tuhle iniciativu zvolil nyx, protože věřím, že pokud něco podobného může vzniknout (na úrovni - a bez toho aby se z toho stalo veřejné pranýřování), bude to tu. :))
    QUITE
    QUITE --- ---
    _BENNY: přesně.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    vylozene zboznuju obhajobu typu "ja nic, ja tu jen pracuju" :D
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    Tím pádem říct, že "za něco nemohou", se sice může zdát být logické, ale není to argument.

    to je holt jenom jejich obranna reakce. fakt je ten, ze clovek ktery prijde do restaurace kde dostane nejakou slichtu taky zprca cisnika, ktery to nevaril, ktery to nemanagoval, ktery do toho neinvestoval a vlastne jen pocita minuty nez mu skonci sichta a on bude moct prijit domu za svou rodinou. malokdy si necha zavolat vrchniho, provozniho, nebo primo majitele... a tezko bude intervenovat v bankach, ze tomuto podniku by penize pujcovat nemeli. a asi tezko se sejde s generalnim reditelem.

    pokud pracuju pro firmu, ktera odvadi spatnou praci, potom jsem holt soucasti te spatne prace a je to i moje vina.
    QUITE
    QUITE --- ---
    MINER: to je otázka. chtělo by to vymyslet nějakou chytlavou, chytrou a stručnou argumentaci/frázi, která by se v případě potřeby dala do zblbnutí používat.

    Vycházím z úvahy, že i výpravčí či průvodčí jsou zaměstnanci ČD. Tím pádem říct, že "za něco nemohou", se sice může zdát být logické, ale není to argument. Všichni jsou zaměstnanci jedné firmy. Měli by se tedy všichni společně podílet na jejím správném běhu.

    Když větší skupina cestujících přitlačí ve chvíli, kdy je něco v nepořádku na zaměstnance s nimiž jsou v tu chvíli v kontaktu, musí se to logicky projevit i ve vedení. Je to vpodstatě to, co se lidově zve "princip padajícího h***a", jenom je to aplikováno obráceně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam